|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-1-2009 Locatie: Kwadendamme
|
Ik heb vandaag de Foamgun met Bilt-Hamber Foam binnengekregen Wil eigenlijk even gaan testen maar weet niet welke verhouding ik in het reservoir moet doen? Op de Foam zelf staat 1:100, maar kan ik die ook echt zo aanhouden? Lijkt me zo weinig namelijk! Alvast bedankt Een hobby mag geld kosten 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-5-2008 Locatie: Maastricht
|
Citaat:Zeer actieve 'snow' foam, zuurvrij (niet bijtend) en veilig voor elk oppervlak.
Te gebruiken met een hogedruk foamlans of een normale foamlans geschikt voor de tuinslang.
Verdunbaar tot 1:100, 5 tot 10 minuten in laten werken en dan afspuiten. De Carclean.nl website zegt hetzelfde. Tot 1:100, dat wilt zeggen deze mengverhouding voor een vrij 'schone' wagen. Je kunt um best iets geconcentreerder maken hoor. Maak het niet te gek want dan bestaat de kans dat je waxlaag gestript wordt! Gewoon een kwestie van even proberen dus, ik ben in ieder geval benieuwd naar de resultaten! 
|
|
|
|
Ik las op Detailing World een bericht van iemand die z'n Saab er mee gedaan had. Hij had dezelfde mix als SSF gebruikt, 1:4 dus! Vraag me daarom af of ik echt maar 10ml en 1 liter water hoef te gebruiken, omdat de Hogedrukreiniger natuurlijk ook alleen water spuit! Een hobby mag geld kosten 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-6-2008 Locatie: Zevenaar
|
Tja, ik denk dat je het gewoon moet proberen... Groet, Peter  Volgens mijn psychiater ben ik schisofreen. Wijzelf vinden van niet. Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!
|
|
|
|
Ik ben bang dat je gelijk hebt  Ik ben nu nog even wat aan het rekenen en ga proberen om vrijdagmiddag wat te testen! Vandaag was het slecht weer en had niet genoeg tijd om alle spullen daar voor uit te pakken  Een hobby mag geld kosten 
|
|
|
|
Ik heb een mailtje van Peter Hamber gekregen en die zegt dat het de bedoeling is dat er een mengsel van 4% op het paneel terecht komt, de zogenaamde PIR (Panel Impact Ratio). Ik dacht dit als volgt te berekenen: 1 1 Liter reservoir vullen 2 Een grote emmer pakken en die vullen met de HD + Foamlance met gevuld reservoir totdat het reservoir leeg is. 3 Aflezen in de emmer hoeveel er totaal in zit: dit bepaalt dus de verhouding foam:water. 4 De ratio water (bijv 5 liter water op 1 liter foam) x 4% (in dit geval wordt dit dus 20% = je mengsel foam in reservoir) Als dit ongeveer zou kloppen?, dan betekent dat dus dat de 1:100 nergens op slaat. Ik heb vandaag ook al getest maar alle foam loopt direct van de auto! (verhouding 50ml foam + 500 ml water) De karcher die ik heb is slechts 100 bar max en de foam stand stond op volledig open. Een hobby mag geld kosten 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-8-2008 Locatie: Rotterdam
|
Komen de volgende produkten ook nog in shop? - 5 liter Surfex HD - Deox C Gel De Surfex HD bevalt erg goed alleen met alle ranzigheid hier is 1 liter veel te weinig
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: België
|
Is er nog iemand die regelmatig foamt met de Bilt Hamber foam en kan zeggen hoeveel ml foam je gebruikt op een liter water voor de foam gun? There is no replacement for displacement! ==> 6,5l TurboDiesel V8 <==
|
|
|
|
Niemand? There is no replacement for displacement! ==> 6,5l TurboDiesel V8 <==
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-8-2008 Locatie: Landgraaf
|
|
|
|
|
Bedankt Danielle. Had de zoekfunctie blijkbaar niet voldoende gebruikt. There is no replacement for displacement! ==> 6,5l TurboDiesel V8 <==
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-6-2008 Locatie: Wageningen
|
Helaas heb ik (vanwege tijdsgebrek) nog maar één keer kunnen foamen met de Bilt Hamber Foam. Ik heb toen een 1:5 verdunning gebruikt. Er gaat net geen hele liter in de fles van mijn foam-gun (of mijn maatbeker moet ge-ijkt worden  ), dus ik heb 190 ml gebruikt en aangevuld tot 950 ml met water. Dit gaf een mooie dikke foamlaag die minstens 5 minuten op de auto bleef liggen/aan de auto bleef hangen.
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,297 seconden.