• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen polijsten!

Sonador

Detailing rookie
30 jan 2009
66
7
Naast detailen, vindt ik zo nu en dan polijsten van metaal ook leuk om te doen!
Nog meer mensen hier?

Ben nu voor mijzelf een set RH ZW3 aan het opknappen, en heb toevallig net ook een set gedaan voor een forumlid van het ATC forum.
Hier wat pics van hoe ze geworden zijn!:

De blanke lak op de randen was nogal aangevreten, en het metaal eronder ook.
Na ongv 50 uur, zijn ze zo geworden:

Hart is opnieuw gespoten randen ontdaan van blanke lak.
En randen opnieuw geschuur en gepolijst!

Ben nu bezig met mijn eigen set:
FOTOREPORTAGE: POLIJSTWERK

Het was heerlijk weer buiten, heb voor de werkzaamheden een werkplek gecreerd buiten!
Vandaag begonnen met rand nummer 2. Deze rand had ik al ontdaan van de blanke lak, en met korrel 60 geschuurd.

Dus begonnen met korrel 100 tot en met 380, toen begonnen met nat schuren vanaf korrel 400.

Om het schuurpapier "nat" te houden, gebruikte ik een oude dasty sprayfles gevuld met water!

Na een paar uur geschuurd te hebben :eek nee echt lettelijk een paar uur.
Hou je dit over:
Nat geschuurd tot en met P1000.

Dan ga je polijsten met de lappenschijf op een schroefasje in de electrische boormachine.
Eerst de bruine pasta (voorpolijsten), hier ben je echt lang mee bezig!!!

Nadat je klaar bent met het voorpolijsten, ga je hoogglans polijsten met de blauwe pasta. En een andere lappenschijf, dan krijg je dus dit:

Daarna nog even napoetsen met:
Megiuiars all mettal polish.

En de rand is zo goed als klaar!
Voordat ik ze in een speciale blanke lak spuit, schuur ik ze nog 1x op met p2000.
En polijst ik ze weer opnieuw, om een nog mooier resultaat te verkrijgen!

Daarna "nog even" de voorkant van 1 hart in de primer gezet!
Eerst de "oude" lak inclusief de beschadigingen goed schuren (ook tot en met p800), ontvetten en spuiten in de primer die gekocht is bij action (goed en goedkoop).

Alles even laten drogen en 1 rand gepast:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geweldig zeg! Leuke fotoreportage zo! Misschien volgende keer een filmpje van het polijsten. Lijkt me erg interessant!
 
@ Iedereen leuke reacties!
Die worden door mij zeer op prijs gesteld.

Ik weet nog niet welke kleur ik de harten ga spuiten, zit te denken aan donkergrijs mettalic.
Flink wat blanke lak erop, en die weer te wetsanden.
Of carroseriekleur (in mijn geval zwart mettalic) ben alleen bang dat dat te donker wordt!

:)^
 
heb het in het verleden ook weleens gedaan aan de scooters.
Kickstarter, handvaten en zulke kleine dingen.
Resultaat is ontzettend mooi, maar het werk wat erin gaat zitten..... Ik zou er niet aan moeten denken 4 randen van velgen te moeten doen, heb ik het geduld niet voor omdat je continu hetzelfde aan het doen bent. Schuren schuren schuren.
Dat heb ik na 2 dagen wel gezien.

Petje af voor het werk.
 
Zo te zien kan Gerrit weer tevreden zijn over zn setje velgen !

Vindt het echt super zoals jij met die spullen om kan gaan, erg netjes dit :)^
Zou het hart niet zwart maken, dat wordt idd te donker :ja

Gr. Arjan
 
Ziet er goed uit. Vind het ook er leuk om velgen op te knappen, zelf laatst nog een setje gedaan. Er gaan ongemerkt heel veel tijd inzitten, maar het resultaat is altijd zeer de moeite waard.

Qua kleur, ik heb zelf een anthraciet gekozen, zelfde kleur als de auto of een hoogglans zwart vind ik ook zeer mooi!
 
Wat me nog opviel:

Denk je echt een mooier resultaat te krijgen door het nog een keer te schuren met p2000? Alle krasjes zijn er nu toch uit neem ik aan? Of begrijp ik het verkeerd
 
Ziet er erg netjes uit ! Ik had samen met een maatje van me,om wat oudere velgen op te knappen om helemaal te polijsten.Na begonnen te zijn met 1tje,kwamen we er achter na een flinke tijd al bezig te zijn,dat 4 velgen totaal te polijsten niet te doen is.
Erg mooi dat je het geduld er voor heb:)^
 
hendrik zei:
Wat me nog opviel:

Denk je echt een mooier resultaat te krijgen door het nog een keer te schuren met p2000? Alle krasjes zijn er nu toch uit neem ik aan? Of begrijp ik het verkeerd

Ik doe het nog 1x voor de zekerheid, en tijdens opslag van de randen lopen ze altijd wel een paar kleine krasjes op.
Polijstwerk is in ieder geval zeer netjes geworden.

Ik denk ook dat ik jullie advies op ga volgen en een donkergrijs antraciet ga doen.
Dus wel een stuk donkerder dan het eerste setje!

Bedankt voor de toff reacties, dat stel ik zeer op prijs!
 
Voor inspiratie qua kleur, dit is ook 1 van mijn favorieten:

09.jpg
 
Bedankt voor de nuttige informatie.

Toevallig ben ik bezig met het opknappen van Audi Parabool velgen. (17 inch).
Ze worden volledig gepolijst en één velg is al zo goed als af. Resultaten zal ik binnenkort hier posten.

Groeten,
Vincent
 
Heb van mijn lieve vrouwtje een spuitbusje op kleur gekregen !!!
Later alleen nog een aantal lagen blanke lak erover.

Straks de rand nog even verder afpolijsten, eerst weer P1000 schuren tot aan P2000 ...
 
Laatst bewerkt door een moderator: