Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's <12
Howto: Dibbuz Carwash & Wax Opties
Dibbuz
#34 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 10:52:30
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Detailer zilver: Frequente detailerReview zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Inderdaad, je kan gewoon je gang gaan blij

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
zwart
#35 Gepost : vrijdag 18 juni 2010 12:55:48
Rang: Lid

Dank voor deze super uitleg met foto's. great Zeer verhelderend! Ik heb net een nieuwe auto gekocht en wil deze goed onderhouden. (hiervoor had ik altijd wat oudere auto's). Ondanks je uitgebreide uitleg heb ik toch nog een vraag over het wassen.

Hoe vaak moet je dit doen voor een goede permanente bescherming? Ik dacht zelf zo dat als ik hem eens per maand/anderhalve maand zou wassen en waxen, dat dat wel OK is. Tussentijds wordt de auto wel vuil, maar als ik dat gewoon met water uit de tuinslang en sproeikop afspeol, blijft de waxlaag zitten en wordt je auto toch weer wat frisser. Maarja ik ben een leek. Heb jij tips over het tussentijds afspoelen en hoe vaak je moet waxen? Ik rijd dagelijks, maar meestal gewoon stadsritjes en nauwelijkse grote weg.

Alvast dank voor je hulp!
mk-us
#36 Gepost : vrijdag 18 juni 2010 14:19:33
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.

Als je elke week een sopje overheen haalt, dan ziet ie er niet alleen knapper uit, de bende die op de auto ligt krijgt minder de ruimte om zich in te vreten en makkelijker te verwijderen.
Waxen kan je elke 2 maanden doen, afhankelijk welke wax je gebruikt qua standtijd ( duur dat ie blijft zitten ), ook of je er een sealant onder heb zitten en of je 1 of 2 laagjes wax hebt zitten.

In elk geval zou ik 'm toch echt vaker wassen, de rest is 'bijzaak' .
Je spoelt de auto toch al af, emmer met sop, flipflapflops over de auto, afpsoelen met de tuinslang die je toch al klaar hebt liggen, eventjes drogen een klaar ( half uurtje werk )
zwart
#37 Gepost : vrijdag 18 juni 2010 15:56:55

Dank voor je antwoord. Ik dacht altijd dat je met sop de waslaag er weer afhaalt. Dus dacht ik het is afspoelen óf wassen en waxen. Is dat niet zo?
mk-us
#38 Gepost : vrijdag 18 juni 2010 17:36:29
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.

Als je gewoon de aanbevolen hoeveelheid shampoo gebruikt ( en dat is heél erg weinig! ) dan tast het de waxlaag niet aan.
De grootste fout die je kan maken is er wat extra bij te doen omdat je denkt dat het dan beter schoonmaakt, enige wat je dan doet is de waxlaag strippen!
zwart
#39 Gepost : vrijdag 18 juni 2010 19:18:26

Dank voor je antwoord, mk-us. Dat is precies wat ik dacht: Lekker veel shampoo! Geen goed idee dus. :-))
Martijn-GTi
#40 Gepost : vrijdag 18 juni 2010 20:28:17

Mooie howto, blijkt mijn wassen toch weer in het niets te vallen...
Ik kan wel in mijn hobby blijven investeren...
Op forum's als Martijn-GTi of CitroMarty, vrienden noemen mij gewoon Martijn...

Mijn fotosessie's en Autopoetsfoto's!

Dad: Citroën 2CV Club '82 | Citroën 2CV Charleston '87 | Citroën CX 2400 Pallas '78 | Citroën BX 19 GTi '91 | Citroën XM 3.0 V6 Multimedia '98
I: Citroën BX 19 GTi '92 | Citroën BX 14 Rallye '87
Berkant
#41 Gepost : vrijdag 18 juni 2010 20:34:51
Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Mooie how to great
Maar ik houd nog wel vraagtekens, de binnenkant van de deuren, kofferklep en onder de motorkap hoe gaat een ervaren detailer hier te werk, volgorde welke middelen enzo ?
Of is hiervoor al een andere how to aangemaakt ?
mk-us
#42 Gepost : vrijdag 18 juni 2010 21:24:26

APC voor de scharnierkant van de deuren en de kofferbak'geul', spuitflacon met sopje vullen en spuiten maar, afnemen met doekje bv
Onder de motorkap: auto starten en even 5 minuutjes laten draaien ( dus de ergste koude er af ), met tuinslag voorzichtig de motorruimte afspuiten ( let op eventueel afschermen electradelen ),
daarna bv Autoglym Engine Cleaner er op spuiten, 10 minuutjes laten intrekken ( eventueel stukjes met borstelje doen ), daarna de Autoglym Vinyl & Rubber Care er op spuiten, 10 minuutjes laten inwerken en eventueel afnemen met doekje
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's <12
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire