Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

6 Pagina's 123>»
Het Menzerna topic Opties
Snitser
#1 Gepost : woensdag 24 december 2008 12:33:27
Rang: Lid

Hi,

Dit topic is bedoel om je ervaringen met de producten van Menzerna met andere forum leden te delen. Zelf heb ik de:
- Intensiv Polish
- FF Polish
van menzerna besteld. reden hiervoor is dat volgens internationale recenssies deze producten uitermate geschikt zijn voor de nieuwe generatie lakken van oa Mercedes en wagens uit de VAG groep. Menzerna schijnt verder te gaan, daar waar andere producten verstek laten gaan. Ik ben in ieder geval erg benieuwd.

Verder schijnen de Menzerna producten zich goed te laten verwerken op een D/A.

Heb je dus ervaringen met de producten van Menzerna, post deze hier dan! Ook de combinatie van het type pad dat je gebruikt zou handig zijn!

Gr.
Marc
stimpy68
#2 Gepost : woensdag 24 december 2008 12:54:20
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Dennis en ik gebruiken zeer vaak de Final Finish en dan in combinatie met een zwarte pad. De laatste keren ook op de Excenter met dezelfde pad great
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
HansA8
#3 Gepost : woensdag 24 december 2008 13:10:46
Rang: Gast

Bestel je dat merk in Engeland?
Prijzen lijken wel leuk in Engeland, maar die enorme verzendkosten bederven de pret sceptisch

Vond deze foto van een Megane, die deels met FF en een polishing pad is behandeld:

stimpy68
#4 Gepost : woensdag 24 december 2008 13:22:54
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Carclean.nl heeft ook menzerna ja En er komen nog meer Menzerna producten aan!
Snitser
#5 Gepost : woensdag 24 december 2008 13:29:18

@Hans, ik bestel de producten via Tim, heb ze niet direct nodig dus kan wel even wachten. Het lijkt mij een investering die zich wel terug zal betalen in goede resultaten.

@Stimpy, de intensiv polish, die gebruik je toch met bv een witte LC? Wat zijn jou ervaringen met de FF op de D/A?

stimpy68
#6 Gepost : woensdag 24 december 2008 13:38:34

Final Finish op de DA werkt prima (met DA bedoel ik dus een Excenter om misverstanden te voorkomen). Ik heb het nu een paar keer zo gebruikt omdat de lak zo zacht was dat je zelfs met een zwarte pad en FF icm een rotary toch hologrammen kreeg.
rodders
#7 Gepost : woensdag 24 december 2008 13:42:11
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailerReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

staan deze producten nog niet in de webshop, want ben een nieuwe bestelling aan het samenstellen en zou toch wat van die spul willen bestellen :D

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
stimpy68
#8 Gepost : woensdag 24 december 2008 13:44:02

http://carclean.nl/products.aspx?search=menzerna

Er is niet echt voorraad op dit moment, het is onderweg.
rodders
#9 Gepost : woensdag 24 december 2008 13:47:28
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailerReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

okay, bedankt zal wel verkeerd hebben gekeken in de webshop. Maar het staat denk ik nog niet tussen het merkenoverzicht

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
stimpy68
#10 Gepost : woensdag 24 december 2008 13:48:45

Daar staat het ook niet bij weg Foutje
Snitser
#11 Gepost : woensdag 24 december 2008 14:07:43

Menzerna intikken in het zoekveld rechts bovenWhistle

Producten kun je wel bestellen, worden dan voor je gereserveerd. Zo heb ik het ook met Tim afgesproken. Verwacht dat ze medio januari 09 weer binnen komen.

gr
Marc
Xizer
#12 Gepost : woensdag 24 december 2008 23:32:18

Ik heb een paar keer met de Menzerna FF gewerkt en ik wie het forum een beetje volgt zal het Dennis ook vast en zeker al vaker zien zeggen; Goed spul! Enige nadeel aan de FF vind ik de vettige laag die ie achterlaat. Ook bij het vaker wisselen van doek. Na de FF, zeker op donkere kleuren dus even ontvetten met isopropanol of wat voor mij ook erg goed werkte is de Lime Prime van Dodo! Doe je die laatste stap niet krijg je een finish die er onder het ligt niet uitziet, net alsof er nog hologrammen in de lak zitten!
nicknameless
#13 Gepost : donderdag 25 december 2008 0:11:16
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Xizer schreef:
...Enige nadeel aan de FF vind ik de vettige laag die ie achterlaat...

Het DDD gebruikt geloof ik de Menzerna Top Inspection om echt alles weg te halen.
Ik heb de Menzerna FF tot nu toe 1 keer gebruikt op een oefen plaatdeel. Ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk was van de afwerking.

surprised

Moet dit topic niet naar merkdiscussie? knipoog
Xizer
#14 Gepost : donderdag 25 december 2008 0:54:44

nicknameless schreef:

Het DDD gebruikt geloof ik de Menzerna Top Inspection om echt alles weg te halen.

Klopt, alleen een erg dure oplossing heb ik van Dennis begrepen. Ik houd me daarom ook nog altijd aanbevolen voor de isopropanol. Voor degene die trouwens echt niet kunnen wachten heeft Tim nu ook Meg's Final Inspection (M34) in de webshop.
tinus
#15 Gepost : donderdag 25 december 2008 12:46:50
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

ik heb geen Menzerna, maar wel de serie 3.0 van Wolfgang die door Menzerna is ontwikkeld en gemaakt.
In hoeverre zijn deze producten vergelijkbaar? Wolfgang heeft een Finishing Glaze; is deze vergelijkbaar met de FinalFinish van Menzerna en moet ik na afloop deze ook met Isopropanol/TopInspection/FinalInspection verwijderen?

Ik heb de spullen van Wolfgang overigens nog niet kunnen proberen ivm het koude weer en tijdsgebrek. Wie heeft ervaring met deze serie van Wolfgang? Vergelijkbaar met Menzerna?
Glans is een keuze wink2
bartr123
#16 Gepost : donderdag 25 december 2008 12:52:05
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

tinus schreef:
ik heb geen Menzerna, maar wel de serie 3.0 van Wolfgang die door Menzerna is ontwikkeld en gemaakt.
In hoeverre zijn deze producten vergelijkbaar? Wolfgang heeft een Finishing Glaze; is deze vergelijkbaar met de FinalFinish van Menzerna en moet ik na afloop deze ook met Isopropanol/TopInspection/FinalInspection verwijderen?

Ik heb de spullen van Wolfgang overigens nog niet kunnen proberen ivm het koude weer en tijdsgebrek. Wie heeft ervaring met deze serie van Wolfgang? Vergelijkbaar met Menzerna?

wolfgang en menzerna komen geloof ik uit de zelfde fabriek.de producten lijken iig veel op elkaar.
ik heb hier ook wolfgang spullen maar t weer helpt niet echt mee om ermee aan de gang te gaan.
kleine tip: Dennis weet er raad mee!
Opel Antara 2008
Festool
3M
tinus
#17 Gepost : donderdag 25 december 2008 12:53:44
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Dennis! hehe

Vertel ons jouw ervaringen en tips jippie
Glans is een keuze wink2
StefanCS
#18 Gepost : donderdag 25 december 2008 13:48:52

Weet wat ik in januari weer ga bestellenblij

Filmpje is trouwens ook wel leuk. Gaat dat echt zo snel? Hij gaat er 2x overheen en klaar is kees.
Dibbuz
#19 Gepost : donderdag 25 december 2008 14:06:13
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Wolfgang is een "huismerk"van Menzerna en netzoals bij de huismerken in de supermarkten die ook bij A-merk fabrikanten vandaan komen (de Super de Boer chips komt bv bij Croky vandaan), lijken ze erg op elkaar maar hebben ze wel een eigen 'recept". Zelf heb ik niet met de Finishing Glaze van Wolfgang gewerkt maar het ziet er precies hetzelfde uit als de Final Finish en de Nano Polish van Menzerna dus ik verwacht geen schokkende verschillen.

Adrie en ik hebben ontdekt dat ook Menzerna Final Finish fillers bevat. Volgens mij is er geen enkele polish die totaal geen fillers bevat. Het is waarschijnlijk niet met opzet toegevoegd maar dat heb je nou eenmaal met een polish. Kan me ook niet voorstellen dat een microvezeldoek 100% van de polish verwijderd, er blijft altijd wat zitten vooral in krasjes en swirls.

Dus een IPA, Top Inspection of Final Inspection is zeker aan te raden als je echt wilt weten of de wirls eruit zijn.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
HansA8
#20 Gepost : donderdag 25 december 2008 21:50:12
Rang: Gast

Dit overzicht geeft aan wat je waar voor gebruikt:

http://www.menzerna.de/f...r/Dokumente/d_polish.pdf
Dibbuz
#21 Gepost : donderdag 25 december 2008 23:04:50
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

StefanCS schreef:
Weet wat ik in januari weer ga bestellenblij

Filmpje is trouwens ook wel leuk. Gaat dat echt zo snel? Hij gaat er 2x overheen en klaar is kees.

Bij mij was FF toen al helemaal afgebroken, compleet doorzichtig en geen hologram & swirl meer te zien, ideaal.
Ik werk nu wel wat langer door dan het filmpje en rond af met het laagste toerental voor de zekerheid.

Bastard of Bling!
Snitser
#22 Gepost : vrijdag 26 december 2008 13:48:17

Zo surfend op het net roept Menzerna nog wat vragen bij mij op...
1: Hoe kan het dat het in de UK goedkoper is dan NL, heb mij laten vertellen dat de prijscverschillen nog al eens op kunne lopen.

2: Welke LC pads gebruiken met welke Menzerna producten.

Greetz
geniet
nicknameless
#23 Gepost : vrijdag 26 december 2008 14:45:30
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Als ik me het goed herinner, hebben Dibbuz en Stimpy op de SLK 55 AMG van TonCoronel de Menzerna FF i.c.m. zwarte So1o pad gebruikt op een rotary.

100% zeker weten doe ik het niet weetniet

Adrie? Dibbuz?
Dibbuz
#24 Gepost : vrijdag 26 december 2008 14:49:42

Op een finishing pad, of dat nou van LC is of Meg's dat maakt niet uit.

Bastard of Bling!
Snitser
#25 Gepost : zaterdag 27 december 2008 7:26:52

Thnx voor alle reacties. Met welke pad gebruiken jullie de intensiv polish?
tinus
#26 Gepost : zaterdag 27 december 2008 12:05:23

De FinalFinish is net als de Wolfgang FinishingGlaze een glaze.
Ook die willen jullie dan volledig verwijderen met een IPA zoals TopInspection

Is het effect vd glaze dan niet weg
Glans is een keuze wink2
stimpy68
#27 Gepost : zaterdag 27 december 2008 12:16:15

Yep... alles is dan weg.... Final Finish is geen glaze, maar een polish.
Xizer
#28 Gepost : zaterdag 27 december 2008 12:34:34

tinus schreef:
De FinalFinish is net als de Wolfgang FinishingGlaze een glaze.

Je zegt een beetje rare dingen Tinus, zware kerst gehad? LoL
tinus
#29 Gepost : zaterdag 27 december 2008 12:36:49

ah! ik dacht dat finalfinish een finishingglaze was, net als FinishingGlaze van Wolfgang... oeps

waarmee van Wolfgang valt het dan te vergelijken? Swirlremover 3.0?

In dat geval zou ik inderdaad een IPA gebruiken.
Glans is een keuze wink2
Mila
#30 Gepost : zondag 28 december 2008 11:16:37

Komt de Menzerna proefkit ook in de shop van Carclean.nl? Het gaat om flesjes van 250 ml met 4 verschillende polishes (zie foto). Het zou mij wel interesseren.

Op Belgische en Nederlandse fora lees je dat Menzerna niet geschikt is voor poetsers met weinig ervaring. Op detailingworld echter wordt Menzerna door iedereen aangeraden als beste product. Wordt in Engeland ook verkocht als kit samen met DA polishers. Wat ik begrijp na veel lezen is dat Menzerna moeilijk te verwerken is bij koud of vochtig weer, maar dat het - afgezien van dit nadeel - het betere product is voor met name de Duitse autolakken (BMW, VAG).

Ik wil het zelf wel eens proberen.

Gr. Mila
Dibbuz
#31 Gepost : zondag 28 december 2008 11:27:56

Op een rotary kan Menzerna lastig gaan, diverse keren zelf meegemaakt. Dat kan aan het type lak liggen of inderdaad de temperatuur.
Op een DA zal je daar denk ik wel minder last van hebben. Zeker op die keiharde en keramische lakken is dit spul een uitkomst!

Er staat wel op de fles dat er tussen de 1500-2000 toeren gewerkt moet worden, dat haal je op een DA natuurlijk nooit.

Bastard of Bling!
stimpy68
#32 Gepost : zondag 28 december 2008 11:32:05

Het product kan wat weerbarstig zijn bij bepaalde omstandigheden (kou, vochtigheid), hierdoor gaat het gummen en het is dan een bitch om te verwijderen ohoh . Daarom vind ik het niet helemaal geschikt voor beginners, zeker ook omdat er totaal geen handleiding op de fles staat, alleen een par symbolen. Je moet dus weten wat je er mee kunt en hoe het te gebruiken. De meeste beginners weten dit niet. Tevens is het duurder dan andere producten.
Menzerna producten zijn speciaal ontwikkeld voor harde, voornamelijk europese, lakken. De ontwikkeling is in samenwerking met Mercedes Benz gedaan en hun keramische lakken. Maar het kan op vrijwel iedere lak gebruikt worden.
Mila
#33 Gepost : zondag 28 december 2008 11:38:03

Welke producten komen er in de shop? Gaan jullie de proefkit ook aanbieden?
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
6 Pagina's 123>»
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire