Allereerst welkom! Misschien kun je je in
in dit topic eerst even voorstellen.
Citaat:1) Is de bovenstaande combinatie goed? Mis ik niets?
De combinatie die je maakt is mijns inziens goed. De enige stap die je "mist" is de stap van het polijsten. Er voro zorgen dat je de swirls, krassen en andere oneffenheden uit de lak verwijderd. Dit zou je handmatig kunnen doen. Mijn ervaring is, is dat het niet hard opschiet.
Citaat:2) Ik vraag me af of foamen een vereiste is? Sommigen zweren erbij, maar het wordt niet in de stappenplannen genoemd.
Er is niets dat moet. Het foamen van de auto zorgt er wel voor dat het grofste vuil verwijderd wordt, alvorens de auto met de hand gewassen wordt om zo weer kras-/swirl vorming te voorkomen.
Citaat:3) Om het lak op te poetsen, is handmatig (i.p.v. een dap) ook prima, toch?
Als je met 'poetsen' alle genoemde stappen bedoeld (; wassen, lkleien, lak reinigen, lak voeden en wax aanbrengen) dan kan dat prima met de hand. Heb ik zelf wel gedaan (tot ik gisteren de DAP900 ontving) is mij prima bevallen. Als ik alle berichten op het forum mag geloven, en dat doe ik, dan is er meer resultaat te behalen als je machinaal zou werken. Je kunt dan meer druk uitoefenen met bijvoorbeeld polijsten, in tegenstelling tot met de hand.
Mijn ervaring is dat het detailen met de hand prima gaat, maar dat maakt wel dat het meer tijdrovend schijnt te zijn en er een minder goed resultaat behaald zou kunnen worden ten opzicht van machinaal.
Ik hoop dat ik je vragen zo duidelijk heb beantwoord.
Seat Ibiza signo 1.4 16v