Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Poll vraag : Zou de Wheel Brush Pro iets voor jou zijn?
Keuze Stemmen Statistieken
Ja 5 7 %
Nee 60 85 %
Misschien 5 7 %

2 Pagina's 12>
Wheel Brush Pro - Een roterende velgenborstel voor een accuboor. Opties
Tim
#1 Gepost : dinsdag 31 januari 2012 23:21:49
Rang: Moderator

Zo nu en dan ben ik creatievelingen tegengekomen die een EZ Detail brush omgebouwd hebben naar een variant die op de boormachine past.

Vandaag ontvingen wij wat informatie over de Wheel Brush Pro. Een Youtube filmpje laat het idee zien:

Veel hangt af van de kwaliteit van de borstel en de zachtheid van de haren (die tegelijkertijd robuust moeten zijn).

Zien jullie het concept zitten? Reageer op onze poll.
I'm the Master of Bling!
Paulus de Boskabouter
#2 Gepost : dinsdag 31 januari 2012 23:25:42
Rang: Lid

Vind het echt een overbodig iets! En water en elektriciteit vind ik niet echt een geweldige combinatie. Helemaal met het gespetter van de borstel.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
WouterP
#3 Gepost : dinsdag 31 januari 2012 23:26:27

Lijkt me slecht hanteerbaar om in alle hoeken te komen met zon accuschroefmachiene achter de borstel. Persoonlijk vindt ik het ook teveel heen en weer gesleep om alleen de velgen ermee te kunnen doen.
Vadebo
#4 Gepost : dinsdag 31 januari 2012 23:44:47

Afhankelijk van de hardheid van de borstel vind ik het wel interessant.
Heb gelijk even hun website bekeken en zag dat ze ook de machine verkopen, deze heeft een L-ion accu en is voorzien van een waterdichte body.
De prijzen zijn ook niet verkeerd en er is een kleine borstel in de maak.

Als de haren niet te stug/hard zijn dan heb ik zeker interesse.
Een handig hulpmiddel als je meerdere wagens onder je hoede neemt.

Enne Tim, heb op de verkeerde button gedruk mbt het stemmen.
Is nee geworden maar moet misschien zijn.

Fijn hoor dit soort dingen met een iPhone.....
Ben blij als ik vd week m'n asus eee pad binnen heb.

Grtz. Rob aka Vadebo
KNOEI 8G
#5 Gepost : woensdag 1 februari 2012 0:08:48

Ik doe het dan toch liever met de hand.
m.a.w. de ez-brush en de wheelwoolies geniet
Golodkin
#6 Gepost : woensdag 1 februari 2012 0:31:43

Ik zie dit wel zitten, nooit meer kramp in m'n handen!
Ik heb de borstel intussen besteld, laat jullie mijn bevindingen weten zodra ik 'm in huis heb.
Vampire
#7 Gepost : woensdag 1 februari 2012 0:38:56

Dit lijkt me overduidelijk: nee! nee
BMW E92 320d - "If it doesn't shine, it ain't mine!"

Get in, sit down, shut up, hold on!
grandscenicman
#8 Gepost : woensdag 1 februari 2012 0:56:53

Ik heb ook reeds een tijd geleden zo'n borstel gemaakt : in het filmpje zie ik wel dat ze de voorzijde proper maken (hoewel die velg al proper was) , ik doe er enkel de binnenzijde mee.

De voorzijde doe je volgens mij sneller en beter met een zachte verfkwast van dit type :

Om de 1 of andere reden werkt mijn versie het beste bij linksom draaien.

Ik heb deze borstel(s) nog maar zelden gebruikt , reden : enkel bij velgen die nog nooit zijn proper gemaakt zijn ze in het voordeel . Geloof het of niet : deze borstel maakt geen krassen (of heel fijne dan zeker , maar ach = binnenkant velg )

Kostprijs van zo 1 borstel : 4.50 euro +- (in België bij AUTO5 verkrijgbaar )

Handgreep er af en een bout erin : klaar .

