• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tuf shine permanent tire shine kit

RogierV12

Detailing rookie
19 jul 2010
1.011
0
 

Op DW had ik een review gelezen van dit spul en was ik toch wel heel benieuwd geworden. 
Dit is een bandendressing die heel anders werkt dan de producten die we gewend zijn. 
De normaal gangbare producten voeden het rubber terwijl dit product het rubber juist afsluit met een soort blanke laklaag zodat oxidatie en uitdroging wordt voorkomen. 
Ook claimen ze dat dit spul maandenlang blijft zitten en met af en toe een touch-up zelfs even lang meegaat als de band zelf. 
(Het intensieve schoonmaakwerk is maar 1 keer nodig)

De doos:
b428fa33.jpg

5ebd50f2.jpg

Wat zit er allemaal in deze kit:
1cbfc3f9.jpg

Instructies:
7b344c07.jpg


Oké we gaan beginnen, onderzoek op het internet leerde mij dat het eindresultaat staat of valt met de voorbereiding (klinkt bekend hè)
De banden dienen ABSOLUUT 100% vrij van vuil en oude bandendressings te zijn dus heeeeeeeel goed schoonmaken is zeer belangrijk.
 Ik ben hier minstens 4-5 uur mee bezig geweest dus dit is niet een klusje wat je 'even' tussendoor doet. 

Ik heb de wielen trouwens even op een stoeptegel gereden zodat ik goed rondom de banden kan komen

De tirecleaner in het pakket is werkelijk fantastisch (zeker de beste die ik ooit gebruikt heb)
1e keer schoonmaken
ca844271.jpg

2e keer
fcef0a3a.jpg

Er bleef ouwe bandressing uitkomen dus stug doorgaan met schoonmaken...
5e keer
3e018d93.jpg

Na de 8e! keer schoonmaken bleef het schuim dan toch eindelijk helemaal wit. 
253bcfcc.jpg

Testen met een doekje of het echt niet meer afgeeft
ad58228a.jpg

73deec4f.jpg

Maar omdat ik 100% zeker wilde zijn daarna nog even een beetje thinner op het doekje gedaan en de band afgenomen. 
Hij bleek nog steeds niet helemaal schoon8-o
24ab1209.jpg

Hierna nog 1 keer met de tirecleaner de band gedaan en toen had ik er wel vertrouwen in. 
(dit verhaal gaat over de voorbanden die al 2 jaar oud zijn en al ontelbare behandelingen met WG Tiregel gehad hebben,de achterbanden zijn pas een maand oud en die vergden een stuk minder werk moet ik zeggen 4-5 keer schoonmaken was genoeg)

Tijd om het spulletje aan te brengen (pffff eindelijk)
Goed schoongemaakte band:
fc6f4307.jpg

Trek de handschoenen aan en draai de bovenkant van het dopje open (niet de hele dop zoals ik eerst deed),doe een beetje op het meegeleverde sponsje. 
Het spul is zo dun als water dus spuit een beetje IN het sponsje en wrijf er met je vinger overheen anders loopt het er zo vanaf. 
92ebcc2c.jpg

Smeer de band rijkelijk in met het goedje, het schuimt een beetje maar dat maakt niet uit voor de finish. 
bdae2a11.jpg

Evt. uitlopers wel goed uitsmeren. 
Ik heb de eerste laag een kwartiertje laten drogen alvorens ik de tweede laag heb aangebracht. 
De bijgeleverde handschoenen zijn geen overbodige luxe trouwens want het droogt nogal vlug
5766b403.jpg

Behandelde band na 2 lagen:
a31cb822.jpg

Het glimt wat meer dan ik normaal zou willen hebben maar de glans schijnt ietsje minder te worden na een tijdje. 
Hoeveelheid glans is ook te bepalen door meer of minder lagen aan te brengen. 
(dit is dus het resultaat na 2 vrij dikke lagen)
Nog even een totaalplaatje van het eindresultaat:
Voor:
fc6f4307.jpg

Na:
a31cb822.jpg

Bling bling!
3c0d1738.jpg

Ik vin mooi! :heart_eyes:

Ik vind dit werkelijk een fantastisch product en hoop dan ook dat cc dit aan hun assortiment zullen gaan toevoegen.


Over de duurzaamheid zal ik jullie uiteraard met regelmatige updates op de hoogte houden. 
 
  • Leuk
Reactions: Michiel508
Het is wel heel veel werk voor wat oudere banden maar het ziet er super uit!

Trouwens een thinner over je banden, is dat wel oke? Denk dat je nou juist dat laatste niet had moeten doen met thinner, zit heel veel chemische en kwalijke verbindingen in.
Ik denk dat dat gewoon rubber is wat je aan de doek laat zien ook al is het superdun!

Trouwens dit ook gevonden:

Thinner als ontvetter is vanaf nu verleden tijd!


Van oudsher ontvet men al met thinner, maar deze toepassing is inmiddels al lang en breed achterhaald. Thinner is namelijk niet veilig op alle ondergronden te gebruiken en kan resten achterlaten op de ondergrond. Daarnaast kan thinner schadelijk zijn bij inademing.

Innotec heeft met de Multisol alle positieve eigenschappen van thinner overgenomen en heeft de mindere eigenschappen uit het product verwijderd. Met de Multisol kunt u veilig ontvetten op alle ondergronden en het product laat geen resten na. Daarnaast heeft deze ontvetter een dieptereiniging, waardoor deze beter ontvet dan andere producten.

Multisol tast rubber niet aan en is uitstekend geschikt voor het verwijderen van lijmresten, vet, kit, tectyl, olie, was en siliconen
 
Dat is ook gelijk de reden dat ik na de thinner de band nòg een keer met de cleaner heb schoongemaakt.
Of je de thinner wel of niet gaat gebruiken moet je natuurlijk zelf weten, het staat ook niet in de instructies maar ik heb dit zelf bedacht.
 
Ziet er goed uit Rogier, nette review ook.

Ben wel erg benieuwd naar de duurzaamheid , en ga ook maar eens shoppen denk ik ;)

Zit er trouwens genoeg in om 8 banden te doen (zomer/winter) ?
 
Is de 7 weer gemaakt? Rogier is weer een god in Frankrijk...:D


Maar ben inderdaad benieuwd naar de duurzaamheid. Als dat tegenvalt heeft het product geen toegevoegde waarde.
 
Mijn 7 is niet stuk geweest hoor, er staan wel 2 andere 7's hier waar aan gewerkt wordt.
Met jouw opmerking over de duurzaamheid ben ik het 100% mee eens, het gigantische schoonmaakwerk wat nodig is moet het wel waard zijn.
Anders smeer ik er elke 2 weken wel een laagje wolfgang op, veel makkelijker.....

@DennisD

Qua clearcoat zit er meer dan genoeg voor wel 20 banden in gok ik zo.
Maar de hele fles cleaner heb je zeker wel nodig om 4 bandjes te doen, er is bijna niks meer over.
 
@Rogier, thx voor je antwoord. Pak ik de bandjes eerst wel een paar keer met meq's degreaser voordat ik hun cleaner erop loslaat. Btw als het doet wat het beweerd wat het doet vind ik het niet duur.
 
RogierV12 zei:
Mijn 7 is niet stuk geweest hoor, er staan wel 2 andere 7's hier waar aan gewerkt wordt.


De 7 inderdaad die er achter staat. Heb je nog geinformeerd tijdens de SDD dat ik dat gelezen had op het Z3 forum.
 
Ik heb 2 zwarte 740's, één gecrashde en de nieuwe, die laatste zie je op de foto. Daar wordt inderdaad aan gewerkt, die moet klaar gemaakt worden voor de Franse APK.

Rogier is al een weekje hier, dat bandenspul werkt prima! Je bent er alleen wel een paar uurtjes mee zoek.
 
RogierV12 zei:
Op DW had ik een review gelezen van dit spul en was ik toch wel heel benieuwd geworden
Ben ik benieuwd waarom jij benieuwd werd van die review.

Ik kan maar een review vinden van 1 april (!) zonder een enkele update sinds het aanbrengen dus ik neem aan dat we dezelfde gezien hebben.
Wat is het nut van review van zo'n product als je de duurzaamheid niet test.

Vond de na foto's ook totaal niet nuttig, de enige foto ná het aanbrengen:
7035737473_216fd93a21_b.jpg

Ik zou totaal niet getriggerd worden om zoiets te proberen a.d.v. de review op DW.
Sowieso zijn op DW al enthousiast over een wattenschijfje dus standaard heb ik daar al vraagtekens bij die reviews ;)

RogierV12 zei:
Er bleef ouwe bandressing uitkomen dus stug doorgaan met schoonmaken...(dit verhaal gaat over de voorbanden die al 2 jaar oud zijn en al ontelbare behandelingen met WG Tiregel gehad hebben,de achterbanden zijn pas een maand oud
Hoe wist je dat het oude bandendressing was en niet gewoon vuil en vettigheid van het normale gebruik?
Lijkt me ook logischer dan een maand oude band minder vervuiling e.d. in de groefjes en porien heeft zitten dan die er al 2 jaar op zitten.
De Wolfgang bandendressing is niet van zichzelf bruin dus ik denk dat het meer vervuiling is dan de WG gel.

Dan over het product wat mij opvalt:
Schreeuwerige verpakking met grote claims, met name "permanent" terwijl je het toch aan moet brengen wanneer nodig, tot zover de permanentheid dan.
Het waterige lijkt me ook niet echt prettig, had er dan een spray van gemaakt, minder kans dat je teveel van het product gebruikt.

Jammer dat je niet van de voor of achterbanden de ene band met het review product hebt behandeld en de andere met WG gel o.i.d. met dezelfde voorbereiding en onderhoud.
Dan was het beter te beoordelen geweest of het echt beter is dan wat je gebruikt hebt tot nu toe.

Rogier kennende komen bij deze review gelukkig wel genoeg updates in ieder geval :)^
 
Dat er geen update gepost was is gelijk de reden dat ik nieuwsgierig werd Dennis.
Daarna ga je natuurlijk verder zoeken op internet en ik vond meerdere reviews uit de USA die me positief leken.
Maar aangezien er meer nep is dan echt in de USA zit er niks anders op dan het zelf te testen.
(schreeuwerige verpakking is natuurlijk ook USA-style ;) )
De reden dat ik het niet met een normale bandendressing heb vergeleken is omdat het totaal geen vergelijkbare producten zijn.
En dat er ook geen enkele bandendressing is die langer dan een maand blijft zitten in ons natte klimaat.

Het is trouwens ook maar goed dat het geen spray is want je wil dat spul alleen op je banden hebben en niet op andere plekken zoals je lak, qua verwerking werkte het prima met het sponsje.
 
Ik heb er nauwelijks mee gereden, kom niet eens het dorp uit hier.
Daarom ziet het er nog precies zo uit als na aanbrengen, geen update waard dus.
Ik heb wel een ritje van 900km voor de boeg en daarna zal ik even updaten hier...
 
RogierV12 zei:
Het is trouwens ook maar goed dat het geen spray is want je wil dat spul alleen op je banden hebben en niet op andere plekken zoals je lak, qua verwerking werkte het prima met het sponsje.
Je kan het sprayen op een applicator natuurlijk, werkt met de Mother's Reflections Tire Care uit de grote kunst.
Met een grotere opening en waterige substantie is de kans groot dat je er teveel in een keer op je pad doet als je niet voorzichtig bent.
Met een spraytje voorkom je teveel product in een keer, het is geen noodzaak om het direct op de banden te spuiten en zou ik ook nooit aanraden om dezelfde reden die jij opgeeft.
 
1100 kilometer later (ik ben lekker toeristisch omgereden) geen regen gehad dus zo zwaar was het niet voor de bandendressing...
De auto gewassen en de banden was je gewoon mee
AC64252D-21D1-4E4D-8227-5297EC43A443-613-0000017D031BD9E7.jpg

Ziet er nog precies zo uit als na het aanbrengen
722502F0-DE32-4986-A390-2D6BDB3F68D6-613-0000017D0A22C375.jpg

1 Band heb toch niet genoeg schoongemaakt blijkbaar want daar blijft het minder goed opzitten (op de andere 3 wel)
135C7B18-28CD-4EA6-AA3C-E5A2E170D941-613-0000017D115D7491.jpg
 
Mag ik dan heel even eerlijk zijn?

Als je echt uren aan je banden gewerkt hebt , en ze zijn dan nog niet 100% schoon, wat weer leidt tot dit resultaat dan krijgt het product van mij een zeer lage gebruikersvriendelijkheid.

De enige reden om voor een duurzaam product te kiezen zou tijdswinst moeten zijn, dat voordeel zie ik hier nu verdampen.

Ik blijf voorlopig bij mijn Wolfgang Black Diamond tiregel.
 

Vergelijkbare onderwerpen