|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
Hallo allemaal, Aangezien ik voor IT studeer en deze namiddag mijn cursus java was aan het herhalen was ik op zoek naar een leuk project om wat te oefenen. Nu had ik het gedacht eens een programma in elkaar te steken waarin je het gewenste product en hoeveelheid mengeling kan kiezen en waaruit dan de juiste verhoudingen komen. Nu zo gezegd zo gedaan en ben ik dus een namiddag aan het knutselen, programmeren gegaan. Voorlopig ziet het programma er zo uit(screenshot):  Het programma is nog maar in een beginfase, de lay-out staat nog niet op punt en ook zitten er nog niet veel producten in. De updates zullen onderaan dit topic worden bijgehouden. Nu als er vanuit jullie genoeg interesse is wil ik hier gerust aan verder werken en proberen alle (aanlengbare) producten uit het Carclean.nl aanbod in te voeren. De voorlopige versie van het programma vind je hier: klikDit is uitvoerbaar met als enkele voorwaarde dat java geïnstalleerd is op uw pc, dit is meestal zo aangezien het op internet ook vaak gebruikt word. Heeft u nog verdere op/aanmerkingen, dan hoor ik het graag of hier in het topic of via pm! Groeten, Jan update 1: lay-out iets veranderd + enkele producten toegevoegd, nieuwe screenshots toegevoegd. update 2: toevoegen van producten Meguiar's , chemical guys en autobrite volgende update: meer producten + menu voor afprinten van gekozen producten. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-6-2008 Locatie: Zevenaar
|
Jan: mijn complimenten! Ik roep: STICKIE Groet, Peter  Volgens mijn psychiater ben ik schisofreen. Wijzelf vinden van niet. Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
De definitieve versie komt zeker in een sticky, geen zorgen! Nogmaals: complimenten echt helemaal geweldig dat je dit zo mooi kan maken Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-12-2008 Locatie: utrechtse heuvelrug
|
Sticky! ik zeg van eens Eerste suggestie voor aanvulling: PB Spray & Rinse
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-2-2009 Locatie: Wijchen
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 31-10-2008 Locatie: Beilen
|
Dit is een bijzonder waardevolle aanvulling voor de site! En volgens mij uniek! Bedankt Jan
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-9-2008 Locatie: Gelderland
|
Toppie! Hartstikke handig Bedankt! Alfa Romeo 155 2.0 TD - Kleur Blue Spazio
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-8-2008 Locatie: Rotterdam
|
Goed bezig  ! Thanx!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-7-2008 Locatie: Hasselt
|
Bedankt! Ik ga het dadelijk uitproberen! Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Zeer goed initatief en ik ben benieuwd naar het programma! Voor sommige producten staat de meg verhouding al op de site van Carclean.nl zelf, daar zou je dan eventueel al wat data vandaan kunnen halen. De rest wordt even opzoeken per product denk ik!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-7-2008 Locatie: Hasselt
|
Ik ga direct al een paar stappen verder denken. In principe zou je dit programma kunnen laten doen werken op een gsm toch? Mits die java ondersteunt... Zou wel makkelijk zijn als je bezig bent in de garage... moet je enkel even in je gsm dit programma gebruiken en weet je alle mengverhoudingen weer.  (Of is dit veel te moeilijk om te realiseren?) Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-2-2009
|
Vet! Nissanclub Nederland Bestuur
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-10-2008 Locatie: Grunn
|
Toppertje!
|
|
|
|
-Vanquish- schreef:Ik ga direct al een paar stappen verder denken. In principe zou je dit programma kunnen laten doen werken op een gsm toch? Mits die java ondersteunt... Zou wel makkelijk zijn als je bezig bent in de garage... moet je enkel even in je gsm dit programma gebruiken en weet je alle mengverhoudingen weer.  (Of is dit veel te moeilijk om te realiseren?) Moet idd te maken zijn, alleen weet ik niet juist hoe je best programmeert voor een gsm, denk wel dat daar een verschil in zit. Maar ik ga het zeker en vast eens uitzoeken. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-7-2008 Locatie: Zeist
|
Top initiatief Ziet er goed uit rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-5-2008 Locatie: Zaanstad
|
Ziet er goed uit. Kan me herinneren dat er al iets soortgelijks op DW is gemaakt in Excel. Maar dan alleen voor de producten van Meguiar's. Groet, Jori.
|
|
|
|
MrSandman schreef:Ziet er goed uit. Kan me herinneren dat er al iets soortgelijks op DW is gemaakt in Excel. Maar dan alleen voor de producten van Meguiar's. idd, was enkel voor megs en chemical guys producten. Juist diegenen die hier wat minder worden gebruikt, daarom dat ik eens dacht iets anders te maken Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
|
rodders schreef:idd, was enkel voor megs en chemical guys producten. Juist diegenen die hier wat minder worden gebruikt, daarom dat ik eens dacht iets anders te maken Top initiatief! Groet, Jori.
|
|
|
|
qatsanqat schreef:Sticky! ik zeg van eens Eerste suggestie voor aanvulling: PB Spray & Rinse voila spray & rinse toegevoegd, als er nog mensen zijn die producten er in willen hebben en daar de verhouding van kennen. Ik hoor het graag! Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-9-2008
|
Wat ook een idee is een "werklijst"
Als je gaat detailen, invullen wat je gaat gebruiken. En dat dan alles netjes op een A4-tje geprint kan worden.
|
|
|
|
Hoe kan ik dit programma werkend krijgen op m'n imac? Groet, Jori.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-9-2008 Locatie: wierden (twente)
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-5-2008 Locatie: Dordrecht
|
rodders schreef:voila spray & rinse toegevoegd, als er nog mensen zijn die producten er in willen hebben en daar de verhouding van kennen. Ik hoor het graag! Mooie tool. Misschien voor de foamers onder ons nog de SSF toevoegen. Seat Leon FR, schaduwgrijs, 2005
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Kijk dat is mooi! De tool hebben wij in de basis online staan (bij de producten zelf). I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Karlok schreef:Wat ook een idee is een "werklijst"
Als je gaat detailen, invullen wat je gaat gebruiken. En dat dan alles netjes op een A4-tje geprint kan worden. Dat is een goed idee, hier ga ik mee aan de slag, is technisch iets moeilijker maar moet te doen zijn! MrSandman schreef:Hoe kan ik dit programma werkend krijgen op m'n imac? weetniet Java is normaal platvorm onafhankelijk nu kan het programma er wel iets anders uitzien op verschillende platformen. Om het programma te kunnen draaien moet er enkel java geinstaleerd zijn op je Mac, meer info hierFRfreak schreef:Mooie tool. Misschien voor de foamers onder ons nog de SSF toevoegen. De foam producten gaan er ook nog bijkomen, ben stilletjes aan bezig met het toevoegen van zo veel mogelijk producten. Tim schreef:Kijk dat is mooi! De tool hebben wij in de basis online staan (bij de producten zelf). Idd jullie hebben iets gelijkaardigs verwerkt in de webshop, ik maak het programma dan ook meer als oefening voor mezelf en omdat ik het leuk vind. Als er andere mensen dan ook nog eens iets mee kunnen doen, zoveel te beter! Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Ster van de Elfsteden
|
Een apart programmatje, vind ik persoonlijk makkelijker, dan dat ik op de site, alles steeds moet opzoeken... Maar ja ga zo lekker door! "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
|
Jeroen schreef:Een apart programmatje, vind ik persoonlijk makkelijker, dan dat ik op de site, alles steeds moet opzoeken... Maar ja ga zo lekker door! idd, daarom hier je oplossing Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
|
Ik zal hier de komende twee weken om wille van examens niet veel meer verder aan kunnen werken. Daarna zal ik het zo snel mogelijk af werken! Sorry dat het wat langer moet duren. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-6-2008
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-12-2008 Locatie: mierlo
|
makkelijk programma zoveel mogelijk producten erin verwerken zou ik zeggen goed bezig
|
|
|
|
Vandaag nog eens verder gewerkt, meer producten toegevoegd. Je vindt nu oa poorboys, chemical guys, Meguiar's , dodo juice en autobrite in het programma. Zijn er producten die ik vergeten ben, aarzel dan niet om het te melden! Momenteel ben ik bezig om het mogelijk te maken een lijst af te drukken met een lijst van producten en aanlengingen die je zelf hebt aangemaakt. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-6-2008 Locatie: Apeldoorn
|
Werkelijk waar grote klasse man! Vind dit een super leuk tooltje
|
|
|
|
Zou er mij nog wel iemand de juiste verhoudingen voor ssf kunnen bezorgen. Ik gebruik dit zelf niet en weet ook niet juist hoeveel je dit aanlengt. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
|
Guest
|