grandscenicman schreef:Als jij een "wetlook" wil , kan ik je maar 1 ding zeggen : zorg dat alle lakwerk ontdaan is van de appelsienhuid door te wetsanden + polijsten , en dan zal het erg kort in de buurt komen...
Totale onzin

Niet iedere auto heeft sinaasappeleffect in de lak, jij gaat er nu vanuit dat iedere auto dit wel heeft.
Citaat:Maw , niet aan te beginnen op een gewone auto , de lak is immers te dun .
Ook onzin, zonder een lakdiktemeter kun je dit onmogelijk bepalen.
Dit was mijn vorige auto:

Een Opel Vectra uit 1999, originele lak, alleen achterbumper overgespoten in verband met schade. Zie jij sinaasappeleffect?

Glans lijkt mij nat genoeg
Maar goed, om op de vraag terug te komen van de TS:
Als jouw Opel Astra uit 1999 (staat in zijn voorsteltopic

) nog nooit een goede poetsbeurt heeft ondergaan, dan zal de lak in die 12 jaar redelijk gehavend zijn en is de glans een beetje verloren gegaan door de verkeerde wastechnieken uit het verleden. Dat je nu dus geen echte wetlook kun krijgen heeft ook daar mee te maken.
Buiten het kleien ontkom je er dan niet aan om een auto eens een keer te polijsten. De glans (en daarmee ook de wetlook) zit 'm voor 90% in de voorbereidingen voor het waxen! Mocht je last hebben van ernstig sinaasappeleffect dan kan het zo zijn dat je geen beter resultaat gaat halen, maar zonder een foto is dat voor ons niet te beoordelen.
De turtle wax Black Box is leuk....

Maar vult alleen op en haalt niets weg, de krasjes die de glans tegenhouden zijn er gewoon nog.
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.