Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Seat Ibiza 6L Opties
IbizaSigno
#1 Gepost : vrijdag 27 januari 2012 19:03:14
Rang: Lid

Hallo,

omdat het vandaag erg mooi weer was, althans hier in het noordoosten van Groningen, toch eens besloten om de eigen Ibiza maar weer eens van een verse waxlaag te voorzien. Mijn eigen Ibiza was al een maand of twee tot drie niet meer gewassen. De waxlaag was helemaal verdwenen en vieze troep tot en met.

Ben begonnen om de Ibiza af te spoelen met lauw/warm water. Gestart met de velgen. Van de week had ik deze al een ergens wat schoongemaakt dus supervies waren ze niet, dacht ik. Bij nadere inspectie bleek dat deze toch best vies waren in diverse hoekjes en kiertjes. De banden in gesopt met Meg's APC 1:4 en geborsteld. Daarna de velgen ingesprayed met PBW Spay&Rinse en ingewerkt met de EZ velgenborstel. Toen dit alles lekker ingesopt was afgespoeld en nagewassen met een sopje van Dodo Juice BtbM en weer gespoeld.
Vervolgens begonnen met het lakwerk van de Ibiza. De twee-emmer-methode, Meg's washmitt en Dodo Juice BtbM, de hele auto ingesopt en afgespoeld. Sinds kort heb ik een semi-transparantie emmer, dan zie je pas hoe vies je spoelwater eigenlijk is.. Whistle Na het wassen de auto gespoeld en ingesprayed met Iron-X. Op mijn "black magic" Ibiza is niet zo heel goed de paarse werking van de Iron-X te zien, maar op de stoep was toch flink wat paars te ontdekken. Heeft het goed gewerkt. Nadat de Iron-X zijn werk geaddan had de auto zorgvuldig gespoeld en weer opnieuw gewassen zoals hiervoor beschreven. Hierbij ook de binnenkant van de portieren en dorpels meegenomen. Na dit alles de Ibiza gedroogd met de Delirium. Toen de wagen geheel droog was de voorzien van een heerlijk verse waxlaag; Dodo Juice Purple Haze Pro! lief
Toen de wax gecured was alles uitgebuffed met Monello's Peluche Bianco. Wat een fijne doek. Lekker groot en neemt veel product op. Bleek toch weer iets te royaal gesmeerd te hebben. Ik wilde de Ibiza nog nalopen met Red Mist en een MF doek. Had net de motorkap gedaan, lees ik op de fles dat het niet aangebracht mag worden op een verse waxlaag. Als "oplossing" heb ik de Red Mist goed gedroogd en uitgebufft. Daarna nog maar een laagje Purple Hze aangebracht. Morgen maar even zien hoe het eruit ziet. Als afsluiter alle bandjes voorzien van een laagje PBW Bold 'n Bright.

Het resultaat van het geheel (genomen met Nokia E72 5.0MP camera):

Dat was 'm weer voor vandaag. Bedankt voor het lezen! geniet
Seat Ibiza signo 1.4 16v
Paulus de Boskabouter
#2 Gepost : vrijdag 27 januari 2012 22:02:07

Ziet er goed uit, jammer dat je niet meer foto's hebt! Mooie wagen met dikke velgen. Hier in noordwest Groningen was het bewolkt met heel af en toe een spetter.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
DivingDisaster
#3 Gepost : vrijdag 27 januari 2012 22:55:01

Leuke auto! Inderdaad wel jammer dat je niet meer foto's hebt. Leuke grille ook
IbizaSigno
#4 Gepost : zaterdag 28 januari 2012 9:30:58

Bedankt voor de complimenten Paulus de Boskabouter en DrivingDisaster. geniet Zelf ben ik ook erg te spreken over de velgen. Ik dacht achteraf pas dat ik wel een show off kon schrijven, dus helaas alleen deze twee foto's gemaakt.
Seat Ibiza signo 1.4 16v
KNOEI 8G
#5 Gepost : zaterdag 28 januari 2012 12:33:11

Ziet er goed uit hoor! En die velgen lief
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire