• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

El Leon: New Wheels!

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.509
198
44
In eerste instantie was het de bedoeling om alleen de velgen te vervangen voor wat anders.
Na een aantal jaar met de oude RS4 velgen was ik toe aan wat nieuws.

Toch besloten om gelijk ook nieuwe banden te nemen omdat een setprijs nu eenmaal een stuk voordeliger is.
Toen ik de velgen uitzocht om de originele TopSport velgen te vervangen zat ik giga te twijfelen tussen de RS4's en de RS6's (beide oude modellen).
Het zijn de RS4's geworden toendertijd dus nu tijd om die andere keuze te nemen: de RS6!

Naar aanraden van de verkoper van Wheelpoint Vredestein Ultrac Sessanta's genomen.

De velg na het ophalen:
CitroenDS301.jpg


Vers rubber, geproduceerd in week 7 dit jaar!
CitroenDS307.jpg


Wie dacht dat imitaties altijd uit China kwamen heeft het mis, dit zijn Duitse velgen!
CitroenDS302.jpg


Kwaliteit van het spuitwerk verraste mij enorm (positief!)
CitroenDS303.jpg

CitroenDS304.jpg


De velgen gepolijst met Mezzo op een Cone, vervolgens ontvet en behandeld met C-Quartz.
Banden zijn behandeld met 2 laagjes Perl, geeft een hele mooi zijde glans alleen in de zon heb je iets meer glans wat ik persoonlijk tegen de verwachtingen in erg mooi vond.
Daarna 5 dagen uit laten harden en Reload als topping aangebracht.

De loodjes zijn gespoten met blanke PlastiDip om te voorkomen dat deze verkleuren.
CitroenDS301.jpg


Vandaag onder de auto gezet. Me like!
De naafkapjes zitten er nog niet op omdat de Seat stickers nog niet binnen zijn maar dat komt uiteraard ook goed.
Ook komen er nog kapjes voor over de wielbouten
.

CitroenDS308.jpg


CitroenDS311.jpg


CitroenDS309.jpg


CitroenDS310.jpg


Deze worden ook een genot om schoon te maken :)
 
Blijven mooie wielen voor onder een 1M, heb ze ook onder de mijne gehad.

Trucje van de blanke plasti-dip ga ik ook maar gebruiken denk ik, binnenkort moeten de voorbandjes vervangen worden en op de een of andere wijze gebruiken ze bij de bandenboer altijd de goedkoopste stukjes zink die al oxideren als je er naar kijkt.
 
Dibbuz zei:
De loodjes zijn gespoten met blanke PlastiDip om te voorkomen dat deze verkleuren.

Wat een oog voor detail Dennis, klasse:)^

Velgen zijn heel mooi, de naafkapjes en de dopjes op de velgbouten moeten het helemaal afmaken.
El Leon staat er weer strak bij.
 
Ik wist het gewoon dat het deze zouden worden, nav een post een tijdje geleden waarin je aangaf dat je deze velgen ook zeer mooi vond.
Ik vind ze er dik onder staan, al vond ik de rs4 bij de Leon iets dikker. Ik had de rs4 ook en wilde op een gegeven moment ook andere, de Long Beach. Inderdaad ook makkelijker schoonmaken een 5 spaaks.

Veel plezier en kijk uit voor de stoepjes;)
 
me like 2:cool:

ik vind de kleur en glans van de bandjes uitstekend! mooi verzorgd.
de ergste glans is er zo weer af en dan zijn ze nog mooier!!

veel plezier ermee en ervan!!
 
DIK :heart_eyes:

Ben benieuwd naar het eindresultaat straks de boutdopjes en naafkapjes er bij. Enjoy :)^
 
Ziet er netjes uit. Ben zelf ook in het bezit van deze vredesteintjes (235-35-19) en vind het geweldige banden. Iedere auto is anders met banden maar ik zie ze steeds vaker onder diverse auto's (apart loopvlak)
 
Heb de rs6 velgen ook met de vredestein band , superbanden nog steeds geen last van cuppen wel bij de bridgestones gehad en dunlop's echt irritant dat geluid nu 30.000 km verder nog steeds superstil krijg je geen spijt van
 
Ziet er super goed uit Dennis, waarom nog eens dopjes over je bouten? Vind het net mooier als je ook netjes gepolijste bouten ziet zitten.
 
Erg goede keuze Dennis, staat de Leon goed.

Enne, die dopjes bij de bouten maakt het helemaal af.