|
|
Rang: Gast Lid sinds: 16-8-2008
|
Ik heb me voorgesteld op het Poorboy's World Forum... M'n collectie laten zien en verteld wat m'n favoriete poetsspulletjes van dit moment zijn. Tot mijn verbazing zijn de niet-PB merknamen uit m'n bericht verwijderd en de foto's van m'n collectie ook! Je mag het daar alleen maar hebben over Poorboys. Waanzin! Ik dacht dat de US het land van de gezonde 'competition' was?
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Volgens mij is het de bedoeling op het Poorboy's forum dat er alleen info over Poorboy's te vinden is  I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-6-2008
|
ik kijk ook wel eens rond op het PB forum ... niet echt veel leven in de brouwerij daar.. weet niet wat jullie er van vinden. absurd dat daar andere merken verwijderd worden.
|
|
|
Rang: V.S.P. Lid sinds: 1-11-2008
|
Misschien is het de bedoeling dat het een pure Poorboy's World vraagbaak wordt. Is iets voor te zeggen maar toch een tikkie kinderachtige "typical american" reactie. Vreemde jongens die Amerikanen. Ik heb er dagelijks mee te maken (professioneel) maar wennen doe je er nooit aan.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Ach.. als dat forum nou gebruikt wordt voor de PB community en support voor hun producten.. dan vind ik het niet zo vreemd.  Dan is jou post met andere producten, mijn inziens ook overbodig.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Zelfde policy op het Nederlandse en Belgische Meguiar's forum, daar wordt ook alles verbannen/verwijderd wat non Meguiar's is. Dictatuur pur sang
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-5-2008
|
Kan het me wel voorstellen Meguiar's of Poorboys betaalt voor het forum toch logisch dat hun dan controle willen houden. Hier mag je het toch ook niet over andere winkels hebben die de zelfde producten verkoopt.
|
|
|
|
Patrick schreef:Kan het me wel voorstellen Meguiar's of Poorboys betaalt voor het forum toch logisch dat hun dan controle willen houden. Hier mag je het toch ook niet over andere winkels hebben die de zelfde producten verkoopt. Je mag als sponsor wel de controle houden, maar niet de namen en plussen (en minnen) van de concurrenten noemen? Waarom niet? Dat houdt iedereen scherp en bij de les! Ik vind het vrij ongepast om exacte prijzen te noemen, maar waarom niet noemen dat je iets in Hongkong, Engeland of the States hebt besteld? Assortiment, service & quality van Carclean.nl staan op eenzame hoogte toch? Concurrentie is dé gezonde (westerse) drijfveer achter kwaliteit en verbetering. Ik snap werkelijk niet dat - notabene een Amerikaans bedrijf - de concurrentie 'doodzwijgt'. Leven ze dan zo op een 'eiland', is men al zo beïnvloed door de financiële (wan)toestanden?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-9-2008 Locatie: Linter (B)
|
Je wint er niks mee door te modereren zoals op het Meg's forum (en dan vind ik het .nl forum nog vrij meegaand in vergelijking met het .be forum  ) of Poorboy's World Forum want dan blijven de leden weg en bloed je forum dood. Ben wel akkoord dat prijzendiscussies beter niet thuishoren op een forum maar productvergelijkingen moeten kunnen, waar de producten ook vandaan komen.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Zoals de meeste wel weten, ben ik bijna 2 jaar lang moderator geweest op het Nl Meg's forum. Probleem is dat de reglementen verkeerd begrepen worden door veel mensen. Tevens werd het door een aantal mensen gebruikt als hun " buurtkroeg" De regel over andere merken is gekomen nadat er een groepje mensen was die het constant nodig vonden om het alleen maar over andere merken te hebben en deze aan te prijzen (en een aantal van deze mensen bleken deze producten ook te verkopen). De regel is dat je geen andere merken aan mag prijzen, er staat niet dat je het niet over andere merken mag hebben... klein nuance verschil.... Maar zelfs Meguiar's zelf begrijpt deze regel niet en verwijderd nu te pas en te onpas berichten zonder de poster ervan in te lichten.....  Dat is 1 van de redenen waarom ik gestopt ben met modereren op het Meguiar's forum (eigenlijk is het hele moderating team er inmiddels mee gestopt, Meguiar's doet het moderaten nu zelf ). Het Belgisch forum is nog spastischer, je wordt tot op je schoenveters afgebrand als je daar over andere merken praat, laat staan als een dealer andere merken buiten Meguiar's verkoopt.....  Dan ben je meteen iemand die nergens verstand van heeft. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-7-2008 Locatie: Hasselt
|
Op het Belgische forum is er dan nog de Ludo-kwestie. Waarom die goede man gestopt is met posten is me ook een raadsel. Begrijp dat hij misschien vond dat er te weinig inbreng was van anderen, maar vind heel de situatie op het meg's forum maar vreemd. Geen prijsvergelijkingen of discussies van andere producten, geen probleem, het is en blijft het Meguiar's forum, maar als je al niet mag vragen achter de prijs van een (toekomstig) meg's product.... Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
de Ludo kwestie.... tja..... laten we daar maar niet over beginnen. Hij vond dat er te weinig inbreng was van anderen.... dat is vrij logisch omdat hij weinig tegenspraak duldt, maar dat is mijn persoonlijke mening en daar ga ik verder geen woorden meer aan vuil maken  Wat ik begrijp van de situatie is dat hij de detaildagen gratis deed en daar nu geld voor wil hebben of op een andere manier gecompenseerd wil worden, en dat Meguiar's BE daar niet in mee wil, daar is een soort van conflict uit ontstaan Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 31-5-2008 Locatie: Alphen a/d Rijn
|
En juist door dit soort dingen ben ik bij het Carclean.nl forum blijven hangen. Op merkgerichte fora blijft het toch moeilijk om over andere merken te praten, laat staan dat je je eigen collectie laat zien met diverse merken. Discussies lopen uit de hand en het niveau van de sfeer daalt. Ik kijk ook het meest nog naar de show-offs en reviews om te leren van het desbetreffende merk. Op meguiar's leer ik over meguiar's, op poorboy's leer ik over poorboy's, maar op Carclean.nl leer ik over alles - Detailen is het leukste dat er is, laten we dus zorgen dat er wat over blijft voor morgen -
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-7-2008 Locatie: Hasselt
|
ParaNoya schreef:En juist door dit soort dingen ben ik bij het Carclean.nl forum blijven hangen. Idem Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2008 Locatie: Alblasserdam
|
+1 Overigens zijn veel posts op het Poorboys forum al oud. Dat weerhoudt me er eerlijk gezegd van daar regelmatig rond te kijken. Vrienden noemen me Martin
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008
|
Ik heb in een donkergrijs verleden weleens op het meg. form gekeken, reden dat ik toen afhaakte was omdat er over 1 merk gepraat werd en er echt wel iets meer moest zijn. Merkgerichte forums zijn leuk als je weg bent van 1 merk, bijvoorbeeld met auto's. Ben je weg van Seat dan zit je op seat-online.nl. Als je dan van een arosa naar een leon of albraham gaat, er valt informatie over te vinden.
Ieder merk heeft z'n goede en slechte kanten, op een forum als dit kom je dat heel goed tegen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Franeker
|
Ik kom ook nooit meer op het megs forum (sinds 16 mei trouwens helemaal niet meer!) En miste de persoonlijkheid tussen de verschillende merken, het was altijd 1 merk en niets anders.. En dat weerhield me er gewoon van. En sindsdien kom ik bijna elke dag hier terrecht (ook niet gezond maar goed) Mijn voornemen in 2009 was iig om even iets te minderen, en me meer met school bezig te houden "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-9-2008 Locatie: waalwijk
|
Ik ben als geinteresseerde begonnen op het Meguiar's , tot mij op het Carclean.nl forum werd gewezen. Toen ging er een wereld voor me open, qua prijs, voorlichting, sevice en gemoedelijkheid!. Nu na 5 jaar interesse in het cardetailen begin ik eindelijk (dankzij de transparante voorlichting hier) kennis te krijgen. Nu kom ik nog wel eens op het meg's forum, maar vind idd dat er soms nogal krampachtig gereageerd wordt. Renault: Grand Scénic 2.0 16V Tech Line luxe - 5 Alpine turbo 83 - trackday 5 Alpine turbo 82 - Juvaquatre break 58 - Twingo 94 comfort
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
ericon schreef:Ik ben als geinteresseerde begonnen op het Meguiar's , tot mij op het Carclean.nl forum werd gewezen. Ben benieuwd door wie
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-9-2008 Locatie: Alphen aan den Rijn
|
Ik was net van plan mij aan te melden bij het Poorboy's World Forum. Als ik zo de ervaringen (o.a. HansA8) lees denk ik dat ik het maar achterwege laat. Het Meg-forum bezoek ik nog maar sporadisch. Ben wel op dit forum begonnen en hierbij is ook mijn interesse voor detailen ontstaan. Ik zit niet zo vast aan 1 merk en dat krampachtige van een merk-forum staat mij wat tegen. Nu het Carclean.nl -forum en ook het AD-forum wat langer bestaan, is ook hier veel informatie te vinden. daarnaast vind ik de sfeer veel aangenamer. Groet,
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-12-2008 Locatie: Leiderdorp
|
Vergeet niet dat iedereen hier op dit forum (enigszins) met Meguiar`s begonnen is, later kwamen daar de andere merken bij. Het is natuurlijk veel leuker om andere merken met elkaar te vergelijken. En juist DAT maakt een Carclean.nl en AD forum aantrekkelijk! En dan de meetings natuurlijk, die zijn veel groter van aanpak (gelukkig) dan van alleen een Meguiar meeting! Het produkt blijft perfect, maar andere kunnen beter zijn. Dat is iig te lezen bij de verschillende tests van de diverse enthousiaste forumleden, die hiervoor verantwoordelijk zijn! Hulde! Marcel Scenic II 2.0 16V DynLux MY05 B66 Gris Eclipse * 17 inch Borbet LV4 Lights Black * Continental SportContact2 225/50/17 * PE150 Finishine DAP900
|
|
|
|
scenic schreef:Vergeet niet dat iedereen hier op dit forum (enigszins) met Meguiar`s begonnen is, later kwamen daar de andere merken bij. Niet echt. Volgorde is meer: Turtle/Commandant/Valma ==> Sonax ==> Autoglym (heeft nog steeds hele goede producten) ==> Carclean.
|
|
|
|
DAF-44 schreef:
Niet echt. Volgorde is meer: Turtle/Commandant/Valma ==> Sonax ==> Autoglym (heeft nog steeds hele goede producten) ==> Carclean.
==> homemade Koolinite wax ?
|
|
|
|
HansA8 schreef:==> homemade Koolinite wax ? Heb je hem inmiddels klaar? Is het Kool inite of Kool enite?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-9-2008
|
Toen ik begon met de interesse voor het detailen, begon ik met het lezen op o.a. op het meg's forum, maar daar kom ik nog zelden. Met name dat ik hier ook veel “bekende” namen tegenkom die daar goede info gaven, en er hier keuze mogelijk is met andere merken, ben ik het eigenlijk nog leuker gaan vinden. Ik snap die houding voor een enkel merkgericht fora niet echt, zorg dan voor iets waar de concurrentie niet voor nodig is. In het begin had ik een kleine collectie bestaande uit enkele meg's en autoglym producten. Ben blij dat er nu ook poorboy's aan toegevoegd is. Ik denk enkel merk gerichte fora niet kunnen tippen aan een forum als deze, tenzij je misschien een probleem hebt met een bepaald product van een bepaald merk... Door alle info hier heb ik al te weinig tijd om andere forums te bezoeken  , laat staan voor het detailen (waar het uit eindelijk om gaat). Waarom zou je voor iets 10 “handleidingen” gebruiken, terwijl het ook 1 kan zijn... Ben overigens nog te (turtle)groen om aan homemade middeltjes te beginnen
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-12-2008 Locatie: Leiderdorp
|
scenic schreef:Vergeet niet dat iedereen hier op dit forum (enigszins) met Meguiar`s begonnen is, later kwamen daar de andere merken bij. Het is natuurlijk veel leuker om andere merken met elkaar te vergelijken. En juist DAT maakt een Carclean.nl en AD forum aantrekkelijk! En dan de meetings natuurlijk, die zijn veel groter van aanpak (gelukkig) dan van alleen een Meguiar meeting! Het produkt blijft perfect, maar andere kunnen beter zijn. Dat is iig te lezen bij de verschillende tests van de diverse enthousiaste forumleden, die hiervoor verantwoordelijk zijn! Hulde! Daarom stond dit woord er ook in Marcel Scenic II 2.0 16V DynLux MY05 B66 Gris Eclipse * 17 inch Borbet LV4 Lights Black * Continental SportContact2 225/50/17 * PE150 Finishine DAP900
|
|
|
|
Guest
|