Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Archiebald's Punto Sporting Opties
Archiebald
#1 Gepost : zondag 29 januari 2012 17:53:15
Rang: Lid

Vandaag vond ik het tijd om de Punto eens even goed winterklaar te maken.. Ondanks de kou hier (-1°C), ben ik er toch maar aan begonnen, ik kreeg gelukkig wel hulp van m'n vriendin blij

Het was alweer 3 weken geleden dat de Punto voor het laatst goed gedaan was (in de tussentijd wel regelmatig afgespoeld in de wasbox, maar toch).. Hij was dan ook wel weer goed vies geworden.

Wat heb ik gedaan:

- Velgen schoongespoeld en gewassen
- Auto afgespoeld
- 2x gewassen met het 2 emmer systeem. Met Meguiar's Nxt generation + Washmitt
- Tussentijds en na de tweede keer weer afgespoeld
- Droog gemaakt met Watermagnet
- Diverse krasje gepoetst met Stratch-X
- 2maal in de wax gezet, van Poorboys (Zelfde geldt voor de velgen)
- De banden met Meguiar's High gloss gedaan.
- De ruiten met Rain-X

Voordat ik begon

Na 't wassen

Resultaat

En dan om af te sluiten, even een foto van (een deel van) mn spullen blij

(hier was ik net klaar, dus al mn doeken/sponsjes/washmitts e.d staan er niet op)
corsawim
#2 Gepost : zondag 29 januari 2012 18:08:24
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

goed gedaan hoor; mooi resultaatgreat

Misschien één opmerking; wat doet dat grijze kinderspeelgoed midden in je detailkoffer? woeps
Groetjes, Wim
Johnny Bravo
#3 Gepost : zondag 29 januari 2012 18:13:48

Mooi resultaat. Je hebt gelinkt naar polish with carnauba heb je deze 2 maal gedaan? Is mijns inziens zonde want met polish verwijder je ook weer de oude (in jouw geval je eerste nieuwe) waxlaag!
Archiebald
#4 Gepost : zondag 29 januari 2012 18:23:44

corsawim schreef:
goed gedaan hoor; mooi resultaatgreat

Misschien één opmerking; wat doet dat grijze kinderspeelgoed midden in je detailkoffer? woeps

Thanks en dat grijze ding heb ik een aantal jaar terug eens gehad... Heb het sindsdien 1x gebruikt en nu is het koffer-vulling :P anders vliegt alles zo heen en weer.... Ben nu hier thuis aan het lobbyen voor een DAP 900 blij

Johnny Bravo schreef:
Mooi resultaat. Je hebt gelinkt naar polish with carnauba heb je deze 2 maal gedaan? Is mijns inziens zonde want met polish verwijder je ook weer de oude (in jouw geval je eerste nieuwe) waxlaag!

Daar heb je een punt ja... Niet bij stilgestaan om heel eerlijk te zijn... Volgende keer even wat beter bij nadenken Whistle
Kawouter
#5 Gepost : zondag 29 januari 2012 21:24:54

Nietjes hoor! Maar dat had ik op het Punto forum ook al aan gegeven. Vind het leuk om te zien dat je haar zo goed verzorgt.
Nu Fiat Punto 1.2 16v Sporting
Ex Peugeot 306 XS 1.6, Ex VW Polo Coupe 1.0, Ex Kia Pride, Ex Ford Mondeo 2.0, Ex VW polo Coupe 1.3
Ex Opel Corsa 1.5 TD, Ex Peugeot 106 Diesel, Ex Peugeot 106 Sport 1.1, Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD
IbizaSigno
#6 Gepost : zondag 29 januari 2012 23:02:31

Ziet er weer netjes uit! cool
Die poetsmachine die jij hebt, heb ik ook. Heb er twee of drie keer iets mee gedaan maar wordt er niet wijzer van.
Seat Ibiza signo 1.4 16v
mk-us
#7 Gepost : maandag 30 januari 2012 9:40:17
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Geen idee hoe je de koffer wegzet maar ben zelf een voorstander om er voor te zorgen dat de flessen met de nek naar boven staan:
stel dat er een lekkage optreedt dan zit heel je zooi onder knipoog

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Archiebald
#8 Gepost : maandag 30 januari 2012 10:02:00

mk-us schreef:
met de nek naar boven staan:

knipoog Die wordt inderdaad weggezet blij Hij staat netjes rechtop zodat de flessen in de koffer ook rechtop staan blij Vandaar dat alles er op deze manier in "ligt".
Paulus de Boskabouter
#9 Gepost : maandag 30 januari 2012 10:10:24

Ziet er goed uit!

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
mk-us
#10 Gepost : maandag 30 januari 2012 10:14:20
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

@ARchiebald: super!

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
quinten
#11 Gepost : maandag 30 januari 2012 21:12:12

je hebt het zelf ook goed onder de knie netjes hoor great
It is nice to be important. But it is more important to be nice
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire