|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Fryslân
|
Okay, dan snappen we elkaar.  Denk dan toch dat dit de Purple Haze is. Black Hole maakt 'm (althans bij mij) vooral wat donkerder niet perse koeler. Wat doet die op jouw kleur, heb je dat nog bekeken vóór je de wax erop gezet hebt? Audi S8
"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Zoetermeer
|
Sven S8 schreef:Okay, dan snappen we elkaar.  Denk dan toch dat dit de Purple Haze is. Black Hole maakt 'm (althans bij mij) vooral wat donkerder niet perse koeler. Wat doet die op jouw kleur, heb je dat nog bekeken vóór je de wax erop gezet hebt? Glimmen hahaha, en na de wax nog meer glimmen. Tja zat er beiden al op toen de hardtop werd aangeschaft. Alle gekheid op een stokje... Doe mij gewoon een lollie
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2008 Locatie: Mijdrecht
|
Goeie zet van Tim ook ook Dodo Juice in het pakket op te nemen. Ik wil al een tijdje eens met dat spul aan de slag maar vond de verzendkosten bij bestellingen in het buitenland meestal niet in verhouding met de prijs van een potje dodo... Iemand een suggestie welke wax ik het beste kan gebuiken op mijn Alfa? Hij is donkerblauw metallic van kleur (ongeveer zo donker als marineblauw) Alfa kleur is het nummer 567 Blu Oltremare.  zoals dit ongveer. ik zit zelf te denken aan Purple haze of blue velvet Jan Alfa 147 2.0 T-Spark Distinctive, Eibach Pro System -30mm - tentar vie non battute Gasten die "muziekjes" zetten over race filmpjes sporen niet helemaal!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Ster van de Elfsteden
|
Blue Velvet "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2008 Locatie: Mijdrecht
|
Jeroentje schreef:Blue Velvet Bedankt je bevestigd waar mijn voorkeur naar uit gaat. Ik hou ook meer van harde waxen en pasta vormige was ( zal de leeftijd wel zijn. opgevoed met bikkelharde blokjes wax in metalen blikken ) Je komt die Alfa mannen ook overal tegen he. Alfa 147 2.0 T-Spark Distinctive, Eibach Pro System -30mm - tentar vie non battute Gasten die "muziekjes" zetten over race filmpjes sporen niet helemaal!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Ster van de Elfsteden
|
Valt nog mee, je bent pas de 2de hier "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
|
Hallo Jan, welkom op het forum! Ik zou persoonlijk als eerste kennismaking met Dodo Juice en in dit jaargetijde voor Purple Haze gaan, da's een softwax en daardoor toch wat makkelijker te verwerken. De Blue Velvet - je raadt het al - is een hardwax. Ook mooi, maar wel wat meer werk qua aanbrengen. Audi S8
"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Biddinghuizen
|
Goku3 heeft er nog 1tje te koop  ( Purple Haze) Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
|
sjoerdnijhuis schreef:Goku3 heeft er nog 1tje te koop  ( Purple Haze) Nee, dat is de 'Hard Candy' een hardwax dus. Vandaar ook mijn suggestie om met een softwax te beginnen...  Audi S8
|
|
|
|
De namen lijken zo op elkaar  ........ heb gister wel de Rainforest Rub meegenomen  Hoe bevalt die? Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
|
Heb 'm nog niet geprobeerd... Choices, choices...  Maar die moet vast bevallen, da's de originele wax waar het allemaal mee begonnen is.  Audi S8
|
|
|
|
Mijn Dodo "Collectie"  heb nog een testertje van de Need For Speed  dus misschien komt die ook er nog bij En vast nog veel meer  Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Hengelo
|
Sjoerd,
Lijkt het nou zo of is de pot Rainforest Rub kleiner / lager dan de andere 2 potten (Blue Velvet en Rubbisch Boys)? Want op de foto lijkt dit iig wel zo. De inhoud is neem ik aan gelijk?
