• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn FoFo nooit meer naar een poetsbedrijf

eisedenoord

Detailing rookie
1 jun 2009
11
0
Beste forumleden graag zou ik jullie advies willen,

Ongeveer 3 weken geleden heb ik (ik geef toe uit luiheid) :| mijn auto laten poetsen door een erkend focwa bedrijf in Groningen. Ik heb met de beste man van het poetsbedrijf afgesproken dat hij extra aandacht moest geven aan lichte krassen en aan de bekende swirl's.
Toen ik mijn auto kwam ophalen zag het er echt perfect uit en in volle vreugde reed ik naar huis. Deze vreugde duurde echter niet lang toen ik zag dat mijn auto geen krasje minder bevatte. Sterker nog... ik heb het idee dat met name de achterdeur aan de bestuurderszijde ontzettend meer swirl's bevatte (zie bijgevoegde foto's). Ik baal hier echt enorm van... mede omdat het me 175 euro heeft gekost.
Ik heb vandaag gebeld met het poetsbedrijf en deze geeft aan in tien jaar geen van zulke klachten te hebben ontvangen. Verder kan ik van de week langs komen om het te laten zien en om hopelijk tot een oplossing te komen.

Mijn vraag aan jullie mede-forumers is...

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Als het poetsbedrijf aanbied om de auto nog een keer te poetsen, dit accepteren? Of gewoon (gedeeltelijk) geld terug vragen? Ik zelf heb er niet bijster veel vertrouwen in namelijk.

Zelf doen kan natuurlijk ook alleen ben ik zelf net de respectievelijk valma en turtlewax periode ontgroeid en heb dus geen ervaring met de hier op het forum besproken poetsmiddelen. :weetniet Ik weet hoe ik een auto moet wassen, afspoelen en daarna in de wax zetten maar ervaring met middelen om bijvoorbeeld swirls te verwijderen heb ik niet en ik wil heel graag van die nare krengen af.

Ik sta echt open voor alle tips en wil bij voorbaat jullie danken voor het lezen van dit topic :) (zie hieronder de foto's)

CIMG3489.jpg

CIMG3490.jpg

CIMG3491.jpg

CIMG3492.jpg
 
Knap staaltje prutswerk! Gewerkt met rommel en iets met heel heel heel veel fillers.

De lange streken die ik zie lijkt op een vuile doek waarmee ze polijstmiddel af hebben genomen, geen microvezeldoek in ieder geval.

Ik zou je geld terug vragen, dit is echt te erg. Bovendien is het aannemelijk dat je geen vertrouwen meer hoeft te hebben als er dit werk is afgeleverd.

Voor die 175,- had je een DAP500 kunnen kopen met goede polijstmiddelen en dan had je een stuk beter resultaat gehad! :ja
 
:0

Echt ongelofelijk zeg! Ik heb vorig jaar een Focus ST gezien die ook door een bedrijf onder handen genomen was en vol zat met hologrammen.
Als je dan lui bent kun je de auto beter bij een hobbyist langsbrengen.

Succes met de afwikkeling!! :)^
 
Geld terugvragen en hier een DAP500+ spullen kopen. Lees de handleidingen hier of vraag of je langs mag komen bij een forumlid in de buurt dan kun je zelf de DAP proberen. Als je eenmaal een stukje hebt gedapt dan ben je zo om ;)

Uiteindelijk koop je dan voor 175 euro een machine voor je leven + spullen om je auto zeker een keer of 10 compleet te doen
 
Mochten er 'hobbyisten' (voor zover je je kunt afvragen wie nu de hobbyist is ;) ) zijn die hierin een uitdaging zien in omg. Groningen of toch verder (wil ook best stukje rijden) dan hou ik mij van harte aanbevolen. Uiteraard wil ik zelf graag helpen want van die luiheid heb ik echt wel geleerd :sob:
 
Wat een drama zeg, volgens mij boek je met een oude poetslap en een pot commandant nog beter resultaat. Op hoge poten en op een zonnige dag terug naar het bedrijf en het resultaat onder hun neus duwen. Inderdaad je geld terug vragen maar ik denk dat ze daar nog wel eens moeilijk over kunnen doen...

Als ze altijd op deze manier werken zou ik er niet van uit gaan dat ze dit soort klachten nog nooit eerder hebben gehad, das namelijk klinkklare onzin!
 
Ik ga 'morgen' (ondertussen straks) terug naar het poetsbedrijf. Ik heb de foto's die ik hier heb geplaatst afgedrukt en zal ik morgen aan het bedrijf laten zien. Ben zelf ook wel benieuwd naar hun reactie. Verder moet ik nog even uitzoeken wat nu daadwerkelijk die focwa aansluiting in houd. Wellicht dat zij nog iets kunnen betekenen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes Eise
 
Plaatwerk zoals op de foto... :0

Zo krijgen wij ze binnen voordat we eraan beginnen!!

Geld terug, en snel, dit is serieus PRUTSWERK!!!
 
Beste TS,.

Ik ben woonachtig in Friesland. Op zich niet zo ver van Groningen. Pm me even, dan kijken we of we misschien wat regelen kunnen.
 
Wat een prutsers en dat dat nog 175 mag kosten, zal wel een probleem worden om geld terug te krijgen omdat het alweer een week of wat geleden gedaan is, ik denk dat ze gaan zeggen dat je ze er zelf ingewassen hebt of dat het door een wasstraat komt.

Ook hier ben je welkom om tot een oplossing te komen
 
he? dat meen je niet! Terug gaan en geld terug vragen. Dit kan gewoon echt niet. Balen man...denk je dat je veilig zit bij een erkend focwa bedrijf....bah...Ik zou de adviezen die hier al staan ivm de DAP ter harte nemen...:)

Er is vast wel iemand in de buurt die je op weg kan helpen. Succes in ieder geval!
 
Kanonnen, wat een prutswerk! Ik sluit me verder geheel aan met de andere forummers: teruggaan, geld terugeisen en dit investeren in een DAP + aanverwanten.
 
jah ik heb onlangs ook een zwarte BMW gekregen die vorig jaar door een carrossier was gedaan. Manman vol hologrammen en dan beweerde de carrossier dat het wax is en dat dat wel zou verdwijnen na een paar keer wassen. Ongelooflijk zoiets maar ja...
 
geld terug vragen ABSOLUUT!

en een forummer vragen of die je wagen een fatsoendelijke detailbeurt wil geven
 
He, mijn vorige auto was ook zo'n donkerblauwe Focus 5drs. Alleen was die bijna altijd grijs, omdat ik hem praktisch nooit waste..... dat is met m'n huidige auto nu wel anders.... :grinning:

Maar wat een stelletje prutsers zijn er aan het werk geweest zeg! Ook op deze foto uit je voorstel-topic kan je zien dat de trims op je deuren en de handgrepen helemaal wit zijn uitgeslagen van de polijst/wax-rotzooi die ze gebruikt hebben. En dan niet eens de moeite nemen om ze weer mooi zwart te maken..... 8o

DSCF2288.jpg
 
Een 50/50 laten doen door iemand van het forum en dan terug gaan. Of iemand van het forum de hele auto laten doen, en dan teruggaan en de rekening afgeven. Zit regelmatig in Friesland mocht je nog iemand zoeken die je auto echt kan detailen. Had hetzelfde probleem op de Audi:
IMG_1665.jpg

IMG_1712.jpg
 
Ben je mooi klaar mee dan..
8-o

Ik woon in Eelde, mocht je er met het bedrijf niet uitkomen kan ik misschien wat voor je betekenen.
 
En ben je langsgeweest?
Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat ik nieuwsgierig ben naar hun reactie :)
 
Nog nooit klachten gehad...............rofl

Gevoel voor "humor" hebben ze in ieder geval, enig gevoel voor detailen zeker niet.

Ik ben ook eens benieuwd hoe dit opgelost gaat worden door het "poets"bedrijf, maar ik vrees het ergste.