|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-12-2008 Locatie: Streefcity
|
Gelijk na mijn allereerste bestelling met mothers wax producten werd ik steeds enthiousiaster over het merk. De verschillende producten hebben natuurlijk allemaal voor en nadelen, maar over het algemeen zijn het naar mijn mening goede producten die makkelijk in gebruik zijn. Helaas zijn er nog een aantal producten die volgens mij alleen in 'the states' te verkrijgen zijn. Ik vroeg me af of betreffende producten op termijn nog worden opgenomen in het assortiment? Ik doel op: (clickable) -powerball 4 paint -wax attack polisher -Mothers detail bag -Mothers wash bucketVerder zijn er nog wat merchandise artikelen die bij mijn weten niet in nederland verkrijgbaar zijn. Vooral de powerball 4 paint & wax attack polisher ben ik zeer benieuwd naar.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Rotterdam
|
Ik heb wel wat mothers producten uit de states meegenomen, maar ik geloof niet dat een van deze die jij noemt erbij zat, dus kan ook geen review geven Dennis 
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Hi Jacco, Wij zijn bezig om het assortiment flink uit te breiden. De Powerball 4 Paint hoort daar ook bij, evenals de detailbag. De Wax Attack niet, de oplader is 110 volt en bovendien is het apparaat niet heel krachtig. Je kan er niet veel mee. De Washbucket is dezelfde als we hier hebben, maar dan met Mothers sticker. De stickers komen ook deze kant op. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: België
|
De laatste tijd heb ik weer wat meer de Mothers producten gebruikt. Valt me toch keer op keer op hoe goed het wel is. Wanneer de collectie wordt uitgebreid zal er zeker weer wat van Mothers bij zijn. Ik zoek nog een product voor de kunststof dashboards end. Nu gebruik ik hiervoor Natural look van PB, maar die werkt soms erg vlekkerig. Welk Mothers product is aan te raden voor het dashboard? En welk product voor de banden? Ik zoek geen natte glans voor de banden. Gewoon natuurlijk diep zwart. Bij voorkeur ook te gebruiken op white walls. There is no replacement for displacement! ==> 6,5l TurboDiesel V8 <==
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-12-2008 Locatie: Assen
|
Ik heb vandaag gewerkt met de FX SynWax. en dat werkt echt prettig zeg! makkelijk af te nemen, ook na 30 min curen
|
|
|
|
Mothers is erg goed, ik heb het altijd in veel gevallen beter / fijner gevonden dan Meguiar's. En wat dacht je van die kleikit, ook veel beter!  Matte glans: Reflections (beetje dom gekozen die naam, maar goed), dashboard: Protectant. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Rotterdam
|
Eens met Tim. Ik had een paar producten om te proberen, en stuk voor stuk werken ze erg goed! Dennis 
|
|
|
|
een echte vergelijking maken met Meguiar's kan ik niet, daar ik slechts 1 product van Meguiar's heb. ik werk gewoon heel graag met de mothers producten. 't is spijtig dat het nog steeds relatief onbekend is. Ook de doeken zijn super! There is no replacement for displacement! ==> 6,5l TurboDiesel V8 <==
|
|
|
|
Mothers zou in de komende tijd toch meer bekendheid moeten gaan krijgen, hopen we. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
Ik heb/had meerdere producten van Mothers, en die bevallen/bevielen prima. Goede prijs/kwaliteitverhouding, zeker ten opzichte van Meguiar's . Glans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-6-2009 Locatie: Haarlemmermeer
|
Geinige van de Mothers Wax Wheel Brush Klik hier voor voorbeeld en om te bestellen..... is dat je deze op de rand van je emmer kunt zetten tijdens het reinigen en dus niet op de grond hoeft te leggen of vast hoeft te houden. In de steel zit net achter de borstel een uitsparing in de steel, waardoor je de borstel op de rand van je emmer kunt leggen. De borstel balanceert dan uiterst stabiel horizontaal op de rand, waardoor je je handen vrij hebt voor andere werkzaamheden. Geinige gimmick moet ik zeggen. Aficior Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.) K L I K K E R D E K L I KI am the King of bling!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Nog niet eens gemerkt! Ga ik volgende keer op letten  Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Er zijn toch al van die powerballs te koop bij Carclean.nl ? Die van Mothers beter dan ? // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
Die van Mother's is volgens mij net iets harder dan zwarte (blauw is nog zachter en geel een stuk harder) Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
mk-us schreef:Er zijn toch al van die powerballs te koop bij Carclean.nl ? Die van Mothers beter dan ? Komen uit dezelfde fabriek.  I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Ik denk dat ik morgen heel wat Mothers producten krijg. Ik ben ieder geval helemaal fan van dat merk. Ik heb gezien dat ik de FX Synwax  gekregen heb.  Is dit een sealant zoals de naam doet vermoeden? There is no replacement for displacement! ==> 6,5l TurboDiesel V8 <==
|
|
|
|
Het is volgens mij de NXT tegenhanger van Meguiar's Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Kan je me dan even zeggen wat de NXT precies is? Heb namelijk quasi geen ervaring met Meg's. overigens bedankt voor de vlotte service en het  . There is no replacement for displacement! ==> 6,5l TurboDiesel V8 <==
|
|
|
|
Hahaha, das wel handig dan. De NXT is een kleine alles in 1 product met een milde cleaner, veel polish en wax. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
De FX Synwax is een synthetische wax, dus inderdaad een sealant. Hij heeft zeer milde cleaners maar geen polish (glaze). De FX heeft een mooie reflectie, maar de beading is minder strak. Het product is voornamelijk ontworpen voor sheeting. Het geeft een duurzame bescherming. De Mothers gebruikers combineren het vaak met Step 2 Sealer & Glaze en dat werkt erg goed. De cleaners zijn dermate mild dat de Step 2 in tact blijft. Ook wordt de FX vaak getopt met bijvoorbeeld de Reflections Top Coat (echt een geweldig product) of de Step 3 Pure Carnauba. Beiden de moeite waard om eens als combo te proberen.  I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Tim schreef:Mothers zou in de komende tijd toch meer bekendheid moeten gaan krijgen, hopen we. Ik lees veel goeds over de Mothers producten. Is aan de verkoop te zien dat dit merk populairder wordt?
|
|
|
|
Onbekend hier, in de VS is het een heel ander verhaal. Daar is Mother's erg groot. Kijk maar eens naar OCC (van de motoren) of Overhaulin met Chip Foose op Discovery Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Tim schreef:...
De Mothers gebruikers combineren het vaak met Step 2 Sealer & Glaze en dat werkt erg goed. De cleaners zijn dermate mild dat de Step 2 in tact blijft.
... Denk dat ik (als ik me dit weekeind wat beter voel) deze combinatie eens zal aanbrengen op de auto van mijn moeder. Ik heb wel nog een vraagje over de step 2. Tot nu toe heb ik die altijd aangebracht als een wax, maar kan je die ook met rechte lijnen aanbrengen? misschien dat de fillers (al denk ik dat er weinig fillers in de step 2 zitten) dan wat beter werken. Nu als het milde cleaners bevat, kan ik het dan nog aanbrengen om een sealant (EXP) te toppen? Of ga ik dan m'n EXP te niet doen? Reflections Car Wax en Top Coat zal ik me ook een keer aanschaffen denk ik. Alleen zal dat nog niet voor direct zijn. Ik kan er niets aan doen Mothers vind ik een heel gebruikvriendelijk productengamma hebben. Stuk voor stuk goed spul dat makkelijk te gebruiken is en daarbovenop nog eens zuinig is. Het enige product van Mothers dat in vergelijking met de rest wat minder presteert (maar daarom zeker niet slecht is), is de shampoo. Reinigt prima, maar ik werk liever met PB's SSS. Nu ja, dat is weer een kwestie van smaak natuurlijk. There is no replacement for displacement! ==> 6,5l TurboDiesel V8 <==
|
|
|
|
Soepergrover schreef:Ik lees veel goeds over de Mothers producten. Is aan de verkoop te zien dat dit merk populairder wordt? We zien een voorzichtige trend. Mothers Wax is duidelijk ondergewaardeerd. Dat komt ook door het Meguiar's offensief in Nederland. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Tijd voor een Mothers Wax tegenoffensief dan.
|
|
|
|
Dat mag, als er maar niet dezelfde prijzenpolitiek gebruikt wordt; Bij Meg's minder klei voor de kit. Bij Mothers meer klei en een doek voor een beetje meer (echt niet zoveel meer als wat de doek kost als je die apart koopt) There is no replacement for displacement! ==> 6,5l TurboDiesel V8 <==
|
|
|
|
PT Cruiser schreef:Ik denk dat ik morgen heel wat Mothers producten krijg. Ik ben ieder geval helemaal fan van dat merk. Ik heb gezien dat ik de FX Synwax  gekregen heb.  Is dit een sealant zoals de naam doet vermoeden? TNT blijft nu redelijk lang weg ivg met de vorige keren. Komt wel goed. There is no replacement for displacement! ==> 6,5l TurboDiesel V8 <==
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
Toch is het jammer dat Mother's in Europa ondergewaardeerd is, zeker ten opzichte van het net-zo-grote-en-net-zo-goede merk Meguiar's . In America inderdaad erg groot en overal beschikbaar, en prima materiaal overigens tegen een prima prijs. Glans is een keuze
|
|
|
|
Gisteren heb ik de Synwax geprobeerd. Even kort m'n bevindingen typen: Zeer makkelijk om uit te poetsen, zelfs als je het een beetje te dik hebt aangebracht. Helaas gebeurde het regelmatig dat ik teveel product op m'n pad had doordat: - Synwax zeer lopend is, - de flacon nogal onhandig is om gedoseerd te werken. De flacons van Step 2 Sealer and Glaze werken veel prettiger. Als je het dun aanbrengt, hoef je echt niet lang te wachten vooraleer je het kan afnemen. Het product laat geen witte resten achter op kunststof. Het is zuinig en geurt lekker. Ik overweeg om bij m'n volgende bestelling een universeel dispenser flesje mee te kopen om de Synwax in over te gieten zodat ik er wat gecontroleerder kan mee werken. De oorzaak kan ook zijn dat het de eerste keer was dat ik met dit product gewerkt heb. Nadien heb ik nog even de auto nagelopen met Reflections Spray Wax. Ook hier ben ik tevreden van. Al is de geur van California Gold Spray Wax meer mijn smaak. There is no replacement for displacement! ==> 6,5l TurboDiesel V8 <==
|
|
|
|
Vandaag de Reflections Tire Care geprobeerd. Ik kan je zeggen dat die aangeschaft wordt als de Black Diamond op is. Echt een hele mooie spray voor je banden! Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
dat is lekker om te horen dennis, aangezien ik de black diamond gewoon TE duur vind. welke range is trouwens "hoger" de reflexions , of de california gold? voor alsnog alleen nog de california clay kit geprobeerd, en die beviel me PRIMA! as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Reflections is wat beter, over duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen. Ga denk eens een testje doen met Black Diamond. De Reflections laat een matte finish achter de gewone een wetlook. Ik hou meer van mat. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-7-2009 Locatie: Belgie(Gent)
|
In de VS kan je Meguiar's ook gewoon in de supermarkt kopen.
|
|
|
|
Guest
|