|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-9-2008
|
Het kunststof bij mijn achterwisser is al heel lang wit uitgeslagen door wax (meg. dc step 3). Heb al 2 keer geprobeerd met wibra dasty (onverdund) en een tandenborstel het schoon te maken, maar zoals te zien nog geen resultaat. Iemand een advies? De andere kunststof delen oa. bumpers die ook wit waren heb ik wel schoongekregen. 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-12-2008 Locatie: Sint-Jansteen
|
De volgende keer de trims afplakken is al een heel goed advies! Je kan het eens proberen met APC en daarna PB Trim Restorer. mvg, Peter
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-4-2009 Locatie: Oegstgeest
|
Pindakaas  Werkt echt super. Erop smeren en kwartiertje wachten. Dan afvegen en weg zijn de witte resten.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-5-2009 Locatie: Zoetermeer
|
dutchcardetailing schreef:Pindakaas  Werkt echt super. Erop smeren en kwartiertje wachten. Dan afvegen en weg zijn de witte resten. dit is wel het laatste wat ik had verwacht haha, je moet er maar op komen...
|
|
|
|
Peter-WRX schreef:De volgende keer de trims afplakken is al een heel goed advies! Je kan het eens proberen met APC en daarna PB Trim Restorer. Afplakken wordt inmiddels al gedaan. Vandaag maar eens de APC besteld. Trim Restorer niet, want heb nog Meguiar's Trim Detailer. Wordt vervolgd...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2008 Locatie: Emmen
|
Pindakaas en Trim Restorer zijn naar mijn inzien geen oplossing. Het maskeert de vlekken slechts tijdelijk. In pindakaas zit ook olie, hierdoor wordt het kunststof weer mooi zwart maar na verloop van tijd ben je weer terug bij af. Ook Trim Restorer zal het niet verwijderen maar slechts maskeren. Misschien helpt APC, maar dan zou het denk ik met Dasty ook wel moeten lukken. Maar het is het proberen waard!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-4-2009 Locatie: Oegstgeest
|
Pindakaas maskeert de vlekken niet. Heb het zelf meerdere malen geprobeerd en de vlekken bleven weg bij mij. Goed laten intrekken en dan kan je het eraf vegen. Nu enkele maanden later zijn er nog geen vlekken te zien.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2008 Locatie: Alblasserdam
|
Probeer het schoon te boenen met APC en een washandje / stuk badstof waarbij je vooral druk uitoefent met de vingertoppen. Evt een extra keer herhalen, vervolgens droogmaken en behandelen met Trim Restorer. Ik heb, sinds ik aan detailing verslaafd ben, nooit meer last gehad van witte vlekken om de trims die er niet meer afgingen. Vrienden noemen me Martin
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-9-2008
|
met gummireiniger van riwax, smelt als sneeuw voor de zon!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-12-2008 Locatie: Leiderdorp
|
Eerst Endurance Tire Gel, uitwrijven, dan na ongeveer 1 week de PB Trim Restorer eroverheen! KLAAR! Marcel Scenic II 2.0 16V DynLux MY05 B66 Gris Eclipse * 17 inch Borbet LV4 Lights Black * Continental SportContact2 225/50/17 * PE150 Finishine DAP900
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-11-2008 Locatie: Valkenswaard-Aalst-Waalre
|
Weet het niet helemaal zeker, maar de truc lijkt een beetje te zijn dat je de WAX ( vet ) aanpakt met een product dat overeenkomt met die wax ( VET ). Pindakaas, gel, olie. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is mij ook wel eens gelukt met WD 40 en / of kruipolie. De wax "lost" gemakkelijker op in een substantie die dezelfde eigenschappen heeft. Daarom lukt het bijvoorbeeld met Dasty juist niet. Dasty is een "ontvetter"..... Je duwt, met kracht, op en tegen de wax. Met een product dat GEEN verbinding aan wil gaan met die wax. Met de Dasty en "boenen" duw je de wax juist verder het kunststof in. Kan dit niet geheel wetenschappelijk onderbouwen, maar heb sterk de indruk dat dit zo ongeveer werkt. Geduld is Schoon
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-5-2009
|
Met WD40 lukt het inderdaad prima.
|
|
|
|
Een update: APC werkt ook niet. Heb na APC wel de Meguiar's Trim Detailer gebruikt, heb inderdaad het gevoel dat het maskeert. Na het aanbrengen is het wel weer mooi zwart, maar na 1 dag zie ik het witte residu alweer lichtjes doorheenkomen.
Binnenkort maar eens de "gekke" ideeën proberen.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Je zou nog Wax Blaster kunnen proberen: http://www.carclean.nl/p...ster_WB-3410_100823.aspxI'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-3-2009 Locatie: Dordrecht
|
@ Tim
Heb jij ervaring met de Wax Blaster? Wat is het precies?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bunschoten
|
een leverancier van mij heeft daar een leuk productje voor.....maarja dat is niet voor particulieren te koop (alleen levering aan bedrijven kost wel dik 25 euro per liter en er is helaas geen kleine verpakking
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-11-2008 Locatie: Valkenswaard-Aalst-Waalre
|
Karlok schreef: Binnenkort maar eens de "gekke" ideeën proberen. Hoi Karlok: Spuit eerst een beetje WD 40 op een doekje. Probeer dat voorzichtig. Is het resultaat niet direct naar wens, leg dan een "laagje" WD 40 op de aangedane plekken. Eventjes z'n oplossende werk laten doen en weer afnemen. Ik denk dat je redelijk snel tevreden zult zijn. Leonneke. Geduld is Schoon
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Lelystad Haven
|
nogmaals, PINDAKAAS doet het hem. ongelovenlijk maar waar! Oud Japans Gezegde WAX ON - WAX OFF
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-6-2008 Locatie: Apeldoorn
|
Binnekort in uw favoriete webshop dus verkrijgbaar in handige knijpflessen: 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-8-2008 Locatie: Utrecht
|
Met stukjes noot is moeilijk smeren en ook niet handig in knijpflessen
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-6-2011 Locatie: den haag
|
Heeft iemand wel eens pindakaas op zijn autobanden geprobeerd? en werkt pindakaas ook op de verweerde tuinstoelen?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-5-2011 Locatie: A'dam
|
Pfff stoffig hier Ik zou zeggen probeer het en laat het ons weten! NewMiniClub.nl
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-6-2010 Locatie: België antwerpen
|
Abarth schreef:Met stukjes noot is moeilijk smeren en ook niet handig in knijpflessen stukjes noot zijn de nieuwe verbeterde abrasive korrel die erin zit voor extra werking ervaring leerd mij dat afplakken al veel helpt, alsook je trims VOOr het polijsten te bewerken met een trim restoren(bvb die van pb's,megs...) omdat je trim dan al vettig staat en veel minder polijstresidu gaat opnemen! nog liever een ster in men vooruit dan een op men motorkap
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-11-2008 Locatie: Bergentheim
|
Acc_Focus schreef:stukjes noot zijn de nieuwe verbeterde abrasive korrel die erin zit voor extra werking ervaring leerd mij dat afplakken al veel helpt, alsook je trims VOOr het polijsten te bewerken met een trim restoren(bvb die van pb's,megs...) omdat je trim dan al vettig staat en veel minder polijstresidu gaat opnemen! Ik heb het 1x vóór het polijsten bewerkt met een trim restorer maar dat zou ik persoonlijk afraden, de tape hecht dan ook voor geen meter meer Neil KampherbeekPeugeot 106 1.6 Rallye bj. 1996 Peugeot 207 1.6 16V XS Pack bj. 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
Black WOW-Pre WOW VAG rules
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Biddinghuizen
|
Kan ik na het proberen op mijn auto ook aanbevelen  Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-2-2009 Locatie: Kartonen Doos Onder De Brug
|
Melanine sponsje er over en klaar is klara
|
|
|
|
Guest
|