|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Franeker
|
Nu was ik even aan het rondgluren op de website.... Zie ik in eens tussen de nieuwe producten Race Glace staan. - Waar staan deze bekend van? - In welk segment kan je deze plaatsen? - Hoe zijn deze producten? En ja, ik ben enorm onbekend met dit spul? Dus iemand die er iets van over kan vertellen? "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
De wax wordt redelijk hoog geprezen op Detailing World ,er zijn ook andere producten die zeer goed blijken te zijn. Maar hier is het nog niet zo bekend..Kwalitatief zou het toch zeer goed moeten zijn ,je kan misschien de '55 een aankopen om te proberen. Ik geloof dat "tsunami" de 55 geprobeerd heeft..Maar weet het niet meer zeker.  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
De verpakking is niet van hoogstaand niveau maar op Detailingworld worden de produkten goed ontvangen. edit: je was me weer net voor B.K.  Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Mmmh van die verpakking schrok ik ook al op een aantal foto's echt kwaliteitje hutjeflut volgens mij... Net als die ruitenvloeiersproeistof cannetjes die wij in de bouwmarkt verkopen... Ook van die bende na ja (niet verder off topic) Misschien zou een wax eens leuk zijn ja haha, maar voorlopig maar even niets meer bestellen "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
|
Volgens mij zou de '55 fantastisch staan op een rode Alfa..  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
Haha zal ook wel! Maar ik heb nog niet eens een likje Natty's Red uit het potje gehaald....  (eerst maar weer's mooi weer) En en weet je hoe enorm duur die '55 is..... "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
|
Dat is gewoon bijzaak Jeroen  Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Ja hee jij hebt makkelijk praten... Bij jou is gewoon 1 complete kamer in gericht als magazijn ter grootte van een half magazijn wat Tim nu heeft  En en ik ben nog steeds student (+ heb van de week een enorme garagerekening gehad) Maar laten we maar weer op topic blijven! Tis tenslotte niet voor niets een "merkdiscussie" "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
|
Om idd ontopic te blijven vond ik de geur van 55 veel beter dan 42. Ook kan ik niet echt iets bij voorstellen hoe je dat testpotje 55 nou moet gebruiken, mijn vinger zou er net inpassen. Niet echt een handig formaat lijkt me... Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Jeroen schreef:Haha zal ook wel! En en weet je hoe enorm duur die '55 is..... Voor zo'n dure wax ben ik best verbaasd dat deze fillers bevat?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Lelystad Haven
|
Dat zo'n wax fillers bevat is niet zo vreemd hoor  , Door een toevoeging van fillers worden eventuele swirls verhuld. Niet iedereen is een detailer zoals ons. Ik zie het als een extratje, helemaal als je een auto hebt met een boterzachte lak. Dat is vrijwel onmogelijk om 100% swirlvrij te krijgen, door de fillers behaal je dan net wel dat resultaat! Dus niet schrikken als er op een wax staat (bevat fillers  ) cees Oud Japans Gezegde WAX ON - WAX OFF
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
Op detailingworld zijn ze er idd redelijk enthousiast over, maar ik denk niet dat ik het direct ga uitproberen. Er zijn nog zoveel andere leuke merken en maar zo'n beperkt budget Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Misschien dat Gebrand ons meer kan vertellen over de producten? Gebrand, kom er maar in! I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-5-2008 Locatie: Stadskanaal
|
Race Glaze bestaat voornamelijk uit 2 lijnen. De normale lijn en de Signature Series lijn. De laatste lijn bestaat uit slechts 3 producten: De 42 en 55 wax, de Pre-wax Cleaner en een Valeting kit. De Pre-wax cleaner is overigens machinaal aan te brengen.
De 42 en 55 staan bekend om hun zeer lange levensduur.
De normale lijn bestaat uit een compleet assortiment. Voor het interieur, exterieur en natuurlijk de accessoires.
Na zelf te hebben getest met diverse producten valt me op dat de producten makkelijk en snel zijn te verwerken. Met name de Auto Bathe welke een hoog gehalte Carnauba wax bevat scoort goed. Hij geeft al direct een zeer mooie glans en breekt zeer veel vuil af. De Clay system is soepel en heeft het voordeel dat er 2 losse verpakkingen zijn van elk 60 gram! Je hoeft dus niet meer te snijden of afbreken. De normale pre-wax cleaner werkt ongeveer hetzelfde als die van Zymöl. Hij is gemakkelijk aan te brengen en bufft makkelijk uit.
De Crem Perfection is een vloeibare Carnauba Wax polish welke zich gemakkelijk laat aanbrengen en uit buffen. Deze blijft minimaal 3 maanden zitten en behoeft alleen de normale onderhoud met Aqua Bathe en de Clearmist detailer.
Er is iets minder aandacht besteed aan de verpakking van het product. De nadruk ligt op de kwaliteit van het product. Hier is zeer veel in geinvesteerd, zodat men waar krijgt voor de aanbesteding.
De sprayers worden altijd los meegeleverd, zodat er geen kans bestaat op schade of lekkende verpakkingen.
Ik kan ieder product wel gaan beschrijven maar dat gaan we maar niet doen.
Als er specifieke vragen zijn dan beantwoord ik ze in ieder geval.
|
|
|
|
Bedankt voor de info Gerbrand..!  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-7-2008 Locatie: Hardenberg
|
Je hebt een sample kitje, ideaal om de producten te testen. met zo,n setje kan je 2-4 auto's behandelen Mijn toyota staat inmiddels alweer sinds half oktober en ruim 13.000 km in de race glace 55, de auto wordt eens in de week of 2 weken gewassen en nagelopen met de clearmist detailer spray met als resultaat beading na drie maanden  kan niet anders zeggen dan top Let's hyve!: http://tsunami69.hyves.nl/Alles is te lopen, als je maar genoeg tijd hebt.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Bedankt voor de info Gerbrand en Tsunami bedankt voor de mooie foto! De eerste Race Glaze producten zijn de deur al uit, dus de eerste gebruikerservaringen hier zullen we wel snel zien. Als iemand zin heeft om een review te schrijven van de producten, graag! I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: V.S.P. Lid sinds: 1-11-2008
|
tsunami69 schreef:Je hebt een sample kitje, ideaal om de producten te testen. met zo,n setje kan je 2-4 auto's behandelen
Mijn toyota staat inmiddels alweer sinds half oktober en ruim 13.000 km in de race glace 55, de auto wordt eens in de week of 2 weken gewassen en nagelopen met de clearmist detailer spray met als resultaat
beading na drie maanden
kan niet anders zeggen dan top
Dat ziet er heel goed uit.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: België
|
Hoe zit het met de All Purpose Cleaner? Welke mengverhouding mag je gebruiken voor bvb velgen en banden? Hoe vriendelijk is die voor lak? Het zal wel je wax strippen, maar kan het op zilver gelakte velgen kwaad? Nog een randvraagje, is die zoals PB's APC biologisch afbreekbaar? There is no replacement for displacement! ==> 6,5l TurboDiesel V8 <==
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-5-2008 Locatie: Maastricht
|
Maakt die detailerspray de auto ook niet waterafstotend?? Zo ja vind ik de foto niet echt een correct beeld geven. Als ik een auto alleen gekleid heb met LT 1:1 is er namelijk ook al sprake van beading, laat staan als ik de auto met pure LT zou nalopen. Ik ben niet bekend met de detailerspray waar je het over hebt, mocht hij de auto niet waterafstotend maken heb ik niks gezegd en is het resultaat van de race indrukwekkend! 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-9-2008 Locatie: Omg Eindhoven
|
Gisteren de 42 wax ontvangen en uitgeprobeerd. Hij is inderdaad makkelijk en snel te verwerken, hij laat alleen niet zo'n glade finish achter als de Natty's red vind ik. Als de duurzaamheid wel echt is zoals ze beweren, dan is dit toch best een leuke wax. De verpakking vind ik ook nog niet zo verkeerd hoor, de pot is precies groot genoeg om er makkelijk een aplicator doorheen te halen. De volgende keer moet ik alleen niet zo stom zijn om de verkeerde te bestellen. Ik wou eigenlijk de 55 bestellen ipv de 42  . Achja, ik kon het toch niet laten om hem niet uit te proberen, en ben er toch tevreden mee.
|
|
|
|
PT Cruiser schreef:Hoe zit het met de All Purpose Cleaner?
Welke mengverhouding mag je gebruiken voor bvb velgen en banden?
Hoe vriendelijk is die voor lak? Het zal wel je wax strippen, maar kan het op zilver gelakte velgen kwaad?
Nog een randvraagje, is die zoals PB's APC biologisch afbreekbaar? De APC is voor alle doeleinden te gebruiken. Dus voor je lak, velgen, banden, stoffen interieur, rubbers, kunststof etc... De verhoudingen zijn: voor stof, rubbers en kunststof verhouding <1% voor het exterieur iets sterker denk dan aan het lak, velgen, banden etc.. 2-5% voor goed ontvetten 10% Deze APC is tevens veilig voor alle aluminium delen. Als hij biologisch afbreekbaar is zal ik na moeten vragen.
|
|
|
|
Xizer schreef:Maakt die detailerspray de auto ook niet waterafstotend?? Zo ja vind ik de foto niet echt een correct beeld geven. Als ik een auto alleen gekleid heb met LT 1:1 is er namelijk ook al sprake van beading, laat staan als ik de auto met pure LT zou nalopen. Ik ben niet bekend met de detailerspray waar je het over hebt, mocht hij de auto niet waterafstotend maken heb ik niks gezegd en is het resultaat van de race indrukwekkend!  De Clearmist detailer is een detailer spray op basis van Carnauba. Je gebruikt deze tussen je wax beurten door. Hij laat geen residue achter en is veilig voor zwart plastic en rubber. Doordat hij op Carnauba basis heeft hij hetzelfde effect als een Carnauba wax, maar dan met een mindere inhoud Carnauba. Als je je auto hebt gekleid of hebt gepolijst zal hij altijd waterafstotend worden. Het is de bedoeling dat je hem beschermd tegen vuil etc..., zodat je niet iedere keer hetzelfde hoeft te herhalen. Hij maakt de auto dus niet waterafstotend want dat is hij al!
|
|
|
|
Xizer schreef:Maakt die detailerspray de auto ook niet waterafstotend?? Zo ja vind ik de foto niet echt een correct beeld geven. Als ik een auto alleen gekleid heb met LT 1:1 is er namelijk ook al sprake van beading, laat staan als ik de auto met pure LT zou nalopen. Ik ben niet bekend met de detailerspray waar je het over hebt, mocht hij de auto niet waterafstotend maken heb ik niks gezegd en is het resultaat van de race indrukwekkend!  De clearmist is een carnaubawax spray (en dus waterafstotend) en bedoelt om de waxlaag te boosten/onderhouden, gelet op de foto doet ie dat perfect. Nog even wat details mbt de foto, de auto is enkele dagen voor de foto gewassen en 3 weken daarvoor voor het laatst met de clearmist behandeld. Let's hyve!: http://tsunami69.hyves.nl/Alles is te lopen, als je maar genoeg tijd hebt.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-5-2008 Locatie: Maastricht
|
Gerbrand schreef:
De Clearmist detailer is een detailer spray op basis van Carnauba. Je gebruikt deze tussen je wax beurten door. Hij laat geen residue achter en is veilig voor zwart plastic en rubber.
Doordat hij op Carnauba basis heeft hij hetzelfde effect als een Carnauba wax, maar dan met een mindere inhoud Carnauba.
Als je je auto hebt gekleid of hebt gepolijst zal hij altijd waterafstotend worden. Het is de bedoeling dat je hem beschermd tegen vuil etc..., zodat je niet iedere keer hetzelfde hoeft te herhalen. Hij maakt de auto dus niet waterafstotend want dat is hij al!
Wat ik bedoelde te zeggen Gerbrand; De beading die je ziet, is deze echt van de wax of meer van de detailerspray? Ik begrijp dat je je waxlaag kunt onderhouden / boosten met behulp van allerlei trucjes maar ik vind het interessanter om te zien hoelang een wax het uithoudt wanneer er slechts gewassen wordt met een neutrale shampoo. Alleen dan heb je een goede indicatie van de levensduur IMHO.
|
|
|
|
Xizer schreef:
Wat ik bedoelde te zeggen Gerbrand; De beading die je ziet, is deze echt van de wax of meer van de detailerspray? Ik begrijp dat je je waxlaag kunt onderhouden / boosten met behulp van allerlei trucjes maar ik vind het interessanter om te zien hoelang een wax het uithoudt wanneer er slechts gewassen wordt met een neutrale shampoo. Alleen dan heb je een goede indicatie van de levensduur IMHO.
Benny, de beading wat je ziet is echt van de wax. Ik heb mijn eigen auto's in de Zymöl staan en gebruik alleen maar een neutrale shampoo. In sommige gevallen pak ik de Field Glaze erbij. Dit is hetzelfde principe. Dus de wax zorgt voor de beading en de Clearmist is een onderhoudsproduct.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: België
|
Die wax geeft echt zeer mooie resultaten! De APC is iets dat ik echt een keer ga proberen. Lijkt me zeer zuinig in gebruik. En voor die prijs kan je niet zonder zitten. Dat biologisch afbreekbaar zijn is eigenlijk niet bepalend of ik het koop of niet. Maar er zitten hier nogal wat groene jongens in de buurt en ik wil er liever geen problemen mee.  : There is no replacement for displacement! ==> 6,5l TurboDiesel V8 <==
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-9-2008 Locatie: Omg Eindhoven
|
Dirk schreef:Gisteren de 42 wax ontvangen en uitgeprobeerd. Hij is inderdaad makkelijk en snel te verwerken, hij laat alleen niet zo'n glade finish achter als de Natty's red vind ik. Als de duurzaamheid wel echt is zoals ze beweren, dan is dit toch best een leuke wax. De verpakking vind ik ook nog niet zo verkeerd hoor, de pot is precies groot genoeg om er makkelijk een aplicator doorheen te halen. De volgende keer moet ik alleen niet zo stom zijn om de verkeerde te bestellen. Ik wou eigenlijk de 55 bestellen ipv de 42  . Achja, ik kon het toch niet laten om hem niet uit te proberen, en ben er toch tevreden mee. Ik neem mijn woorden terug. Het zal misschien aan de temperatuur gelegen hebben, maar 24uur na het aanbrengen van een laagje race glaze 42 wax voelt deze lak ontzettend glad aan. De glans is ook echt super  Ik vraag me af of 42 en de 55 echt veel van elkaar verschillen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Biddinghuizen
|
Heb net de Signature Series 55 Paste Wax besteld  + de pre-wax ... Ik ben zeer benieuwd  Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
|
sjoerdnijhuis schreef:Heb net de Signature Series 55 Paste Wax besteld  + de pre-wax ... Ik ben zeer benieuwd  Wanneer ga je die testen? Je hebt nog zoveel  Wel een review maken he? Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
sjoerdnijhuis schreef:Heb net de Signature Series 55 Paste Wax besteld  + de pre-wax ... Ik had het kunnen denken..   Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
PT Cruiser schreef:Die wax geeft echt zeer mooie resultaten! De APC is iets dat ik echt een keer ga proberen. Lijkt me zeer zuinig in gebruik. En voor die prijs kan je niet zonder zitten. Dat biologisch afbreekbaar zijn is eigenlijk niet bepalend of ik het koop of niet. Maar er zitten hier nogal wat groene jongens in de buurt en ik wil er liever geen problemen mee.  : De APC is niet "groen" om het zomaar te zeggen. Waar andere een mengverhouding weergeven van 1:10, is de APC van Race Glaze 1:50. Met minder vervuiling!
|
|
|
|
Is die apc ook geschikt om te gebruiken met een extractor, of is de meg's apc plus een beter alternatief Let's hyve!: http://tsunami69.hyves.nl/Alles is te lopen, als je maar genoeg tijd hebt.
|
|
|
|
Guest
|