|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-4-2009 Locatie: Maas en Waal
|
Ik heb het idee dat poorboys en chemical guys uit dezelfde ketel komen. Is dat ook zo of zijn deze 2 merken heel anders van elkaar.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
Als ik mij niet vergis komen de producten van dezelfde fabrikant vandaan, en worden ze door verschillende labels op de markt gebracht. De flesjes lijken ook wel erg veel op elkaar he?! In veel gevallen zijn de producten goed of exact vergelijkbaar, maar sommige dingen zijn dacht ik weer wat verschillend qua aanpak en gebruiksdoel. Glans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-5-2009 Locatie: Zoetermeer
|
inderdaad ik zie veel gelijkenissen, sprak laatst op een meeting in asten een man die het verkocht (prodetailing) en zei dat er qua resultaat niet veel verschil in zit qua detailers polishes e.d.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Ik weet wel dat Chemical Guys, SmartWax en nog meer labels van dezelfde fabrikant komen ( Wagner Warner o.i.d.), maar ik dacht dat Poorboy's een andere toko was. De flesjes lijken inderdaad op elkaar, omdat dat gewoon dezelfde flesjes zijn. Die zullen ze wel gewoon bij dezelfde leverancier halen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-4-2009 Locatie: Maas en Waal
|
Ik wilde cg proberen maar als deze 2 gelijk zijn dan laat ik ze schieten. Zonde van het geld. We gaan voor Collinite sapphire autowax om te proberen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Ik durf niet zeggen of het nu van de zelfde fabriek komt of niet ,maar Chemical Guys heeft wel een veel groter assortiment als Poorboys. Ik heb van beide merken al het één en het ander getest. Zoals bv. : Jetseal <-> Ex-P ,Kiss Off <-> Pb APC ,Speed Wipe <-> Spray & Gloss ,... En er zit toch wel verschil tussen deze producten.  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Tim schreef:Dat is onjuist! Dat is een hardnekkig gerucht, maar klopt niet. In bepaalde gevallen halen ze wel beiden de basisingredienten beiden bij Warner Chemicals vandaan. Maar dat is in een beperkt aantal gevallen zo. Bovendien gebruikt Chemical Guys alle standaard 'recepten' van de fabrikanten zoals Warner en heeft Poorboy's World zijn eigen chemist die producten ontwikkeld. Tim schreef:Uh nee, verre van! Ik geloof niet dat die mannen elkaar veel zien.
De ene zit ook in New York, de andere in California. Tim schreef:Was een beetje aan het surfen en kwam er net achter dat Chemical Guys niets meer is dan een private label van de fabrikant: Warner Chemicals. Ze hebben geen eigen chemist in dienst zover ik het begrijp.
Niet dat daar iets mee mis is hoor, want Meguiar's koopt ook bij verschillende fabrikanten in, maar zie dienen nog hun eigen 'recept' in en hebben hun eigen chemisten.
Zie ook deze topics: http://forum.carclean.nl...-Swirl-Buff-Polish.aspx
http://forum.carclean.nl...st699/Chemical-Guys.aspxI'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Soepergrover schreef:Ik weet wel dat Chemical Guy's, SmartWax en nog meer labels van dezelfde fabrikant komen (Wagner o.i.d.), maar ik dacht dat Poorboy's een andere toko was. De flesjes lijken inderdaad op elkaar, omdat dat gewoon dezelfde flesjes zijn. Die zullen ze wel gewoon bij dezelfde leverancier halen. De flesjes komen inderdaad uit dezelfde fabriek.  Heb je Wolfgang in je assortiment? Check die ronde flessen, dat zijn ook weer dezelfde flessen. Alleen dan in het zwart, maar uit dezelfde flessen fabriek. Ik kan je verzekeren dat Wolfgang niet door de jongens van Chemical Guys gemaakt worden.  Smartwax en Chemical Guys zijn wel van dezelfde eigenaar en de producten zijn in veel gevallen ook nagenoeg 1 op 1 met alleen een ander label. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
B.K. schreef:Ik durf niet zeggen of het nu van de zelfde fabriek komt of niet ,maar Chemical Guys heeft wel een veel groter assortiment als Poorboys. Ik heb van beide merken al het één en het ander getest.
Zoals bv. : Jetseal <-> Ex-P ,Kiss Off <-> Pb APC ,Speed Wipe <-> Spray & Gloss ,...
En er zit toch wel verschil tussen deze producten. Poorboy's kiest er bewust voor om het assortiment compact te houden. Waarom? Omdat zij van mening zijn dat de producten dusdanig multifunctioneel zijn dat je niet verschillende varianten nodig hebt. Het assortiment van Chemical Guys is echt té groot met zo ontzettend veel variaties in kleur, geur net even een andere samenstelling etc. dat je als gebruiker door de bomen het bos niet meer ziet. Daar kiest Poorboy's bewust niet voor. En de voorbeelden die je noemt dekken denk ik wel de lading. Ze lijken opelkaar, maar als je ze naast elkaar zet, dan zie je toch dat er duidelijke verschillen zijn. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Ja ,ik was aan het denken of er nog iets was ,even naar de flessen gekeken maar ik zag niet direct ies wat ik nog kon vergelijken. Er zijn inderdaad duidelijk verschillen ,zeker de Jetseal <-> Ex-p (het gebruiks gemak dan). Chemical guys heeft inderdaad een te groot aantal ,veel producten hebben een andere naam en kleur maar doen uiteindelijk hetzelfde. Iets wat het nieuwe gebruikers alleen maar moeilijker maakt. Ik denk bv. aan dressings ,aparte clay-lubes terwijl het ook met al hun andere Qd's gaat ,te veel verschillende shampoo's... Neemt natuurlijk niet weg dat het wel allemaal goede producten zijn. Poorboys producten zijn ook multi-functioneel.. Iets zoals Spray & Wipe ,hoeveel Chemical guys producten kan ik vinden om al de functie's van S&W te vervullen.  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Meguiar's toch ook? De Spray & Wipe doet hetzelfde als: Quick Detailer, Quick Interior Detailer, Quick Wheel Detailer, Glass Cleaner, Speed Detailer... Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Het komt puur en alleen omdat gebruikers graag een apart flesje willen hebben voor een apart doel. Anders worden ze zenuwachtig. 'Stel je voor dat één product voor verschillende dingen geschikt is'. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Oew, ik heb dat nou juist andersom. Ik heb er zelfs een beetje spijt van dat ik een gallon Last Touch heb besteld i.p.v. Spray&Wipe. De laatste is een stuk veelzijdiger. (en de LT staat zelfs nog ongeopend in de kast te wachten op eerste gebruik)
|
|
|
|
Al doende leert men  Ach met Last Touch is niets mis hoor! Voor de volgende keer toch S&W  I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-6-2008 Locatie: Dordrecht
|
Ik ben verliefd op de geur van Last Touch......
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,343 seconden.