Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's <12
Monello Senza Acqua versus CSF Delirium versus Uber Drying Towel Opties
nicknameless
#34 Gepost : woensdag 8 februari 2012 12:34:09
Rang: Lid
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Deze test laat zien wat het opnamevermogen is van de doeken.

Maar in praktijk zullen de doeken nooit zo nat worden bij het afdrogen van een auto.

Ik kan zelfs met 1 Delirium doek 2 auto's afdrogen, mits deze goed in de wax staan én de auto nagenoeg droog is geworden door het sheeten van het water.

Tim
#35 Gepost : woensdag 8 februari 2012 12:37:04
Rang: Moderator

We plakken er nog een praktijktestje aan als het weer wat beter is. knipoog
I'm the Master of Bling!
Timon
#36 Gepost : woensdag 8 februari 2012 14:41:56

Een leuke test en dank voor het tabelletje cool

Nu zijn er drie doeken getest met ongeveer dezelfde structuur. Misschien is het leuk om er een droogdoek met andere structuur aan toe te voegen om te zien wat voor invloed de structuur op de eigenschappen van de doeken heeft. Ik heb nu sterk het idee dat er meer naar de vezels wordt gekeken.

Ik heb zelf al een paar jaar een droogdoek van Cobra met een wavel structuur en ben daar nog steeds best wel over te spreken. Ben wel nieuwsgierig hoe deze zich houdt ten opzichte van de reeds geteste doeken.
Bartezzz
#37 Gepost : woensdag 8 februari 2012 14:46:37

Tim schreef:
De uitgewrongen foto's staan onderop. En de foto's zijn precies hetzelfde als aan het begin van de avond. Heb je iets verkeerd gesnoven Bart? LoL

Ha! nu staan die andere foto's er wel bij op!
blijkbaar had ik eerst de uitgelekte foto's gezien, en daarna de zonder uit te lekken foto's!
ik dacht al dat ik gek werd!
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
Johnny Bravo
#38 Gepost : woensdag 8 februari 2012 15:31:59

Als jullie de testen eens wat wetenschappelijker willen maken wil ik wel eens met jullie meedenken.
Bartezzz
#39 Gepost : woensdag 8 februari 2012 19:50:22

Waarom moet het wetenschappenlijker?weetniet

zodat je met de stand van de maan en de hoeveelheid beading kunt berekenen dat je 1,13 droogdoeken nodig hebt? hehehe
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
Wilbert
#40 Gepost : woensdag 8 februari 2012 20:41:02

Leuke test cool

Ik heb aan 2 droogdoeken nog niet genoeg om mijn Chevy Van droog te maken.

Heb 1 droogdoek alleen al voor het dak nodig met al die ribbels/goten en uitsparingen.

Na deze test denk ik toch om 2 x de Senza te bestellen ja
casperpeek
#41 Gepost : woensdag 8 februari 2012 23:12:12

Sorry, maar deze test lijkt op zoiets: wij van WC eend adviseren WC eend.
Ben benieuwd naar de praktijktest.
Ookal ben ik zeer tevreden met mijn senza acqua!
KNOEI 8G
#42 Gepost : woensdag 8 februari 2012 23:20:31

??? Ik zie nergens een conclusie dat Carclean.nl zegt dat de senza de beste is?!? nee
mk-us
#43 Gepost : woensdag 8 februari 2012 23:40:00
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Idd, staat alleen de werkwijze en de cijfertjes vermeld .... conclusie mogen we ( indien gewenst / waarde aan hechten ) zelf trekken

Of Tim heeft stiekem het ene doekje met minder water gedaan en/of 2x zolang in de droger gedaan ....
Of ik doe de test en zeg lekker stiekem niet dat ik de doeken dan gratis mag houden indien ik de test naar de positieve kant van Carclean.nl laat gaan
Wel een beetje vertrouwen in de mens houden toch knipoog ( of ben ik nu te naïef van geest ? )

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tim
#44 Gepost : donderdag 9 februari 2012 1:05:36
Rang: Moderator

casperpeek schreef:
Sorry, maar deze test lijkt op zoiets: wij van WC eend adviseren WC eend.

Ik wist vooraf dat dit risico erin zat (de perceptie dat bovenstaande gedacht zou worden), maar ik vond het toch aardig om te testen (immers iemand anders deed het niet en ik heb jullie als forumleden daar enkele maanden de tijd voor gegeven). Van mij mag iemand anders de test herhalen. cool

casperpeek schreef:
Ben benieuwd naar de praktijktest.

Erm, daar ben je dan wel benieuwd naar? knipoog
I'm the Master of Bling!
SpeeDJ
#45 Gepost : donderdag 9 februari 2012 10:38:29
Rang: V.I.P.

KNOEI 8G schreef:
??? Ik zie nergens een conclusie dat Carclean.nl zegt dat de senza de beste is?!? nee

+1

Je zou er zelfs een andere conclusie uit kunnen trekken als je bepaalde berekeningen maakt. Maar goed, de test bestaat puur en alleen uit feiten en een conclusie ontbreekt. Onze insteek was simpelweg: We verzamelen feiten (gewichten) en doe er je voordeel mee.
SkyBuMp
#46 Gepost : donderdag 9 februari 2012 10:41:55

+1 Dana, deze berekening had ik al gemaakt LoL
casperpeek
#47 Gepost : donderdag 9 februari 2012 11:37:35

Ik bedoelde het ook niet slecht. Ik bedoel, heb de doek zelf ook, en bevalt zeer goed.
Alleen weet ik niet of dat je met het opname vermogen van een doek ook de kwaliteit kunt meten.
ivo's
#48 Gepost : donderdag 9 februari 2012 11:40:20
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

plus dat deze doeken NIEUW zijn, en dus niet getest kan worden hoe ze over langere tijd presteren knipoog
Persoonlijk merk ik wel dat mijn delirium's na een aantal "normale" wasbeurten minder opnemen...
Even een aantal uren weken in de mirco restore, dan in de wasmachine en het is weer voor een tijd als vanouds!
New detailing project: Silver Beetle Highline

(SOLD!)

"Gek zijn doet geen pijn" - rodders

quinten
#49 Gepost : donderdag 9 februari 2012 18:35:57

Leuke test Timgreat

Heb zelf alleen ervaring met de senza en werkt gewoon goed ,dus kan verders hier geen mening over geven.
Wat ik wel een keer wil vermelden is dat ik het jammer vindt dat er veel gez@@kt wordt als iemand een test of review maakt.Iedereen probeerd om zijn manier een steentje bij te dragen ,de één is misschien wat beter verdiept in de producten als de andere.
Probeer het te waarderen wat iemand anders voor je uit zoekt i.p.v een hoop commentaar te leveren wat nergens op slaat.Aanvullende informatie is altijd goed natuurlijk.
Sorry voor mijn commentaar dit vindt ik persoonlijk gewoon weg jammer.
Wij zijn nog niet zolang lid op dit forum maar wilde het graag even kwijt.

Met vriendelijke groet,
Ricardo (vader van Quinten)
It is nice to be important. But it is more important to be nice
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's <12
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire