• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project: SLK 55 AMG - Hulp Nodig

TonCoronel

Detailing rookie
14 nov 2008
147
0
Zo dit wordt mijn eerste project in machinaal poetsland!.

En wat beter dan een auto van ruim een ton! als testobject :D

De auto is vandaag gewassen en daarna in mijn garage neer gezet waar hij de komende tijd zal vertoeven net zolang totdat het project is afgerond.

Vandaag (in de hagel) eerst even de auto geinspecteerd en och och wat ziet ie er slecht uit zeg.

Hier de foto's voor het wassen.

PICT0038.jpg

PICT0039.jpg

PICT0040.jpg

PICT0041.jpg

PICT0043.jpg

PICT0044.jpg


Vervolgens heb ik hem gewassen met de Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo en kwam de echte 'schade' tevoorschijn. Kijk en huiver!

PICT0045.jpg

PICT0046.jpg

PICT0049.jpg

PICT0052.jpg

PICT0053.jpg

PICT0055.jpg

PICT0056.jpg


De volgende stap is hem volledig te kleien met de (nog aan te schaffen) PB Klei met PB Spray and Wipe (1:1 verdund)
De velgen zal ik doen met de 'oude' klei van meguairs.

Ik doe dit poetsen slechts als hobby en ik zal ook niet binnen een aantal dagen klaarzijn.
Van alle stappen zal ik foto's plaatsen.
 
Leuk en mooi project! Ben benieuwd naar het eindresultaat, want er zit nog wel wat werk in getuige de swirls. En vergeleken met mijn auto is de AMG op de eerste foto nog hardstikke schoon :D
 
Op foto 6 staat ook nog een Ford Ka en een rode auto.... vrees dat die twee meer nodig hebben dan een goede poetsbeurt.
Wel mooie plek waar je woont, vlakbij de vliet en net buiten het centrum van Leidschendam :)^

Succes met alle swirls en hologrammen iig.
 
Jup heerlijke plek aan een zijarm van de vliet waar het water wel +- 15 meter breedt is dus geen klein slootje:)^

Nee heb iets te hard gepoetst op die 2 en dit was het eindresultaat:grinning:

Dus wacht maar totdat ik met de SLK klaar ben :-"
 
Mijn auto ziet ook altijd zo smerig met dit weer. Ben benieuwd naar het resultaat. Zal wel helemaal goedkomen :)^
 
Is de auto soms een keer gepoetst geworden door jan met de korte achternaam? Hij zit flink onder de hologrammen namelijk! Succes met de klus in ieder geval, ben benieuwd naar de na foto's! :)
 
zo vandaag de auto helemaal met klei (nog van meguiars) gedaan en begonnen met de motorkap.

Eerst met de exentrische machine
- LC Witte pad met M80 - alleen lichte swirls verdwenen
- LC Orange pad met M83 - Groot deel van de swirls weg maar de krassen en vogelpoep niet
- LC Wool pag met M105 - 90% van de krassen zijn weg, helaas de vogelpoep nog steeds niet.

Zit te twijfelen om de rotary te gebruiken of nog een aantal passes met de wool icm 105.

Hier iig een tussen resultaat:

pict0066.jpg
 
Het verschil is in ieder geval duidelijk te zien, daar is geen twijfel over mogelijk! Maar een woolpad op een excenter, werkt dat een beetje?! :weetniet
 
Xizer zei:
Het verschil is in ieder geval duidelijk te zien, daar is geen twijfel over mogelijk! Maar een woolpad op een excenter, werkt dat een beetje?! :weetniet

Jazeker op aanraden van Tim heb ik dit geprobeerd en op mijn eigen golf had ik een nare plek van vogelpoep en met een orange LC pad icm M83 kreeg ik het er niet uit.
Met de woolpad van LC icm M105 is het er helemaal uitgegaan, ook heb ik er de laatste krassen die er niet met de orange LC en M83 uitgingen met de wool en M105 wel uitgekregen.


Paultjuh zei:
eerste machinale projectje en je wilt gelijk met een rotary aan de gang op deze auto?
euhm oke

Eerst even geprobeerd om een sloop motorkap maar is allemaal goed gelukt.
Nu heb ik toch de Rotary icm Woolpad gebruikt en heb nu +- 95% van alle krassen en vogelpoep er af kunnen halen.
Uiteraard bewerk ik wel de hele auto met de exentrische machine icm Witte LC en M80 na.
 
Had een beetje een tegenslag, er moest in de gang van mn garage nog wat tegels gelegd worden en hiervoor moest de tegelzetter flink slijpen. Helaas kon ik dus de hele auto weer wassen.

Ik kom een heel eind met het ophalen van de lak maar toch krijg ik niet alle krassen eruit die naar mijn inziens echt niet zo diep zijn, je kunt ze niet voelen met bv je nagel.

Ik heb nu op de achterklep op de foto 2 passes met de rotary(+- 1500 toeren) icm LC Wool pad en M105 gedaan maar nog zitten er flink wat krassen in.

Wat doe ik fout?

PICT0068.jpg
 
Mercedes lak is erg hard, dus keassen verwijderen is erg lastig. Dibbuz en ik wonen in je buurt (Nootdorp en ik in Leidschenveen oftewel voorheen Leidschendam }:)w ) We zouden eventueel even kunnen komen kijken en zien wat er nog aan te doen is.
 
Nogmaals bedankt voor het DDD om mij tips en advies te geven.

Ben gisteravond nog even bezig geweest. Onderstaande foto is gemaakt na slechts 1 x pass met een witte pad ICM M105.
PICT0071.jpg


Tis wel een hoop werk zeg :grinning: