• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beige gordels weer schoonkrijgen?

B-Buster

Detailing rookie
23 apr 2009
141
0
38
Graag jullie advies voor het volgende:

Ik ben bezig mijn interieur om te bouwen naar beige, waarbij de gordels ook worden vervangen. De set die ik heb liggen is helaas redelijk vervuild. Ik heb hier al flink met APC+ en APC op zitten schrobben en borstelen maar helaas zonder het gewenste resultaat.

Wat plaatjes als voorbeeld. Onderstaand is 1 uitgerolde gordel, links het eerste deel en rechts het uiterste deel ervan:

IMG_0108m-1.jpg


IMG_0107m-1.jpg


Indien iemand ervaring heeft met het schoon krijgen hiervan ben ik bijzonder geïnteresseerd!
 
Extractor doet ook niks anders dan er alleen maar APC in spuiten en er weer uitzuigen... Denk dat je handmatig al een hogere dosering met APC hebt toegepast dan je met de extractor zult doen.
Wellicht dat de extractor het vuil binnenin wat beter eruit krijgt, maar ik betwijvel het...

Heb je ook al eens wat wasmiddel geprobeerd ? (Vanish oid)
 
Inspuiten met Biotex, 15min wachten en goed vochtig houden. Dan de extractor erover.
 
Kijk kerel goed bezig, ik was hier met Jacco over aan het babbelen afgelopen zaterdag (we doen samen die interieur ombouw) ik bezit zelf een MV6 met af fabriek een beige lederen interieur:





2n4ns6.jpg






Met hetzelfde probleem, ze zijn weliswaar niet zo vies maar ze kunnen zeker schoner ! inspuiten met APC en borstelen en dan afdoen met een vochtige microvezel doek werkt niet.. ik heb al best veel geprobeerd ! maar het lijkt bijna niet mogelijk ze schoon te krijgen ! en nieuw kopen is ook een beetje te gek denk ik.. ze kosten driehonderd zoveel per stuk.. toen zei ik ook tegen Jacco, maar een topic aan op CC ! kan mij niet voorstellen dat er niemand anders met dit probleem zit en dit niet heeft schoon gekregen !

Een Extractor heeft Jacco en ik op mijn werk, die Biotex is ook een goede tip, gaan we proberen !





Groetss,
Sjors
 
Is het niet in plaats vuil, verkleuring? Dit door omgeving, veroudering van de kleurstof, wrijving van de gordel over het lichaam waardoor de kleur wat "afschuurt", ...

grtz
 
Heb het ook een aantal keer geprobeerd om beige gordels schoon te maken, APC puur, Biotex, extractor, stoomreiniger, geheel gedemonteerd en in de wasmachine, niets hielp. Denk dat ze gewoon verkleuren zoals hierboven ook al word gezegd.

DSC00369.jpg
 
Zou kunnen, maar ik denk toch dat het vervuiling is die erin is getrokken.

De biotex en vanish zijn inmiddels gepasseerd, evenals een daarop volgende extractor kuur. Helaas zonder resultaat.
 
helemaal niemand die iets weet?
Ik heb exact hetzelfde probleem (al is de kleur bij mij meer Tan), het is bij mij overduidelijk vuil wat erin zit. Hetzelfde wat ik met de leren bekleding ook had. Ik wil het alleen graag schoon hebben :(
 
Ik weet niet of je de gordels makkelijk uit het oprol mechanisme kan halen? Indien mogelijk, de gordels in een kussensloop doen en de wasmachine in?

Wel even de ijzeren delen extra inpakken.
 
Als het verkleuring is onder invloed van het licht, moet je niet alleen verschil hebben tussen het gedeelte dat je altijd ziet en het laatste op de 'rol' maar dan moet je ook verschil in kleur zien tussen de boven- en de onderkant van de gordel. Hierbij ga ik er vanuit dat de gordel altijd netjes gedragen wordt (niet gedraaid/getwist), en ook bij oprollen altijd dezelfde kant het licht ziet.
 
Als je ze dan toch in de wasmachine heb gestoken...zou je dan niet kunnen proberen met textielkleurmiddel om die de kleur te geven die je wenst? Is wel een wilde gok, want ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, je zou eerst een stukje kunnen proberen als je de gordel 5cm kan inkorten (ook daar geen ervaring mee)