Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Aangevroren vuil schadelijk voor lak? Wassen, ja of nee? Opties
Apollo312
#1 Gepost : maandag 6 februari 2012 16:12:27
Rang: Lid

Hallo, ik heb een nog redelijk nieuwe auto die in propere toestand nog mooi glanst (kleur zwart).
Nu met dit winterweer is hij niet om aan te zien, al het vuil plakt overal tegen en is denk ik ook aangevroren want als je er met je vinger overgaat, krijg je er niets af. Op een zwarte auto zie je alles nog extra goed.

Daarom vroeg ik me dus af:
- is het schadelijk voor je lak om dit vuil te laten hangen tot het weer beter is? Kan de glans hiervan achteruit gaan?
- is het schadelijk om hem te gaan wassen terwijl de temperatuur buiten -3°C is?

Enerzijds wil ik hem dolgraag wassen omdat het er verschrikkelijk uitziet en ik bang heb dat hij beschadigd raakt.
Anderzijds heeft het ook weinig zin omdat je na 2 dagen weer met een even vuile auto rondrijdt.

Graag advies, bedankt!
jjonkie
#2 Gepost : maandag 6 februari 2012 16:42:52

gewoon wachten op betere tijden en NIET met je vingers over er over heen gaan! Daar krijg je namelijk snel krassen van.

Tja, je kunt gaan wassen natuurlijk alleen bij min 3 is dat niet echt praktisch, en je moet de auto daarna binnen kunnen zetten om deze echt goed te laten drogen.

(kieren, naden, deursponningen etc) Anders heb je de volgende de dag een een ijsklontje

nicknameless
#3 Gepost : maandag 6 februari 2012 17:00:57
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Vuiligheid kan nagenoeg geen kwaad, als je er maar vanaf blijft met je vingers.

dit vuil kan wel kwaad
n0sTRa
#4 Gepost : maandag 6 februari 2012 18:46:09

Ik wacht wel tot men foamlansje van de inkoopactie binnen is om men auto te wassen, onmiddellijk de perfecte test voor het foamen LoL
Mark1986
#5 Gepost : zaterdag 11 februari 2012 17:05:47

Precies.. ik denk dat je beter kan wachten tot volgend weekend.. hopelijk is al dat vieze zout weg! Want ze gaan deze week nog vrolijk verder met strooien ivm gevaar voor gladheid ivm de dooi.
Volkswagen Polo 6n2 GTi - Black Magic
nicknameless
#6 Gepost : zaterdag 11 februari 2012 17:20:31
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Ik heb liever dat het eerst een paar dagen flink gaat (stort) regenen. Zo spoelt die zout zooi tenminste weg en blijft je auto 'schoner'.

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire