• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan Cquartz Behandeling - hulp graag

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Hey iedereen,

Ik ga voor de komende winter een Cquartz laag op de trims en lak zetten... Heb momenteel dit in mijn lijst;

Aantal Art Nr. Omschrijving Prijs Totaal
102075 CarPro - Eraser - 500ml € 10,99 € 10,99
102095 Monello - Piccolo Nero Trio € 8,98 € 8,98
102227 CarPro - CQuartz DLUX - Plastic and Wheels Coat - 30ml kit € 24,99 € 24,99
102338 CarPro - CQuartz CQUK - 30ml kit pack € 44,49 € 44,49

Natuurlijk eerst polijsten en alles zeer goed ontvetten. Ik ga dan mijn partytent van 6*3 opzetten om hem zeker droog te houden voor de eerste 24u.

Nu de vragen,

Wat zijn de pijnpunten en op wat moet ik zeker letten?

Is de 30ml genoeg voor een skoda Octavia? Kan ik er mss 2 laagjes uitpitsen?

Ik zie dat je dit met Suede doeken moet gebruiken, kan ik ook van die suede brillendoekjes gebruiken?
Deze lijken zeer hard de de Cpro doekjes (eigenlijk identiek)...

Hoe pak je hars aan? Mijn tuin heeft nogal wat harsbomen en moet elke 2 maanden ontharsen met Valma. Is Cquartz hier tegen bestand of is het dan opnieuw beginnen?

Welke shampoo kan ik best gebruiken want wil geen nare kalkplekken. Zelf heb ik nu nog de Goldclass en DDJ Sourpower.
Mss terug BTM aabnschaffen?

En enkel Reload om te boosten om de maand?

Of zou ik het trimpakket laten liggen en voor een busje Plastdip gaan? :-D

Grtz en Bedankt !!

Stephan
 
Wat zijn de pijnpunten en op wat moet ik zeker letten?
Werk volgens de gebruiksaanwijzing en laat het niet te lang en niet te kort curen.

Is de 30ml genoeg voor een skoda Octavia? Kan ik er misschien 2 laagjes uitpitsen?
30ml is ruim voldoende voor één laag. Ik denk dat je net niet 2 lagen eruit haalt, maar op 1 3/4 blijft steken.

Ik zie dat je dit met Suede doeken moet gebruiken, kan ik ook van die suede brillendoekjes gebruiken?
Deze lijken zeer hard de de Cpro doekjes (eigenlijk identiek)...

Ik denk dat je genoeg suede doekjes hebt om mee aan te brengen. Om af te nemen wordt de picollo nero afgeraden. Deze wel: https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Microsuede_Buffing_Cloths_2pack_SNMC2PC_101905

of deze: https://www.Carclean.com/product/CarPro/Suede_Microfiber_40x40cm_SUEDE40x40_101991

Of het hetzelfde is als een brillendoekje? Geen idee.

Hoe pak je hars aan? Mijn tuin heeft nogal wat harsbomen en moet elke 2 maanden ontharsen met Valma. Is Cquartz hier tegen bestand of is het dan opnieuw beginnen?
Geen idee eigenlijk, even googlen?

Welke shampoo kan ik best gebruiken want wil geen nare kalkplekken. Zelf heb ik nu nog de Goldclass en DDJ Sourpower.
misschien terug BTM aabnschaffen?

Het kalkvlekken probleem is niet gerelateerd aan een gebruikte shampoo. Gewoon een lekkere shampoo gebruiken die jij fijn vindt.

En enkel Reload om te boosten om de maand?
Als jij dat wilt. Er is verder vaak genoeg geschreven dat je ook een willekeurige wax erop kan zetten.

Of zou ik het trimpakket laten liggen en voor een busje Plastdip gaan?
Ik zou nieuwe trims plaatsen, dagelijks elke ochtend, via de dealer. :-b
 
Ik heb zelf alleen ervaring met DLUX maar twijfel of ik mijn auto ook winter klaar wil maken met de CQUK. Ga dit topic dus ook volgen.

Wel kan ik het volgende vertellen:
De doekjes lijken niet op de brillendoekjes van mijn vader... Wellicht kan je de doekjes van van CarPro dan beter voor je bril gebruiken dan andersom ;)
los te bestellen: https://www.Carclean.com/product/CarPro/Suede_Microfiber_40x40cm_SUEDE40x40_101991

Je kan eventueel ook de producten van Nanolex nog overwegen (voor de trims bijvoorbeeld)...
 
Mijn brillendoekjes zijn ook anders dan de Cpro doekjes, in ieder geval is dat (bij mij) geen vilt:D
 
Ok Dan weet ik dat brillendoekjes NIET hetzelfde zijn.

Ik ga de bestelling normaal een van deze dagen doorgeven. En dan zullen we zien.

Het enige waar ik nog over twijfel voor de winter is de trims in Dlux ofwel plastidip te zetten...

Grtz
 
Wat zijn de pijnpunten en op wat moet ik zeker letten?
Na het polijsten de lak goed ontvetten met Eraser en de lak daarna even goed laten uitdampen.
Dus niet Eraser erop, Eraser eraf en dan direct de C-Quartz eroverheen maar even een minuut of 4/5 wachten.

Ook per paneel werken. Cquartz aanbrengen, cure proces goed in de gaten houden want in 5 minuten tijd kan het van nog niet naar te lang zijn.

Is de 30ml genoeg voor een skoda Octavia? Kan ik er misschien 2 laagjes uitpitsen?
Ik had aan 1 flesje net genoeg voor 2 laagjes op een Mercedes Vito

Ik zie dat je dit met Suede doeken moet gebruiken, kan ik ook van die suede brillendoekjes gebruiken?
Ik heb 2 suède doeken van Dodo Juice gebruikt. Die 2 heb / had ik ook echt nodig.

Hoe pak je hars aan? Mijn tuin heeft nogal wat harsbomen en moet elke 2 maanden ontharsen met Valma.
Is Cquartz hier tegen bestand of is het dan opnieuw beginnen?


Cquartz is in dit opzicht een gewone wax. Gewoon wassen met goede shampoo, wel vindt ik dat het met de Cquartz veel minder moeite kost om de lak schoon te krijgen.

Welke shampoo kan ik best gebruiken want wil geen nare kalkplekken. Zelf heb ik nu nog de Goldclass en DDJ Sourpower.
misschien terug BTM aabnschaffen?


Het kalkvlekken probleem is gerelateerd aan het water wat je gebruikt. Zelf gebruik ik de DDJ BtbM, PB's SS&S en de nanolex shampoo. Vooral die laatste werkt enorm goed icm de Cquartz.

En enkel Reload om te boosten om de maand?
Als jij dat wilt ;)
 
Hoi Juffer,

Bedankt voor het 3e volledige antwoord :)

Enkel over dit ben ik niet uit...

Hoe pak je hars aan? Mijn tuin heeft nogal wat harsbomen en moet elke 2 maanden ontharsen met Valma.
Is Cquartz hier tegen bestand of is het dan opnieuw beginnen?

Cquartz is in dit opzicht een gewone wax. Gewoon wassen met goede shampoo, wel vindt ik dat het met de Cquartz veel minder moeite kost om de lak schoon te krijgen.


Kan de cquartzlaag tegen valma harsverwijderaar? Of dan opnieuw polijsten en aanbrengen?

Grtz en mmmeeerrrccciiii :)
 
Hey heren en dames,


Ik heb gisteren wat filmpjes liggen kijken van de applicatie van c Quartz. Sommige doen per paneel (motorkap in 2 delen) 3 a 4 drupjes op de applicator en andere 6 - 10.

Enige ervaring.

Grtjes

Stephan