• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorruimte echt goed reinigen.

Kawouter

Detailing addict
15 feb 2011
402
62
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om op korte termijn de motor ruimte van de punto echt goed schoon te gaan maken.

Nu heb ik vorige week een open lucht filter geplaatst en dus het grote plastieken huis van het originele luchtfilter nu weg.
Daaronder is de motor helemaal zwart geworden.

Hoe kan ik dat allemaal het beste schoon maken? Gewoon met APC? en een lekkere borstel?

Groetjes Wouter
 
Tja, is er voor gemaakt he:party:

En het werkt goed inderdaad, daarna Vinyl & Rubbercare erover en het is weer als nieuw.



Edit; maar APC in een sterke oplossing zal ook wel werken.
 
Veel dingen krijg je met apc en een dressing wel netjes.
Sommige dingen moet je evt lichtjes schuren, of net wat sterker borstelen..

Maar wat errug goed werkt: Autoglym Engine Cleaner, en dan als dressing Autoglym Vinyl & Rubber Care

Engine Cleaner bij de extreme vervuiling mooi inborstelen, en het werkt echt als een tierelier.
 
Wat gewoon heerlijk werkt is
Autoglym Engine Cleaner
Motorruimte riant inspayen en dan het product lekker inwerken met diverse kwasten en borstels.
Daarna afsproeien met de tuinslang icm een broes (zoals een douchesproeier).
Well even je open filter afdekken met een plastic zak.
Verder zou je nog andere vevoelige zaken onder de kap af kunnen dekken met huishoudfolie.
Hierna de ruimte laten drogen en dan inspayen met Autoglym Vinyl & Rubber care.

Doe het altijd op deze manier en krijg de motorruimte hierdoor weer als nieuw.

SUC6,

Rob
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er erg netjes uit.

Nadeel is alleen dat er onder mijn motorkap niet zo veel plastic te zien is. Veel slangen, metalen delen en dat soort dingen. En de metalen delen zijn redelijk verkleurt (of zo smerig dat ze verkleurt lijken).

Hier kan je een beetje zien hoe mijn motor ruimte er uit ziet. Staat er niet helemaal op maar geeft een goed idee.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Heb zelf ook autoglym engine cleaner.. echter nog niet getest..
Vraag me altijd af wat je nu moet afdekken en wat niet onder de motor?
Hoorde er altijd hele gemixde verhalen over wat je weer doet twijfelen!
Daar suggesties over iemand?

Verder sluit ik me bij de rest aan!
Autoglym engine cleaner en die rubber care! al vele fotos van gezien en resultaat is altijd super!:heart_eyes:
 
Ik kan het alleen maar bevestigen AutoGlym engine cleaner werkt super, wel even nawrijven met een droge doek is mijn ervaring anders heb je de volgende dag strepen:rules
Dit produkt is niet alleen maar voor de plasticen delen ik gebruik het ook voor de onderkant van de motorkap zelfs bij sterk vervuilde plekken 1x spuiten even in laten werken en hoppa schoon is die:party:

Lelystad ? je mag gerust eens langskomen in Deventer om de AutoGlym te testen bij mij:)^
 
Always welcome, ik zou wat kunnen opsturen maar denk dat dat even duur word als een litertje bestellen:weetniet
 
haha, ik ga het eerst met APC proberen. Als dat niet naar mijn zin is bestel ik autoglym van de zomer als ik weer een grote bestelling plaats.
 
My 2 cents:

DSC_00674.jpg


DSC_000678.jpg


2 verschillende remvloeistofreservoirs, zie mijn project topic waarom.

RaceGlaze Alubright en Autoglym engine cleaner.