|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-4-2009 Locatie: Assen
|
Oeps zie dat ik dus de wax vergeten ben, keek te veel naar de shampoo naam Mothers Wax. Had op m'n kladje de Meguiar's NXT generation TechWax gezet, was ik dus al vergeten.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Mothers Wax California Gold Pure Carnauba Wax Liquid Deze zal je bedoeld hebben vermoed ik. Maar ik zou eerder wat Lake Country Red CCS pads kiezen voor de wax aan te brengen. Ook om de wax af te nemen zijn de Fantastic Furs te gebruiken ,maar je zou ook eens naar de Poorboys Mega Plush of Deluxe towels kunnen kijken. Ook per product meerdere doeken aankopen ,maakt het werken altijd makkelijker!  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
Ik had die Mothers Wax - California Gold Car Wash als shampoo bedoelt en als wax de Meguiar's Nxt generation Tech wax om dat daar veel positieve meldingen over stonden, en wat pads betreft is mee een beetje onduidelijk wat voor de wax moet en wat voor de sealant of zo iets moet gebruikt worden.
|
|
|
|
Dat zijn altijd persoonlijke voorkeuren ,alleen door te testen zal te weten komen wat voor jouw het beste werkt. Persoonlijk vindt ik de Red CCS zeer lekker werken.  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
Ik zal inderdaad ervaring hiermee moeten opdoen om te kijken wat ik het pretigste vind, en heb geluk dat een autoshop hier bij ons de producten van Meguiar's verkoopt, dus ben ik wat vergeten of is er iets op dan kan ik in ieder geval wat goed spul snel halen. Had op de lijst ook nog even de doeken van Poorboys World - Ultra Mega Towel - Blauw - 39x39cm erbij gezet, dan heb ik dacht ik eerst wel voldoende.
|
|
|
|
Die is ongeveer hetzelfde als de Fantastic Fur ,dus je zou misschien beter een andere nemen om wat verschil te hebben. Maar het hoeft niet natuurlijk.  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
Oke bedankt voor de tip staat er ook bij (ipv), me dunkt dat het zo voor eerste x mooi genoeg is dit lijstje zo, zal moeders blij mee zijn hier (hi).
|
|
|
|
Zo heb de bestelling net gedaan bij Carclean.nl , ben benieuwt hoe het gaat werken allemaal. Maar bedankt in ieder geval voor de tips ook natuurlijk de andere Carclean.nl forum gebruikers die overal her en der tips gaven en bij producten ook lieten zien die je wilt bestellen wat zij er van vonden. Geweldig zo'n site waar dit allemaal mogelijk is.
|
|
|
|
tuut tuut, das snel.....Spul kwam vanmorgen om 11:45 al binnen Krijg zo toch weer wat vertrouwen in het internet shoppen, met de complimenten aan CarClean. Nu de auto nog
|
|
|
|
Veel succes ermee!  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-3-2009 Locatie: Zutphen
|
reindje schreef:tuut tuut, das snel.....Spul kwam vanmorgen om 11:45 al binnen Krijg zo toch weer wat vertrouwen in het internet shoppen, met de complimenten aan CarClean. Nu de auto nog Carclean.nl heeft een super service daar kan overtoom lang niet aan tippen,goed spul dat van Carclean.nl en ook nog eens super geleverd groetjes jordy
|
|
|
|
Heb de wagen nu 2 weken en 1x gedaan met Quick detailer en wax en daarna helaas al 3x moeten wassen ivm het leuke droge en toen natte weer, na een wasbeurt de motor kap alleen nog even snel met Quick detailer nagedaan ivm paar stipjes/drupjes. Gelukkig geen rare cirkels of krassen gezien, alleen een paar hele kleine plekjes waar misschien vogelpoep heeft gezetten, maar die zijn zo klein dat ik ze zelf zoeken moet bij het drogen/poetsen, dus maak ik me eerst nog niet druk om. Weet nu wel dat het m'n eerste zwarte wagen is en ook m'n laatste, want wat word dat verschrikkelijk snel vies, zeker met dat leuke weer de afgelopen tijd. Het enige wat ik waarschijnlijk nog moet doen is de grote gele droogdoek in azijn of zo laten weken want hij neemt niet echt lekker het vocht op lijkt me, terwijl ik toch de truc doe met een stukje slang afspoelen zodat er zo weinig mogelijk water op blijft. Het loopt er behoorlijk goed af net zoals in sommige filmpjes hier te zien waren. Wagentje ziet er wel aardig uit zo lijkt me.  Kentekenplaat een beetje bewerkt natuurlijk.
|
|
|
|
Ziet er goed uit De meeste droogdoeken werken beter na een aantal keer gebruikt ,maar de afspoel methode is ook belangrijk. Ik ben trouwens overgestapt op een gieter ,werkt iets meer gecontroleerd.  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-8-2009
|
Als beginnende detailer heb ik al heel wat op het forum gelezen. Nu ik dit topic heb gelezen zit ik nog met een aantal vragen: Stap 3: Paintcleanen: Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl RemoverGebruik ik dit product op de gehele auto, of alleen op plekjes waar swirls eventueel te zien zijn? Hier twijfel ik over, het lijkt mij logisch om de hele auto te doen aangezien het ook andere kleine krasjes e.d. minder zichtbaar maakt. Kan ik SSR1 dan zoveel gebruiken als ik wil, of kan het kwaad voor lak wanneer je dit teveel gebruikt? Is het ook noodzakelijk om de auto in stap 2 te clayen voordat ik aan de slag ga met SSR1? Het heeft geen zin om dit te gebruiken bovenop een waxlaag? Het clayen haalt de waxlaag toch van de auto? Stap 4: Polishen:Poorboys World Black HoleIs het zinvol om dit product te gebruiken op een waxlaag of is het beter om de waxlaag eerst te verwijderen door middel van clayen. Ik heb het idee dat ik anders laag op laag aan het stapelen ben of zie ik dat verkeerd? Tot slot, het is aan te raden om het vijf stappen plan ongeveer 2x per jaar uit te voeren. In de tussentijd volstaat het dus om alleen de auto te wassen en af en toe de waxlaag bij te werken met een nieuwe laag?
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Stap 3: Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom je SSR1 zou gebruiken als je alleen wilt cleanen. Het maakt de lak wel schoon, maar het bevat een polijstkorrel en het is -zoals de naam al aangeeft- een swirlremover. Als je echt alleen wilt cleanen zou ik bijvoorbeeld Poorboy's World Professional Polish nemen. Stap 4: Black Hole is bedoeld om je lak te voeden en moet daardoor op een zo schoon mogelijke lak worden aangebracht. Het zal dus niet zoveel doen als het op een waxlaag zit. Ik heb gehoord van mensen die gewoon blijven stapelen (Black Hole - wax - Black Hole - wax) en daar best tevreden over zijn. Ik zou lekker even clayen en 'vers' beginnen. In principe kun je heel goed het hele plan 2x per jaar doen en tussendoor gewoon 'bijwaxen'.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2009 Locatie: Stramproy
|
Een korte vraag aanvullend op bovenstaande post: Kun je een bestaande waxlaag alleen verwijderen met kleien of polijsten of bijvoorbeeld ook met PB Professional Polish?
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Volgens mij kun je een waxlaag al behoorlijk strippen door flink veel shampoo te gebruiken bij het wassen. (CG heeft zelfs een shampoo waarvan ze beweren dat deze ervoor gemaakt is)
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2009 Locatie: Belgie
|
is het daarom dat Xizer 2 pads aanduid icm de SSR-1 ? De PBW MF pad + SSR-1 als cleaner zonder het schurend effect (of dan toch in mindere mate). Had dit ook graag geweten want dan moet ik niet nog een apart produkt kopen om juist om eens te paintcleanen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-2-2010 Locatie: Boven Leeuwen
|
Hoe vaak gebruik je deze HOW-TO nou? Dit i.v.m. de wax. Een wax beschermt toch ongeveer 1 maand? Of was jij je auto elke week zo met wax?
Van wat ik hier op het forum begrijp, heeft een sealant een veel langere bescherming dan een wax. Nu zou ik mijn auto graag 2/3x per jaar een goede bescherming willen geven, dit met een sealant dan toch?
Ik zat dus te denken aan 3x per jaar een sealant (zonder nabewerking met wax), 1x per maand een wax en bij elke week wassen een detailerspray als de Poorboys World Spray and Wipe. En dat in combinatie met deze HOW-TO.
De detailerspray kun je toch ook direct na het waxen gebruiken?
Geweldige HOW-TO in ieder geval. Was ik die maar eerder tegen gekomen!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
@royce als je echt eens in de 4 maanden iets wilt doen, moet je indd richting de sealants.. een goed voorbereidde lak+ een sealant als wolfgangs deep gloss sealant, of een simpellere collinite 845 houd zeker 4 maanden. voorbereiding is in deze wel het toverwoord as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Voorbereiding als in 'klei'?? Daar heb ik net een HOW-TO over gelezen.. is wel te doen lijkt me.
Maar ga je er dan alsnog met een wax overheen na een sealant? Of met detailerspray?
De vraag is dus meer.. hoe vaak doe je wat? Ga je echt elke week met een wax te werk? Of bij elke week wassen alleen die detailerspray..
Ik krijg het idee dat een goede shampoo al heel wat doet bij elke week wassen. Lees goede berichten over de Poorboys World Super Slick & Suds car wash.
Begin wel te merken dat het erg persoonljik is allemaal.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
het is product afhankelijk.. ik was mijn auto elke week. na een wasje loop ik me auto altijd even na met een spuitje meguiar's ultimate quick detailer (de pro versie alleen) kleien doe ik in de regel 2 tot 3 keer per jaar (zoiezo voor de zomer en voor de winter) een keer in de 3 a 4 maanden breng ik een laag collinite 845 aan ( na het kleien) deze top ik zelf graag af met een wax, dit heeft, buiten iets meer glans, weinig zin (het geeft me gewoon een goed gevoel). dus ja, het is inderdaad erg persoonlijk allemaal.. wat ik hierboven schreef, is voor de auto van bijvoorbeeld me pa/broertje e.d. die staan er netjes bij, blijven beschermd.. wil je meer, zou je echt machinaal moeten gaan in mijn ogen! een goede, en milde shampoo doet inderdaad een hoop, poorboys super slick is inderdaad een goede shampoo, een stapje hoger is de dodojuice born to be mild.. eventueel zou je die kunnen proberen, of de gloss enhancing shampoo van dodo (de sour power) een klei kit van mothers is onmisbaar! (deze heeft alles in een goede betaalbare kit) als sealant kan je de collinite 845 nemen, of de wolfgang deep gloss sealant, of jetseal 109 , of poorboys ex-p zelf vind ik de 845 makkelijk verwerken, en extreem lang houden (zeker 4 maanden op een schoon / ge-kleit plaatwerk) ook de wolfgang deep gloss sealant beschermd heel lang, en geeft een iets andere look , wel moet deze 12 uur ademen na aanbrengen (al hoef je dit niet strikt te volgen) as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Thanx man, hier heb ik wat aan! Heb net mijn interieur spullen binnen, de Extractor komt ook snel. Daarna meteen eens een shoplijstje maken voor het exterieure gedeelte! Alleen mijn vriendin de bon niet laten zien..
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-6-2009 Locatie: kortrijk
|
met het poorboys setje hoeveel auto's kan je daar ongeveer mee doen ?
|
|
|
|
Guest
|