Als er morgen een EZ-brush uitkomt met zo'n stijve steel die in een accuboormachine past : ik koop er 1 al kost ie 50 euro . (met dezelfde kwaliteit van borstelharen als de EZ is dit volgens mij een gat in de markt )

Plaatje erbij :

De originele zie je vooraan op de foto :
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
Broodplank
#9 Gepost : woensdag 1 februari 2012 6:56:32

Ik vind het filmpje wel behoorlijk amateuristisch gemaakt.. Leuk voor een groep 8 schoolproject maar niet om de consumenten over te halen..
Volkswagen Lupo 3L - 90 PK 170NM - Fantasiegroene Handgeschakelde - www.3-liter.nl
RedCat
#10 Gepost : woensdag 1 februari 2012 7:41:35
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Nee,

Vuil verwijderen met "geweld" is niet zo mijn ding
Daar zijn genoeg middelen voor beschikbaar
Wat er dan nog over blijft kan de EZ borstel wel aan
En voor het mooi de cone en polijstmiddel

Goede bescherming is mij meer waard dan een borstel als deze
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
Eelco
#11 Gepost : woensdag 1 februari 2012 10:24:34

Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Filmpje is niet overtuigend, mag wel wat aandacht aan besteed worden.
Zou er idd juist niet de fronten mee willen doen, maar eerder de binnenkant.
Dat is natuurlijk vaak al veel vuiler, en dan zal het wel wat meer moeite en velgenreiniger kosten om de test te laten slagen...

Voor mij een misschien, afhankelijk van bouwkwaliteit en de hardheid van de haren.
mk-us
#12 Gepost : woensdag 1 februari 2012 10:52:14
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Een echte no way hier!
Leuk voor de poetsbedrijven maar er zijn genoeg detailingmiddelen die het goed aankunnen. Eenmaal schoon is kwestie van even beetje shampoo en borstelje en klaar ( staat immers in de (velgen)wax ))
Als wat erger vervuild zijn dan velgenreiniger / iron-x / klei etcetc.
Accutol is perfect voor ene polishingcone maar voor dit .... ik sla 'm over

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
RogierV12
#13 Gepost : woensdag 1 februari 2012 13:39:58

15 minutes of fame: Is met detailing op tv geweestHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Hmmmm dan kan ik ook gewoon mn wheelwoolie in de boormachine prikken
----------------------------------BMW7ForumBMW7Club-------------------------------
Tim
#14 Gepost : woensdag 1 februari 2012 13:58:03

Daar zat ik toevallig ook aan te denken, die Wheel Woolies passen vast ook in de machine.
I'm the Master of Bling!
tamer
#15 Gepost : woensdag 1 februari 2012 14:52:05

Ik heb ook nee gestemd, ik doe het wel zoals ik nu doe. Ik heb het gevoel dat ik op deze manier meer controle over de borstel heb en bij de machine denk ik dat er meer gespetter zal zijn.
mennoGTI
#16 Gepost : woensdag 1 februari 2012 16:11:43

+1 tamer

zo denk ik er ook over!

Burton (2CV). 27 pk. -------------------- Golf V GTI +275 pk. 395 Nm.
mercedes
#17 Gepost : woensdag 1 februari 2012 16:43:49

Ik kan niet begrijpen wat je hier mee moet met de hand heb je het net zo snel gedaan en waarschijnlijk beter
casperpeek
#18 Gepost : woensdag 1 februari 2012 17:02:48

Uhm, nee gestemd.
Zie het nut hier niet van in eigenlijk!
Surfingwizzkid
#19 Gepost : woensdag 1 februari 2012 21:54:37

Wheel Woolie in de machine zie ik meer zitten ja Tim.
Ik ben zo geboren, wat is jouw excuus?
Detailer in wording, tips zijn altijd welkom
My life's a joke, they just got the punchline wrong!
Berkant
#20 Gepost : woensdag 1 februari 2012 23:02:23
Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Hier ook nee gestemd, ondanks de 120 spaken die ik heb zou het voor mij niks uitmaken, wat wel prettig zou zijn is een brush waarbij het geen borstel is maar flappen stof of iets dergelijks die een groter oppervlak in 1 keer pakkenregels

Denk hierbij aan de oude krasstraten en de betere krasstraten die zeggen dat ze niet krassenLoL
Tim
#21 Gepost : donderdag 2 februari 2012 10:19:56

De huidige stand van de poll is duidelijk denk ik. Er is vrijwel geen interesse in deze borstel op ons forum.
I'm the Master of Bling!
Tim
#22 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 14:45:13

Ik heb een 2e filmpje toegevoegd, waar krappe spaken worden schoongemaakt.
I'm the Master of Bling!
Bartezzz
#23 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 14:54:38

Ik blijf van mening dat het veel teveel spettert, en de kans op beschadigingen aanwezig is.

ik zou hem niet aanschaffen als hij in de shop komt.

ik geef de voorkeur voor een zacht kwast of borstel icm met een goede reiniger (al dan niet velgenreiniger).
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
RedCat
#24 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 14:54:59
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

En dat maal vier en je arm breekt af
Zo te zien gaat het ook alleen met het puntje
Tijd voor twee emmers bij het velgen wassen sarcastisch
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
Aficior
#25 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 22:19:05
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Ik vind dit ook wat te grof gaan. Meer iets voor iemand die veel auto’s op een dag moet wassen en waarbij de eigenaar van de leaseauto niet heel erg kritisch is.

Om de één of andere reden vind ik het geen detailers product.

Derhalve op NEE gestemd.

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
Tim
#26 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 23:33:09

De borstels zullen niet in het assortiment komen. Toch denk ik dat er een markt voor is, ik verwacht dat als je een pallet bij de Makro neerzet, die dingen zo verkocht zijn.
I'm the Master of Bling!
mk-us
#27 Gepost : zaterdag 4 februari 2012 12:54:30
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Tja, Carclean.nl heeft ook turtlewax en valma in de verkoop staan dus ik ga er vanuit dat best een groep mensen is die het afnemen van jullie.
Ik ken het klantenbestand niet maar als de Makro ze kan verkopen dan is met jullie verkooptalent een appeltje-eitje.

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Golodkin
#28 Gepost : maandag 27 februari 2012 17:32:05

Golodkin schreef:
Ik heb de borstel intussen besteld, laat jullie mijn bevindingen weten zodra ik 'm in huis heb.

Zo gezegd, zo gedaan, al heeft het door het vriesweer een tijdje geduurd voor ik hem voor het eerst heb gebruikt.

Toestand van de velgen: in november bij wissel zomer/winter brandschoon en van een laagje wheelwax voorzien, sindsdien tweewekelijks gewassen met champoo & spons tot de vorstperiode, tijdens de vorstperiode enkel af en toe eens met de HD afgespoten, voor de test behoorlijk vuil dus.
De Wheel brush heeft vrij zachte haren, slechts een tikkeltje harder dan de EZ. De centrale staaf waarin ze zitten is behoorlijk dik, je velgbed kan je er dus niet mee bereiken, daarvoor blijf je de EZ nodig hebben.
Op de kop zitten even lange haren, zodat je wel makkelijk de fijnere openingen aan het oppervlak van je velg kan bereiken.
Hij klikte makkelijk op m'n elektrische schroevendraaier. Deze is het best geschikt voor de Wheel Brush, net de ideale snelheid en makkelijk wisselen linksom/rechtsom.
Door de lage snelheid valt het spetteren erg mee, als je mooi achter de borstel blijft heb je er helemaal geen last van, de spetters vliegen immers naar links en rechts, niet naar achteren.

Mijn 15-spaaks 17' wintervelgen als volgt aangepakt: wheelbrush even ondergedompeld in de emmer (BTBM-sopje), even laten druipen en dan van boven naar beneden tussen de spaken heen en weer bewegen, telkens een halve velg, dan weer onderdompelen, en dat telkens linksom en rechtsom, op gezapig tempo. Vervolgens met de kop even langs de velgrand en rond het midden, en klaar is kees.
Ik vond het een stuk makkelijker werken dan met een spons/washmitt, en deed er ook 10 minuten minder lang over (voor de 4 velgen).
Het resultaat was even goed.

Conclusie: spaart tijd en moeite bij de tussendoorse wasbeurt, daarom een goede koop die ik zal blijven gebruiken. Voor de grondige seizoensbeurt, incl. teerspetters verwijderen en IronX-en minder geschikt.

Ik nam geen foto's van de test, sorry, maar de filmpjes zijn denk ik duidelijk, en ik veroorzaakte er zo al genoeg sensatie mee in de wasbox.
BMWJuupke
#29 Gepost : maandag 5 maart 2012 12:56:10

Als je zoals ik BMW BBS honigraat velgjes hebt dan kom je met dit ding niet weg. Er zitten zoveel kieren en hoekjes in dat je dat simpelweg met spons of borstel schoon moet maken. Meestal gebruik ik een zachtharige kwast, of een oude zachte spons die ik met de vingers tussen de spaken kan duwen.
grandscenicman
#30 Gepost : zaterdag 10 maart 2012 0:00:24

Golodkin schreef:
De Wheel brush heeft vrij zachte haren. De centrale staaf waarin ze zitten is behoorlijk dik, je velgbed kan je er dus niet mee bereiken.
Op de kop zitten even lange haren, zodat je wel makkelijk de fijnere openingen aan het oppervlak van je velg kan bereiken.
Ik vond het een stuk makkelijker werken dan met een spons/washmitt, en deed er ook 10 minuten minder lang over (voor de 4 velgen).

Vrij zachte haren : heb je nu krasjes gemaakt of is het verwaarloosbaar ?

Velgbed : lijkt mij nog altijd een ideale borstel .....als je tenminste je wielen er af haalt ( dan maakt de dikte niks uit ) . Misschien kan je er ook prima de "niet-zichtbare" kanten mee poetsen van de spaken.

10 minuten minder lang : is de moeite niet , maar toch .....is tijdwinst .

Ik ben ff de prijsindicatie kwijt , maar als de prijs meevalt en Carclean.nl moest deze in het gamma opnemen , dan kocht ik er wel 1 .Al was het maar om de binnenkanten te poetsen bij de zomer-winterwissel van de wielen hehehe

net opgezocht :
14.95 / stuk : dan neem ik er zelfs 2 (voor de binnenkanten )
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
Robbedoes
#31 Gepost : zaterdag 10 maart 2012 13:53:19

Dat tweede filmpje is helemaal te triest voor woorden.
Die velg is al schoon.
Als ik zie hoe hij te keer gaat met die borstel wil ik niet weten hoe hij eruit ziet met een vuile velg.
Dat ding spettert als een gek.
Volgens mij komt hij ook niet echt tussen de spaken in.
Nee laat mij maar lekker met kwasten borstel en een mitt prutsen.
Tijd winst….. ach ik zie het meer als therapie.
Ben laatst 2,5 uur bezig geweest met mijn velgen…….. Buurvrouw al helemaal nerveus.LoL
Voorwielaandrijving????? Ik loop toch ook niet op mijn handen.
Golodkin
#32 Gepost : maandag 12 maart 2012 12:13:32

grandscenicman schreef:
Vrij zachte haren : heb je nu krasjes gemaakt of is het verwaarloosbaar ?
Geen krasjes gemerkt met het blote oog, verwaarloosbaar dus.
grandscenicman schreef:
10 minuten minder lang : is de moeite niet , maar toch .....is tijdwinst
Spaart tijd én moeite: je hoeft geen druk uit te oefenen, enkel de handboor heen en weer te bewegen. Voor mij belangrijker dan de tijdwinst.
mk-us
#33 Gepost : maandag 12 maart 2012 14:20:31

Ik denk dat dit echt een product ( in spé ) is wat onder de categorie "love or hate" valt.
Voor beide kanten is er wat voor te zeggen, ik zet 'm voor mijzelf weg onder de 'nut van winterbanden discussie' ..... gaan we gewoonweg niet uit komen.
Vind je het wat .... lekker doen, vind het het niks .... ook prima toch ?

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's 12>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire