|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-5-2008 Locatie: Zevenaar
|
Om de keuze voor de juiste Lake Country pad te vermakkelijken heb ik een overzicht gemaakt van alle 5,5" en 6,5" Lake Country foam pads uit het assortiment van Carclean.nl. Deze pads zijn alle geschikt voor de DAP500 en andere D/A machines. Hiervoor heb ik de informatie gebruikt van Carclean.nl en de site van Lake Country.  Ook kan je het overzicht (als PDF) downloaden door op onderstaande link te klikken: LC pad overzicht als PDF bestandMochten hierover nog vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik dat graag, zodat ik het overzicht kan verbeteren! EDIT: Ik wil bij de groene heavy pad als kanttekening maken dat deze soms opmerkbaar verrassende en hinderlijke resultaten kan opleveren. Door zijn grove textuur kan die behoorlijk wat marring veroorzaken (zeker bij harde lakken), daarom kan je soms beter voor de oranje pad kiezen! :EDITGroeten, Peter
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Netjes Peter!  Meteen maar even een sticky van gemaakt. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-9-2008 Locatie: Linter (B)
|
 , Heb het al uitgeprint en in mijn mapje "nuttige info" weggeborgen!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-7-2008 Locatie: Hasselt
|
Jup, overzichtjes zijn altijd makkelijk! Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
|
|
|
|
stimpy68 schreef:Netjes Peter!  Meteen maar even een sticky van gemaakt. Toppie!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-9-2008 Locatie: Gelderland
|
Thanx! Handig dat pdfje! Alfa Romeo 155 2.0 TD - Kleur Blue Spazio
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 31-5-2008 Locatie: Alphen a/d Rijn
|
Ik haalde deze info van hier: KlikZal denk wel overeenkomen met jouw lijstje? - Detailen is het leukste dat er is, laten we dus zorgen dat er wat over blijft voor morgen -
|
|
|
|
ParaNoya schreef:Ik haalde deze info van hier: KlikZal denk wel overeenkomen met jouw lijstje? Die kende ik nog niet! Overigens moet men met de kleur Groen opletten aangezien hier een "light" versie in is en een "heavy" versie! Die zie je in de engelstalige beschrijvingen niet terug!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-12-2008 Locatie: Leiderdorp
|
Kan mij nog herinneren dat hierom (de groene l. en de groen h.) een aardige discussie ontstond tussen Tim en Leen! HaHaHaHa Marcel Scenic II 2.0 16V DynLux MY05 B66 Gris Eclipse * 17 inch Borbet LV4 Lights Black * SK Tuning Endrohr * PE150 Finishine DAP900
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: wyk by duurstede
|
hoi peter helemaal top die lijst klasse bedankt mvgr simon was getekend
passat variant 18T highline,inkyblue pearleffect,creme leder met wortel,Pon leusden 193 pk,evolution 8,5x19 et 35,Pirelli pzero nero 255/35/19 Fk schroefset 50-50 alles behandelt met spullen van carclean
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-9-2008 Locatie: wierden (twente)
|
mooie lijst! goed bezig.. Toyota Corolla E11 bj'98 zwart 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009
|
hey jongens, misschien is dit een stomme vraag, maar als ik ga t driestappenplan van megs toepassen met de hand. paint cleaner, polish, en dan wax. iemand heeft me de pads van lake country aanbevolen, maar welke kleur moet ik bij welke stap gebruiken.
|
|
|
|
ik heb trouwens ook de twee soorten pads van megs. de mf en de even
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-5-2008
|
Dat ligt aan de staat van de lak en de hardheid van de lak. Maar paint cleaner met wit of oranje, polish en wax met rood. Als het om de handpads gaat machine pads polish zwart
|
|
|
|
het gaat om een donkerblauwe golf 4 met veel swirls en krassen. ik heb weleens gehoord dat deze een harde lak heeft. waarschijnlijk zal ik handmatig toch geen optimaal resultaat behalen
|
|
|
Rang: V.S.P. Lid sinds: 1-11-2008
|
tamer schreef:het gaat om een donkerblauwe golf 4 met veel swirls en krassen. ik heb weleens gehoord dat deze een harde lak heeft. waarschijnlijk zal ik handmatig toch geen optimaal resultaat behalen Handmatig zul je niet veel resultaat gaan bereiken. Zeker niet bij harde VAG lak.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-1-2009 Locatie: Capelle aan den IJssel
|
Misschien een domme vraag maar zijn alle LC pads nou voorzien van een velcro klittenband zijde? In de webshop zie ik het er eigenlijk niet bijstaan..
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Jup alleen de euro handpads niet. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Thnx dibbuz 
|
|
|
|
Nog een vraagje dan maar... Dan kan ik mn bestelling ten minste afronden :D
Ik wil met de DAP de volgende stappen doen alleen kom ik niet echt tot een besluit wat betreft de te kiezen pads;
SSR 2,5 (light orange/heavy green?) SSR 1 (white?) Blackhole (black/blue?) EX-P (??)
Iemand met een idee hierover? Ik weet dat het ook te maken heeft met de harheid van je lak en staat ervan wat swirls betreft. Maarja..
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Dit zou ik kopen : -1 Groene Heavy Polishing Pad (Of een Oranje) -2 Witte Polishing Pads -1 Groene Light Polishing Pad -1 Zwarte Finishing Pad -1 Rode Wax/Sealant Pad Groene H en een Witte voor de SSR2.5 Witte en een Groene L voor de SSR1 Zwarte voor de Black Hole Rode voor je Ex-P Kwestie van vanalles een beetje te hebben..!  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
Maar je doet dus bijvoorbeeld eerst de SSR 2,5 met een groene H en daarna nog een keer de hele auto met de witte? (met eerst het curen na behandeling met de groene H dus?)
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2008 Locatie: Alblasserdam
|
@wokkelz welke pad voor de SSR hangt helemaal van de auto af: hoe erg zijn de swirls, hoe hard is de lak? Voor de Black hole zou ik de zwart pad nemen, voo de EX-P een rode. ** edit: zie ik dat er al weer 2 mensen voor me zijn geweest **Vrienden noemen me Martin
|
|
|
Rang: V.S.P. Lid sinds: 1-11-2008
|
wokkelz schreef:Maar je doet dus bijvoorbeeld eerst de SSR 2,5 met een groene H en daarna nog een keer de hele auto met de witte? (met eerst het curen na behandeling met de groene H dus?) Zal na SSR2.5 met een Green Heavy Polishing waarschijnlijk SSR1 met een white polishing pad zijn. Althans dat heb ik bij mijn VW Golf III gedaan. Ik heb na de SSR2.5 nog wat "spots" gedaan met SSR2.5 op Orange Light Cutting.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-4-2009 Locatie: Vlaams-Brabant (B)
|
Idd heel handig da overzicht  Dit heeft mij heel goe geholpe om een keuze te maken van pads die ik binnekort gaan aanschaffe.. Maar toch had ik graag de mening gehad van mense die al ervaring hebben me de LC pads (excuses voor de zoveelste vraag daarover  ) Ik heb de G220 van Meg's hier ligge, gebruik ik dan best de 5.5 inch of 6.5 inch pads, en passe die zonder probleem op de G220 backingplate? Welke pads ik dan dacht te kopen: - de oranje (misschien 2 stuks) - de witte (ook misschien 2 stuks) - de blauwe of de zwarte om te gebruiken voor glazes aan te brengen - de 4 inch oranje - de 4 inch witte - de 3.5 inch backing plate Wax breng ik liever met de hand aan, dus daarvoor zou ik dan de ronde rode applicator pads nemen Is dit goe om mee te beginne, want ik heb helemaal geen ervaring met LC pads
|
|
|
|
Is de "n" kapot op het toetsenbord?? Ik zou 1 oranje nemen en een groene light polishing pad, voor de rest ziet het er prima uit Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
stimpy68 schreef:Is de "n" kapot op het toetsenbord?? Ik zou 1 oranje nemen en een groene light polishing pad, voor de rest ziet het er prima uit Sorry, slechte gewoonte Maar bedankt voor het advies! Passe de 5.5 inch pads op de G220 backing plate, of heb ik daar nog een andere voor nodig? Die zullen misschien ook wat gemakkelijker werken vergeleken met de 6.5 inch pads?
|
|
|
|
Passe N  zonder probleem op de G220. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Thank you very much Dan weet ik wat te bestellen binnekort
|
|
|
|
huybes schreef:Idd heel handig da overzicht  Dit heeft mij heel goe geholpe om een keuze te maken van pads die ik binnekort gaan aanschaffe.. Leuk om te horen dat het overzicht goed bevalt! Succes ermee! Ik zie dat Adrie (Stimpy) je al goed heeft geholpen!
|
|
|
|
Bedankt Ja zo'n overzicht is echt super handig, alle info bij elkaar, veel gemakkelijker dan diezelfde info verspreid terug te vinden
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-9-2008 Locatie: Linter (B)
|
Makkelijkste is dat je alle pads neemt, ze komen toch allemaal ooit wel eens van pas (op de grofste, die gele na misschien)! Geen betere raad dan voorraad is de leuze hier immers  .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-1-2009
|
Jammer dat ze al een week niet op voorraad zijn  en in nu in deze vakantie niks kan doen.. dappie ligt klaar voor verzending  . nou ja.... vette pech.
|
|
|
|
Guest
|