Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

interior cleaning Opties
WaxWizard
#1 Gepost : donderdag 18 december 2008 16:46:03
Rang: Lid

Ik heb al een paar keer een interieur grondig schoongemaakt, dus stoffen bekleding behandelen met Meg's APC en een extractor om het vuil er uit te halen, dasboard en alle kunststof interieurdelen behandeld met de Meguiar's interior tech protectant. Binnenkant van de ramen met de Meg's Glass cleaner concentrate.
Nu heb ik al een paar keer de opmerking gekregen "kan er geen geurtje af". Nu ben ik hier zelf niet zo'n voorstander van omdat dit mij het idee geeft dat je iets probeert te maskeren, maar als mensen er om vragen wil ik ze toch die mogelijkheid bieden. Iemand suggesties of tips

Gr Johan
rodders
#2 Gepost : donderdag 18 december 2008 17:05:01
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

ik zelf gebruik de verschillende scents van chemical guys, enkel sprays op de tapijten en de wagen ruikt weer enkele weken heerlijk fris naar de geur die je gespoten hebt (bv, pinacolada, cherry fresh, watermelon, lemon, cirtrus, ...)
Ofwel kan je in een vak van de deur zo'n geurzakje leggen, je weet wel van die zakjes die ze ook in kleerkasten hangen om je kleren fris te houden (vb; robijn)

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
goku3
#3 Gepost : donderdag 18 december 2008 17:20:03

Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

volgens mij heeft Carclean.nl nog van die geur-notenknipoog+tong hahahah

maar ff zonder dollen, wat wil je
1.) een geur verwijderaar
2.) een maskerende parfum.

voor optie 1. zijn er diverse middelen oa: Odor Iliminator van Meguiar's , deze verwijderd viese geuren door ze af te breken en laat een fijne citrus geur achter die een paar uur na blijven. of protect heeft een variant met een sterke mint geur..en zo zijn er nog wel een aantal.
voor optie 2. is er zoveeeeeeeeeeeeeeeel..sprays, boompjes, zakjes, geur-noten enz.

wat nog een optie 3. zou kunnen zijn zijn de interior dressings oa natural look van PB, deze hebben vaak een parfum toe gevoegd die enkele dagen blijft hangen
. vooral die van natural look is zaliglief

succeswink2
Oud Japans Gezegde WAX ON - WAX OFF
nicknameless
#4 Gepost : donderdag 18 december 2008 17:33:25
Review goud: Topinzet voor het maken van reviews!Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.

Als het een neutrale, niet chemische, langblijvende hangende geur moet zijn, dan zou je zo'n Robijn geurzakje onder de stoel(en) kunnen leggen.

- Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste
- Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
nick22
#5 Gepost : donderdag 18 december 2008 18:32:09

ik gebruik op dit moment de megs odor eleminator

zit nog te wachten op enkele geurtjes van CG
rodders
#6 Gepost : donderdag 18 december 2008 18:37:13
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

ik denk dat ie niet echt op zoek is naar een odor eliminator, maar gewoon naar een lekker geurtje voor in de auto?

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
Xizer
#7 Gepost : donderdag 18 december 2008 18:39:05

Bij mij laat de APC i.c.m de Tech protect toch al een behoorlijk geurtje achter in het compartiment hoor. De opmerking of er geen geurtje vanaf kan heb ik echter nog nooit gehad. Hang een luchtverfrissertje in je auto als je een geurtje wilt!
Paultjuh
#8 Gepost : donderdag 18 december 2008 19:10:45

vind een geur in de auto heel erg persoonlijk dus zou niet zomaar er iets inhangen
wat de 1 lekker vind dat vind een ander verschrikkelijk
Dibbuz
#9 Gepost : donderdag 18 december 2008 20:35:27
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Detailer zilver: Frequente detailerReview zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Cees kan vast wel vertellen dat de geurtjes van Chemical Guys ook vervelende gevolgen kan hebben...

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
goku3
#10 Gepost : donderdag 18 december 2008 21:09:20

Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

ja echt wel....ik had de green apple van CG..lekker geurtje maar ook lekker kleurtje....na een halve fles te hebben verspoten in meerder maanden bleek dat m'n auto inmiddels ook een groen kleurtje had gekregensceptisch ...dus weer flink metr de apc en een extractor aan de slag om het er vanaf te krijgen....dus mocht je geurtjes uit deze lijn willen gaan gebruiken...u bent gewaarschuwdpas op wink2
Oud Japans Gezegde WAX ON - WAX OFF
rodders
#11 Gepost : donderdag 18 december 2008 21:20:01

goku3 schreef:
ja echt wel....ik had de green apple van CG..lekker geurtje maar ook lekker kleurtje....na een halve fles te hebben verspoten in meerder maanden bleek dat m'n auto inmiddels ook een groen kleurtje had gekregensceptisch ...dus weer flink metr de apc en een extractor aan de slag om het er vanaf te krijgen....dus mocht je geurtjes uit deze lijn willen gaan gebruiken...u bent gewaarschuwdpas op wink2
ik heb ze ook, maar dat is me nog niet opgevallen, zal er eens op letten!
Heb in men wagen een tijd de pinacolada geur gehad, dit kan bij de politie wel eens argwaan opwekken en kan je dus een keer meer doen blazen!
Maar het ruikt o zo lekker jippie

WaxWizard
#12 Gepost : vrijdag 19 december 2008 15:28:54

goku3 schreef:
volgens mij heeft Carclean.nl nog van die geur-notenknipoog+tong hahahah

maar ff zonder dollen, wat wil je
1.) een geur verwijderaar
2.) een maskerende parfum.

voor optie 1. zijn er diverse middelen oa: Odor Iliminator van Meguiar's , deze verwijderd viese geuren door ze af te breken en laat een fijne citrus geur achter die een paar uur na blijven. of protect heeft een variant met een sterke mint geur..en zo zijn er nog wel een aantal.
voor optie 2. is er zoveeeeeeeeeeeeeeeel..sprays, boompjes, zakjes, geur-noten enz.

wat nog een optie 3. zou kunnen zijn zijn de interior dressings oa natural look van PB, deze hebben vaak een parfum toe gevoegd die enkele dagen blijft hangen
. vooral die van natural look is zaliglief

succeswink2

Ik ben niet op zoek naar een geur verwijderaar, maar bedankt voor de tips hier kan ik wel wat mee. Ik denk dat ik de Natural look van PB maar ga bestellen zodra de interior tech protectant op is.

Iedereen bedankt voor de tips en zal ook nog eens kijken naar de produkten van CG
WaxWizard
#13 Gepost : vrijdag 19 december 2008 15:34:44

rodders schreef:
ik zelf gebruik de verschillende scents van chemical guys, enkel sprays op de tapijten en de wagen ruikt weer enkele weken heerlijk fris naar de geur die je gespoten hebt (bv, pinacolada, cherry fresh, watermelon, lemon, cirtrus, ...)

Waar haal je die vandaan, ik kijk eroverheen misschien maar ik kan ze niet vinden in de Carclean.nl shop
Xizer
#14 Gepost : vrijdag 19 december 2008 15:44:48

Carclean.nl heeft ze idd niet. Even googlen om de website van Chemical guys te vinden dus! knipoog
WaxWizard
#15 Gepost : vrijdag 19 december 2008 16:18:22

OK thanks
rodders
#16 Gepost : vrijdag 19 december 2008 16:20:22

WaxWizard schreef:

Waar haal je die vandaan, ik kijk eroverheen misschien maar ik kan ze niet vinden in de Carclean.nl shop
idd, niet van bij carcleanoeps
als je wilt weten waar ==> pm!

wwac
#17 Gepost : dinsdag 17 februari 2009 0:07:38

Persoonlijk vind ik ledergeur erg lekker ruiken. Ik heb de lederen bekleding gecleaned met gliptone leather cleaner, en daarna met gliptone conditioner. Ruikt daarna super naar 'nieuw' leer. Kreeg bij de bestelling oof een liquid leather geurkaartje voor in het zijvan of onder de stoel voor een geur die volgens de bijsluiter een half jaar stand houdt. ben benieuwd!
megane_cc
#18 Gepost : dinsdag 17 februari 2009 6:55:32

mmmmm....ledergeur! Heerlijk, lederen interieur was zondag behandelt met PB Leather Stuff! Gisteren nog een collega in de Megane meegenomen en hij vroeg hoe ik het toch deed om de wagen telkens weer opnieuw naar "nieuw" te doen ruiken LoL .
ArcsS
#19 Gepost : zaterdag 6 maart 2010 23:17:53

nicknameless schreef:
Als het een neutrale, niet chemische, langblijvende hangende geur moet zijn, dan zou je zo'n Robijn geurzakje onder de stoel(en) kunnen leggen.

Heeft iemand enig idee waar je zo'n geurzakjes in Belgie kunt halen?
Ik ben al wezen kijken in de colruyt, spar, delhaize maar niet te vinden ... grrr
schrobber
#20 Gepost : zondag 7 maart 2010 0:31:45

Een auto moet ruiken naar een auto en niet naar strijkwas!

Al die boompjes, geurverspreiders en zelfs meguiar's glass cleaner die STINKEN .
Bovendien geef je een slechte indruk aan je passagier doordat je de indruk geeft iets te willen camoufleren.

De vraag is : Hoe kan je je auto naar showroommodel laten ruiken ?

Mijn auto had juist onderhoud gehad bij garagist waarbij alle interieur luchtfilters vervangen waren. Met de airco had ik een geurtje zoals bij een nieuwe auto. Dit heeft me veel geld gekost!
Sinds ik de ruiten binnen gepoetst heb met meguiar's glass cleaner komt telkens die geur vrij als ik de airco aanzet.

Bah!
Wat een stank zeg, ..

alteaniels
#21 Gepost : zondag 7 maart 2010 9:12:43
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Volgens mij is Megs Glass Cleaner (concentrate) ook meer voor de buitenkant bedoeld.
Binnen gebruik ik het iig nooit, daar gebruik ik Spray & Wipe
Lexusfreak
#22 Gepost : zondag 7 maart 2010 11:58:28
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

schrobber schreef:
Sinds ik de ruiten binnen gepoetst heb met meguiar's glass cleaner komt telkens die geur vrij als ik de airco aanzet.

Eerlijk gezegd trek ik dit verhaal in twijvel, tenzij jij rechtstreeks op de filters hebt gespoten (en dan moet je normaliter behoorlijk wat moeite doen)
dannydehert
#23 Gepost : zondag 7 maart 2010 13:45:37

ik gebruik meg's glass cleaner binnen en buiten, maar dat ruik je echt niet als je in de wagen zit. weetniet
Eerder de Natural Look Dressing van PB gedurende een weekje...
Vampire
#24 Gepost : zondag 7 maart 2010 15:37:09

Ik zet mijn deuren en kofferklep een tijdje open als ik de Meg's Glass Cleaner heb gebruikt. Het ruikt niet aangenaam, maar als je wat verlucht is die geur snel weg.
BMW E92 320d
If it doesn't shine, it ain't mine!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire