|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-5-2010 Locatie: sint-truiden belgie
|
Een collega van mij heeft een jerrycan van 30L benzine vervoerd in de koffer van zijn wagen (VOLVO S40), alleen was hij dit vergeten vast te zetten met als gevolg dat deze is omgevallen en er dik 20L benzine door de kofferbak is gegaan alsook naar de mat onder de achterbank. Gevolg is dat de benzine geur in de wagen niet te harden is, kan dit nog worden verholpen en hoe. Heb voorgesteld om een grondige dieptereiniging te doen maar ik weet natuurlijk ook niet of ik die geur der helemaal ga uitkrijgen, ik vrees ook dat het langs de onderkant van de achterbank is ingetrokken en dit valt niet zo maar te reinigen Niet erg slim van zijn kant natuurlijk, hoop dat ie hier iets uit heeft geleerd. Alle suggesties zijn welkom
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-7-2011 Locatie: Amsterdam
|
Benzine geur kan je haast niet bestrijden. Was een keer gebeurt in een bedrijfsbus. 10 liter gemorst en dik 4 maanden erna stonk het nog naar benzine. Volkswagen Lupo 3L - 90 PK 170NM - Fantasiegroene Handgeschakelde - www.3-liter.nl
|
|
|
|
dat vreesde ik dus al en heb ik hem ook gezegd, daarom dat ik het hier even plaats om misschien toch nog een oplossing te vinden
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-3-2009
|
Ik heb dit ook voor gehad. Ik heb onmiddellijk de stoffen bekleding er uit gehaald en weg gesmeten. De geur zat er dan nog in en dit is weg gegaan na een paar weken de ruiten open te zetten.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-4-2010 Locatie: Uithoorn
|
Zag een tip via internet: Citaat:We hebben er een van uitgeprobeerd: een sponsje met AZIJN (in een kommetje) in de koffer leggen, dit hebben we enkele dagen gedaan en eerlijk, de geur was verdwenen! Wel hadden we de eerste dagen wat last van een azijn geur, maar deze "vervliegt" als je de koffer goed laat verluchten, in tegenstelling tot de benzine geur! Weet niet of het gaat werken maar je kunt 't altijd proberen. Alfa Romeo GT 1.9 JTD Ford Puma 1.7
|
|
|
|
thx, zal het hem even zeggen, het is het proberen waard
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Zoveel mogelijk stof verwijderen, laten uitdampen en daarna een paar keer behandelen met een extractor.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
In het ergste geval als dat niet werkt een ozonbehandeling laten doen. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-10-2010 Locatie: Tienen - België
|
Hallo,
Ook eens voorgehad, was wel maar 0,5 a 1l benzine toen in de koffer. Stonk zeer hard. Maar na enkele keren goed Febreze te spuiten was de geur weg na een paar dagen.
Uiteraard is 0,5l nog niet hetzelfde als 20l, maar ik denk wel dat het het proberen waard is.
Mvg,
Marius
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-10-2010 Locatie: almere
|
Flesje Iron-X in de kofferbak leegkieperen; ruikt het ineens heel anders Sorry, niet leuk.... Die tip van de azijn heb ik al eens eerder gehoord. Misschien het proberen waard? k'Heb zooooo'n hekel aan bumperklevers, vooral als ze vóór me rijden
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-6-2010 Locatie: Zoetermeer
|
Raam op een kier houden? en dan goed laten ventileren helpt dat niet? Of iets van een straalkachel erin laten.. En dit terwijl je de auto nog zeiknat hebt behandeld met een extractor? Volkswagen Polo 6n2 GTi - Black Magic
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-12-2008 Locatie: Assen
|
trouwens Carclean.nl doet ook aan ozonbehandeling
|
|
|
|
dat van die iron-x even doorgeven  , het is een wagen van 13jaar oud en hij wil er dus niks tegenaan gooien, had hem ook al gezegd om naar de sloop te gaan om te kijken voor een nieuw tapijt, maar hier heeft hij geen zin in, auto is te oud is zijn antwoord, ik moet er gelukkig niet in rijden. Thx voor de reacties, nu moet ie het zelf maar oplossen dan
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-3-2011 Locatie: Breda
|
Hij kan het altijd nog aansteken dan. Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
|
|
|
|
addy schreef:Hij kan het altijd nog aansteken dan. dan is de benzinegeur er dadelijk uit
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-11-2010 Locatie: Noord-Holland
|
goed laten ventileren Wat daarbij ook vaak wil helpen is cacaopoeder te strooien. Dit absorbeert de geur van de benzine Voorwielaandrijving????? Ik loop toch ook niet op mijn handen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2008
|
gemalen koffie heb ik ook wel eens gehoord... maar ja als hij dat de auto niet meer waard vindt kun je er wellicht beter koffie van zetten
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-2-2012 Locatie: Dubbeldam
|
Waterstofperoxide. Ruikt niet bepaald naar bloemetjes, maar werkt goed bij bijvoorbeeld koelkasten met vleeswaren waarbij de stroom uitviel. Die lucht is ook niet te hachelen.
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,322 seconden.