Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's 12>
Bilt Hamber producten Opties
Snitser
#1 Gepost : maandag 19 januari 2009 13:00:30
Rang: Lid

Om gelijk maar een topic te openen voor de aanstormende Bilthamber productenknipoog

Zelf heb ik tot nu toe alleen ervaring met de Auto Balm, een goede beschermende wax, glans is wat minder. Maar als je deze topt met bv een natty's of een pete's dan is het zeker een goede combi.

Conclusie: Perfecte bescherming, weinig glans. regels

tsunami69
#2 Gepost : maandag 19 januari 2009 14:09:26

Ik heb de autobalm bijna 3 maanden op mijn motorkap gehad naast M16 maar zag geen verschil in glans
Let's hyve!: http://tsunami69.hyves.nl/

Alles is te lopen, als je maar genoeg tijd hebt.

Dibbuz
#3 Gepost : maandag 19 januari 2009 18:05:59
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Voorbereiding is 90% en de wax 10%, staar je niet blind op een wax het gaat om de voorbereiding.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
B.K.
#4 Gepost : maandag 19 januari 2009 18:28:26
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ik durf zelfs zeggen 95% zit in de voorbereiding ,sommige waxen bevatten wat extra oliën ,die wat zouden kunnen "bijdragen". Maar daar ben ik zelf niet echt van overtuigd.

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
Snitser
#5 Gepost : maandag 19 januari 2009 19:57:11

Topic is bedoeld voor het evalueren van de Bilt Hamber producten.....over voorbereidingen enz hebben we andere topicsmeuh

Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd naar de foam van Bilt Hamber (zal ik em testen Timsarcastisch)...Ondanks dat mensen op AD forum zeggen dat iedere keer foamen van je auto onzin is ben ik het daar niet mee eens. Wanneer je de foam goed verdunt met water is het prima als pre wash te gebruiken. Ik doe het altijd,.en merk nu na 2.5 nog steeds niet dat het foamen mijn beschermlaag aantast. (maar dat is een andere discussie).

Greetz
PT Cruiser
#6 Gepost : maandag 19 januari 2009 21:24:24
Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Van Bilt Hamber wil ik zeker eens een keer de Auto-balm gebruiken. Als die zoveel bescherming geeft als je kan verwachten uitgaande van de zouttest is het quasi non plus ultra. Vooral voor auto's die elke dag gebruikt worden is het wel wat. Daar is bescherming m.i. belangrijker dan een superbeading.

There is no replacement for displacement!
==> 6,5l TurboDiesel V8 <==
DAF-44
#7 Gepost : maandag 19 januari 2009 21:28:36
Rang: V.S.P.

PT Cruiser schreef:
Van Bilt Hamber wil ik zeker eens een keer de Auto-balm gebruiken. Als die zoveel bescherming geeft als je kan verwachten uitgaande van de zouttest is het quasi non plus ultra. Vooral voor auto's die elke dag gebruikt worden is het wel wat. Daar is bescherming m.i. belangrijker dan een superbeading.

Volgens de berichten op detailingworld wordt er momenteel druk aan een nieuwe wax gewerkt die een betere beading geeft. Of deze naast Autobalm gaat bestaan of de opvolger wordt weet ik niet.
HansA8
#8 Gepost : maandag 19 januari 2009 21:31:55
Rang: Gast

De lak van een auto die niet gebruikt wordt (maar wel buiten staat) heeft ook veel (evenveel?) te verduren... ja
Die Auto-Balm bevat dus geen carnauba, maar 'vult de poriën' van de lak beter. Iets met nano-moleculen dus? Vergelijkbaar met Carlack68?
PT Cruiser
#9 Gepost : maandag 19 januari 2009 21:32:05

Ik heb nog maar pas wat besteld. De fondsen moeten eerst nog wat aangroeien. LoL: misschien is tegen dan de nieuwe er?
-Vanquish-
#10 Gepost : maandag 19 januari 2009 21:37:54
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Snitser schreef:
Ondanks dat mensen op AD forum zeggen dat iedere keer foamen van je auto onzin is ben ik het daar niet mee eens. Wanneer je de foam goed verdunt met water is het prima als pre wash te gebruiken. Ik doe het altijd,.en merk nu na 2.5 nog steeds niet dat het foamen mijn beschermlaag aantast. (maar dat is een andere discussie).

En zelfs als de foam de waxlaag wat aantast, als mijn wagen smerig is zou ik hem toch ook liefst van al infoamen. Dat de waxlaag wat minder wordt, dat is niet erg, dan breng je maar een goeie sealant aan en fris je je waxlaag wat frequenter op.

Maar ben ook benieuwd hoe de foam van Bilt Hamber het doet.
Een van de producten die ik in de gaten ga houden.
De klei wekt ook mijn aandacht, maar dan eerder omdat die wel goed van prijs is dacht ik.
Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
Snitser
#11 Gepost : maandag 19 januari 2009 22:13:16

Wil je dus wel die glans, beading of whatever, de autobalm toppen met een lekkere show wax
sjoerdnijhuis
#12 Gepost : maandag 19 januari 2009 22:33:10

Precies! great

Ik was mijn auto NOOIT zonder foamenpas op moet er niet aan denken om het zonder te doen.
Moet denk ik de Bilt-Hammer foam maar halen als hij leverbaar is blij
Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten.
“It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.”
Powered by Festool
Snitser
#13 Gepost : donderdag 22 januari 2009 12:11:34

wanneer komen ze op de site Timlief ? Ik wil bestellen! :D
Tim
#14 Gepost : donderdag 22 januari 2009 12:42:15

Ze zijn ingevoerd, vandaag of morgen online hoop ik knipoog
I'm the Master of Bling!
PT Cruiser
#15 Gepost : maandag 26 januari 2009 21:12:46

Al iets nieuws te melden?
Snitser
#16 Gepost : vrijdag 30 januari 2009 12:44:14

Tim,.

Al nieuws?
Abarth
#17 Gepost : vrijdag 30 januari 2009 13:44:20

Gepost: woensdag 28 januari 2009 23:18boos4
Tim schreef:
In afwachting van shippingcosts en dan komt het onze kant op. Als het mee zit krijgen we morgen de foto's van de producten en kan de boel eindelijk online!

Zie Hier...
Patrick R.
#18 Gepost : zaterdag 31 januari 2009 14:54:41

Ik lees de Klassiek en Techniek, autoblad vol met oude voertuigen e.d., daarin staat steeds een adverteerder die ook Bilthammer produkten aanbiedt.

Klik maar eens hierop om alvast een kijkje te nemen wat Bilthammer aanbiedt.

Tim? Kan jij ook aan die anti-corrosie middelen komen?
Tim
#19 Gepost : zaterdag 31 januari 2009 15:52:17

Kan ik meebestellen als het goed is!
I'm the Master of Bling!
B.K.
#20 Gepost : zaterdag 31 januari 2009 16:43:54
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Daar was ik op aan het hopen ,wil die Dynax S50 echt eens proberen..great

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
Abarth
#21 Gepost : donderdag 5 februari 2009 12:00:21

Tim schreef:
Ze zijn ingevoerd, vandaag of morgen online hoop ik knipoog

Is er al bekend wanneer deze online en binnen komen.
Of heb ik een bericht hierover gemist.
Tim
#22 Gepost : donderdag 5 februari 2009 12:13:53

Bilt Hamber is niet heel snel met orderverwerking zeg maar. Order staat er inmiddels al twee weken, maar ik moet de proforma ook nog ontvangen niezoblij
I'm the Master of Bling!
Abarth
#23 Gepost : donderdag 5 februari 2009 12:20:28

Oke dank je, dan wachten we nog even.
PT Cruiser
#24 Gepost : donderdag 19 februari 2009 19:42:37

Vraagje over de Auto-balm.
Kan je deze ook over een bestaande sealant of waxlaag zetten? Of kan dit niet doordat er een soort cleaner inzit?
Klopt het dat die geleverd wordt met een applicator en een doek?
Slaat de wax wit uit op plastics? Ik hou namelijk niet zo van afplakken.
Is het makkelijk aan te brengen/uit te poetsen?

Vraagje over de Auto-wash.
Ik heb elders gelezen dat deze shampoo blank metaal beschermt. Het is dan eigenlijk een soort wash and wax?

madtraxx
#25 Gepost : donderdag 19 februari 2009 19:50:49

De Balm word inderdaad met applicator en doek geleverd. Vooral die doek is een "rare" laphehehe
Jeroen
#26 Gepost : donderdag 19 februari 2009 20:04:32

Ziet dat er uit als dit ?

"2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"

B.K.
#27 Gepost : donderdag 19 februari 2009 20:17:04

PT Cruiser schreef:
Kan je deze ook over een bestaande sealant of waxlaag zetten? Of kan dit niet doordat er een soort cleaner inzit?

Nu heb ik juist even zitten lezen hier en daar ,met juist dezelfde vragen.
Blijkbaar is het zo dat AB zich goed laat zetten over een wax ,maar dat de resultaten niet zo goed zijn als je er iets over de AB zet.
Dus
-Wax-->AB ok
-AB-->Wax minder goed ,aangezien het de prestaties van de wax zou verminderen.

Aanbrengen is ook iets totaal anders als je gewend bent van een wax of sealant ,er staat ook een omschrijving op de website die je eens kan lezen. Maar de hoofdzaak is dat je een zeer vochtige pad gebruikt ,onder de kraan houden ,volledig nat maken ,uitwringen en daarna de AB aanbrengen. Paneel per paneel werken ,de pad vochtig houden ,en niet laten curen. Dan is applicatie het makkelijkst..!

DAF-44
#28 Gepost : donderdag 19 februari 2009 20:20:39

Bovendien ZEER dun aanbrengen.
Abarth
#29 Gepost : donderdag 19 februari 2009 23:04:37

PT Cruiser schreef:
Klopt het dat die geleverd wordt met een applicator en een doek?
Slaat de wax wit uit op plastics? Ik hou namelijk niet zo van afplakken.

Kwam deze beschrijving tegen.

Auto-balm is een uniek product wat bescherming en glans geeft aan autolak en de carrosserie. Het is het
resultaat van duizenden uren ontwikkelen en testen. Het is een mix van complexe synthetische moleculen
die bescherming bieden tegen corrosie. De moleculen haken zeer dicht ineen en houden hun beschermende
werking in zeer dunne hoog glanzende lagen. Auto-balm dicht de capillaire poriën in de lak en geeft steenslag
en andere beschadigingen een beschermende laag tegen corrosie. Auto-balm beschermt ook chroom,
aluminium, legeringen en lichtmetalen velgen. Auto-balm is geen polijstende was, als de laklaag is
verkleurd of in zeer slechte staat zal eerst een licht polijstmiddel gebruikt moeten worden.

Standaard autowas is normaal gesproken gebaseerd op natuurlijke harde was, zoals Carnuba en montan.
Synthetische siliconen en harsen worden, met of zonder was, ook veelvuldig gebruikt. Als deze producten
worden uitgewreven om een mooie diepe glans te krijgen, geeft de ultra dunne laag nog maar heel weinig
bescherming. Auto-balm wordt in kleine hoeveelheden aangebracht,geeft een diep ‘wet look’ glans die én
de auto er perfect uit laat zien én de lak en beschadigingen een perfecte bescherming biedt. Auto-balm
geeft ook bescherming aan lichtmetalen velgen, chroom en andere metalen oppervlakten. De langdurige
bescherming zorgt ervoor dat de tijd tussen twee poetsbeurten veel langer kan zijn en geeft veel grotere
bescherming dan de standaard autopoetsmiddelen.

Kenmerken:
* Grotere bescherming dan andere wassen en poetsmiddelen.
* Geeft een enorme diepe ‘wet look’ glans.
* Geschikt voor alle autolakken, chroom, aluminium, legeringen en andere metalen inclusief lichtmetalen velgen.
* Vult poetskringen op voor kristal heldere verschijning.
* Geeft absoluut geen stof- of poedervorming tijdens het uitwrijven.
* Bescherming tegen roestvorming bij steenslag of andere beschadigingen.
Abarth
#30 Gepost : donderdag 19 februari 2009 23:06:50

Bilt Hamber Auto-wash is een nieuwe zeer krachtige, milieuvriendelijke autoshampoo, die is ontwikkeld om
uw voertuig moeiteloos en effectief schoon te maken zonder dat het uw lak beschadigt. Na zo’n schoonmaak
beurt is uw voertuig klaar voor een behandeling met onze bewezen Auto-balm.

Auto-wash beschermt tevens blank staal. Dit is ideaal voor de eigenaren van voertuigen met steenslag. Tijdens
het wassen wordt de steenslag direct beschermd tegen roestvorming.

De sterk geconcentreerde formule van Auto-wash betekent dat er erg weinig van nodig is voor een wasbeurt.
Hierdoor bespaart u niet alleen geld, maar, doordat er heel weinig in het water zit, zeemt u de auto veel sneller
af. Na het droogzemen heeft u een perfect schoon voertuig, wat u daarna verder kunt behandelen. Omdat U
slechts één theelepeltje nodig heeft, dat betekent dat een wasbeurt nog geen 20 Eurocent kost.

Auto-wash heeft zeer krachtigere bestanddelen die voor veel schuim zorgen. Dit zorgt ervoor dat het vuil van
het oppervlak wordt getild en dat het veilig kan worden verwijderd zonder het risico van beschadigen of krassen
van de lak. Dit is natuurlijk essentieel voor oudere voertuigen en motoren met een delicate laklaag.

Kenmerken:
* Bevat geen kleurstoffen, was, geurstoffen of verdikkingsmiddelen.
* Geeft staal een langdurige bescherming.
* Zeer sterk geconcentreerd.
* Moeiteloos droogzemen.
* Verwijdert vuil op zachte wijze en tilt het op van de delicate lak.
* 60 wasbeurten uit een flesje.
* Gebruik Auto-wash als onderdeel van de Bilt Hamber Auto-care lijn.
* Wordt in een duurzaam aluminium flesje geleverd.
Matthijs
#31 Gepost : zaterdag 21 februari 2009 17:52:33
Detailer brons: Matthijs

HansA8 schreef:

Die Auto-Balm bevat dus geen carnauba, maar 'vult de poriën' van de lak beter. Iets met nano-moleculen dus?

Als dat de reden is, waarom werkt het dan ook op die stukjes metaal? Met die test.
Die is volgens mij ook hartstikke nep... Maar ik ben benieuwd naar de resultaten knipoog
Tim
#32 Gepost : zaterdag 21 februari 2009 18:13:19

Die test is niet nep zover ik weet, waarom zouden ze dat neppen. Als iemand het ervoor gaat gebruiken en het blijkt niet zo te werken, vallen ze meteen door de mand.
I'm the Master of Bling!
DAF-44
#33 Gepost : zaterdag 21 februari 2009 21:00:16

Matthijs schreef:

Als dat de reden is, waarom werkt het dan ook op die stukjes metaal? Met die test.
Die is volgens mij ook hartstikke nep... Maar ik ben benieuwd naar de resultaten knipoog

Omdat het metaal, net zoals lak en praktisch alle materialen, poriën bevat die door de "nano" deeltjes gevuld worden. De beschermende eigenschappen van Autobalm zijn reeds meerdere malen bevestigd. Je kunt hierover diverse topics op de Engelse fora terugvinden. Autobalm is misschien niet de mooiste wax/sealant maar heeft wel unieke beschermende eigenschappen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's 12>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire