• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Peugeot 206 1.4 8V 2000

mstr

Detailing rookie
25 jun 2010
205
0
Toch maar eens een topic aanmaken...
Het begon allemaal bijna 3 jaar geleden, een aantal dagen voor ik moest afrijden.
Een Peugeot 206 1.4 8V uit 2000, met 87.000 km op de teller, in de volgende staat:
DSC00300.jpg

DSC00301.jpg


Tot iemand op een dag het een leuk idee vond om proberen in te breken en een gat in m'n deur te maken:
IMG_1257.jpg


Toen maar besloten om dat te laten repareren en alles mee te laten spuiten in de kleur v/d auto:
IMG_1279.jpg

IMG_1274.jpg


Vervolgens een aantal leuke kleine toevoegingen:
Chromen tellerringen:
IMG_2312.jpg


Chromen instaplijsten:
IMG_2313.jpg


15" Lichtmetalen velgen:
IMG_1621.jpg


Nieuwe achterlichten (na de update van het model):
IMG_2540.jpg

IMG_2575.jpg


Nieuwe koplampen (na de update van het model):
IMG_2804.jpg


Aantal dingen van LED voorzien:
- Achteruitrijlicht
- Dimachterlicht
- Derde remlicht
- Kentekenverlichting
- Stadslicht
IMG-20120322-00080.jpg

IMG-20120322-00081.jpg


En zo staat hij er het liefst bij:
IMG_2563.jpg

20111002-IMG_3392-2.jpg


To-do:
Xenon, ligt al klaar:
20120316-IMG_3733.jpg

Zomerse poetsbeurt geven.
 
Nice :)^

Komt er nog een XS/GTI/RC voorbumper, die met de grotere inlaat en honinraatgrille met chromen randje?

Ik mis mijn 206-je nog best wel :confused:
 
nicknameless zei:
Nice :)^

Komt er nog een XS/GTI/RC voorbumper, die met de grotere inlaat en honinraatgrille met chromen randje?

Ik mis mijn 206-je nog best wel :confused:

Ik denk het niet, vooral door de prijs.

Ik zou 'm ook erg missen als ik hem zou verkopen...
 
wilco zei:
leuk projectje! subtiele updates hoor
Ik wil ook geen heel opvallende auto, gewoon een nette auto waarbij de meeste mensen niet zien wat er veranderd is. Gewoon nette updates.
 
mstr zei:
Ik denk het niet, vooral door de prijs.

Ik zou 'm ook erg missen als ik hem zou verkopen...


z'n XS/GTI bumper kun je overal wel vinden voor een paar tientjes (anders gewoon de sloop bellen)
Nette aanpassingen verder aan je auto, jammer dat sommige mensen niet van andermans spullen kunnen afblijven.
 
De volgende update ligt ook al klaar, even snel gekeken hoe hij staat: :party:
IMG-20120328-00089.jpg


Volgende week maar even vast zetten. :-b
 
ik heb ook een 206 gehad, verkocht en geen spijt van overigens, ligt er net aan wat je terugkoopt he :-"

Er zat toen ik hem kocht ook een XT bumper achterop, heb toen viavia een XS bumper in de juiste kleur opgezocht, dat koste me €60, en de XT bumper heb ik verkocht voor €50, dus aan het eind van het verhaal koste het mij een tientje en voor 100 km diesel. dus prima te doen.

en als tip de bumpers bewaren tot het winterseizoen, aangezien ze dan meestal in elkaar gereden worden
 
Ben vanochtend weer even lekker bezig geweest:
Eerst begonnen met wassen (PB's SS&S), daarna kleien (Mothers), wassen, voeden (PB's Black Hole) en tot slot PB's EX-P.
Daarna alle trims (PB's Trim Restorer) en banden (Autoglym Instant Tire Dressing) weer netjes gemaakt.
Toen ramen schoongemaakt (Autoglym Glass) en Rain-X op de voorruit.
Tot slot de binnenkant gedaan, stofzuiger, PB's Natural Look en hier en daar Autoglym Interior Shampoo .

Eindresultaat:
20120521-IMG_3790.jpg

20120521-IMG_3791.jpg

20120521-IMG_3793.jpg

20120521-IMG_3794.jpg
 
Het is inderdaad een tijdloos model. Zeker als je een aantal elementen van de ge-update 206 pakt, zoals de kop- en achterlichten.
Hij wordt dit jaar na de zomer 12 jaar oud. :-"
 
Mooi :)^ heb er zelf ook eentje gehad zelfde kleur maar 5d xt versie, was (is) gewoon zalige wagen
Hier op de originele 16" 8 spaaks velg + 4 cm verlaagd
Tot op de dag hij een lijnbus zoende :sob:
Maar goed veel rijplezier gegund :grinning:
 
Heb toen ook nog naar die velgen gekeken. Vond ze alleen te duur op dat moment. Maar ze zijn erg mooi. :heart_eyes:
 
Leuk project! 206 ziet er nu al strak uit zeg!