Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's 12>
Smartwax Opties
Soepergrover
#1 Gepost : maandag 18 mei 2009 0:13:15
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Heeft iemand hier al ervaring met de smart detail pads van Smartwax? Die 'gegolfde' pads met de wat stevigere bovenkant.
Ik zou graag willen weten hoe fijn deze werken ten opzichte van de 'normale' handpads. Ze zijn volgens mij wel wat aan de prijs.
-Vanquish-
#2 Gepost : donderdag 4 juni 2009 15:55:04
Rang: Lid
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

mm, niet veel reacties in dit topic blijkbaar. Toch maar proberen... Heeft er iemand ervaring met de SmartLeather? Of hoe verhoudt die zich t.o.v. Poorboy's Leather Stuff?
Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
rodders
#3 Gepost : donderdag 4 juni 2009 15:59:56
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailerReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ik heb voorlopig enkel ervaring met de smart all-in-one, smart carpet, smart dressing en de smart gel. Van de smart dressing ben ik nog een reviewtje aan het maken, enkel nog eens foto's zien te maken.

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
Leon1987
#4 Gepost : donderdag 4 juni 2009 19:07:58

-Vanquish- schreef:
mm, niet veel reacties in dit topic blijkbaar. Toch maar proberen... Heeft er iemand ervaring met de SmartLeather? Of hoe verhoudt die zich t.o.v. Poorboy's Leather Stuff?

Smart Leather staat hier in de kast.

Gebruik het in mijn auto. Qau verwerking gelijk aan PB leatherstuff. Voordeel vind ik vooral dat het minder glad wordt, en een heerlijke leer geur achter laat!

Ook perfect bruikbaar voor banken, eetkamerstoelen e.d.

Daarnaast gebruik ik regelmatig Rimwax van Smartwax. Dit product polijst, maakt met 1 pass de velg glad en vuil afstotend.
Making Cars Happier!
Tim
#5 Gepost : donderdag 4 juni 2009 19:11:54

Leather Stuff heeft toch ook een leergeurtje?

Ik dacht trouwens 'Laat ik eens de nieuwe zoekmachine van Microsoft, Bing, testen'

Dat valt helemaal niet tegen blij 3e plek, vlak onder .nl en .com.

I'm the Master of Bling!
Leon1987
#6 Gepost : donderdag 4 juni 2009 20:20:32

Maar Smartwax iets meer, blijft iets langer hangen ook
Making Cars Happier!
Tim
#7 Gepost : donderdag 4 juni 2009 20:52:06

Okido, dan weten we dat ook weer! ja
I'm the Master of Bling!
H@RM
#8 Gepost : donderdag 4 juni 2009 21:13:11

Ik heb wel ervaring met Smartcarwash, Rimwax en SmartWax (de roze wax)

Smartcarwash is een fijne shampoo, met een toevoeging zodat je toch nog wat beading op je auto hebt ondanks er 0 wax op zit.
Rimwax is zoals Leon1987 al zij een wax met een lichte polijstkorrel. Velgen worden echt superglad.
SmartWax is een AOI product. Werkt fijn en geeft een mooi glad resultaat.
DAPpere DoDo
#9 Gepost : donderdag 4 juni 2009 21:35:26

ik heb enkel ervaringen met de volgende producten, die zitten in mijn collectie:

-smartwax (roze wax)
-smartcarwash
-smartone
-smartdressing
-smartdetail
-rimwax
-blue B gone.

ben er wel over te spreken, vind het wel goed spul voor het geld wat je er voor neerlegt.
de smartleather is goed spul maar de geur is teveel aanwezig....
Opel Astra G 2.0 16V.

Soepergrover
#10 Gepost : vrijdag 5 juni 2009 13:59:19
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ik zag net iets nieuws in de webshop: SmartClayBlock.
Lijkt op de foto wel op iets van schuim. Weet iemand wat dit precies is en of dit al dan niet handiger werkt dan gewone klei?
Tim
#11 Gepost : vrijdag 5 juni 2009 15:15:00

Het is inderdaad een schuimblokje, we hebben we binnen maar nog geen ervaring mee.
I'm the Master of Bling!
DAPpere DoDo
#12 Gepost : dinsdag 16 juni 2009 22:49:55

naar wat ik gehoord heb over de smartclayblok is dat het een soort van wetsanden is, althans daar ziet het naar uit, het zal niet de normale claybars vervangen...
Opel Astra G 2.0 16V.

stimpy68
#13 Gepost : dinsdag 16 juni 2009 23:09:17
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Nee, het is gewoon een claybat naar mijn weten.
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
HaroldV
#14 Gepost : woensdag 17 juni 2009 19:50:14

DAPpere DoDo schreef:

de smartleather is goed spul maar de geur is teveel aanwezig....

laat daar nog geen klant iets over gezegd hebben, persoonlijk vind ik het ook erg meevallen de geur.
het interieur die ik altijd als eerste dus aan het einde van de dag als de auto wordt opgehaald is de geur al minder.
en na een paar dagen is het weg.
de opmerkingen over Smartleather zijn wel dat de stoelen totaal niet glanzend of glad zijn, zelfs een beetje stroef.

Dibbuz
#15 Gepost : woensdag 17 juni 2009 20:04:21
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Ik vind de geur ook niet te overdreven zeker niet na een paar uur. Maar het is een persoonlijk iets. Als iemand het teveel vind kan je er weinig aan doen.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Leon1987
#16 Gepost : woensdag 17 juni 2009 20:46:15

Harold-A1 schreef:
laat daar nog geen klant iets over gezegd hebben, persoonlijk vind ik het ook erg meevallen de geur.
het interieur die ik altijd als eerste dus aan het einde van de dag als de auto wordt opgehaald is de geur al minder.
en na een paar dagen is het weg.
de opmerkingen over Smartleather zijn wel dat de stoelen totaal niet glanzend of glad zijn, zelfs een beetje stroef.

Ik heb juist met bijv. PB Leather Stuff (in het verleden gebruikt) heel erg last gehad van gladheid. (trainingsbroek aan, en je glijd zo van de stoel als je geen zijdelingse steun of gordel hebt). Ook met gordel glij je vrij snel naar voren.

Dat de glans iets minder is vind ik zelf meevallen, licht denk ik persoonlijk heel erg aan het leer (structuur en kwaliteit)

Voor mij vooral een persoonlijk aspect. Smart Wax haalt meer de kleur terug bij verkleurd leer, maar glanst minder en is stroever. PB maakt het iets gladder en glimmender maar krijgt minder de originele kleur terug. Ligt dus vooral aan wat je wil en wat je fijn vind.
Making Cars Happier!
Tim
#17 Gepost : woensdag 17 juni 2009 21:34:06

De Leather Stuff is op het leer van Dana juist weer niet glad, op mijn leer weer wel een beetje.
I'm the Master of Bling!
Jeroen
#18 Gepost : woensdag 17 juni 2009 21:38:46

Wat ik bij mij ontdek heb afgelopen maandag,

Als ik leather stuff opbreng en uitpoets wordt die spekglad en lichter van kleur, smeer ik het op, en masseer het een beetje in, en poets het niet uit. Dan is die even stroever. En de kleur is iets donkerder.

Maar ja niet elk lederen interieur is hetzelfde natuurlijk.

"2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"

stimpy68
#19 Gepost : woensdag 17 juni 2009 21:45:31
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Ik heb eergisteren mijn leren motorhandschoenen gedaan met leatherstuff, zijn totaal niet glad geworden en ook niet glimmend. Mijn motorpak moet ik nog een keer doen. Maar goed, dit is vaak ander leer dan in een auto.
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Soepergrover
#20 Gepost : woensdag 8 juli 2009 22:04:09

Is er toevallig wat veranderd aan de Rimwax?
De Rimwax in het panelpotje dat ik nog heb, ruikt lekker naar kauwgomballen, maar de 'verse' grote pot helemaal niet. Die lijkt wat 'zuur' te ruiken. Ook lijkt hij iets donkerder van kleur.
Soepergrover
#21 Gepost : vrijdag 24 juli 2009 12:23:23

Nogmaals een vraag over een SmartWax product: de SmartCarpet.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of met de Chemical Guys Fabric Clean?
De SmartCarpet is kleurloos en de Fabric Clean geel van kleur. Laatst kwam ik echter een foto tegen bij een Engelse winkel waar de airless verpakking een kleurloos product bevatte en daarnaast stond een 473 ml verpakking met gele inhoud (kleur leek erg op de Fabric Clean).
Ik zit me af te vragen of er (veel) verschil is tussen beide producten.
rodders
#22 Gepost : vrijdag 24 juli 2009 14:37:03
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailerReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

de smartcarpet kan je zo op het te reinigen onderdeel spuiten terwijl de fabric clean makkelijk tot 1:20 kan worden aangelengd. Ik heb ze beiden gehad en moet zeggen dat ik de fabric clean veel beter vind werken, het kan ook in de extractor en van smartcarpet weet ik dat niet.

Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
Soepergrover
#23 Gepost : vrijdag 24 juli 2009 15:02:01

Thanx, Rodders.
Dat de Fabric Clean ook met de vers bestelde extractor gebruikt kan worden is een pre (los van de prijs, de betere werking en het feit dat je in principe 20x zo veel hebt als de SmartCarpet).
Eens kijken of ik deze eens ga bestellen in plaats van de APC+
jim
#24 Gepost : dinsdag 15 september 2009 13:05:47
Detailer brons: Plaats regelmatig details.Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

ik gebruik zelf ook de smartleather, en ben er echt heel tevreden overpas op
heb daarvoor al veel andere leather cleaners en conditioners geprobeerd, en niets gaf voor mij het gewenste resultaat.
ik haat het verschrikkelijk als leder glad is en er vettig uitziet.

heb ook is een stukje gewoon ongevoed leder ter vergelijking gepakt, toch wel een serieus verschil he:

ziet er weer goed uit nu:

nu doe ik elke maand mijn gans interieur met smartleather.
echt een aanrader die smartleather, blinkt niet, ruikt goed, en niet vettig.
en word hier thuis ook gebruikt voor schoenen, tassen, zetels en alles waar leder aan is.
op de boots die ik aan doe om te gaan werken gebruik ik het ook, want die zijn snel vuil en afgeleefd:

je ziet aan het padje dat de cleaners toch goed hun werk gedaan hebben.
zelfs de bekleder die mijn interieur in leder overtrokken heeft vind het een top product, en deze man stelt hoge eisen kwa producten voor leder.

de rimwax heb ik ook, en ook tevreden over.
maakt het achteraf veel makkelijker om remstof en ander vuil van de velg te verwijderen.
en laat mijn inox boorden mooi glanzen.

roze smartwax spreekt me minder aan, heb het zo niet voor vloeibare waxen en zeker niet voor waxen met cleaners in...
heb er zo een testflesje van gekocht, en de grote versie laat ik toch aan me voorbij gaan.
wel superhandig dat smartwax testflesjes verkooptpas op

smartdetail, is bijna indentiek aan de pro detailer van CG.
merk er geen enkel verschil kwa resultaat, kleur is voor 90% identiek en de geur ook.
aangezien ik geen merkbaar verschil zie/voel blijf ik de goedkopere pro detailer van CG gebruiken.

smartdressing heb ik ook een testflesje van gekocht en kan me ook niet echt bekoren.
vind persoonlijk dat de dressing snel uitgewerkt is.
Bartezzz
#25 Gepost : zondag 30 mei 2010 12:09:34

ik zag laatst op DW iets over de smartwax Proffesional serie?
is hier al iets over bekend? zijn deze product weer beter dan de consumenten lijn? en nog steeds te vergelijken met CG?
laatste puntje dan: komt het ook in de webshop?
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
Dirkvd
#26 Gepost : zondag 30 mei 2010 13:00:31

ik gebruik vaak devolgende producten van smartwax en ben er tevreden over

smartpolish (blauw)
smart all in one (geel/creme)
smart clay block
smartdetail (blauw met carnauba)
smartwax (oranje)
smartwax hexalogic 5,5 inch pads
alteaniels
#27 Gepost : zondag 30 mei 2010 14:22:50
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Ik heb een tester van Smartdressing, en heb deze een week of 3 geleden op de banden gesmeerd (te gebruiken op rubber tenslotte). Ik heb een 50/50 met Wolfgang Tire Gel gedaan en tot nu toe doet het niet onder voor de Wolfgang Tiregel. Ik overigens nog niet door de regen gereden ermee.
WaxWizard
#28 Gepost : dinsdag 1 juni 2010 9:19:01

Een tijdje geleden de Smartwax Smartconcourso Paste Wax gebruikt. Een hele fijne wax om te gebruiken, als je het potje opendoet waan je je op een tropisch eiland. Een heerlijke kokos geur komt er uit. Verder een wax die zich heel erg makkelijk uit laat smeren en verder in gebruik ongeveer gelijk is aan de M16 van Meguiar's maar wel een stuk zuiniger is in gebruik. Ongeveer 5 minuten laten curen en daarna uit poetsen. De standtijd van de wax zou rond de 5 maanden moeten liggen dit heb ik alleen nog niet uit kunnen testen. Hij geeft in ieder geval wel een hele mooie glans en mooie wetlook.
Tim
#29 Gepost : dinsdag 1 juni 2010 10:59:34

Bartezzz schreef:
ik zag laatst op DW iets over de smartwax Proffesional serie?
is hier al iets over bekend? zijn deze product weer beter dan de consumenten lijn? en nog steeds te vergelijken met CG?
laatste puntje dan: komt het ook in de webshop?

Ik kan ze inkopen, maar ik zie er geen voordeel in, volgens mij niet veel anders of veel beter en inderdaad nog steeds te vergelijken met de Chemical Guys varianten.
I'm the Master of Bling!
Tim
#30 Gepost : dinsdag 1 juni 2010 11:01:02

WaxWizard schreef:
De standtijd van de wax zou rond de 5 maanden moeten liggen dit heb ik alleen nog niet uit kunnen testen. Hij geeft in ieder geval wel een hele mooie glans en mooie wetlook.

Er zijn meerdere meldingen geweest dat de standtijd eerder een paar weken was. En er is nu een potje te koop voor de liefhebbers.
I'm the Master of Bling!
B.K.
#31 Gepost : dinsdag 1 juni 2010 11:53:22
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

...Zonder beschoten te worden... Ik heb een tijdje terug zo'n pot vast gehad, en volgens mij is het ongeveer hetzelfde als de Pete's53 ?

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
Dibbuz
#32 Gepost : dinsdag 1 juni 2010 12:07:55
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Lijkt is misschien ook op de CG's concours 50-50? Geen idee hoe die eruit ziet/ruikt.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Robbert
#33 Gepost : dinsdag 1 juni 2010 12:39:28

Ik poets mijn auto nog niet zo lang met goede producten. Een halfjaar geleden ben ik begonnen met diverse producten van Smartwax (shampoo, seal, wax, dressing, leather) en deze bevallen mij erg goed. Sinds een paar weken heb ik ook Poorboys producten gekocht. Ik vind de Smartwax producten makkelijker werken en beter ruiken. Met Poor Boys heb ik nog niet veel ervaring, maar bevalt ook goed.

Nogmaals, ik ben nog maar net begonnen en poets maar een enkel keertje per week.
Het verschil tussen jongens en mannen is de prijs van het speelgoed!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's 12>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire