|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-11-2008 Locatie: Westervoort
|
zou het mogelijk zijn dat Carclean.nl ook een DAP500 Kit samensteld bv een... DAP500 Poorboys SSR Kit   DAP500 Pads Kit.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-5-2008
|
Dat is denk moeilijk omdat het van hoop dingen afhangt wat je nodig hebt. Bijv staat van de auto enz.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-7-2008 Locatie: Zeist
|
Misschien het overwegen waard om er een ritje bergsehoek te plannen. Krijg je gelijk passend advies wat betreft pads en ssr producten En het is daar nog gezellig ook
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
En lekkere koffie! Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
Dibbuz schreef:En lekkere koffie! alleen het koekje ontbrak; de vriendelijke glimlach is er altijd Glans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-9-2008 Locatie: Linter (B)
|
Het eindigt toch zo dat je na verloop van tijd zo goed als alle pads in je bezit hebt  . Met de SSR1 en SSR2.5 raak je al heel ver in het verwijderen van krassen, swirls.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2008 Locatie: Emmen
|
Kan de SSR3 niet gebruikt worden met de DAP? Iedereen heeft het altijd over SSR2.5
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-5-2008 Locatie: Maastricht
|
SSR3 kan probleemloos met de DAP gebruikt worden! 
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Leuk, dat zijn de kits van een van onze dealers  Er komen kits, maar waarschijnlijk pas in januari! I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-11-2008 Locatie: Westervoort
|
Tim schreef:Leuk, dat zijn de kits van een van onze dealers  Er komen kits, maar waarschijnlijk pas in januari! dat weet ik Tim,maar mooi dat je ook met kits gaat beginnen
|
|
|
|
SSR3 kan inderdaad op de dap, maar wel met een witte pad als max. Glans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008
|
Patrick schreef:Dat is denk moeilijk omdat het van hoop dingen afhangt wat je nodig hebt. Bijv staat van de auto enz. voordeel is wel dat een beginner alles heeft en zo ook goed vooruit kan toen ik voor het eerst machinaal wou zag ik door de bomen het bos ook even niet meer
|
|
|
Rang: V.S.P. Lid sinds: 1-11-2008
|
Neem dan gewoon:
PB SSR1 PB SSR2.5
Heavy Polishing (Groen) 1x Polishing (Wit) 2x Finishing (Zwart) 1x
En je kunt al een heel eind vooruit.
Ik heb voorzichtigheidshalve de groene heavy polishing genomen ipv. de (hardere) oranje.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-9-2008 Locatie: Linter (B)
|
DAF-44 schreef:
Ik heb voorzichtigheidshalve de groene heavy polishing genomen ipv. de (hardere) oranje.
En die is zeer goed, heb die nu al eenmaal bovengehaald om eens een testspot te doen en denk dat de oranje pad bij mij zelden tot nooit meer zal gebruikt worden voor de lak van de Renaults.
|
|
|
Rang: Gast Lid sinds: 16-8-2008
|
Ik gebruik geen DAP, maar een Bosch PEX400. Bij swirls gebruik ik de oranje pad met M83. Voor het afronden de PB Professional ook op een oranje pad. Komt misschien omdat de Audi- en VW-lakken zo hard zijn? Zolang de Bosch het goed blijft doen, heb ik geen DAP nodig. Gisteren met Bosch + oranje pads naar ieders tevredenheid een dikke kras uit een Golf gehaald en de boel prachtig gepolijst. Glaze, sealer, wax opbrengen en uitpoetsen doe ik liever met de hand (ouderwets hè
|
|
|
|
tinus schreef:SSR3 kan inderdaad op de dap, maar wel met een witte pad als max. Waar haal je die wijsheid vandaan? Kan gewoon op oranje en zelfs geel, maar ligt aan de staat van de lak. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-7-2008 Locatie: bij je moeder thuis
|
was toch ergens een topic over, dat cutting pads en een d/a niet samen gaan, overigens gebruik ik zelf wel de oranje pad
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-6-2008 Locatie: Zevenaar
|
Nog nooit problemen mee gehad anders..... Groet, Peter  Volgens mijn psychiater ben ik schisofreen. Wijzelf vinden van niet. Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!
|
|
|
Rang: V.S.P. Lid sinds: 1-11-2008
|
Bij onvakkundig gebruik zal een oranje pad natuurlijk sneller ongewenste resultaten geven geven als een zachtere pad. De ene lak is de andere niet. Aangezien er nogal wat beginners zijn op dit forum is het wellicht verstandig om in het begin wat extra voorzichtigheid te betrachten. Je kunt altijd nog zwaarder gaan maar lak die er eenmaal af is komt er niet meer op ...
|
|
|
|
Tim schreef: Waar haal je die wijsheid vandaan? Kan gewoon op oranje en zelfs geel, maar ligt aan de staat van de lak. niet zo boos he?!  Ik vertel alleen mijn ervaringen, en die worden door sommigen gedeeld, vandaar. Zie mijn ervaringen in de volgende post: "ALS ZELFS KLEI NIET MEER VOLDOENDE ISquote: "Poorboys SSR3 op een Lake country lightcut pad op de Meg G220 machine op de motorkap (stand 4 en 5) op een 40/40 cm plek: mijn god wat een slechte combinatie... stuiteren, krasjes, doffe lak, SSR3 die z'n werk niet kan doen. Vervolgens een Lake Country witte polishingpad: Heerlijk! wat een verschil, en de SSR3 verwerkt als een droom. Breekt af tot een fijne olierijke witachtige smurrie die niet snel opdroogt. Je ziet de fijne en medium swirls verdwijnen, en de diepere krasjes qua scherpte worden duidelijk milder. Grof spul maar zorgt gelukkig niet voor extra krasjes op de harde VW lak. Glans is goed, en tot 90% v.d swirls is verdwenen!." Het verhaal is iedereen bekend; in sommige gevallen KAN een grove polish met een grove pad (lightcutting/cutting) op een dualaction niet superfijn werken. Daarom zei ik dat, net zoals onze eigen Tim... Tim schreef:En inderdaad een te grove combo, ik kan het niet te vaak zeggen!  Glans is een keuze
|
|
|
|
Als je een sterk geoxideerde lak hebt kan een oranje met SSR3 prima, op harde VAG lakken is het een minder groot succes  Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-9-2008 Locatie: waalwijk
|
Wanneer zijn jullie deze week open? Ik zou eens aan willen komen met mijn 5 alpine voor een advies. Kan ik meteen een stel pads meenemen, mijn bestelde pads liggen ergens op een distributiecentrum te wachtten tot ons bedrijf weer open gaat  en ou toch graag willen gaan poetsen. Renault: Grand Scénic 2.0 16V Tech Line luxe - 5 Alpine turbo 83 - trackday 5 Alpine turbo 82 - Juvaquatre break 58 - Twingo 94 comfort
|
|
|
|
Stuur even een mailtje naar Tim. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Dibbuz schreef:Als je een sterk geoxideerde lak hebt kan een oranje met SSR3 prima, op harde VAG lakken is het een minder groot succes  dat is eigenlijk het antwoord wat exact klopt Op harde VAG-lak niet altijd de beste oplossing, maar proberen op een testspot is altijd het beste lijkt mij. SSR3 is wel een erg fijn middel; ben er zeer tevreden over. Glans is een keuze
|
|
|
|
tinus schreef:niet zo boos he?! Ik vertel alleen mijn ervaringen, en die worden door sommigen gedeeld, vandaar.
Zie mijn ervaringen in de volgende post: "ALS ZELFS KLEI NIET MEER VOLDOENDE IS
quote: "Poorboys SSR3 op een Lake country lightcut pad op de Meg G220 machine op de motorkap (stand 4 en 5) op een 40/40 cm plek: mijn god wat een slechte combinatie... stuiteren, krasjes, doffe lak, SSR3 die z'n werk niet kan doen. Vervolgens een Lake Country witte polishingpad: Heerlijk! wat een verschil, en de SSR3 verwerkt als een droom. Breekt af tot een fijne olierijke witachtige smurrie die niet snel opdroogt. Je ziet de fijne en medium swirls verdwijnen, en de diepere krasjes qua scherpte worden duidelijk milder. Grof spul maar zorgt gelukkig niet voor extra krasjes op de harde VW lak. Glans is goed, en tot 90% v.d swirls is verdwenen!."
Het verhaal is iedereen bekend; in sommige gevallen KAN een grove polish met een grove pad (lightcutting/cutting) op een dualaction niet superfijn werken. Daarom zei ik dat, net zoals onze eigen Tim...
Maar klopt helemaal, in sommige gevallen is de combo zeker te zwaar, maar niet altijd dus!  I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
ericon schreef:Wanneer zijn jullie deze week open? Ik zou eens aan willen komen met mijn 5 alpine voor een advies. Kan ik meteen een stel pads meenemen, mijn bestelde pads liggen ergens op een distributiecentrum te wachtten tot ons bedrijf weer open gaat  en ou toch graag willen gaan poetsen. Het is deze week nogal een gekkenhuis  Lukt het de maandag na kerst? Stuur even een mailtje inderdaad, dat maakt makkelijker afspraken. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
gekkenhuis is het zeker als je 's-nachts (zie tijdstip reply van Tim) nog aan het werk bent. Ik gun jou een heerlijk ontspannen kerst Glans is een keuze
|
|
|
|
Tim schreef:Het is deze week nogal een gekkenhuis  Lukt het de maandag na kerst? Stuur even een mailtje inderdaad, dat maakt makkelijker afspraken. Dank je Tim, ik laat het weten. Heb vandaag zovast maar wat pads besteld + uni balls voor de alu velgen. Renault: Grand Scénic 2.0 16V Tech Line luxe - 5 Alpine turbo 83 - trackday 5 Alpine turbo 82 - Juvaquatre break 58 - Twingo 94 comfort
|
|
|
|
Het zit me echt niet mee, mijn 1e bestelling met pads staat nog steeds op een distributiecentrum te wachtten tot ons bedrijf open gaat. De 2e bestelling dinsdag gedaan met een stel pads om toch maar aan in mijn vakantie het werk te kunnen, is die nog steeds niet binnen  TPG maakt er een zooitje van, ik baal als een stekker. Was ik maar naar Bergschenhoek gereden, dan had ik deze week nog wat kunnen doen, had, had ,had Renault: Grand Scénic 2.0 16V Tech Line luxe - 5 Alpine turbo 83 - trackday 5 Alpine turbo 82 - Juvaquatre break 58 - Twingo 94 comfort
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-12-2008 Locatie: Kesteren
|
Mijn DAPje plus de schijven staan ook nog steeds bij de TNT in dordrecht  Maar goed....had ik kunnen verwachten....dag voor kerst besteld  Volkswagen Kever 1200 - Volkswagen Polo 6N 1.6 8v
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 31-7-2008
|
ik heb al meerdere keren zonder problemen de oranje pad met ssr2.5 op de dap gebruikt! De gele pad en de foamed wool komen ook nog deze kant op binnenkort dus die ga ik dan ook uittesten op de dap.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-5-2008 Locatie: Maastricht
|
Met de gele zou ik erg oppassen Pascal, ik persoonlijk heb hem nog niet gebruikt na slechte ervaringen van gebruikers gelezen te hebben. De pad is echt erg hard. Wil je echt grof gaan zou ik eerder voor een woolpad kiezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-9-2008 Locatie: wierden (twente)
|
als ik een dap koop! en ik ben een beginner met zo'n machine. welke pad's moet ik er dan bij hebben?? welke poetsmiddel?? weet niet als ik het hier mag vragen...??
|
|
|
|
Guest
|