Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Pads met de hand uitgewassen, toch nog gekleurd... Opties
DisTreSs
#1 Gepost : dinsdag 19 mei 2009 22:13:35
Rang: Lid

Ben sinds 18:30 vandaag de trotse bezitter van een DAP en kon het natuurlijk niet laten het ding direct aan het werk te zetten (en mezelf daarbij ook natuurlijk :D).

Vermits ik niet de hele wagen kon doen op de korte tijd die ik had, koos ik ervoor gewoon de helft van de motorkap te behandelen.
Heb daarbij trouwens niet al teveel product moeten gebruiken dus dacht ik de pads gewoon met de hand en wat dreft uit te wassen zoals ik hier en daar al gelezen had.
Ik slaagde er echter niet goed de pads in hun oorspronkelijke staat te herstellen. Mijn vraag is dan ook: hoeft dit überhaupt?
Ik veronderstel dat je ze nooit meer als nieuw krijgt, zelfs in de wasmachine, en dat er dus altijd wat verkleuring zal blijven bestaan.
Zolang het product maar uit de pads is toch?

Indien het wel de bedoeling is dat de pads er als nieuw uitzien, dan ga ik ze toch nog gauw in de wasmachine flikkeren hoor knipoog

En nu ik toch aan het typen ben: ik ben super geholpen door Carclean.nl dus zeker een happy customer erbij, alleen vraag ik me af waarom de pads die ik ontving monello pads zijn en niet Lake country pads zoals gevraagd...
Er zal waarschijnlijk niet veel verschil zijn maar toch. Is er misschien een wijziging in het aanbod geweest waarvan ik niet op de hoogte ben gebracht?
Thegame1512
#2 Gepost : dinsdag 19 mei 2009 22:18:11

Mijn witte LC blijft ook roze van de SSR1, maakt weinig uit denk ik dus..
B.K.
#3 Gepost : dinsdag 19 mei 2009 22:42:35
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Monello's pads zijn dezelfde als Lake Country ,over de verkleuring ,dat is helemaal niet erg ,de pads functioneren net zo goed. Als je ze maar goed uitwast ,met wat dreft (zoals je al gedaan had cool ).

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
Tim
#4 Gepost : dinsdag 19 mei 2009 22:44:04
Rang: Moderator

Maakt niets uit, zolang de pad zelf goed gewassen en uitgespoeld is, is er niets aan de hand. Die kleurstoffen zijn hardnekkig, zelfs in de wasmachine komen ze er nog gekleurd uit. knipoog
I'm the Master of Bling!
moto
#5 Gepost : dinsdag 19 mei 2009 22:58:25

Lachuh,

Als je www.monello.nl doet, kom je op de site van Carclean.nl uit.
Gaat Carclean.nl een eigen merk voeren ?? Slim Tim.
Dibbuz
#6 Gepost : dinsdag 19 mei 2009 23:02:22
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

http://forum.carclean.nl/cc_postst3005/Monello.aspx Whistle

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Tim
#7 Gepost : dinsdag 19 mei 2009 23:02:56

moto schreef:
Lachuh,

Als je www.monello.nl doet, kom je op de site van Carclean.nl uit.
Gaat Carclean.nl een eigen merk voeren ?? Slim Tim.

Correct en tevens juist! weg
I'm the Master of Bling!
dovdmeer
#8 Gepost : woensdag 20 mei 2009 8:56:55

Mijn witte pads zijn ook nog wat gekleurd na het wassen...1 een beetje roze, en 1 een beetje blauw...geen probleem...blij Kun je in ieder geval wel meteen zien wat je erop gebruikt hebt...LoL
Dennis

bram
#9 Gepost : dinsdag 9 juni 2009 22:04:49

Ff een bijvraagje hier misschien... Gaan de pads langer mee als je ze met de hand reinigt ipv in de wasmachine of maakt dit geen verschil?
B.K.
#10 Gepost : dinsdag 9 juni 2009 22:08:10
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Zolang je niet te heet wast is er volgens mij niet veel verschil. Te warm water kan volgens mij de velcro loshalen. Stak die van mij na een handwas samen met de doeken in de machine. Tot nu geen enkel probleem.

(Nu heb ik wel een padwasher feest )

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
geert dr
#11 Gepost : dinsdag 9 juni 2009 22:43:49

De pads insprayen met Dasty en ze daarna enkele minuten laten liggen ,daarna met wat lauw water inmasseren en grondig uitspoelen, zo krijg ik echt vuile pads terug proper.
Zelfs als ze vol kleur van een singlestage lak zitten krijg ik ze zo goed als nieuw (bijna!)
Paultjuh
#12 Gepost : woensdag 10 juni 2009 19:56:44

De witte van mij zijn oranje geworden van de dikkie diksLoL

Maar aan de structuur kun je nog goed voelen of het een oranje of witte is
Binnetie
#13 Gepost : woensdag 10 juni 2009 20:39:09

Ik heb gisteravond ook voor het eerst mn pads en doeken gewassen. Had er een groene PB megaplush inzitten en mn witte LC pads zijn nu ook lichtgroen blij
-=Met Een Hamer Past Alles=-
nick22
#14 Gepost : woensdag 10 juni 2009 21:57:56

alle pads die ik heb zijn wel wat verkeleurd

behalve die 10 niet die ik nog niet heb gebruiktfeest
Aficior
#15 Gepost : donderdag 3 september 2009 21:47:12
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

En om je machinepads goed te houden nog het volgende.
Wanneer je ze bijvoorbeeld met een oplosproduct als Dasty (of vergelijkbaar) inspuit en wilt laten intrekken, dan niet op de Velcro leggen, maar op de pad-kant zelf.
Ook wanneer je ze aan de lucht wilt laten drogen nimmer op de Velcro leggen, maar op de pad-zijde.

Reden is dat de vloeistof dus niet naar de velcro-rand kruipt, maar door de zwaartekracht naar de pad-zijde, waardoor de velcro (die gelijmd is) niet los zal gaan werken door lange blootstelling aan vocht.

Aficior

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
HaroldV
#16 Gepost : donderdag 3 september 2009 23:05:13

ik heb er nog nooit last van gehad maar je moet de dasty ook niet zo lang laten intrekken.
nergens voor nodig...sprayen-even wachten-uitspoelen
Aficior
#17 Gepost : donderdag 3 september 2009 23:35:33

Omdat de bezoekers hier in principe allemaal uiterst zorgvuldige mensen zijn (want anders heb je hier niets te zoeken) geef ik deze tip mee om extra zorgvuldig met je machine-pads om te gaan. Iedereen is vrij om het te doen zoals zij/hij wil, maar op deze manier houd je maximaal rekening met de constructie (lees: het zwakke punt) van de pads.
Niet meer, niet minder.
Aficior

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
mk-us
#18 Gepost : vrijdag 4 september 2009 8:29:24
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

KLIK ?

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
nicknameless
#19 Gepost : vrijdag 4 september 2009 9:18:11
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

lmazereeuw
#20 Gepost : vrijdag 11 september 2009 20:37:21

heb de pads van het weekend ook gebruikt en ook met dreft schoon gemaakt drogen ff op de machine en op stand 6 boven je hoofd en aanzetten!
en droog geek maar dik 150 € is wel heel veel voor een emmer tenzij je geen vrouw hebt (koop toch ook geen dwijl emmer van €150 slotje )is er iemand die dit ding heeft??
ik stel geen domme vragen ik doe het nog niet zo lang maar ooit....
aron225
#21 Gepost : vrijdag 11 september 2009 20:39:23

denk dat je er versteld van staat als je weet hoeveel mensen hier een padwasher hebben

ik nog niet.. maar ooit zal ik er 1 hebben... eerst 2 knappe machine's
as for me no more sigs.. im not cool like that.
lmazereeuw
#22 Gepost : vrijdag 11 september 2009 20:45:35

LoL later als ik groot ben en ik m'n vrouw d'r auto ook moet poetsen 'heb toch echt een emmer nodig'rofl
aron225
#23 Gepost : vrijdag 11 september 2009 20:48:50

stop maar over de vrouw...
was net de neus van me auto aan het "armor-en"
en die begon weer meteen: je moet mijn auto ook doen

ben alleen nu nog niet echt in de mood om 160 euro voor een emmer uit te geven.. al moet ik eerlijk zeggen.. dat zown ding echt fantastisch is!

koop wel een keer een gebruiktte
HLE-99
#24 Gepost : vrijdag 11 september 2009 20:53:08

Heerlijk zo'n universal pas washer, ik reinig mijn pads nu met dit hulpmiddel zeker 50 keer per auto, nu heb ik geen vrouw, maar zie jij je vrouw maar eens zo gek te krijgen dat ze naast je blijft staan om telkens je pads te reinigen tijdens het polijsten.

Glansofiel
lmazereeuw
#25 Gepost : vrijdag 11 september 2009 21:02:11

rofl nee duidelijk geen vrouw maar die van mij ztaat wel naast me maar....zweep je bent daar een stukje vergeten...is hij dat nu echt waart....hij moet wel echt rood worden...diablo zal je vertellen wie er straks echt rood wordt grrr en haar dan maar zegge dat hij er ook zuiniger van wordt 'hij is toch gladder' en dus ook miljeu bewust en makkelijker te vinden in een parkeer garage!rofl
aron225
#26 Gepost : vrijdag 11 september 2009 21:05:39

en doordat hij gladder word, heb je minder luchtweerstand
dus minder verbruik!

eigenlijk dus een goede investering.
stimpy68
#27 Gepost : vrijdag 11 september 2009 21:36:53
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

@Aron146 & lmazereeuw : Let even op het onnodig quoten, ik van jullie beide de onnodige quotes verwijderd zweep
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire