Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's 12>
How To: Gebruik van een extractor in het interieur Opties
Xizer
#1 Gepost : woensdag 18 februari 2009 15:48:45
Rang: Lid

Aangezien er nogal wat mensen zijn geweest die zich de laatste tijd een extractor hebben aangeschaft en ik ook diverse vragen over het gebruik van de extractor heb gelezen op het forum leek het me wel leuk om hier een 'How To' over te maken.
Vandaag een leuk klusje waar ik wat foto's van heb gemaakt die je een beetje een beeld geven. Ik beschrijf in deze 'How To' mijn eigen werkwijze, deze werkt voor mij efficiënt en goed.

Benodigdheden:

Stofzuiger
Extractor
APC 1:4 / 1:10
Schone doek (MF)
Eventueel een interior brush om hardnekkige plekken te behandelen

De werkwijze:

Men nemen een smerig interieur:

Bestuurdersstoel

Passagierstoel

Linkergedeelte achterbank

Achterbank

Bekleding innevelen met APC 1:10 of 1:4, afhankelijk van de mate van vervuiling. Dit is VELE malen zuiniger dan het reservoir van de extractor vullen met reinigingsmiddel. Indien gewenst kun je de APC inborstelen met de Meg's Interior Brush. Dit is echter niet vaak nodig aangezien de meeste vervuiling met de extractor wordt verwijderd. Interiorbrush dus uitsluitend voor hardnekkige vlekken én ALTIJD een doek om de brush doen. Doe je dit niet krijgt je bekleding een mooie teddyberen look.

Even 2 minuutjes in laten trekken en vervolgens het waterreservoir van de extractor vullen met lauw/warm water.

Vervolgens reinig je het interieur. Dit gebeurt dus met zowel sproei als zuigstand aan! Hierbij mag best middelmatige druk op de zuigmond worden uitgeoefend. Je zult zien dat je op deze manier nog meer vuil uit je bekleding trekt!

Als de stoel helemaal schoon is zul je merken dat de bekleding behoorlijk nat is. Dit is niet erg en normaal. Om tóch zoveel mogelijk water nog uit de bekleding te halen behandel ik de stoel nogmaals met de extractor maar nu uitsluitend met de zuigstand aan! Enige druk is weer vereist en je zult zien dat er nogal wat water uit de bekleding wordt gezogen!

Hierna de bekleding nawrijven met een schone doek.

De resultaten:

50/50's (links en midden gedaan, rechts nog niet)

En bij het openen van de extractor tref je het volgende aan hehe

Succes ermee voor een ieder die van plan is zijn interieur te reinigen! cool
jeffrey rallye
#2 Gepost : woensdag 18 februari 2009 17:00:44

hehe ziet er weer stukken beter uit.. auwauw knipoog
Toyota Corolla E11 bj'98 zwart

Snitser
#3 Gepost : woensdag 18 februari 2009 17:27:59

Xizer..

Thnx voor deze geweldige how to. Hier heeft iemand echt wat aan. Ik ook als ik zo'n ding heb!

Thnx mate!
tamer
#4 Gepost : woensdag 18 februari 2009 17:59:27

hai waar kan je zo een extractor halen en wat is het verschil met een stoomreiniger. ook qua resultaat.
je zult m vast wel hier kunnen krijgen voordat ik te horen krijg van kijk is rondhehehe

jeffrey rallye
#5 Gepost : woensdag 18 februari 2009 18:18:46

moet denk mijn intereur maar keer weg brengen voor zo grondig voor de bekleding.. auwauw knipoog
Toyota Corolla E11 bj'98 zwart

Xizer
#6 Gepost : woensdag 18 februari 2009 18:20:00

Extractors zijn op meerdere plekken te koop, helaas (nog) niet bij Carclean.nl Als je hier interesse in hebt kun je me een PM sturen aangezien links hier niet zijn toegestaan.

Een extractor werkt voor dit soort klussen veel beter dan een stoomreiniger. Een extractor sproeit vloeistof onder een (lichte) druk in de bekleding en zuigt deze via het zuigmondje meteen weer op waardoor een erg goede reiniging tot stand wordt gebracht.
megane_cc
#7 Gepost : woensdag 18 februari 2009 19:06:21

Keigoeie en duidelijke how to cool cool cool
DKBM
#8 Gepost : woensdag 18 februari 2009 19:54:34

Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Een heel erg goede how to! great
Wat is er met die Volvo gebeurd als er in het hele interieur (incl de rugleuning van de achterbank) zulke vlekke zitten?
Vrienden noemen me Martin
H@RM
#9 Gepost : woensdag 18 februari 2009 19:55:10

Supper How To Benny,

Het word toch eens tijd dat ik ook z'n ding ga kopen
WaxWizard
#10 Gepost : woensdag 18 februari 2009 20:01:13

Geweldig resultaat, ik ben zelf ook erg blij met mijn extractor. Dit was echt een van mijn beste aankopen van het afgelopen jaar. Maar wel een klein vraagje, zat dat kleine zuigmondje bij jou extractor of heb je die los besteld. Ik heb zelf een Karcher SE3001 maar dan met zo'n brede zuigmond. Op sommige plekken in het interieur werkt dit bijzonder lastig.
Heb je misschien een idee of er voor de Karcher ook zon klein mondje te bestellen is?

Alvast bedankt
DAF-44
#11 Gepost : woensdag 18 februari 2009 20:34:12
Rang: V.S.P.

Het eindresultaat ziet er keurig uit. Maar ik vind het bijna nog knapper om je bekleding in zo'n erbarmelijke staat te krijgen.
Abarth
#12 Gepost : woensdag 18 februari 2009 21:44:48

Een goede How To en een mooi resultaat.
B.K.
#13 Gepost : woensdag 18 februari 2009 22:05:40
Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Mooie Review/How To Benny..Thanks great

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
Juffer1
#14 Gepost : woensdag 18 februari 2009 22:06:27

Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Denk dat ik ook maar eens op zoek moet naar iemand die dit voor ons kan / wil doen Whistle

Gr. Arjan
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
DAF-44
#15 Gepost : woensdag 18 februari 2009 22:57:04
Rang: V.S.P.

Juffer1 schreef:
Denk dat ik ook maar eens op zoek moet naar iemand die dit voor ons kan / wil doen Whistle

Gr. Arjan

Dat doe je toch zelf neem ik aan?
Voor niet al te veel kun je een extractor huren bij een verhuurbedrijf.
Xizer
#16 Gepost : donderdag 19 februari 2009 1:12:36

WaxWizard schreef:
Heb je misschien een idee of er voor de Karcher ook zon klein mondje te bestellen is?

Alvast bedankt

Geen idee, dat zul je even bij de plaatselijke bouwmaterialenzaak moet informeren. Voor mijn extractor zijn ze wel los te koop, deze kleine zuigmond zat echter gewoon bij de extractor.

Juffer1 schreef:

Gr. Arjan

Ben je niet bij de Easterwood meet? Er is vast wel iemand die zijn extractor even ter beschikking wilt stellen voor je. knipoog
nick22
#17 Gepost : donderdag 19 februari 2009 12:45:01

Citaat:

ik heb de 4001 en ook alleen de brede mond

ik heb de smalle 11cm mond via karcher.de besteld want in NL waren ze niet te vinden (op internet)

ThaBird
#18 Gepost : dinsdag 17 maart 2009 19:29:48

Mooie Tutorial Xizer.great

Klein vraag m.b.t het nat wezen van de zetels.

hoe lang moet je ze laten drogen? wanneer mag je er weer in zitten.

Plus een kleine suggestie lijkt me wel mooi m.b.t bij welke stoelen wel en welke juist niet.
Bv kan het bij stoelen met elektronica in.
Daarbij denk ik aan stoel verwarming of elektronisch verstelbaar, hoe pak je dit aan? mag dit?
Zou deze Tutorial mooi aanvullen
Xizer
#19 Gepost : dinsdag 17 maart 2009 19:54:53

Normaal gesproken als het niet al te vochtig is buiten is het ver droog binnen een uurtje of 3. knipoog

Bij electrische componenten in de stoel kan het ook, alleen moet je opletten dat je de stoel niet door en door nat laat worden. Dus inspuiten en ook direct weer opzuigen!
Orbit
#20 Gepost : woensdag 24 juni 2009 11:12:11

Goed en overtuigend beeldmateriaal, ik moet binnenkort maar eens zo'n ding gaan huren, de prijzen van Boels vallen echt heel goed mee in vergelijking met de aankoopprijs.

Vooral het feit dat je de extractor enkel gebruikt met klaar water zint me wel, zo heb je ook minder werk om de extractor weer netjes te maken, nietwaar?
Thegame1512
#21 Gepost : woensdag 24 juni 2009 14:47:24

Hoeveel kost een goeie goedkope extractor eigenlijk=
aron225
#22 Gepost : donderdag 25 juni 2009 12:19:13
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

dus ik kaan naar boels gaan, en voor 14 euro per dag gewoon zo een apparaat huren?

moet ik dan deze hebben?

http://www.boels.nl/inde...977&ProductID=52624

zoja, ga ik er morgen 1 ophalen, er staan hier 5 autos die wel van binnen een keer gereinigd mogen worden!

(ook van buiten hoor!)
as for me no more sigs.. im not cool like that.
Arfman
#23 Gepost : zondag 17 oktober 2010 15:37:41

gaat lekker vandaag
Arfman
#24 Gepost : zondag 17 oktober 2010 15:38:27

Gisteren is de extractor binnengekomen en heb er gelijk al van alles mee gedaan, zoals te lezen is. Wat ik me echter afvroeg: in de handleiding staat dat je koud water in het reservoir moet doen, maar in de howto op pagina 4 van dit topic wordt gesproken over lauw/warm water. Dat laatste lijkt mij eigenlijk ook beter voor het resultaat, of kan de pomp daar niet zo goed tegen?

Gisteren overigens met koud water zit- en autostoelen en matten gedaan, fantastisch resultaat feest

EDIT: oeps, hoorde eigenlijk in het Groupbuy topic, vandaar de verwijzing naar pagina 4, sorry!
Strooyer
#25 Gepost : zondag 17 oktober 2010 21:21:02

Dit is een oud topic, ook heb ik Xizer al een tijd niet op het forum gezien
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
mk-us
#26 Gepost : zondag 17 oktober 2010 21:23:08
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.

Berkant
#27 Gepost : zondag 17 oktober 2010 22:48:53
Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Nu er toch leven in dit topic zit, ik mis nog iets om de bekleding weer te sluiten voor snel nieuwe verontreiniging, wat te gebruiken en waar te halen want in de Carclean.nl shop kan ik niks vindenweetniet
Soepergrover
#28 Gepost : zondag 17 oktober 2010 22:59:31
Rang: Moderator
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Er is elders op het forum al gevraagd om een goede Fabic Guard.
Helaas is de Fabric Guard van Chemical Guys hier (tijdelijk?) niet meer verkrijgbaar.
Berkant
#29 Gepost : zondag 17 oktober 2010 23:15:14

Van de CG had ik inderdaad gelezen maar die is niet meer verkrijgbaar, zou graag willen weten of dit inderdaad tijdelijk is of dat ik echt op zoek moet in een andere shop voor een vervangend middeltjeweetniet
Patrick R.
#30 Gepost : maandag 18 oktober 2010 9:43:14

Ik ken het merk Scotch Guard van de meubelboulevard. Volgens mij worden bankstellen vaak daarmee behandeld.

Op Google kom je het tegen. Van 3M, dat zou kunnen betekenen (ben altijd sceptisch...) dat het kwaliteit spul is.

Maar ik denk wel dat ik nadat de extractor is afgeleverd ik ook nog even zo'n flesje scoor. Kost niet zoveel, dat heb ik er dan wel voor over!
Berkant
#31 Gepost : maandag 18 oktober 2010 19:20:19

Patrick thanks ik heb al even gegoogled en kom op een bedrijf uit op steenworp afstand dat zegt alles te kunnen bekleden, dus ook dit goedje verkopen, super thanksgreat
Patrick R.
#32 Gepost : maandag 18 oktober 2010 22:46:00

Ik heb, bedenk ik mij ineens, bij mijn Hyves vrienden (sommige al jaren niet meer gezien...) nog een stoffeerder zitten, tenminste hij doet in woninginrichting. Die zal ik eens vragen wat hij kent of gebruikt.

Maar laat ons ook even weten hoe of wat jouw ervaring zal zijn?
m@rk
#33 Gepost : dinsdag 19 oktober 2010 11:03:08

Berkant schreef:
Nu er toch leven in dit topic zit, ik mis nog iets om de bekleding weer te sluiten voor snel nieuwe verontreiniging, wat te gebruiken en waar te halen want in de Carclean.nl shop kan ik niks vindenweetniet

N.a.v. van m'n nieuwe extractor heb ik deze vraag bij Carclean.nl gelegd ik heb op aanraden deze aangeschaft.

Even een andere vraag, kun je met een extractor ook een gelakte parketvloer reinigen? Vlak voor het eenmaal per jaar lakken dweilt m'n ma de vloer altijd maar met zo'n ding lijkt het me een stuk sneller te gaan en schoner te worden.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's 12>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire