Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

4 Pagina's «<234
Dodo Juice waxoverzicht Opties
Frans
#100 Gepost : woensdag 27 juli 2011 23:39:21
Rang: Lid
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

@ Patrick; Hoe krijg jij het voor elkaar was op de pad te krijgen?

Bij mij zit de was namelijk los in de woody en al zou ik daar een pad in doen dan zou alleen de was rondjes maken, verder niets.
Mvg Frans
mk-us
#101 Gepost : woensdag 27 juli 2011 23:58:34
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

niet draaiend er in doen, maar gewoon beetje zachtjes met beleid de pad op de wax stampen.
Blijft vanzelf genoeg plakken en dan huppeke op de lak, aanzetten en tadaaaaa

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
nicknameless
#102 Gepost : donderdag 28 juli 2011 6:42:51
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Zoals mk-us zegt óf ervoor zorgen dat de wax goed vast zit ín de pot.

Ik hebg destijds de zijkanten tussen pot en wax goed dun gemaakt door deze met de vinger te laten 'smelten'.

Mijn wax zit vast in de pot. hehehe

Frans
#103 Gepost : donderdag 28 juli 2011 22:13:23

Okay op die manier, tnx. great

Zal er voorlopig geen gebruik van maken, want het met de hand in de was zetten is voor mij enigzins een ontspannende bezigheid.
Mocht ik echter eens in tijdnood zitten, dan is het iig een handige tip.
Mvg Frans
Jeroenn
#104 Gepost : dinsdag 28 februari 2012 23:32:59

Wat is juist het verschil tussen de zachte en harde wax?
Welke wordt voor wat gebruikt?

Gr. Jeroenn
DivingDisaster
#105 Gepost : dinsdag 28 februari 2012 23:40:16

Bron Dodo Juice . com:
Some waxes are soft and some are hard. What's the difference?
Dodo Juice waxes come in both soft and hard varieties, allowing you to choose the type of wax that suits you. Soft waxes can be applied by hand in a thicker layer, but hard waxes go on more thinly and evenly by applicator. Ultimately, the recipes are similar; it's the way they're made that's different.

In het Nederlands: Er is geen verschil, behalve in het aanbrengen. Harde wax is makkelijker om dun aan te brengen (en werkt dus over het algemeen zuiniger)
De recepten zijn hetzelfde, maar de manier van produceren verschilt.

Jeroenn
#106 Gepost : woensdag 29 februari 2012 9:36:38

Bedankt, dat is duidelijk great
Jeroenn
#107 Gepost : woensdag 7 maart 2012 13:39:05

Weet iemand of het mogelijk is om op 1 laagje Natty's Blue/Red, een laagje Orange Crush/Banana Armour te zetten?
En welke zou dan de beste combinatie zijn?
nicknameless
#108 Gepost : woensdag 7 maart 2012 13:46:04
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Uiteraard is het mogelijk om meerdere (merken) waxen op of over elkaar heen te zetten.

Ik persoonlijk denk dat de Dodo Juice een betere standtijd heeft dan de Poorboys.

Ik zelf zou dan zelf 2 laagjes DJ plaatsen.

Jeroenn
#109 Gepost : woensdag 7 maart 2012 14:38:11

Ik ben een Natty's fan, maar ik heb een donkerrode wagen dus daarmee dat ik de Dodo Juice panel potjes eens wil proberen.
Om te zien wat die nog toevoegen aan de warme kleur t.o.v. Natty's.

Maar je hebt zo te zien zelf een rode wagen dus waarschijnlijk heb je er wel meer ervaring mee hehe
Paulus de Boskabouter
#110 Gepost : woensdag 7 maart 2012 17:38:25

Voor een warme kleur raad ik je de Banana Armour aan! Niets ten nadele van Natty's maar DJ is echt een aantal stappen hoger.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
mosselman
#111 Gepost : woensdag 7 maart 2012 17:57:44

Paulus de Boskabouter schreef:
Voor een warme kleur raad ik je de Banana Armour aan! Niets ten nadele van Natty's maar DJ is echt een aantal stappen hoger.

waarom geen orange crush? is banana beter?
mk-us
#112 Gepost : woensdag 7 maart 2012 18:44:28
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Nope, ene is een hardwax en de ander de een softwax en meer of minder ook niet.
Hardwax gaat wat 'moeilijker' maar legt wel een ietwat dunnere laag, de sodtwax smeert wat makkelijker weg en is zelfs handmatig ( dus dat ding met 5 vingers ) aan te brengen.
Zelf vind ik de orange crush echt een genot om mee te werken, maar net als elke wax /sealant whatever ..... zoveel mensen met nog meer wensen

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
nicknameless
#113 Gepost : woensdag 7 maart 2012 19:58:04

Jeroenn schreef:
Maar je hebt zo te zien zelf een rode wagen dus waarschijnlijk heb je er wel meer ervaring mee hehe

Ik heb inderdaad een rode auto, mijn wax ervaring op deze gaat niet verder dan wat Auto Finesse Desire op de motorkap en Monello Inbrido op het dak.
Dus tot op heden heb ik geen ervaringen met andere waxen i.c.m. de rode kleur.

Wel op de donkerblauwe 206, maar daar zie ik ook niet heel veel verschil aan een Natty's wax als die erop gedaan is.

Jeroenn
#114 Gepost : vrijdag 9 maart 2012 19:17:30

Rood is juist een kleur waar je heel wat mee kan doen vind ik geniet

Ik ga bij de volgende bestelling een paar panel potjes proberen denk ik.
Dan neem ik ineens de Banana Armour en top ik deze af met Orange Crush
mk-us
#115 Gepost : vrijdag 9 maart 2012 19:27:11

@Jeroenn: Daar ga je zeker héél blij van worden!

Jeroenn
#116 Gepost : zaterdag 10 maart 2012 0:46:55

Ik denk het ook!

Heb ik eigenlijk finger mitts nodig of kan ik het ook gewoon aanbrengen met een rode of zwarte monello handpad?

KNOEI 8G
#117 Gepost : zaterdag 10 maart 2012 5:53:12

Kan goed met de handpads, maar toen IK eenmaal de fingermitts gebruikt had was ik meteen verkocht geniet
johan van der sluis
#118 Gepost : maandag 19 maart 2012 14:23:15

ik heb onlangs voor mijn peugeot 206 gti een potje purple haze pro wax aangeschaft om te proberen.

daarbij heb ik ook 2 Dodo Juice - Supernatural Plush Microfibre Applicator Pad's aangeschaft.

Is dit een juiste pad om de wax aan te brengen? Daarnaast moet ik de wax een uur laten curen voordat ik het weer uitwas met een mv doek?
johan - p e u g e o t 206 2.0 16 v GTI on RC's
nicknameless
#119 Gepost : maandag 19 maart 2012 15:35:00

johan van der sluis schreef:
2 Dodo Juice - Supernatural Plush Microfibre Applicator Pad's aangeschaft. Is dit een juiste pad om de wax aan te brengen?

Dit zegt de webshop:
Citaat:
Deze applicator met vingeropening van superzachte microfiber is de zachtste deep-pile applicator in zijn soort. Hij heeft een foamkern, is afgezet met een randje van microsuede in plaats van katoenen stiksel en heeft een hogere pool dan gemiddeld.

De applicator heeft een doorsnede van ca. 11 cm, zodat er ongeveer 3 à 4 vingers inpassen, waardoor je een stevige grip hebt. Doordat de applicator zo zacht is, wordt hij speciaal aanbevolen voor het aanbrengen van pre-wax cleaners, glazes en polishes voor de meest kras-gevoelige lakken en finishes.

johan van der sluis schreef:
Daarnaast moet ik de wax een uur laten curen voordat ik het weer uitwas met een mv doek?

Nee! De wax aanbrengen, laten curen middels de swipetest, wax afnemen.

johan van der sluis
#120 Gepost : maandag 19 maart 2012 15:52:46

bedankt voor je reactie, blifjt voor mij nog wel de vraag, als die applicator pad's NIET goed zijn voor aanbrengen van de purple haze,
waarmee kan ik het dan wel het beste doen?
ivo's
#121 Gepost : maandag 19 maart 2012 16:02:12

Bijvoorbeeld deze
New detailing project: Silver Beetle Highline

(SOLD!)

"Gek zijn doet geen pijn" - rodders

michelv.
#122 Gepost : maandag 19 maart 2012 16:06:25

http://carclean.nl/produ...or_MONELPAD_102026.aspx

Tja, ik was wat langzamer dan Ivohehehe
Gr, Michel
johan van der sluis
#123 Gepost : dinsdag 20 maart 2012 21:47:07

ok bedankt heren, blij

de glaze (black hole) geeft zelfs al een mooie diepe glans heb ik al gemerkt, dus kan alleen maar mooier worden na de waxlaag!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
4 Pagina's «<234
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire