• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Nilfisk Alto foamspuit: FAIL!

Teun

Detailing guru
18 jul 2008
2.050
190
Vandaag een andere hogedrukreiniger gekregen waar een foamspuit bij zit. In de beschrijving stond iets van "uw auto met een dikke laag schuim..." en "als pre-wash.."

Wow, dat is mooi :party: :party:
De Autobrite foamkit kon in de kast, eat your hart out! :grinning:
jsbtdu.jpg


Vullen met Supafoam in een extra sterke concentratie; zo MOET er wel een dik pak sneeuw uitkomen toch?
2mhetg5.jpg


'vrij' simpele binnenkant zeg maar :confused:
ei5yjm.jpg


Foamen maar!
wr1d7a.jpg


ECHT 2 seconden daarna...
35am88p.jpg


FAIL! Beetje zoals je soms ziet in een wasstraat (ff net doen alsof er schuim op komt...), en dit heeft nauwelijks nut.
Er komt simpelweg te veel water in de mix, te weinig lucht, en te weinig foamoplossing bij het water en de lucht.

En dan de held van de dag: de Autobrite foamkit :heart_eyes: :party: :party: (let op: oude foto's, maar gaat om het vergelijk)
2rm85z5.jpg


Foto na ca. 1 minuut, en een redelijk 'lichte' oplossing en normale stand vd gun.
2q0vkh3.jpg


Zo moet schuim eruit zien, en zo heeft het nut. Na 5 minuten voor 75% afgebroken en alle meuk van de auto op veilige wijze op de grond.

Conclusie: een standaard flesje bij een HD werkt niet, bespaar je de moeite en koop een echte foamgun.
 
ah oke, mooi om te weten, ik heb ook zo,n flesje voor voor op de lans maar nog niet de moeite genomen om het te testen,omdat ik niet wist of het uberhaupt werkte en ik nog geen foam in huis had.

hier het bewijs dat het dus NIET werkt :D
Nick weet weer ff voldoende :cool:
 
Diverse mensen hebben het al geprobeerd met die Niflisk meegeleverde geval maar het is inderdaad helaas 3x niks.
 
Haha, leuk!!

Paar weken geleden exact dezelfde evaring gehad met mijn oude Karcher HD. Zat ook zo'n leuk klein geel flesje bij voor op de lans. Toch maar eens geprobeerd.
Autoshampoo erin (nee, niet mijn goede shampoo, maar een fles TW Professional die ik nog had staan en toch niks meer mee deed:-b ) en spuiten maar...
De Leon zag er uit als de Passat op de tweede foto, ook hier na 1 minuut geen spat schuim meer te zien, en alle vuil nog op de auto... :0
Flesje helemaal leeg, nog maar eens geprobeerd met de waterkraan slechts een beetje open gedraaid, zodat de HD wat minder water kreeg. Geen verbetering...
Zo in 3 minuten een hele liter TW shampoo verbruikt, maar geen fatsoenlijke foam!

Conclusie inderdaad: get a real foam gun!:ja

(maar de TW shampoo is nu tenminste wel op.... }:)w )




meuh
 
Mooi;

Zojuist heel trots gemeld dat ik een Nilfisk / Alto gekocht heb.
De meegeleverde foamlans schijnt niet echt goed te werken.
Tja, dan maar een echte gaan bestellen. De Autobrite toch ???
 
Probeer hem maar eens uit met APC, of gewone autoshampoo.
Schuimt erg goed, maar de AB foam lans werkt toch beter :)
 
Autobrite Foam lans met BH Autofoam:
IMG_3166800x600-1.jpg



Autobrite Foam lans met BH Autofoam en Meg's APC:
IMG_4690-1.jpg



Nilfisk Foam lans met Meg's APC en Zymöl shampoo:
IMG_3357-1.jpg
 
Ik heb een nilfisk hogedrukreiniger aangeschaft. Nu wil ik hier een autobrite foamlans voor kopen, dan moet ik toch gewoon die voor de KEW/ALTO hebben? Nilfisk en alto is het zelfde of hoe zit dat nu precies?
 
Ja, als ik het goed begrepen heb is Alto een aantal jaren geleden overgenomen door Nilfisk.

De Heavy Duty is op dit moment afgeprijsd. Ik hoop hier misschien ook nog gebruik van te kunnen maken als mijn test met de "lans" van Nilfisk op niets uitloopt, ik heb namelijk ook pas een Nilfisk gekocht (bij de Makro), maar ik wil toch eerst de meegeleverde lans eens uitproberen met Supa Snow Foam.

Ik heb overigens begrepen dat met de normale Autobrite lans voor de Nilfisk (Alto dus) ook niets mis is.

Er was me al iemand voor..ziek ik nu}:)w
 
Die test loopt ook op niks uit, kan ik je ook al uit eigen ervaring zeggen....

Als je de foamgun eerst uit wil proberen hoor ik het wel... Maastricht-Elsloo is niet zo ver... Je moet dan wel langs die pipo.....:D
 
Mijn "test" met Supa Snow Foam in de Nilfisk "lans" was inderdaad ook geen succes. Ik verwachtte ook niet het resultaat van de Autobrite lans, maar ik vroeg me af of het misschien toch wat beter kon zijn dan op de foto's aan het begin van dit forum. Dit was wel enigzins het geval, er zat namelijk een dikkere schuimlaag op de lak dan op de eerder genoemde foto's, maar het liep er toch vrij snel vanaf.

Dus....ik ga toch ook maar de Autobrite lans bestellen. Ik heb wat dat betreft geluk want de Heavy Duty lans voor Alto is op het moment afgeprijsd (scheeld nog maar iets van € 7,50 met de normale uitvoering. Ik vraag me alleen af waarom alleen die voor de Alto afgeprijsd is??:weetniet

:schaam @McShine: het viel me nu pas op dat je me hebt aangeboden om bij jou naar de Autobrite lans te komen kijken. Bedankt voor het aanbod. Ik ben er echter nu wel van overtuigd dat ik in elk geval zo'n AB lans nodig heb, dus ik bestel hem gewoon. Mocht ik soms echt problemen hebben met hem in te stellen dan zou ik misschien wel nog gebruik willen maken van je aanbod (als je dat goed vindt). In dat geval stuur ik je nog wel een PM, maar hoogstwaarschijnlijk heeft het niet nodig.