Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Volkswagen Corrado 3.0 VR6 Compressor Opties
Dennis-VR6
#1 Gepost : zondag 15 januari 2012 23:36:39
Rang: Lid

Gister voor de eerste keer eens een andere Corrado als mijn eigen mogen detailen. Toevallig ook een VR6, maar deze Corrado was toch wel wat anders als de mijne. Zowel op motorisch gebied als uiterlijk. Persoonlijk vind ik het een erg mooie Corrado met bescheiden en subtiele aanpassingen. Maar dat terzijde, het is hier immers een poets forum. hehe

Net na de middag bij aankomst was de Corrado in ieder geval al netjes gewassen en kon ik na het kennis maken en een drankje direct aan de slag. Zoals verwacht was het niet nodig om de gehele auto te kleien. Enkel wat plekjes op de voorzijde en achter de voorwielen heb ik gekleid om restanten van vliegjes en teer te verwijderen om zo op een schone ondergrond te kunnen polijsten. Na de korte klei ronde de DAP 500 er bij gepakt en een test spot gemaakt op de motorkap. De eerste hit met Finale op de witte pad bleek niet genoeg om een strak resultaat te krijgen, de tweede hit met Mezzo op oranje zorgde wel voor een strak resultaat. Na de test spot dus de gehele auto gepolijst met Mezzo op oranje gevolgd door Finale op wit wat een mooi resultaat opleverde.

De staat van de lak voor het polijsten.

Na het polijsten. Het lijkt een compleet andere kleur maar dit komt door de inval van het licht. wink2

Ondertussen dat ik bezig was met het polijsten heeft de eigenaar van de Corrado samen met een kameraad het interieur, de wielen en de trims onderhanden genomen waardoor dit ook weer netjes fris werd.

Nadat de lak weer mooi strak was ben ik deze gaan voeden met de Black Hole glaze van Poorboys gevolgd door een laagje Natty Liquid Blue wax. Dit zorgde voor nog meer glans en reflectie in de lak. glasses

Helaas was het donker buiten toen ik klaar was waardoor ik zelf geen foto's in het daglicht heb kunnen maken maar de eigenaar van de Corrado heeft de volgende ochtend nog wel even een paar foto's geschoten.

Wat betreft het resultaat en het werk wat aan de auto zat ben ik in ieder geval zeer tevreden. Op de foto's in het daglicht heeft de lak ook een mooie wetlook. Al zeg ik het zelf.. hehehe

Natuurlijk ook nog even een foto van het motorblok. Wel nog voor de poetsbeurt, ben helemaal vergeten om een foto na het poetsen te maken. oeps

Voor de gene die wat meer info willen hebben over het motorblok heb ik hier nog een linkje naar de Corrado-Database. cool

http://www.corrado-datab...iew_corrado&id=5668

Bedankt voor het lezen! blij
Volkswagen Corrado VR6
RedCat
#2 Gepost : maandag 16 januari 2012 7:20:38
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Beetje decadent een Adjutant voor de poetsspullen, maar wel handig
Ik dacht eerst dat ie een lekke band had knipoog
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
DannyL
#3 Gepost : maandag 16 januari 2012 7:38:16

Erg netjes.
Getrokken bandjes staan em goed.
Persoonlijk zou ik em nog net wat lager willen zien, maar al met al een nette Corrado.

Je werk laat zich ook mooi zien. Nice job!
jjonkie
#4 Gepost : maandag 16 januari 2012 9:05:08

Leuk he dat die smaken zo uit een kunnen lopen. Die velgen met getrokken bandjes en dubbele uitlaat eraf en je hebt een prachtige wagen.

Wel mooi plaatje onder de motorkap en dat interieur.... ziet er goed uit!

rvarkelen
#5 Gepost : maandag 16 januari 2012 9:33:37

Die is goed tot leven gekomen, mooie diepte in die kleur!
Rolf
#6 Gepost : maandag 16 januari 2012 9:38:46

Mooi opgeknapt! Die kon wel wat tlc gebruiken.

Die velgen zijn niet mijn ding en een booskijkstrip ziek
Paulus de Boskabouter
#7 Gepost : maandag 16 januari 2012 11:22:23

De kleur is weer prachtig opgehaald! Erg mooi geworden great Mooie reflecties glasses

De motorische tuning is echt geweldig, het optische een stuk minder naar mijn mening. Vind de velgen wel erg mooi, maar de getrokken banden vind ik niet echt praktisch.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
carl
#8 Gepost : maandag 16 januari 2012 11:22:25

mooie auto! je hebt er een boel aan veranderd great

en de dubbele uitlaat staat hem goed

velgen vind ik minder, maar dat is mijn smaak

gr Carl
ivo's
#9 Gepost : maandag 16 januari 2012 11:30:32
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Das een mooi ding zeg!
Hij had overigens wel een polijstbeurtje nodig ja... Flink opgeknapt!
New detailing project: Silver Beetle Highline

(SOLD!)

"Gek zijn doet geen pijn" - rodders

McShine
#10 Gepost : maandag 16 januari 2012 12:11:22

Mooie kleur! Mooie showoff!
A.k.a Ralf

"A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."

Don, Dodo Juice

Dennis-VR6
#11 Gepost : maandag 16 januari 2012 13:30:43

Bedankt voor de reacties allemaal. Doet me erg goed. blij

Wat betreft de cosmetische aanpassingen kan ik de reacties van de meeste hier wel begrijpen. Het blijven immers aanpassingen waar je gewoon een liefhebber van moet zijn. De getrokken banden hebben ook een reden. Wil je namelijk 8 en 9j fatsoenlijk kwijt krijgen onder een Corrado zul je er smallere banden op moeten leggen aangezien het loopvlak niet buiten de wielkasten mag komen want dat is namelijk APK afkeur. knipoog

Citaat:
Beetje decadent een Adjutant voor de poetsspullen, maar wel handig

Wat bedoel je met deze reactie Redcat? Ik begrijp hem namelijk niet helemaal. Al snap ik de betekenis van het woord decadent wel. geniet
Volkswagen Corrado VR6
Rolf
#12 Gepost : maandag 16 januari 2012 13:58:43

een dure gereedschapwagen voor poetsspullen in op te bergen............
Dennis-VR6
#13 Gepost : maandag 16 januari 2012 14:00:22

Ok, dan doelt Redcat natuurlijk ook op de laatste foto van het motorblok. Wist niet dat zoiets ook een adjudant genoemd kan worden vandaar de onduidelijkheid bij mij. knipoog

Maar of het poetspullen zijn weet ik niet. Misschien zijn het wel andere producten.
Volkswagen Corrado VR6
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire