|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Persoonlijke ervaring is dat de Delirium iets moeilijker vlekken uit laat spoelen Een witte lijkt gevoeliger voor achterblijvend vuil maar zowel de doek als de mitt zijn daar positief in bevallen The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2010 Locatie: Hilversum
|
Dat de senza het meeste watewr zou opnemen was te verwachten natuurlijk, anders had je ze niet zo laten maken lijkt me. Misschien een filmpje erbij waar je beide doeken over een nat paneel trekt? ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-10-2010 Locatie: Winschoten
|
Mooie vergelijkende test.  Duidelijk resultaat dat de Senza Acqua meer vocht opneemt dat de Delirium, daarnaast is de Senza Acqua ook nog eens €0,50 goedkoper. Seat Ibiza signo 1.4 16v
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-11-2009 Locatie: Landen - Belgium
|
Ik heb hem gisteren besteld, blijkbaar goede keuze gemaakt, ben benieuwd
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-12-2010 Locatie: Oud-Turnhout
|
+ 1 Redcat
Ik heb ook bij de Delirium last van vuil plekken die er zelfs na een paar wasbeurten niet uitgaan.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Waarom is mijn eerdere post weg gehaald? Ik vroeg alleen wat de conclusie is van deze test, daar is toch niets mis mee? Over het vuil worden en/of de vlekken, lekker boeiend, als de doek maar doet waar ie voor gemaakt is, namelijk drogen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Over den IJssel
|
Leuke foto review! --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
***Glanz oder gar nicht!***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-4-2011 Locatie: Mierlo
|
Mooie test! Ik heb hier zo geen nauwkeurige weegschaal staan, anders had ik het met de 'uber giant towel' ook willen proberen.
|
|
|
|
RogierV12 schreef:Misschien een filmpje erbij waar je beide doeken over een nat paneel trekt? Deze test hebben we al een keer gedaan, maar zonder fotocamera. Test gaan we nog een keer herhalen.  DannyL schreef:Mooie test! Ik heb hier zo geen nauwkeurige weegschaal staan, anders had ik het met de 'uber giant towel' ook willen proberen. Volgens mij hebben wij de uber ook nog ergens liggen. Kunnen we ook nog testen, als ik het niet vergeet (en ik kan de doek nog vinden) dan doe ik dat morgen meteen even. nicknameless schreef:Waarom is mijn eerdere post weg gehaald?
Ik vroeg alleen wat de conclusie is van deze test, daar is toch niets mis mee?
Over het vuil worden en/of de vlekken, lekker boeiend, als de doek maar doet waar ie voor gemaakt is, namelijk drogen... Ik zie geen weggehaalde post? Ik heb niets verwijderd in ieder geval. Er is geen conclusie, omdat het meer een indicatie is. Maar als ik een conclusie zou moeten formuleren, dan heeft de Senza Acqua prima absorptiecapaciteit en kan deze doek zich prima meten met de Delirium. Dat was ook onze insteek bij het ontwerp van deze doek, dus missie geslaagd. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-8-2008 Locatie: Budel-Dorplein
|
Weggehaalde post's kan je niet zien, of je moet helderziend zijn Opel Antara 2008 Festool 3M
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
Volgens mij kan een moderator elke bewerking zien in een log @test, mooie test! slim idee ook om de opname zo te berekenen  kan het zijn dat ik nu andere foto's zie dan 2 uur geleden? groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
|
Foto's zijn hetzelfde als voorheen. bartr123 schreef:Weggehaalde post's kan je niet zien, of je moet helderziend zijn Wij kunnen dat wel zien.  I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Ik mis de uitgewrongen foto's en ik dacht dat de "nat" foto's, minder nat waren  (2 uur geleden dan) groeten Bart
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Geen paniek, bericht was weggehaald door ondergetekende en er ging wat mis bij het contacten van Patrick. Bij een indicatief vergelijk mag je zelf de conclusie trekken en alleen de vraag wat de conclusie was, was een beetje erg karig, Patrick kan beter  Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Bartezzz schreef:Ik mis de uitgewrongen foto's en ik dacht dat de "nat" foto's, minder nat waren  (2 uur geleden dan) De uitgewrongen foto's staan onderop. En de foto's zijn precies hetzelfde als aan het begin van de avond. Heb je iets verkeerd gesnoven Bart? I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
me herenen zijn nog bevroren denk ik. gesnoven?? heb de ibrido nog niet dus dat kan het niet zijn.. groeten Bart
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-10-2010 Locatie: Bij 't gooi
|
zelf een conclusie trekken is prima maar een tabelletje met waardes en uiteindelijk opgenomen gewicht is wel fijn.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Het zijn nou ook weer niet zo'n berg getallen dat je het niet kan onthouden, toch? bovendien zal het niet elke keer op de gram hetzelfde zijn. Gaat om het globale verschil, niets meer niets minder. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-8-2011 Locatie: N-Br 17km onder Tilburg
|
Wat ik zowieso een voordeel vind is dat de monello wit is, mocht er op een of andere manier vuil op komen dan zie je dat meteen en voorkom je dta je krassen maakt. ook wat RogierV12 al zei, ook ik zou graag een filmpje erbij zien waar je beide doeken over een nat paneel trekt. over de gewichten kun je weinig zeggen omdat de doeken droog al verschillend van gewicht zijn 349 gram tegen 278 gram, je zou dan in procenten moeten gaan rekenen. Mark www.astratuningclub.nl2006 Opel astra H 1.4 stationwagon met airco, abs, esp, t-ctrl en 105pk eds tuning
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-6-2011 Locatie: den haag
|
|
|
|
|
In absolute zin neemt de Senza meer water op, een verhouding is wel interessant als theorie, maar praktisch gaat het om het absolute getal natuurlijk.  I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-6-2011 Locatie: den haag
|
Straks gaat het nog echt wetenschappelijk worden en worden er H0 oftewel nulhypotheses opgestelt en gaan we het hebben over normaal verdelingen en de betrouwbaarheid en de bias van het onderzoek. Maar ja hoe doen we dat nu met de geblindeerde groepen moeten we detailers blinde flesjes geven en ze misschien wel echt blindoeken (zou wel leuk zijn)
|
|
|
|
Wat twee droogdoeken en wat water kunnen veroorzaken.  I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2010 Locatie: Hilversum
|
Johnny Bravo schreef:Straks gaat het nog echt wetenschappelijk worden en worden er H0 oftewel nulhypotheses opgestelt en gaan we het hebben over normaal verdelingen en de betrouwbaarheid en de bias van het onderzoek. Maar ja hoe doen we dat nu met de geblindeerde groepen moeten we detailers blinde flesjes geven en ze misschien wel echt blindoeken (zou wel leuk zijn) Euh......wattus??? ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
|
Ik heb aan de startpost de Uber Drying Towel toegevoegd. Het idee van de Uber lijkt een beetje op die van Mothers, maar dan simpeler uitgevoerd. Feitelijk zijn het twee doeken die aan elkaar vastgemaakt zijn in het midden zie je een stiknaad om de boel te verstevigen. De Mothers Drying Towel heeft een foamkern erin om het vocht vast te houden. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: V.I.P. Lid sinds: 15-5-2008 Locatie: Carclean.nl
|
Grappig, de gewichten van de über komen veel overeen met de Delirium! Terwijl het toch echt een heel andere doek is (qua techniek). Hierbij een tabelletje voor de liefhebbers en luie scrollers: .jpg)
|
|
|
|
Tim schreef:Ik heb aan de startpost de Uber Drying Towel toegevoegd. Het idee van de Uber lijkt een beetje op die van Mothers, maar dan simpeler uitgevoerd. Feitelijk zijn het twee doeken die aan elkaar vastgemaakt zijn in het midden zie je een stiknaad om de boel te verstevigen. De Mothers Drying Towel heeft een foamkern erin om het vocht vast te houden. Bedankt om dat ook te testen Tim Na 4x gebruiken liet bij mij de stiknaad van de uber al een beetje los, dat is wel jammer. Zelf maar gefixt.. Het fijne vind ik aan de uber dat ie nu zo dik is, dan heb ik met droogdeppen het idee heb (of het zo is, is maar de vraag) dat je veiliger over de lak wrijft. Maargoed, zo te lezen kan ik net zo goed een Senza Acqua aan elkaar naaien om een nog beter resultaat te hebben. Ik zie wel wat mijn nieuwe aankoop wordt als ik weer een droogdoek erbij neem (heb al 2x Delirium en 2x Uber inmiddels)
|
|
|
|
Je kunt ook een Senza of Delirium gewoon dubbelvouwen, dan heb je al hetzelfde idee.  I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Leuke test! Welk formaat ubertowel heb je gebruikt voor deze test, de normale of de XL variant? De intense zachtheid van deze towel en vezels is echt  .
|
|
|
|
Volgens mij hebben zij voor dezelfde vezels gekozen als wij bij de Senza, zelfde type vezel en net zo zacht. Ik denk dat we de normale hebben? I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Tim schreef:Je kunt ook een Senza of Delirium gewoon dubbelvouwen, dan heb je al hetzelfde idee.  Dat is ook weer zo.. Ik denk dat ik toch mijn Monello collectie aan het eind vd maand maar eens uit ga breiden.. Want je kan nooit je droogdoek gebruiken zonder een leuke shampoo Uber: 43x65cm. Uber Giant: 60x90cm
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Ik heb de XL variant in gebruik en die wordt bij vol gewicht echt giga zwaar. Maar goed dat is iets wat je in dagelijkse praktijk tijdens het drogen van je auto nooit zult mee maken, thans ik niet.
Qua formaat kan je de uber XL beter vergelijken met de andere twee doeken.
|
|
|
|
Guest
|