Gr Patrick
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-5-2008
|
Ze zijn overgestapt van glazen naar plastic containers...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-6-2008 Locatie: Arnhem
|
Dat is een erg mooie dodo collectie  Ik zou ze zelf al bijna kopen om ze te verzamelen. Hoe bevalt de Rubbish Boy's trouwens? Op de site en het forum van Dodo hebben ze het over een compleet ander wax type, in welk opzicht vraag ik me af. Groet, Ludo
|
|
|
|
Ik heb de Rubbish Boy's nog niet over mijn hele auto gedaan, maar wel op de motorkap... Bevindingen: Een echte harde wax ( Dus voor sommigen een moeilijke wax om aan te brengen) Ruikt super Geeft een mooie warme glans ( beetje vergelijkbaar met M26) Zal meer ervaringen delen als ik mijn auto (of een andere natuurlijk) want nu kan ik er nog niet veel meer over zeggen  Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
|
bambam schreef:Ze zijn overgestapt van glazen naar plastic containers... Goeie service wel, hebben ze IIRC gedaan omdat iemand z'n pot wax had laten vallen! Mooie collectie hoor Sjoerd! Audi S8
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Divers....
|
Vraagje wat betreft de lime prime cleaner,.
In welke stap bouw je deze in,.
na de sealer,na de glaze?...
gr
|
|
|
|
Als laatste stap na het polijsten  Voor de perfecte finish. en dan sealen/waxen of wat je wilt Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Nee de limeprime is een cleaner en glaze in 1 (een polish in de termen van Meguiar's) Dus je gebruikt deze na swirlverwijdering als fijne nabehandeling en daarna kan de wax of sealant meteen erover. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Centoquarantasette schreef:
Bedankt je bevestigd waar mijn voorkeur naar uit gaat. Ik hou ook meer van harde waxen en pasta vormige was ( zal de leeftijd wel zijn. opgevoed met bikkelharde blokjes wax in metalen blikken )
Je komt die Alfa mannen ook overal tegen he.
Eventueel kan je Purple Haze ook gebruiken. Zacht over hard heen. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
????? Aan mij gericht?  Bedoelde het nl. wel op die manier. dus voor de perfecte finish ( naar mijn idee: goede glans(de glaze) en geen of zo weinig mogelijk onzuiverheden( de cleaner) ) Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
|
Tim en Sjoerd, Bedankt voor jullie reactie op dit late uur! Als ik het goed begrijp dus wel de stappen, polijsten en polishen (voeden), dan de lim prime, sealer, wax? Greetz
|
|
|
|
Nope, Lime prime is al de voeding! En verwar sealant niet met sealer (bijvoorbeeld die van Mothers). I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Afhankelijk v/d staat van je lak  Als hij al swirl-vrij is zou ik het bij alleen de lime-prime houden op een finishing pad  Zo niet dan heb je het rijtje wel goed (al weet ik niet zeker of de voedende stap dan nog nodig is als je erna nog de lime prime gebruikt... ) Tim?? En idd erna gewoon waxen ( het liefste met een Dodo wax natuurlijk  ) en desnoods toppen met een 2e laag van hetzelfde, als je het hebt kun je met een soft-wax de 2e laag ook doen  Edit...  net te laat Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
|
pff...het begint te dagen... Na de lime prime bv de M21, en dan waxen....
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-5-2008 Locatie: wol vegas (fryslan)
|
[mod]Onnodige quote verwijderd[/mod]dat kan heel goed... bij dodo willen ze het liefste natuurlijk dat je er een wax van hun over doet maar goed, Meguiar's of poorboys zal er niet zomaar vanaf vallen natuurlijk
|
|
|
|
Ik zou persoonlijk de Lime Prime direct vóór een Dodo wax gebruiken. Als je wilt toppen kun je evt. een softwax over een hardwax zetten. Het heet ook 'pre-wax cleanser' dus zo is hij m.i. bedoeld. NB: sommige waxes hebben dit zelfs nodig voor de hechting (Zymöl IIRC). Hier geen absolute voorwaarde, maar da's dus volgens mij wel het idee erachter. Audi S8
|
|
|
|
Nieuwe goodies are coming up: Nieuwe Dodo Juice kitjesI'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Heb laatst op mijn vaders auto voor de grap de Need For Speed geprobeerd. Denk dat deze ook machinaal verwerkt kan worden toch? Met een finishing pad :? Werkt handmatig trouwens ook goed  Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
|
Ja de Need for Speed kan met de hand en met de machine. Een finishing pad is daar prima voor. Een zwarte van Lake is het makkelijkst, omdat die zonder een cuttingfactor te hebben nog de meeste 'body' heeft om de abrasives (schuurmiddelen) goed af te breken. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Toppie! Moet nog ff wachten dan zal ik hem gelijk mee bestellen  + diverse pads En dan nog iets van een 'normaal' merk  (ja dat glas spul  ) Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
|
 eens kijken wie het snelst wat gaat ontdekken... I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Guest
|