|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-1-2010 Locatie: Antwerpen
|
Voor het nieuwe seizoen gun ik mezelf een extra rotary. Na wat speurwerk is mijn interesse gewekt voor een Flex PE 140-2 (150). Zijn er mensen die deze in gebruik hebben/ervaring mee hebben? Mogelijks zijn er nog alternatieven, daarom mijn criteria: Lichtgewicht Stabiliteit Budget €400,- Gebruik met 5,5 tot 7,0 inch pads. Dank voor uw input. I was the master of bling 'till Tim came!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-5-2009 Locatie: Etten-Leur
|
Heb een paar keer met een Flex mogen werken maar ik vond dat apparaat nogal een irritante fluittoon produceren. Nu weet ik niet wat de prijs van een Festool is maar als je een dergelijk budget ter beschikking hebt kom je, denk ik, dicht in de buurt van een Festool (en anders nog even doorsparen?) Misschien zijn er mensen die daar iets over kunnen zeggen, Nicknameless misschien? Nobody expects the Spanish Inquisition!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Niet geheel onbelangrijke vraag vind ik: hoe vaak denk je 'm te gaan gebruiken? Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2010 Locatie: Hilversum
|
Als je budget toch €400 is gewoon een festool kopen. (die paar tientjes meer maakt dan ook niet meer uit) Dat is toch echt de beste die er te krijgen is en dat zullen velen met mij eens zijn. ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Met Rogier eens, als je dan toch zo'n dikke portemonai hebt dan zou ik ook voor de shinex gaan ( staat er btw 1 op MP  ) // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Leg er een paar tientjes bij en koop de Festool. Specificaties: Opgenomen vermogen 1200 W Onbelast toerental 400-2100 min-1 Poetssteunschijf Ø max. 150 mm Gereedschapspindel M14 Gewicht 2,1 kg 2 + 1 jaar garantie Ik zeg: DOEN! 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
Festool.... Flex is qua vormgeving hetzelfde als de shinex, motor van de festool is een pak stiller New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-7-2009 Locatie: Heerlen
|
De specificaties in de handleidingen zeggen dat de Flex stiller zou moeten zijn.
Flex PE14-150 Sound pressure level Lpa: 80dB Sound power level Lwa: 91 dB
Festool Shinex RAP 150 Sound pressure level Lpa: 81dB Sound power level Lwa: 92dB
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
ivo's schreef:Festool.... Flex is qua vormgeving hetzelfde als de shinex, motor van de festool is een pak stiller Dat weet ik ook nog niet zo zeker of ie echt stiller is, ik heb de Flex en die loopt toch aardig rustig. Dibbuz gebruikt beide modellen regelmatig, de nieuwe Flex 14-2 en de Festool.
|
|
|
|
volume en toonsoort/hoogte zijn verschillende dingen hè  In mijn ervaring is de toonsoort/hoogte van de Festool prettiger... New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Vind de Flex een prima apparaat, gebruik hem nu ruim een jaar. Maar de Festool is een hele andere klasse, zoals Eelco mij heeft gedemonstreerd. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Nu al heel wat uurtjes met beide machines doorgebracht, de Flex klinkt inderdaad iets anders. Persoonlijk vind ik de positionering van de snelheidsregeling bij de Festool beter (bovenkant i.p.v. zijkant). Ook de mogelijkheid van het afkoppelbare snoer is erg prettig. Heb je het budget, neem de Festool. Heb je dat niet dan de een Flex of een AEG als je een rotary wilt in het hogere segment. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Paulus de Boskabouter schreef:Vind de Flex een prima apparaat, gebruik hem nu ruim een jaar. Maar de Festool is een hele andere klasse, zoals Eelco mij heeft gedemonstreerd. de L3401 is weer een andere machine dan de 14-2 150 Gideon  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Doelde puur op het merk Ivo! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
ach so!  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Is de Flex eigenlijk ook afkoppelbaar te maken zoals de Festool en de AEG ? // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
Nope... In elk geval niet volgens een pasklaar systeem.. Ik zit eraan te denken mijn VRG te modden en er een Festool plug-it systeem in te zetten....  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
|
Je kan een afkoppelbaar snoer aan elke machine maken. Hiervoor heb je nodig: 1 x Plug it stekker Festool, art.nr. 489.685, € 15,11 euro incl. btw 1 x - Plug-it koppelsnoer 36cm, art.nr. 491.144, € 19,40 euro incl. btw of 1 x Plug-it koppelsnoer 42cm, art.nr. 491.145, € 19,40 euro incl. btw Plug-it stekker  Koppelsnoer, leverbaar in 36 of 42cm  Er zijn ook losse plug-it snoeren leverbaar in 4 of 7 meter, rubber of PUR. PUS is slijtvaster, maar ook veel stugger dan een rubber kabel, dit kan in je nadeel werken. Rubber snoer:  PUR snoer:  Het koppelsnoer (36 of 42cm) komt aan de machine, de koppelstekker komt aan het snoer waar je de gewone stekker vanaf knipt. Het enige nadeel hiervan is dat áchter de machine de kabel een stuk zwaarder wordt en mogelijk door gaat hangen over de lak. Let hier dus wel op. Foto van Dibbuz zijn omgebouwde DAP 
|
|
|
|
Knutselen aan je DAP => garantie vervalt! Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Even over bovenstaande 'aanbouwkoppeling' die eerst nog aan een snoertje hangt: Ik persoonlijk vind het nadeel van zo'n slingerend extra deel achter je machine niet opwegen tegen het 'voordeel' dat je daar de machine kunt loskoppelen. Als het vast aan de machine zelf gemonteerd zit (zoals bij de Shinex) is het wel handig (zeker ook met opbergen). Anders ben je net zo snel als je gewoon de stekker even uit het stopcontact haalt.
|
|
|
|
Het is zeer licht (kunststof) en ik heb er geen last van, voordeel voor mij het makkelijker opbergen in de koffer, langere snoer en je kan zo switchen tussen rotary en DA zonder extra snoer over de grond te laten lopen. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2010 Locatie: Hilversum
|
Ik ben heel blij dat Patrick dat ombouwen van de Festool al voor mij had gedaan, kon ik er gelijk mee aan de slag. ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
|
stimpy68 schreef:Niet geheel onbelangrijke vraag vind ik: hoe vaak denk je 'm te gaan gebruiken?
Gebruik 3-4 maal per jaar Adrie, wat is jouw suggestie? Thx allen voor de input!o I was the master of bling 'till Tim came!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-4-2011 Locatie: Zuid-Holland
|
Dat is niet echt vaak.... ik zou zeggen Shinex maar goed komt uit de "Flex-fabriek" niet dat het wat uitmaakt, ieder heeft een eigen voorkeur 
|
|
|
|
Dat het uit dezelfde fabriek zou komen wil nog niet zeggen dat het dezelfde machine is. Er zit teveel verschil tussen beide om het dezelfde machine met een andere behuizing te noemen. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Ik blijf het een raadsel vinden hoe het gerucht de wereld is ingekomen dat Festool machines bij Flex of Fein vandaan komen. Ik zou wel heel graag overtuigend bewijs willen hebben.... Er zullen onderling ongetwijfeld onderdelen worden gebruikt, maar er worden geen complete machines in elkaars fabriek gebouwd. Ik heb zeer intensief contact, zowel zakelijk als prive met de vertegenwoordiger van Festool én Fein en allebei zeggen dat er absoluut geen machines van of voor elkaar gemaakt worden in elkaars fabriek.
|
|
|
|
Terugkoppeling vind ik zelf net zo leuk. Het is toch de Flex geworden, heb met beide gewerkt. Festool al meerdere malen, Flex enkel op testpaneel. Beide machines zijn superieur, reden van keuze voor de Flex was louter gevoel, niet meer, niet minder. Daarnaast ook gelijk de Flex XC 3401 VRG maar besteld! I was the master of bling 'till Tim came!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Twee top polishers! Daar ga je veel plezier van hebben!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
Dan heb je nu een mooi setje, veel plezier ermee. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-10-2010 Locatie: almere
|
Ik heb zelf ook de Flex L3403 VRG Rotary Ook bij mij is de Flex XC 3401 VRG in de bestelling (via m'n werkgever, voor inkoopsprijs  ) Heb nu ook al de DAP900, maar om een of andere reden staat het me tegen om deze te gebruiken. Puur gevoelsmatig vind ik 'm iets te zwaar, of is de gewichtsverdeling niet helemaal goed. Ik hoop dat dat met de excenter van Flex beter gaat. k'Heb zooooo'n hekel aan bumperklevers, vooral als ze vóór me rijden
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
Als je een dap zwaar vindt dan gaat het met de flex zeker niet lukken. Okay je neemt hem anders vast maar hij is toch nog een stukje zwaarder. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
|
freddyevo2 schreef:Ik heb zelf ook de Flex L3403 VRG Rotary Ook bij mij is de Flex XC 3401 VRG in de bestelling (via m'n werkgever, voor inkoopsprijs  ) Heb nu ook al de DAP900, maar om een of andere reden staat het me tegen om deze te gebruiken. Puur gevoelsmatig vind ik 'm iets te zwaar, of is de gewichtsverdeling niet helemaal goed. Ik hoop dat dat met de excenter van Flex beter gaat. Dat zeg je me nu! Ik ga mijn DAP en Pro voorlopig voor de spotbuff inzetten, mogelijk gaan ze de verkoop in. Thx iedereen voor het advies. Heb ook een Master Blaster 8HP aan de collectie toegevoegd, wereld-ding! I was the master of bling 'till Tim came!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-7-2011 Locatie: limburg
|
Down Town schreef:Voor het nieuwe seizoen gun ik mezelf een extra rotary. Na wat speurwerk is mijn interesse gewekt voor een Flex PE 140-2 (150). Zijn er mensen die deze in gebruik hebben/ervaring mee hebben? Mogelijks zijn er nog alternatieven, daarom mijn criteria: Lichtgewicht Stabiliteit Budget €400,- Gebruik met 5,5 tot 7,0 inch pads. Dank voor uw input. Ik heb onlangs met de twee toestellen kunnen werken, de Flex en Festool. Mijn voorkeur gaat naar de "Flex" deze is handiger en lichter als de festool, als je hiermee je dak bewerkt merk je direkt het verschil. Je hebt er een betere grip aan en de flex was duidelijk stiller, moet er wel bij zeggen dat de festool al enkele jaartjes oud is De festool loopt gemakkelijk warm. Al bij al de voorkeur gaat naar Flex. De vraag is wel hoe dikwijls je hem gaat gebruiken, je hebt da "DAP 900pro rotary" als alternatief voor 99€ Auto Cleaning & Detailing
|
|
|
|
Guest
|