|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-8-2008 Locatie: Utrecht
|
- Afspuiten Hogedruk, wassen 2 emmer-methode, afspuiten en drogen. - Gekleid met Meg`s consumers klei. (2 stukken klei gebruikt, in warm water gelegd en om en om gebruikt, tip van Dibbuz, dan was het makkelijk te kneden) - Daarna afplakken, wat een werk. Leuk al die zwarte trims op een Suzuki. Dan voor het eerst machinaal met de DAP500 aan de gang.(is goed bevallen) - Krassen motorkap 1 pass SSr1 witte pad, 1 pass SSr2,5 witte pad , 2 pass SSR2,5 oranje - en nog 1 pass SSR1 wit, helaas nog niet geheel weg, wel verbeterd. - 1 pass SSR1 witte pad gehele auto. - PB Black hole rode pad - Collinite 845 rode handpad, wat een heerlijk spul om mee te werken. Ga als het weer het toelaat van het weekend verder. Moet de trims, ruiten, wielen en misshien nog toppen met een waxje. Nogmaals iedereen bedankt voor deze dag, had dit niet willen missen. John bedankt voor de hulp. Geweldig om met een aantal forumleden kennis te maken. En de organisatie was top, op een top locatie. 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Lelystad Haven
|
De FireBird was echt aan een detailing beurt toe, de genomen stappen: - wassen met slick and suds van PB - kleien met rode klei van Meguiar's icm last touch 1:1 - de schade was enorm qua swirls en krassen, dus gezien de lak boterzacht is zijn we gaan polijsten met final-finish van Merzerna icm een polishing pad. Op bepaalde vlakken moest er gewetsand worden, deze wetsanding marks verwijderd met de M95 speed cut van Meguiar's icm een cutting pad. Afgewerkt weer met de combo final-finish van Merzerna icm een polishing pad. - de gehele auto afgenomen met LT puur - de lak voorzien van een laag black hole van pb - als 1e wax laag de 845 insulator wax van collinite - als 2e laag de Collinite 476 - rondom de auto getopt met de Fuzion van wolfgang en ja ik was weer los  dus de motorkap een extra topping gegeven met de Smart concours wax - al het glaswerk behandeld met Glas cleaner concentrate van Meguiar's icm de glassmaster-pro - banden een laag OKE Wax en getopt met de endurance highgloss gel. - samen met dennis nog een poging gedaan op de verroeste naven met shinigmonky metal polish. werkt echt super, dus maar gelijk een bestellingkje geplaatst Cees koos voor de Collinite 476 en wat een bling weer:   Glimmerdeglimglim:    Oud Japans Gezegde WAX ON - WAX OFF
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Foto's laat ik even achterwege aangezien ze al op de vorige pagina staan: - Wassen eerste maal op zaterdag bij Dennis gedaan, eerst gefoamd, daarna gewassen, was wel nodig na ongeveer 10 weken - Zondagochtend ter plaatse weer gewassen. - Kleien met Meguiar's milde pro klei en Last Touch 1:1 - Motorkap had ingedroogde watervlekken, waarschijnlijk van na de spuitbeurt een paar maanden geleden, ze hadden de auto afgespoten met vlekvrij water en niet gedroogd om krassen te voorkomen en daarna buiten gezet.... in de zon  Vlekvrij water was dus toch niet zo vlekvrij  Vlekken voor het grootste deel weggekregen met Meguiar's So1o en So1o gele wol pad, daarna Menzerna Final Finish op zwarte pad op de rotary. Niet alles weg, maar in het voorjaar nog een poging wagen. - Rest van de auto met Menzerna Final Finish i.c.m. zwarte pad op de Meguiar's G220 D/A machine - Poor Boy's Black Hole met zwarte pad op de G220 D/A machine - 2 laagjes Collonite Insulator wax Ik wilde nog toppen met Natty's Red, maar daar had ik de puf niet meer voor - Ramen met Poorboy's spray and wipe - Voorruit behandeld met ProVision Rain Clear - Velgen in de Poorboy's Wheel Sealant - Banden met Meguiar's Tire Gel. - Deursponningen met Poorboy's QD+ Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-1-2009 Locatie: Graft
|
Het ziet er allemaal heel goed uit en bling bling. Het is dat ik niet kon maar ik denk dat ik er heel veel kan leren van jullie Peugeot 307CC
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-10-2008 Locatie: Berkel en Rodenrijs
|
buster schreef:Het ziet er allemaal heel goed uit en bling bling. Het is dat ik niet kon maar ik denk dat ik er heel veel kan leren van jullie Ja, het is altijd super gezellig en je wordt er nooit dommer van!. Zoals al gemeld, hopelijk kan er een vervolg komen. In dat geval tussen de 20 en 25 auto's BINNEN!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 31-5-2008 Locatie: Alphen a/d Rijn
|
Bedankt mensen om te vertellen wat jullie hebben gebruikt met de ervaringen erbij Dit topic is een multi show-off geworden - Detailen is het leukste dat er is, laten we dus zorgen dat er wat over blijft voor morgen -
|
|
|
Rang: V.S.P. Lid sinds: 1-11-2008
|
EEn super locatie. Zonder twijfel.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-5-2008 Locatie: Dordrecht
|
Omdat de Leon nog redelijk schoon was, maar een Corsa meegenomen die al een poosje geen wax had gezien. Begonnen met afspuiten met warm water. Werkte lekker. Bagger en pekel droop uit de wielkasten. Gewassen met NXT-shampoo. Daarna was het tijd om te kleien. Kwam weinig vuil af. Auto maakt weinig kilometers en staat meestal binnen. Scheelt een slok op een borrel. Bij het afplakken blijken er toch meer kunststof delen dan gedacht. Vervolgens de DAP ingewijd met een witte pad met daarop PB Polish met sealant. Als wax een laagje M16 aangebracht. John kwam een handje helpen, zodat er nog tijd over bleef voor de ruiten en banden. Ruiten behandeld met Dasty glascleaner. Ruikt niet verkeerd en resultaat was streeploos. Banden weer laten glanzen met Meguiar's tire gel. Resultaat:  Leuke dag gehad. Leon en Christiaan bedankt voor het organiseren. Top. Seat Leon FR, schaduwgrijs, 2005
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Het was zeker een toplocatie. Alleen errug koud  , of was ik de enige (niet aan het werk) die er last van had?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-10-2008 Locatie: Berkel en Rodenrijs
|
nicknameless schreef:Het was zeker een toplocatie. Alleen errug koud  , of was ik de enige (niet aan het werk) die er last van had? Ja, je was de enige! Dus mijn tip voor de volgende keer: gewoon ff helpen!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Biddinghuizen
|
  Volgens mij was Cees er niet zo blij mee @ De organisatie: Bedankt voor de geweldige dag! op deze top locatie met erg fijne catering  Heb zelf alleen maar lopen experimenteren (eindelijk eens de kans om zonder gezeur bezig te zijn...) So1o M105 M205 Füzion + E-Zyme @ iedereen bedankt voor de fijne en gezellige dag!  Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-1-2009 Locatie: Den Haag
|
Ziet er allemaal heel mooi uit  De volgende keer als me collectie wat meer is,ga ik zeker mee  zal ik wel de enigste zijn denk ik zonder machine To shine,or not to shine,thats the question www.street-force.nl
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-11-2008 Locatie: Westland
|
Ik wil ook nog even iedereen hartelijk bedanken voor de tips, en uiteraard de prima geregelde catering! Helaas heb ik gisteren heel de dag op bed gelegen met griep waardoor ik niet in de gelegenheid was dit eerder te doen. Heb een hoop nieuwe mensen leren kennen en een leuk praatje mee kunnen maken. Ben in ieder geval 1 motorkap opgeschoten (zwarte volvo v50), dus heb binnenkort nog wat delen te doen. Ik weet in ieder geval dat ik een heeeeeeeeeeeeeel harde lak heb en dat mijn rechter achterdeur opnieuw gespoten is, ook weer leuk om te weten.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Zondag morgen om 6.45 opgestaat en rond 7.15 van huis vertrokken om samen met Dennis, Adrie en Patrick naar de Europoort te vertrekken, onderweg nog even m'n vriendin opgepikt. Eenmaal aangekomen hebben we even de wagens binnen in de hal gereden en daarna een lekker bakje DE gedronken. Rond de klok van 9 gestart met de werkzaamheden. Hierbij de foto's en methode die ik gebruikt heb bij het detailen van de wagen; Zaterdag- Wielkasten met Degreaser + APC + ASD - Banden met Deagreaser + APC + Endurance Gel - Velgen met Billberry + diverse sponsjes en kwasten - Rubbers, Sponningen, Motorruim met APC - Laklaag wassen met NXT Shampoo - Laklaag + ramen kleien - Afspuiten met de HD en afdrogen met de Miracle Dryer Zondag- Afspuiten met de HD - Laklaag wassenn met NXT Shampoo - Afspuiten met de HD en afdrogen met de Miracle Dryer (thx Dibbuz voor zijn MD, die van mij was te nat om nog fatsoenlijk te drogen) - Motorkap en het dak met SSR2,5 + Witte LC Pad - Dak deels met SSR3 (om de bepaalde diepere krassen te verminderen/verwijderen) + Witte LC Pad - Motorkap, dak en zijschermen met Lime Prime + Zwarte LC Pad - 1 laag Collinite Insulator #845 - Velgen met Collinite Insulator #845 - Rubbers en plastics met PB Trim Restore - Glas met Provision Anti-Rain En na afloop van de meeting nog even snel wat foto's geschoten, in alle vroegte was ik vergeten m'n digicam mee te nemen. De telefoon bood uitkomst;   
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-9-2008
|
Zo dan dat was gezellig mooie ruimte lekker ruim goede organisatie top mannen. Volgende keer ben ik er weer bij. ik ga vanaf nu wat minder product gebruiken Ok dan nu mijn werk volgorde: Afspuiten hoge druk (lekker warm water) Wassen 2 emmer methode mothers washmitt dodo btbm kleien dodo clay mild+spray&whipe Lime prime pre wax cleaner witte lake country handpad Mothers reflections advanced car wax lake country handpad rood+velgen Dodo supernatural banden bold&bright tire dressing interieur reinigen poorboys apc behandelen leather stuff Eindresultaat  Groetjes Alexander
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Mijn behandeling: Wassen met Shampoo plus (moet op ) Kleien met Last Touch en Meg's Pro Clay mild Spotrepair met rotary, spotbuff polishing pad en Menzerna Nano Polish hele auto met DAP500, finishing pad en Menzerna Final Finish hele auto met DAP500, finishing pad en Wolfgang polish Enhancer 2 lagen Wolfgang Fuzion Velgen met 2 laagjes Chem. Guys Wheelguard Bandjes met Wolfgang Diamond Tire gel Ruiten met ECA, Glass Cleaner en Mint Merkin
Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Dibbuz schreef:Mijn behandeling:
Velgen met 2 laagjes Chem. Guys Wheelguard
Hmm ik dacht toch echt n ander potje gespot te hebben @ foto
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Sssssssssssssssssst, niet zeggen  Ik hou de schijn op hier... Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
alex schreef:ik ga vanaf nu wat minder product gebruiken  Inderdaad, ik stond van bovenaf te kijken en verbaasde me over de hoeveelheid produkt dat je vanuit het Mothers flesje zo op het dak kwaktte. Iedereen stond op een gegeven moment voor het raam in de kantine te gniffelen en te lachen ... Dennis vloog direct naar beneden om een vaderlijk advies te geven  Een erwtje zo groot is genoeg.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-5-2008 Locatie: Maastricht
|
Dibbuz schreef:Mijn behandeling:
hele auto met DAP500, finishing pad en Menzerna Final Finish Werkt dat een beetje Dennis?? Hoe zijn de resultaten hiervan, minder dan wanneer je het product met de rotary verwerkt I gues?! @Alex: Monsterlijk mooie GTI man. Ik vind um zoals ie daar staat echt super, ondanks dat ie wit is! Ik koop er ook nog een keer één hoewel ik hem in het zwart wil. Ooit... Als ik mijn verzameling poetsproducten compleet is en ik mijn salaris dus niet meer naar Carclean.nl hoef over te maken..
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Werkt ook prima hoor Benny, mijn Vectra heb ik ook zo gedaan. Onze auto's bevatten vrijwel geen swirls, dus dan is dat prima te doen. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-5-2008 Locatie: Maastricht
|
Ik vraag me af of het ook goed zou werken als finishing touch, moet ik binnekort maar eens gaan uitproberen. Hiermee bedoel ik dus, nadat het correctiewerk gedaan is om dan af excentrisch met de FF af te werken. Met de rotary heb ik meer last van spetters die over de auto komen. Je hoeft de rotary maar even niet precies recht op de auto te houden en het product vliegt in het rond. Bij een D/A heb je hier gelukkig geen last van.
|
|
|
|
Guest
|