Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

3 Pagina's 123>
Programma berekenen mengverhoudingen Opties
rodders
#1 Gepost : woensdag 11 maart 2009 23:09:19
Rang: Lid
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Hallo allemaal,

Aangezien ik voor IT studeer en deze namiddag mijn cursus java was aan het herhalen was ik op zoek naar een leuk project om wat te oefenen.
Nu had ik het gedacht eens een programma in elkaar te steken waarin je het gewenste product en hoeveelheid mengeling kan kiezen en waaruit dan de juiste verhoudingen komen.
Nu zo gezegd zo gedaan en ben ik dus een namiddag aan het knutselen, programmeren gegaan.

Voorlopig ziet het programma er zo uit(screenshot):

Het programma is nog maar in een beginfase, de lay-out staat nog niet op punt en ook zitten er nog niet veel producten in. De updates zullen onderaan dit topic worden bijgehouden.
Nu als er vanuit jullie genoeg interesse is wil ik hier gerust aan verder werken en proberen alle (aanlengbare) producten uit het Carclean.nl aanbod in te voeren.

De voorlopige versie van het programma vind je hier: klik
Dit is uitvoerbaar met als enkele voorwaarde dat java geïnstalleerd is op uw pc, dit is meestal zo aangezien het op internet ook vaak gebruikt word.

Heeft u nog verdere op/aanmerkingen, dan hoor ik het graag of hier in het topic of via pm!

Groeten,

Jan

update 1: lay-out iets veranderd + enkele producten toegevoegd, nieuwe screenshots toegevoegd.
update 2: toevoegen van producten Meguiar's , chemical guys en autobrite

volgende update: meer producten + menu voor afprinten van gekozen producten.

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
Peter Jansen
#2 Gepost : woensdag 11 maart 2009 23:12:45

Jan: mijn complimenten! Ik roep: STICKIE LoL LoL LoL

Groet, Peter

Volgens mijn psychiater ben ik schisofreen. Wijzelf vinden van niet.

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!
Dibbuz
#3 Gepost : woensdag 11 maart 2009 23:17:35
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Detailer zilver: Frequente detailerReview zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

De definitieve versie komt zeker in een sticky, geen zorgen!

Nogmaals: complimenten echt helemaal geweldig dat je dit zo mooi kan maken jippie

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
qatsanqat
#4 Gepost : woensdag 11 maart 2009 23:19:18

Sticky! ik zeg van eens great

Eerste suggestie voor aanvulling: PB Spray & Rinse
Koos
#5 Gepost : donderdag 12 maart 2009 2:20:30

Goed bezig!
Gr. Koos.
maja158
#6 Gepost : donderdag 12 maart 2009 7:59:57

Dit is een bijzonder waardevolle aanvulling voor de site!great
En volgens mij uniek!
Bedankt Jancool
Angelique
#7 Gepost : donderdag 12 maart 2009 8:27:48

Toppie! blij
Hartstikke handig great
Bedankt!
Alfa Romeo 155 2.0 TD - Kleur Blue Spazio
Fluffy
#8 Gepost : donderdag 12 maart 2009 8:37:16

Goed bezig great!
Thanx!
-Vanquish-
#9 Gepost : donderdag 12 maart 2009 8:57:25
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Bedankt! Ik ga het dadelijk uitproberen! great great great
Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
SkyBuMp
#10 Gepost : donderdag 12 maart 2009 9:14:29

Zeer goed initatief en ik ben benieuwd naar het programma! Voor sommige producten staat de meg verhouding al op de site van Carclean.nl zelf, daar zou je dan eventueel al wat data vandaan kunnen halen. De rest wordt even opzoeken per product denk ik!
-Vanquish-
#11 Gepost : donderdag 12 maart 2009 9:18:43
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Ik ga direct al een paar stappen verder denken. pfrlt
In principe zou je dit programma kunnen laten doen werken op een gsm toch? Mits die java ondersteunt... Zou wel makkelijk zijn als je bezig bent in de garage... moet je enkel even in je gsm dit programma gebruiken en weet je alle mengverhoudingen weer. ja (Of is dit veel te moeilijk om te realiseren?)
Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
Nijssen
#12 Gepost : donderdag 12 maart 2009 9:51:13

Vet!
Nissanclub Nederland
Bestuur
Chris1962
#13 Gepost : donderdag 12 maart 2009 10:07:37

Toppertje!great
rodders
#14 Gepost : donderdag 12 maart 2009 10:51:14
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

-Vanquish- schreef:
Ik ga direct al een paar stappen verder denken. pfrlt
In principe zou je dit programma kunnen laten doen werken op een gsm toch? Mits die java ondersteunt... Zou wel makkelijk zijn als je bezig bent in de garage... moet je enkel even in je gsm dit programma gebruiken en weet je alle mengverhoudingen weer. ja (Of is dit veel te moeilijk om te realiseren?)
Moet idd te maken zijn, alleen weet ik niet juist hoe je best programmeert voor een gsm, denk wel dat daar een verschil in zit. Maar ik ga het zeker en vast eens uitzoeken.

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
H@RM
#15 Gepost : donderdag 12 maart 2009 11:00:57

Top initiatief great

Ziet er goed uit rodders
MrSandman
#16 Gepost : donderdag 12 maart 2009 14:19:28

Ziet er goed uit. cool

Kan me herinneren dat er al iets soortgelijks op DW is gemaakt in Excel. Maar dan alleen voor de producten van Meguiar's.
Groet, Jori.
rodders
#17 Gepost : donderdag 12 maart 2009 14:31:00

MrSandman schreef:
Ziet er goed uit. cool

Kan me herinneren dat er al iets soortgelijks op DW is gemaakt in Excel. Maar dan alleen voor de producten van Meguiar's.
idd, was enkel voor megs en chemical guys producten. Juist diegenen die hier wat minder worden gebruikt, daarom dat ik eens dacht iets anders te maken

MrSandman
#18 Gepost : donderdag 12 maart 2009 14:32:21

rodders schreef:
idd, was enkel voor megs en chemical guys producten. Juist diegenen die hier wat minder worden gebruikt, daarom dat ik eens dacht iets anders te maken

Top initiatief! cool cool cool
Groet, Jori.
rodders
#19 Gepost : donderdag 12 maart 2009 15:37:57

qatsanqat schreef:
Sticky! ik zeg van eens great

Eerste suggestie voor aanvulling: PB Spray & Rinse
voila spray & rinse toegevoegd, als er nog mensen zijn die producten er in willen hebben en daar de verhouding van kennen. Ik hoor het graag!

Karlok
#20 Gepost : donderdag 12 maart 2009 17:14:57

Wat ook een idee is een "werklijst"

Als je gaat detailen, invullen wat je gaat gebruiken. En dat dan alles netjes op een A4-tje geprint kan worden.
MrSandman
#21 Gepost : donderdag 12 maart 2009 17:20:07

Hoe kan ik dit programma werkend krijgen op m'n imac? weetniet
Groet, Jori.
jeffrey rallye
#22 Gepost : donderdag 12 maart 2009 17:24:03

heel goed bezig.. auwauw knipoog blij
Toyota Corolla E11 bj'98 zwart

FRfreak
#23 Gepost : donderdag 12 maart 2009 21:12:21

rodders schreef:
voila spray & rinse toegevoegd, als er nog mensen zijn die producten er in willen hebben en daar de verhouding van kennen. Ik hoor het graag!

Mooie tool. Misschien voor de foamers onder ons nog de SSF toevoegen.
Seat Leon FR, schaduwgrijs, 2005
Tim
#24 Gepost : donderdag 12 maart 2009 22:54:00
Rang: Moderator

Kijk dat is mooi! De tool hebben wij in de basis online staan (bij de producten zelf).
I'm the Master of Bling!
rodders
#25 Gepost : donderdag 12 maart 2009 23:22:55

Karlok schreef:
Wat ook een idee is een "werklijst"

Als je gaat detailen, invullen wat je gaat gebruiken. En dat dan alles netjes op een A4-tje geprint kan worden.

Dat is een goed idee, hier ga ik mee aan de slag, is technisch iets moeilijker maar moet te doen zijn!

MrSandman schreef:
Hoe kan ik dit programma werkend krijgen op m'n imac? weetniet

Java is normaal platvorm onafhankelijk nu kan het programma er wel iets anders uitzien op verschillende platformen.
Om het programma te kunnen draaien moet er enkel java geinstaleerd zijn op je Mac, meer info hier

FRfreak schreef:
Mooie tool. Misschien voor de foamers onder ons nog de SSF toevoegen.

De foam producten gaan er ook nog bijkomen, ben stilletjes aan bezig met het toevoegen van zo veel mogelijk producten.

Tim schreef:
Kijk dat is mooi! De tool hebben wij in de basis online staan (bij de producten zelf).

Idd jullie hebben iets gelijkaardigs verwerkt in de webshop, ik maak het programma dan ook meer als oefening voor mezelf en omdat ik het leuk vind.
Als er andere mensen dan ook nog eens iets mee kunnen doen, zoveel te beter!

Jeroen
#26 Gepost : donderdag 12 maart 2009 23:27:51

Een apart programmatje, vind ik persoonlijk makkelijker, dan dat ik op de site, alles steeds moet opzoeken... sarcastisch

Maar ja ga zo lekker door! Whistle

"2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
rodders
#27 Gepost : donderdag 12 maart 2009 23:31:20

Jeroen schreef:
Een apart programmatje, vind ik persoonlijk makkelijker, dan dat ik op de site, alles steeds moet opzoeken... sarcastisch

Maar ja ga zo lekker door! Whistle
idd, daarom hier je oplossing hehe

rodders
#28 Gepost : zondag 15 maart 2009 15:57:10

Ik zal hier de komende twee weken om wille van examens niet veel meer verder aan kunnen werken. Daarna zal ik het zo snel mogelijk af werken!
Sorry dat het wat langer moet duren.

Sportline
#29 Gepost : zondag 15 maart 2009 21:48:30

Goed bezig ...
alteaniels
#30 Gepost : zaterdag 28 maart 2009 8:14:01
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

makkelijk programma

zoveel mogelijk producten erin verwerken zou ik zeggen

goed beziggreat
rodders
#31 Gepost : woensdag 8 april 2009 17:10:22

Vandaag nog eens verder gewerkt, meer producten toegevoegd. Je vindt nu oa poorboys, chemical guys, Meguiar's , dodo juice en autobrite in het programma.
Zijn er producten die ik vergeten ben, aarzel dan niet om het te melden!

Momenteel ben ik bezig om het mogelijk te maken een lijst af te drukken met een lijst van producten en aanlengingen die je zelf hebt aangemaakt.

Havanna
#32 Gepost : woensdag 8 april 2009 17:16:35
Detailer zilver: Frequente detailerReview zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Werkelijk waar grote klasse man! Vind dit een super leuk tooltje jippie
rodders
#33 Gepost : woensdag 8 april 2009 17:40:56

Zou er mij nog wel iemand de juiste verhoudingen voor ssf kunnen bezorgen. Ik gebruik dit zelf niet en weet ook niet juist hoeveel je dit aanlengt.

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
3 Pagina's 123>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire