Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's 12>
Hoe wassen jullie de MF doeken? Opties
NHke
#1 Gepost : zondag 14 juni 2009 20:29:26
Rang: Lid

Hoe wassen jullie de MF doeken?

Sommige kennen het wel, je koopt een nieuwe MF doek die SUPERzacht is..
Na een paar keer gebruiken en een paar wasbeurten later is hij meer ruw geworden..

Is hier iets aan te doen?? Ze worden zonder wasverzachter gewassen..
wesje
#2 Gepost : zondag 14 juni 2009 20:30:16

Ik doe altijd een scheutje huishoudazijn in het wasverzachterbakje.
megane_cc
#3 Gepost : zondag 14 juni 2009 20:45:48

Wanneer ik vind dat de doeken ruw aanvoelen gebruik ik Cobra Micro-restorer, http://www.carclean.nl/p...780ml_MR-128_100826.aspx
tsunami69
#4 Gepost : zondag 14 juni 2009 20:53:05

Als ze ruw worden gaat er mf restorer mee de wasmachine in, anders gewoon wasmiddel (zonder wasverzachter) en soms een scheutje schoonmaakazijn
Let's hyve!: http://tsunami69.hyves.nl/

Alles is te lopen, als je maar genoeg tijd hebt.

Jeroen
#5 Gepost : zondag 14 juni 2009 21:04:20

Mmmh, ik was ze gewoon elke keer met de cobra micro restorer gezamelijk met een scheutje azijngeniet

"2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"

Peter Jansen
#6 Gepost : zondag 14 juni 2009 21:54:00

Ik doe er altijd een shep Vanisch erbij.

Groet, Peter

Volgens mijn psychiater ben ik schisofreen. Wijzelf vinden van niet.

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!
sjoerdnijhuis
#7 Gepost : zondag 14 juni 2009 22:30:57

dat poeder bedoel je?? weetniet

dat is toch een no-go area?? poeder kan in je vezels blijven hangen met krassen als gevolg pas op
Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten.
“It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.”
Powered by Festool
tinus
#8 Gepost : zondag 14 juni 2009 22:54:18
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ik was ze met vloeibaar wasmiddel, en om de 2 keer wassen met MF-restorer van Cobra.
Ideaal spul want het maakt de doeken goed schoon en heerlijk zacht.
Glans is een keuze wink2
Matthijs
#9 Gepost : maandag 15 juni 2009 9:07:11
Detailer brons: Matthijs

sjoerdnijhuis schreef:
dat poeder bedoel je?? weetniet

dat is toch een no-go area?? poeder kan in je vezels blijven hangen met krassen als gevolg pas op

Dat poeder lost op in water.
DKBM
#10 Gepost : maandag 15 juni 2009 9:11:03

Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Ik doe ze gewoon in de wasmachine, met ofwel vloeibaar ofwel poederwasmiddel. De doeken zijn nog hardstikke zacht en ik heb totaal geen last van korrels oid in de doeken. Onlangs had ik een mooi vergelijk: een regelmatig gebruiek en gewassen groene Deluxze Mage Towel en een brandnieuwe: ik zie nog steeds niet wat de oude en wat de nieuwe is. En zo hoort het! cool

Uiteraard was ik altijd zonder wasverzachter, niet warmer dan 40 graden en er gaat niets in de droger.
Vrienden noemen me Martin
scenic
#11 Gepost : maandag 15 juni 2009 11:34:31

Gewoon in de wasmachine ZONDER wasverzachter! regels
Marcel
Scenic II 2.0 16V DynLux MY05 B66 Gris Eclipse * 17 inch Borbet LV4 Lights Black * Continental SportContact2 225/50/17 * PE150 Finishine DAP900

scenic
#12 Gepost : maandag 15 juni 2009 11:35:43

Peter Jansen schreef:
Ik doe er altijd een shep Vanisch erbij.

Groet, Peter

Dan doe je de wasmachine open en WEG microfibers! LoL
Marcel
Scenic II 2.0 16V DynLux MY05 B66 Gris Eclipse * 17 inch Borbet LV4 Lights Black * Continental SportContact2 225/50/17 * PE150 Finishine DAP900

Dolby
#13 Gepost : woensdag 17 juni 2009 13:36:09

DKBM schreef:
Ik doe ze gewoon in de wasmachine, met ofwel vloeibaar ofwel poederwasmiddel. De doeken zijn nog hardstikke zacht en ik heb totaal geen last van korrels oid in de doeken. Onlangs had ik een mooi vergelijk: een regelmatig gebruiek en gewassen groene Deluxze Mage Towel en een brandnieuwe: ik zie nog steeds niet wat de oude en wat de nieuwe is. En zo hoort het! cool

Uiteraard was ik altijd zonder wasverzachter, niet warmer dan 40 graden en er gaat niets in de droger.

Oh ik gooi de microvezel doeken wel in de droger. Dus dat mag dus niet blijkbaar weer iets geleerd. cool
---==== www.Opelstylingclub.nl ====---
B.K.
#14 Gepost : woensdag 17 juni 2009 13:54:22
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ik doe het hele spel ook in de droger.. Buiten dat ze wat statisch zijn als ze er uit komen ,niets aan de hand..

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
Lexusfreak
#15 Gepost : woensdag 17 juni 2009 14:32:08

ik doe ze ook in de droger, op 30 min. zijn ze nog niet door en door droog, laat ze de rest aan de lucht drogen, bevalt me tot heden goed great
Soepergrover
#16 Gepost : woensdag 17 juni 2009 14:55:40
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Na wassen in de wasmachine (kort programma op 30 graden) laat ik ze gewoon aan de lucht drogen. Na centrifugeren is er al een hele hoop water uit (mijn Meg's washmitt is dan al bijna droog).
Als de doeken net uit de wasmachine komen 'wapper' ik ze nog even met het handje uit. Een eenvoudige, maar doeltreffende tip die ik op dit forum heb opgedaan. Het zorgt ervoor dat de vezels niet meer zo plat liggen.
ThaBird
#17 Gepost : maandag 20 juli 2009 22:32:33

Heeft iemand al eens geprobeerd om vanish bij het weken te gebruiken?

Kan dit of is het agressief?
Koko
#18 Gepost : maandag 20 juli 2009 22:47:57

Ik doe ze altijd meteen na gebruik in de wasmachine op een kort wasprogramma 40 graden zonder wasmiddel en zonder wasverzachter en dan hang ik ze buiten op om te drogen. Altijd schoon geworden zonder wasmiddeltjes.
Fiat Punto - Eibach Sport Line - 17" Wolfrace Shark - Pioneer DEH-P88RS - Hertz MLK165 Compo - Hertz ML3000 Subwoofer - Audison VRX 4.300 Shadow Chrome Limited Edition - Audison VRX 1.500 Shadow Chrome Limited Edition
Wil
#19 Gepost : maandag 20 juli 2009 23:25:13

ThaBird schreef:
Heeft iemand al eens geprobeerd om vanish bij het weken te gebruiken?

Kan dit of is het agressief?

Ik laat de doeken altijd een nachtje weken in een emmer met warm water en een scheut vloeibare vanish.
Het werkt bij mij perfect, vooral de doeken (oude Meguiar's "water-magneet" en dergelijke) die ik gebruikt heb voor mijn velgen.

Hierna gaan ze de wasmachine in op 40 graden en daarna de droger in op kastdroog.

Centoquarantasette
#20 Gepost : dinsdag 21 juli 2009 7:18:03

Ik was ze in de wasmachine met een wasmiddel zonder bleek en (ingebouwde) wasverzachters. In het wasverzachter laatje doe ik een dopje MF Rejuvinator van Pinnacle. Resultaat is prima de doeken worden brandschoon en blijven gewoon zacht.

In gebieden met hard water (veel kalk in het water dus) kan je natuurijk altijd azijn aan het waswater toevoegen hieraan bind zich de kalk die in het water bevind.

en waar hebben we dan hard en/ of zacht water? kijk eens hier
[url=http://www.verswater.nl/NR/rdonlyres/2D5B55BF-0B26-4467-9EB5-B70634E63A57/0/Lijst_waterhardheden_Nederland_2003.pdf]

Poeder of vloeibaar wasmiddel maakt echt geen moer uit als je je teminste houd aan de dosering niet teveel ( dan lost het niet op) niet te weinig ( dan werkt het niet en blijft de machine vuil. ja de machine word ook gereinigd met het spoelwater)

Draai nooit een te kort wasprogramma met een volle dosering waspoeder.

Alfa 147 2.0 T-Spark Distinctive, Eibach Pro System -30mm - tentar vie non battute
Gasten die "muziekjes" zetten over race filmpjes sporen niet helemaal!
ThaBird
#21 Gepost : dinsdag 21 juli 2009 11:19:22

Centoquarantasette schreef:

en waar hebben we dan hard en/ of zacht water? kijk eens hier
[url=http://www.verswater.nl/NR/rdonlyres/2D5B55BF-0B26-4467-9EB5-B70634E63A57/0/Lijst_waterhardheden_Nederland_2003.pdf]

Das interessant maar wat betekenen die waardes? bij ons staat er 8-10
wesje
#22 Gepost : dinsdag 21 juli 2009 14:54:55

De hardheid van water wordt in Nederland uitgedrukt in Duitse graden hardheid (ºdH). De hardheid van het drinkwater in Noord-Brabant varieert van 4,8 ºdH tot 16,3 ºdH. Dit geeft de hoeveelheid kalk in water aan. Hiervoor hanteren de waterleidingbedrijven de volgende indeling:

0 tot 4º dH: zeer zacht water
4 tot 8ºdH: zacht water
8 tot 12ºdH: gemiddeld
12 tot 18 ºdH: vrij hard water
18 tot 30 ºdH: hard water
sjefg40
#23 Gepost : maandag 30 november 2009 13:42:43

Ik gooi alles gewoon in de wasmachine met willekeurig wasmiddel.
Daarna 20 tot 30 min in de droger met tennisballen erbij. (zei me moeder dat dat de doeken zachter houd)
Wat is eigenlijk het probleem met wasverzachter?
Gr, Pim
Surfingwizzkid
#24 Gepost : maandag 30 november 2009 14:17:57

Probleem met wasverzachter is dat de vezels van de microfiber dicht gaan zitten en zo niet goed hun werk kunnen doen.
De microfibers nemen dan geen vocht meer op en uitbuffen van wax gaat een stuk moeilijker.
Ik ben zo geboren, wat is jouw excuus?
Detailer in wording, tips zijn altijd welkom
My life's a joke, they just got the punchline wrong!
tsunami69
#25 Gepost : maandag 30 november 2009 14:18:17

Met wasverzachter gaan de vezels aan elkaar plakken waardoor ze stugger worden en minder vuil/residu opnemen
Let's hyve!: http://tsunami69.hyves.nl/

Alles is te lopen, als je maar genoeg tijd hebt.

suby555
#26 Gepost : maandag 30 november 2009 16:41:29

Ik doe ook altijd zonder wasverzachter!

Maar wat als ze toch eens met wasverzachter gewassen zijn, kan je dit terug draaien door opnieuw te wassen zonder wasverzachter?

Of met de Cobra MF restore?
B.K.
#27 Gepost : maandag 30 november 2009 17:24:27

Nope, ze koken kan dan eventueel nog helpen.

Trouwens niet zomaar willekeurig wasmiddel nemen. Altijd even de achterkant lezen, bij sommige middelen zit er wasverzachter bijgevoegd pas op

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
stimpy68
#28 Gepost : maandag 30 november 2009 17:40:24
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

suby555 schreef:
Ik doe ook altijd zonder wasverzachter!

Maar wat als ze toch eens met wasverzachter gewassen zijn, kan je dit terug draaien door opnieuw te wassen zonder wasverzachter?

Of met de Cobra MF restore?

Met een restorer (vandaar de naam knipoog ) kun je het weer goed krijgen. Zo'n MF restorer is eigenlijk niets anders dan een heel goede ontvetter.
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
B.K.
#29 Gepost : maandag 30 november 2009 17:53:33

Ben je daar zeker van Adrie, ik heb die fout eens gemaakt. Maar wassen met Microfiber wash (Chemical Guys) doet niet veel af.

Helpt de Restorer van Cobra hier wel tegen dan?

stimpy68
#30 Gepost : maandag 30 november 2009 18:00:39
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Lees even mee:

Citaat:

The only detergent properly formulated for maintaining and restoring microfibers.

Yes, microfibers are machine washable. Completely. But the truth of the matter, is that with all of the polishes, waxes, oils and chemicals that we apply and remove with our microfiber towels, a regular old household detergent doesn’t cut it when it comes to cleaning or restoring them! Microfibers (when new) work so efficiently because each of the millions of individual fibers are microscopically split to allow for superior absorption. The downside to the design is that extracting all of the product that they have absorbed is nearly impossible with a regular detergent. Eventually, the build-up will compromise the cleaning, buffing or polishing efficiency of the microfibers, or worse, cause deterioration or stiffness to set in, thus, reducing the longevity of the microfiber.

I have an ever-growing collection of microfibers--from around the world, different weaves, varying plush-nesses, colors, thread counts (OK, I’m on the verge of obsession). I guess it makes me somewhat of a microfiber junkie—and, believe me, with all my experimentation, the difference that Micro-Restore makes, in comparison to your average laundry detergent, is phenomenal. All the oil, wax and gunk that they soak up—Micro-Restore eradicates, leaving the microfibers in a like-new state--supple and velvety soft. After all, if they’re going to touch the surface of my car, anything less would be a sin!

Micro-Restore is superior for treating, cleaning and preparing microfibers because it is a powerful degreaser—a strong detergent—with the absence of bleach or fabric softeners, both of which mean a certain slow death to microfibers. Micro-Restore works to remove every last bit of product that is naturally absorbed by microfibers—cleaning them thoroughly, opening their “pores” which allows them to do their job to the best of their capabilities—and extending their life.

Micro-Restore’s concentrated aqueous formula is a special blend of surfactants, emulsifiers, chelating agents and water softeners. The combination of ingredients in Micro-Restore has the power to break down all chemicals and heavy residues and remove them. The water softeners in the formula nuetralizes calcium and magnesium in hard water that cause towels to stiffen over time. Micro-Restore is the ultimate cleaner for microfibers because it rids them of all product without ruining their structure. Oh, and did I mention that it is biodegradable?

De eerste keer dat ik het gebruikte, waste ik mijn schone doeken in een emmer, schone doeken die al gewassen waren met een normaal wasmiddel, na enkele minuten kwam er allemaal zwarte meuk uit de doeken, ze waren dus nog niet schoon ohoh Toen ik mijn hand in de emmer met sop deed voelde het nog lekker zacht aan, maar zodra ik mijn handen afdroogde, waren mijn handen schraal, een sterke onvetter dus. Misschien is de CG microfiber was toch anders dan de cobra. Ik kan het zelf niet testen aangezien ik deze doeken nooit met wasverzachter was...
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
tamer
#31 Gepost : maandag 30 november 2009 21:12:48

even off topic.

bij mij blijven de gele handpads van megs bijna altijd zwart (kunststof en rubber gebruik) na gebruik van wasmachine.
ik spray het van te voren in met apc.
en ik heb nu al drie pads die zeg maar afbrokkelen en het vuil er niet uitgaat. ook twee even coat appl zijn kapot gegaan.

ik laat ze wassen zonder wasverzachter en op 40 C.

hebben julie dit wel eens meegemaakt en wat is de oorzaak
aron225
#32 Gepost : maandag 30 november 2009 21:46:34

ik krijg mijn "black polishing pad" echt niet meer wit
niet met cillit bang.. ook niet met cif powercream zelfs niet met dasty (al denk ik dat cif powercream aggresiever isWhistle )

dus helaas!
as for me no more sigs.. im not cool like that.
mk-us
#33 Gepost : maandag 30 november 2009 23:54:35
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

aron147 schreef:
ik krijg mijn "black polishing pad" echt niet meer wit

Black pad niet meer wit? Ben ik nu gek of is die pad niet zwart van kleur ?

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's 12>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire