|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
 Een natte glans voor alle laksoorten
- Eindelijk! Hij is er weer: Pete's 53! Hij was tijdelijk niet verkrijgbaar, maar nu weer ruim voorradig ! -
Pete’s 53 Black Pearl Signature Paste Wax – ter ere en nagedachtenis van Pete! Een premium pasta wax welke is ontwikkeld voor alle laksoorten, maar speciaal geformuleerd voor de donkere en warme (metallic)kleuren.
Pete’s 53 is net als Pete zelf een klasse apart. Pete heeft 20 jaar ervaring in de autolakindustrie en heeft voor de ontwikkeling van deze uitzonderlijke wax gebruik gemaakt van de zeer ervaren chemisten van Chemical Guy’s. Pete’s 53 bevat alleen maar de beste en fijnste grondstoffen. Deze grondstoffen zijn gemixt met 53% (van het totale volume) witte, eerste klas, Braziliaanse Carnauba.
Pete's 53’ is ontwikkeld voor de veeleisende enthousiasteling die de hoogste eisen stelt aan het behalen van een zeer natte glans. Pete’s 53 mixt de beste ingredienten samen met echte carnauba wax en natuurlijke olieën die ervoor zorgen dat je lak van je auto lijkt te lopen met een uitzonderlijke hoogglans en reflectie die zelfs indruk zullen maken op de meest kritische enthousiastelingen. Bevat witte carnauba wax, montan olie, cocosnoot olie, amandel olie, bananen olie en bijenwas olien (Propolis) en is samengesteld met een ‘liquid crystal polymer’ voor een nog duurzamer resultaat.
Pete’s 53 geeft een diepe, warme glans aan elke kleur lak! De unieke mix van olieën en vloeibare crystallen polymeren is speciaal geformuleerd voor donkere en metallic kleuren.
Pete is op 13 februari 2007 overleden, hij is 53 jaar geworden.Op deze rode Alfa Romeo is duidelijk de uitzonderlijke en zeer natte glans te zien. De kleur is diep en warm van tint: Dit filmpje laat de waterafstotendheid zien nadat Pete's 53 is aangebracht. Op de Alfa is Pete's 53 aangebracht en op de Opel is links Pete's aangebracht en rechts Victoria Concours wax: I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Is deze wel met app spons? Goede wax, niet zo makkelijk aan te brengen als NXT paste maar ruimt wel errug lekker en het resultaat is super. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Hmmm héél bekende Opel is dat Oh, dat is de mijne! Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Dibbuz schreef:Is deze wel met app spons? Goede wax, niet zo makkelijk aan te brengen als NXT paste maar ruimt wel errug lekker en het resultaat is super. Nog steeds zonder applicatiesponsje! I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-5-2008
|
Hebben hebben hebben... Joost
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Franeker
|
komen er ook losse app sponsjes voor ? Want de meg's pads zijn veel te groot voor in dat potje! en werkt voor geen ene tierelier (ondanks het zo'n geweldige wax is) Kan het beamen op mijn alfa! net zoals op bovenstaande foto! :d "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
|
Ik moet eens op zoek naar die losse applicators. En ook eens navragen waarom die dingen er dus niet bij blijken te zitten. de vorige keer was dat ook al. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Divers....
|
Heb zelf ook de Pete's 53. Geweldige wax..en ik vind het prima werken met een meqs applicator...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Biddinghuizen
|
Geweldig dat hij er weer is! Zal er aan denken als het potje bijna leeg is  Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-5-2008 Locatie: Lelystad
|
Hey dat is de Alfa van Lord Melch van het CYC forum. Ziet er inderdaad erg goed uit met de Pete's, komt natuurlijk mede door de erg goede voorbehandeling die hij heeft gekregen. Ik gebruik Pete's ook en het is een erg mooie wax.
Gr. Bas
|
|
|
|
Ik durf het eigenlijk niet met zekerheid te zeggen Bas, hij komt van de site van Chemical Guys vandaan I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-5-2008
|
leuk dat je er weer wax bij hebt maar er komt steeds meer je ziet bijna het bos niet meer door de bomen
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Is deze te vergelijken met de M16 of is deze beter/minder? Patrick
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
nicknameless schreef:Is deze te vergelijken met de M16 of is deze beter/minder?
Patrick Voor mij: -minder landurig -iets lastiger aan te brengen -ruikt een stuk beter! -zou meer glans moeten geven Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Fryslân
|
Snitser schreef:Heb zelf ook de Pete's 53. Geweldige wax..en ik vind het prima werken met een meqs applicator... Eens... Die zijn soepel genoeg om de wax uit het potje te halen. Jammer dat de bijbehorende pads niet zijn bijgevoegd, maar zeker niet onoverkomelijk. Pete's 53 is echt een heerlijke wax! Het is makkelijk op te brengen, zeker voor een vaste wax. Pete's smeert goed en makkelijk uit, en uitpoetsen gaat al even simpel. Ik heb hiervoor de geribde Protech microvezeldoeken gebruikt, die werken echt lekker i.c.m. deze wax. De glans is super, echt een mooie wetlook! Dat is al te zien op de rode Alfa op de foto hierboven, maar het resultaat is zéker niet minder op zwart! Deze foto is laat op de middag gemaakt in de winter, maar de glans is toch goed te zien, met name in de reflectie van de wolkenlucht. Ik heb m'n auto er nu alweer een paar maanden geleden mee gedaan, en nog steeds ligt er een diepe glans overheen, alsof hij gisteren is gedaan. De beading is perfect, en het wassen is steeds een feestje. Het ziet er mooi uit en het vuil spoelt makkelijk van de lak met de HD foamgun. Wassen met de hand is bijna formaliteit, zo weinig blijft er achter. De wax ruikt héérlijk, de hele garage rook ernaar toen ik er mee bezig was. Dit geeft toch een extra dimensie aan het poetsen...  Kortom, een echte aanrader! Tip: even met een microvezeldoekje en wat Quik Detailer eroverheen maakt het wat mij betreft helemaal af, en je bent meteen zeker dat de lak helemaal schoon, glad en vrij van vingerafdrukken is. Audi S8
"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
|
|
|
|
Tim komt de duurdere versie van Pete er ook aan?
|
|
|
|
Tim schreef:Ik moet eens op zoek naar die losse applicators. En ook eens navragen waarom die dingen er dus niet bij blijken te zitten. de vorige keer was dat ook al. Lijkt mij dat dat geen probleem moet worden, aangezien je special dealert bent van ze! "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
|
Ik moet echt informeren, want in Europa heb ik ze nog niet gezien. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Patrick schreef:Tim komt de duurdere versie van Pete er ook aan? Je bedoelt de 50/50, die komt inderdaad ook nog! I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Wat ik nu even niet snap he,... De pete's was gelimiteerd tot 5000 stuks? Was dit alleen voor nl. of over de hele wereld? of hebben ze nu weer een nieuwe oplage gemaakt? of loopt de pete's nu helemaal niet zo snel? pfft, ben gewoon nieuwschierig "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
|
|
|
|
|
Tim schreef:Je bedoelt de 50/50, die komt inderdaad ook nog! Die bedoelde ik idd
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: den haag
|
Jeroentje schreef:Wat ik nu even niet snap he,... De pete's was gelimiteerd tot 5000 stuks? Was dit alleen voor nl. of over de hele wereld? of hebben ze nu weer een nieuwe oplage gemaakt? of loopt de pete's nu helemaal niet zo snel? pfft, ben gewoon nieuwschierig daar heb ik idd ook wel eens over nagedacht, volgens mij klopt dat ook niet. en als het op is zou het niet meer gemaakt worden of zo???
|
|
|
|
Pete's loopt gewoon niet zo snel volgens mij! Of het is gewoon een marketingtruuk en elke keer worden er nieuwe potjes gemaakt! I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
*edit* net te laat:0 Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Fryslân
|
Vandaag even met Pete's 53 een stukje gedaan van de auto van een vriend... Die komt binnenkort ook even wat bestellen! Audi S8
"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: friesland
|
Idd, die Pete`s is zo ongelofelijk goed. Vandaag een ritje gehad in de regen, alles was nat behalve de de motorkap en het kofferdeksel, die waren behandeld met Pete`s. Het is echt ongelofelijk, ik heb wel vaker perelend water gezien maar dit is echt another world. Het enige wat we hebben gedaan is de auto in de Supa Snowfoam gezet, in laten trekken, afgespoten, gewassen met Gold Class shampoo , afgedroogd en dus die 2 delen even "snel" met Pete`s behandeld. Hoe de lak aanvoelt en eruit ziet na deze simpele handelingen is al verbluffend, ik wil niet weten hoe mijn auto er uit ziet als we het hele stappenplan erop loslaten Ik ben toch altijd netjes op en met mijn auto en was en poets hem regelmatig, nu weet ik dus wat het eerst volgende wordt om aan te schaffen. Engineered by PORSCHE build by COSWORTH 2.5 24v v6 DURA-tec *FORD MONDEO ST200 SVT*
|
|
|
|
 En dan is dit het eerste bericht dat je op ons forum plaatst! I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Mijn potje.  Patrick
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
 Dat is toeval , maar 3 potjes tussen.. "1274"  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
Ik zal eens kijken welke nummers ik hier heb staan! I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Hier heb ik potje 1287.... Foto edit ik er morgenavond na het werk wel bij... "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
|
Jeroentje schreef:Hier heb ik potje 1287.... Foto edit ik er morgenavond na het werk wel bij... Haha dat is grappig ik heb 1288/6000 Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
|
Guest
|