Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Stappenplan zwarte GTS van kleien tot C Quartz Opties
GTS Power
#1 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 10:11:44
Rang: Lid

ik wil dit voorjaar men Vectra GTS (2004) compleet onderhanden nemen en een C Quartz behandeling geven.

ik ben in het bezit van deze spullen:

en heb recent dit bijgekocht:

het gaat om deze auto:

nu zitten er wel wat swirls in de lak en die wil er zowiezo uit hebben voor de C Quartz.
verder zitten er eigenlijk geen beschadigingen aan de auto.

ik zat te denken aan het volgende:

-wassen met DODO(op de bekende manier)
-IRON X
-goed spoelen
-kleien
-wassen met DODO
-Dappen met oranje pad en ultimed compound(Meguiar's )
-Dappen met oranje of rode pad en swirlX
-schoonmaken met ERASER
-C Qaurtz behandeling (hopelijk 2 lagen)

ik heb alleen een beetje twijfels dat ik de swilrs er wel goed uit krijg omdat ik na mijn idee een vrij harde lak heb.

Graag u mening!

M.v.g. Tom
mk-us
#2 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 10:21:17
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Is eigenlijk heel simpel: testspot!
Niemand ( en ook echt niemand ) kan namelijk van te voren zeggen welke pad en polijstmiddel combinatie gaat werken om de defecten te verwijderen!
Voor het zelfde geld red je het met een witte pad, wie weet een wollen pad nodig om het gewenste resultaat te bereiken.
Je hebt de diverse pads liggen dus wat dat betreft zit je snor.
Neem gewoon de tijd en schaal van middelmaat combinatie steeds een stapje verder op; wat er meteen teveel er af is gepolijst krijg je er niet meer op ( tenzij opnieuw spuiten, maar dit lijkt me niet de bedoeling )

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Dibbuz
#3 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 10:28:19
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Ik hoop dat het gaat lukken met de Ultimate Compound en SwirlX.
Zelf nooit machinaal geprobeerd met deze producten maar uit reacties van emails van klanten komt er regelmatig teleurstellingen naar boven die er betere resultaten van hadden verwacht.

Persoonlijk zou ik andere polijstmiddelen nemen, Monello Mezzo en Finale en eventueel Forza voor diepere krasjes.
Nadeel is dat als je bezig bent en het lukt niet met de UC en SX dat je niets anders hebt en dus moet kiezen of je de C-Quartz gaat aanbrengen op een lak waar je niet tevreden mee bent.

2 Lagen C-Quartz zou geen probleem mogen zijn.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
McShine
#4 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 10:46:20

Ik heb eens een Signum gedaan met dezelfde lak.

Ik zou er niet aan willen beginnen zonder Poorboy's SSR of Monello, waarbij ik een voorkeur heb voor de laatste.

A.k.a Ralf

"A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."

Don, Dodo Juice

IbizaSigno
#5 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 10:59:30

Misschien zou je na het gebruik van Iron-X nogmaals kunnen wassen om er zeker van te zijn dat alle resten ook echt weg zijn.
Seat Ibiza signo 1.4 16v
GTS Power
#6 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 11:09:19

Dibbuz schreef:
Ik hoop dat het gaat lukken met de Ultimate Compound en SwirlX.
Zelf nooit machinaal geprobeerd met deze producten maar uit reacties van emails van klanten komt er regelmatig teleurstellingen naar boven die er betere resultaten van hadden verwacht.

Persoonlijk zou ik andere polijstmiddelen nemen, Monello Mezzo en Finale en eventueel Forza voor diepere krasjes.
Nadeel is dat als je bezig bent en het lukt niet met de UC en SX dat je niets anders hebt en dus moet kiezen of je de C-Quartz gaat aanbrengen op een lak waar je niet tevreden mee bent.

2 Lagen C-Quartz zou geen probleem mogen zijn.

ik heb de lak eerder een keer gedapt met UC en SX en ik was er toen niet helemaal tevreden over ,maar ik wist niet of het aan mij lag of de middelen.

het is jammer dat ik nog 2 bijna volle flessen heb staanniezoblij
ik wou eigenlijk hiena overgaan op monello...
McShine
#7 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 11:26:06

Vond je hem te weinig cut hebben of werkte hij niet goed af? Afhankelijk daarvan kun je dat corrigeren met Monello, zodat je in ieder geval niets weg hoeft te gooien.
A.k.a Ralf

"A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."

Don, Dodo Juice

GTS Power
#8 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 11:31:39

[mod]Graag niet telkens het direct voorgaande bericht quoten[/mod]

Te weinig cut inderdaad.

en ik durfde niet goed de wollen pad en UC te combineren.(wat mij eigenlijk veel te zwaar leek)
McShine
#9 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 11:57:33

Dan Inizio Forza proberen. Je zult zien dat het een wereld van verschil is.great
A.k.a Ralf

Don, Dodo Juice

nicknameless
#10 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 12:10:13
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Niet gelijk naar de zwaartste combinaties grijpen, nergens nodig voor nee

Probeer het eerst eens met een witte pad en mezzo, desnoods opschalen naar oranje en mezzo. Als dat niet voldoende is, opschalen naar inizio en wit, inizio en oranje.

9 van de 10 keer kan ik uit de voeten met een combi van een oranje pad en mezzo.

Enne, niet na 1 hit verwachten dat de swirls eruit zijn, soms zijn meerdere hits nodig. Ik ken iemand die verwachtte én eiste dat 1 hit witte pad en M83 dat alle swirls op de lak van een vw eruit waren....

sarcastisch

Ik persoonlijk werk liever met 2,3 of 4 hits met een minder grove combinatie, dan te grof en met 'extra' schade of meer werk zitten.

McShine
#11 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 13:06:29

@Nicknameless, ik nam mee in de overweging dat Inizio sowieso al een extra onbegrote aankoop was. En als UC niet genoeg cut heeft, heeft Mezzo dat ook niet. (UC is gewoon grover, in mijn ogen zelfs te grof.)
A.k.a Ralf

Don, Dodo Juice

Dibbuz
#12 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 13:12:19
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Aangezien TS al met UC aan de gang geweest is en als die te weinig cut heeft dan is Forza wel een logische stap.
Op een lak waar flink wat swirls zitten kom je in 99,9% van de gevallen minimaal op de oranje pad en Mezzo uit.
Wil je ook rechte krasjes eruit krijgen dan zit je al snel op wol/geel met Forza, niets engs aan, je moet dit niet elke weer doen natuurlijk maar als je dat een keer nodig hebt is er geen man overboord.
Er wordt wel heel erg paniekerig gedaan over een zware combinatie, totaal onnodig. Zelfs op een zachte lak ga je er echt niet gelijk doorheen tenzij de vorige poetser al tot het gaatje is gegaan maar dan zou je met UC ook er door gaan.

De UC kan je gebruiken voor handgrepen e.d. en de SwirlsX zou ik op de velgen gebruiken om het op te maken.
Zonde inderdaad van de flessen, misschien te koop aanbieden en overstappen op Monello.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
GTS Power
#13 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 13:47:19

Mijn zwager heeft wel Monello.
Mischien hem eens lief aankijken om het op mijn vec te testenhehehe

Wel lees en zie ik vaak dat de auto wordt gewassen met IRON-X Soap. Ik heb dus wel gewoon IRON-X.
Dit mag toch niet veel uitmaken(behalve dat ik daardoor een extra stap heb?)
Bartezzz
#14 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 14:40:27

de Iron-x soap is een onderhouds product en word ook gebruikt als extra stap.

de normale Iron-X is dus ook prima cool
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
RedCat
#15 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 15:00:30
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Ik denk dat je toch al wat moet bestellen
Met die paar microsuede doekjes kom je snel tekort
Paar meer is wel zo lekker werken
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
vectraroels
#16 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 16:06:01

mijn ervaring met de vectra c van de periode tussen 2004 en 2009 is dat de poorboys world ssr serie het even beter doet dan de monello
Iedereen mag mijn kont kussen, behalve die van mijn vec
GTS Power
#17 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 17:28:14

RedCat schreef:
Ik denk dat je toch al wat moet bestellen
Met die paar microsuede doekjes kom je snel tekort
Paar meer is wel zo lekker werken

ik heb meer doeken dan wat op de foto staan.(terwijl ik hiermee nog nooit tekort ben gekomen,tevens bij elke stap een nieuwe doek gepakt!)
heb ook wel andere kleine spullen aangeschaft wat niet op de foto's staan.
GTS Power
#18 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 17:29:10

na overleg met men zwager(fabia 2.0) ga ik em denk ik toch met monello doengreat

fabia2.0
#19 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 17:54:14

Je mag wel een druppie Monello proberen hoor!knipoog
GTS Power
#20 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 17:56:49

Gelukkigfeest

als dank mag je ook nog wel meehelpen hoor!LoL
fabia2.0
#21 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 18:10:22

Sow das wel weer aardig van je!
Ik help je graag een keer hoor.
Ik heb nog wel ergens een DAP liggen.LoL
GTS Power
#22 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 18:18:36

[mod]Graag niet telkens het direct voorgaande bericht quoten[/mod]

JaJa jij hebt een paar 100 watt meer dan ik.........

Whistle
fabia2.0
#23 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 18:53:55

Watt?????????
jaap
#24 Gepost : zaterdag 4 februari 2012 9:39:23

Ik heb zo'n zelfde Vectra in de zelfde kleur en weet uit ervaring dat de lak niet overdreven hard was. Een combinatie van PB ssr1 en 2 en maximaal een oranje pad maar dacht zelfs dat wit genoeg was om de swirls te verwijderen. Daarna natuurlijk nog wel nabewerken met een licht groene pad oid.

Jaap
GTS Power
#25 Gepost : maandag 6 februari 2012 19:14:06

ik/wij gaan er in het voorjaar aan beginnen en ik zal hier het resultaat tonengreat
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire