Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

lijn ruitenwisser blijft zichtbaar op ruit, strepen Opties
Rayne
#1 Gepost : zaterdag 14 januari 2012 20:22:43
Rang: Lid

Ik heb 2 vraagjes/problemen ivm het schoonmaken van de ruiten van mijn auto. Na het wassen (DJ BTBM shampoo) en drogen (Delirium), maak ik mijn ruiten altijd nog schoon met Spray & Wipe.
Hiervoor gebruik ik een microvezeldoek van Poorboys en de Mint Merkin om na te vegen. Ik spuit eerst wat S&W op de doek en ga hiermee over de ruiten. Wanneer de zon op de ruiten schijnt, zie ik echter altijd strepen. Betekent dit dat ik te veel S&W gebruik? Of moet ik een andere methode gebruiken om het product aan te brengen? Ik heb gelezen dat veel mensen een pad gebruiken voor het schoonmaken van de ruiten. Zou dit minder strepen achterlaten? Welke pad heb ik hiervoor nodig?

Het 2de probleem is dat ik na het poetsen nog steeds zie waar de ruitenwissers komen. Er blijft een lijn zichtbaar op de ruit. Met welke producten kan ik dit wegkrijgen? Klei, scrub? Welke precies aangezien de meeste klei voor lak bedoeld is.

Ik ben al een tijd bezig met het zoeken naar een oplossing voor deze 2 problemen, maar ik heb nog geen concrete oplossing kunnen vinden op het forum. Hopelijk kunnen jullie me verderhelpen.
jjonkie
#2 Gepost : zaterdag 14 januari 2012 20:31:51

Die strepen kunnen sporen zijn van de wisserbladen ( te lang met versleten wissers gereden ?)

Een raam kleien is geen probleem.

Wat je kunt proberen is de ruit "polijsten" met een witte pad op de excentrische machine. Ik gebruik hiervoor vaak poorboys ssr1.

Hiermee zul je geen krassen verwijderen want glas is veel te hard maar het maakt je ruit wel heel goed schoon

Rayne
#3 Gepost : zaterdag 14 januari 2012 20:38:16

jjonkie schreef:
Die strepen kunnen sporen zijn van de wisserbladen ( te lang met versleten wissers gereden ?)

Auto is nog geen jaar oud, dus dat lijkt mij niet de oorzaak. De wisserbladen glijden ook mooi over de ruit (geen geluid oid).

jjonkie schreef:

Wat je kunt proberen is de ruit "polijsten" met een witte pad op de excentrische machine. Ik gebruik hiervoor vaak poorboys ssr1.

Hiermee zul je geen krassen verwijderen want glas is veel te hard maar het maakt je ruit wel heel goed schoon

Zo'n toestel heb ik niet. Zou het ook zonder mogelijk zijn?
jjonkie
#4 Gepost : zaterdag 14 januari 2012 20:40:01

kan ook met het handje, eerst kleien en dan met een handpad.. Wel zweten hoor!

NHke
#5 Gepost : zaterdag 14 januari 2012 20:54:33

jjonkie schreef:
kan ook met het handje, eerst kleien en dan met een handpad.. Wel zweten hoor!

Zeg , ga jij eens heel snel aan het detailen LoL
Virus
#6 Gepost : zaterdag 14 januari 2012 23:09:14
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Hier ook soms last van de ruitenwisserstrepen.....hoewel het mijn inziens alle logica tart slaag ik erin dit te verwijderen met azijn. Om de zoveel maanden komt het wel terug.
Progress is a slow process
casperpeek
#7 Gepost : zondag 15 januari 2012 14:19:47

Glass scrub van provision, ik heb nooit ergens last van.
Breng hierna wel altijd een laagje rain clear aan.
Rayne
#8 Gepost : dinsdag 17 januari 2012 15:29:33

Bedankt voor de tips, glass scrub heb ik alvast op de verlanglijst gezet. Nog iemand tips ivm het gewoon poetsen van de ruiten met een pad?
RogierV12
#9 Gepost : dinsdag 17 januari 2012 15:48:54

15 minutes of fame: Is met detailing op tv geweestHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Ik denk ook dat je met de glasscrub al een heel eind komt.
Ik gebruik altijd een witte handpad om het in te werken
----------------------------------BMW7ForumBMW7Club-------------------------------
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire