Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's <12
How To: Gebruik van een extractor in het interieur Opties
mk-us
#34 Gepost : dinsdag 19 oktober 2010 11:11:56
Rang: Lid
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Die ene maal per jaar .... gewoon netjes dweilen / drogen ( indien plafondventilator, deze aanzetten ... scheelt een boel droogtijd ) en dan behandelen zoals altijd.
Ik zou er niet met teveel kracht water in stampen en dan opslurpen, lijkt me niet tof voor een houten vloer
( ook al gelakt, altijd kans dat je middels klein gaatje de vloer in no-time onder water zet / omhoog duwt ( maar is een ingeving, geen ervaring oid ))

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
tee-dee-ie
#35 Gepost : donderdag 21 oktober 2010 22:23:57

Ik heb vandaag voor het eerst de extractor gebruikt op de achterbank en voorstoelen van mijn de auto van mijn ouders.

Water in de extractor was na afloop zwart, zoals vaker te zien is geweest in de diverse fotoverslagen op het forum. Ik heb echter het idee dat de extractor niet alle vervuiling heeft verwijderd of ik heb het niet helemaal op de juiste wijze gedaan. Vandaar dat ik dus met een paar vraagjes zit.

Behandelen jullie de te reinigen bekleding ook nog op enige wijze voor voordat je er met de extractor overheen gaat?

Trek je met de extractor simpelweg banen over het te reinigen oppervlak en hoe snel beweeg je de spuit/zuigmond over het oppervlak?

Wordt de zuigmond zoveel mogelijk haaks of plat op het te reinigen oppervlak gehouden?

Groeten,
Erik

Martin245
#36 Gepost : vrijdag 22 oktober 2010 0:01:29

Je kunt de bekleding het beste even inspuiten met APC(+) en inborstelen. Dat werkt de meeste vervuiling los.
Met de kleine zuigmond houd ik de buis/handvat horizontaal aan de bekleding. De zuigmond ligt dan volledig op de bekleding en zuigt zo de meeste vloeistof eruit. Ik zou niet te langzaam bewegen, want je spuit dan meer vloeistof op het te behandelen oppervlak. Werk je dan te langzaam dan trekt het des te meer in. En droogt het dus weer langzamer. Heb ik ook proefondervindelijk uitgedokterd..... Whistle
BlackPassat
#37 Gepost : vrijdag 22 oktober 2010 9:04:45
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

tee-dee-ie schreef:

Behandelen jullie de te reinigen bekleding ook nog op enige wijze voor voordat je er met de extractor overheen gaat?

Mijn aanpak is deze: met een sprayertje APC opbrengen, afhankelijk van de vervuiling in laten trekken en/of inwerken met een borsteltje of oud washandje.
Daarna met de extractor met schoon water over het behandelde oppervlak. Je kunt in de spuitmond zien hoe vuil het water is wat opgezogen wordt. Afhankelijk van hoeveel vuil eruit komt kun je vaker met schoon water nabehandelen. Wees wel zuinig met het water wat je met de extractor opbrengt, natuurlijk word je object steeds natter. Dat is niet altijd wenselijk. Soms kies ik ervoor om dan het werk maar over meerdere dagen te spreiden zodat het tussendoor goed droogt.
Als de vervuiling voldoende weg is dan kun je zonder water nog een beetje droogzuigen.

tee-dee-ie schreef:

Trek je met de extractor simpelweg banen over het te reinigen oppervlak en hoe snel beweeg je de spuit/zuigmond over het oppervlak?

Ik maak dambordjes: horizontale banen en later banen haaks daarop. Als je water of reinigingsmiddel opbrengt moet je niet te langzaam bewegen
want dan wordt het erg nat. Bij droogzuigen kun je natuurlijk wel langzamer bewegen.

tee-dee-ie schreef:

Wordt de zuigmond zoveel mogelijk haaks of plat op het te reinigen oppervlak gehouden?

Probeer daar eens mee te spelen. Door een klein spleetje open te houden kun je een beetje lucht van buiten de zuigmond meenemen waardoor in de zuigmond wervelingen ontstaan. Ik heb het idee dat je dan iets beter droogmaakt.

Nobody expects the Spanish Inquisition!
Carlito
#38 Gepost : vrijdag 22 oktober 2010 13:05:00

De mensen die de extractor gebruiken op stoelen / banken ( binneshuis) of vloerbedekking / kleed

brengen jullie daarna ook een protector aan? en zo ja welke?weetniet

ik had namelijk ergens gelezen in een ander topic, dat je als je een extractor gebruikt, je de beschermlaag er vanaf haalt en dat dit
weer aangevuld zou moeten worden.

EDIT:

Hmm zie op de vorige al en aantal mensen die praten over de fabric guard.
Is kijken of daar ook een voordeel verpakking van te bestellen is...
tee-dee-ie
#39 Gepost : vrijdag 22 oktober 2010 19:06:20

Ik heb vandaag een carpet (groot vloerkleed) met de extractor behandeld. Mijn ouders zeer tevreden over het resultaat.

Ik heb hierbij ook gebruik gemaakt van de brede spuit/zuigmond en was inderdaad verbaasd hoeveel vocht de extractor nog opzuigt great Bijna vanzelfsprekend was het water in de extractor zwart van het vuil.

Groeten,
Erik
GdV42
#40 Gepost : maandag 25 oktober 2010 12:43:37

Hoi Luitjes,

Afgelopen vrijdag heb ik de extractor opgehaald in Berkel en Rodenrijs. Mooi pand die nieuwe locatie van Carclean.nl Ik had gebeld en werd ontvangen door Dennis die mij ook nog een paar producten heeft laten zien en ik heb nog een paar kleine proeffaconnetjes meegekregen en een mooie goude concorso handpad. Ik heb nog een paar handpads aangeschaft en een proefsetje poorboys. Hierin zat een spuitflesje APC gebruiksklaar. En ik moet zeggen dat dat een hele goede reiniger is. Ik krijg er hardnekkige vlekken me van mijn laptop die voorheel bleven zitten. Dus die APC van poorboys daar ga ik zeker nog een litertje concentraat van aanschaffen.

Maar in ieder geval leuk om een keer bij Carclean.nl zelf te zijn geweest.

Ik heb afgelopen zaterdagavond thuis om te proberen ons kleed in de huiskamer eens onder handen genomen. We willen eigenlijk een ander kleed kopen maar zijn nog geen mooi kleed tegen het lijf gelopen. En dit is een cremekleurig licht kleed dat best wel groezelig aan het worden was, dus een dankbaar proefkonijn! Ik heb reeds eerder met een extractor gewerkt die ik dan in het verleden huurde. Ik kan al vast zeggen dat deze net zo goed is en prima werkt. Dus daar kan ik kort over zijn. Ik heb het bijgeleverde "Extra" schoonmaakmiddel gebruikt in de extractor. Dus 25 ml op 5 liter water. Achteraf denk ik dat ik voor de eerste bevochtiging beter een wat geconcentreerdere oplossing op had kunnen brengen want het vuil gaf zich niet 1,2,3 gewonnen. Ik heb in het verleden wel altijd met een plantenspuit eerst wat geconcentreerdere APC oplosssing aangebracht en dat is toch wel aan te raden. Die 25 ml op 5 liter water is echt een gebruiksoplossing waarbij je niet na hoeft te spoelen met schoon water. Bij econcentreerdere gebruiksoplossingen APC moet je dat wel doen. Maar dan lost het vuil wel gemakkelijker op. Ik had een paar probleemplekken en die heb ik plaatselijk met geconcetreeerdere oplossing behandeld en dat werkte uitstekend.

Mijn vrouw die welliswaar heel goed weet dat deze manier van reiningen heel goed werkt (ooit togepast in een focus die daarna van binnen weer als nieuw was) was toch wat gereserveerd over deze aanschaf. hebben we dat nou echt nodig. maar na het zien van het heel erg opgeknapte vloerkleed (echt heel schoon geworden) was ze toch heel entousiast. Ik heb tevens met de rubberen wisser op de brede zuigmond en standaard oplossing de tegelvloer van het toilet eens even gedaan. Moest toch gebeuren. En dat gaat echt heel goed. Er blijft vrijwel geen water achter en de vloer word smettenloos!

Conclusie dit is een heel goed apparaat en ik kan zo nog tientallen klusjes bedenken waarvoor ik hem ga gebruiken!

Groeten en tot horens,
GdV24
D-J
#41 Gepost : maandag 25 oktober 2010 12:55:58

Goed te lezen GdV42!
--Fabia Greenline & VW Kever 1200 --

***Glanz oder gar nicht!***
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's <12
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire