• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Daihatsu Cuore

ANI

Detailing rookie
1 jun 2009
45
0
Laatst de Daihatsu Cuore van mij/mijn moeder eens even een verwenbeurtje gegeven. Deze Cuore is in 2005 geboren, en in Augustus 2008 met 40k op de klok bij ons in de familie gekomen, als 'cadeau' voor het behalen van mijn rijbewijs. Het is uiteraard niet de meeste luxe auto ooit, maar hij voldoet prima. Ipod aan de radio, airco aan en gaan! En zolang je er met max 2 mensen in zit gaat hij nog best snel van zijn plek, mede door de felle 3 cylinder en het lage gewicht.

Voorheen waste ik de auto altijd met dreft, en eens per half jaar in de (Halfords) wax. In de winter ging de auto door de wasstraat.
Maar had al een tijdje het idee dat dit niet de ideale manier van wassen was, dus me maar eens verdiept in 'het poetsen van een auto', en toen kwam ik op deze site......

Een leuk pakketje besteld, en aan de slag gegaan!

Mothers California Gold Clay Bar Paint Saving System -
PB Black Hole
PB Natty's Paste Wax Blue
PB Trim Restorer
Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator 3x
Microfiber Applicator Pads 2x
PB Deluxe Mega Towel
Mothers Genuine Lambswool Wash Mitt
PB Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 946ml

De Foto's:
30sen2r.jpg

De oude spullen

dwexe1.jpg

De nieuwe spullen.
De bandenzwart en velgenreiniger zitten nog helemaal vol, dus vond het zonde om daar nieuwe voor aan te schaffen.

bi2lo7.jpg

De auto bij aanvang

2qcp82h.jpg

142g5dj.jpg

Beading?

15duzqs.jpg

ehkos6.jpg

2wme89g.jpg

Swirls te over

208y1dg.jpg

Twee emmers, uiteraard!

2lnfypj.jpg

Ik stond er echt van te kijken hoeveel vuil de klei uit de lak haalde. Daarnaast werd de lak echt heerlijk glad, en was er al enige beading zichtbaar. Ideaal spul dat klei!

5yxm9u.jpg

Blackhole aanbrengen

16azbk6.jpg

Resultaat na de blackhole

2gxmc6s.jpg

Hier zie je de Natty's curen, volgens mij wel iets te dik aangebracht volgens mij?

15d1bao.jpg

Klaar! Om een foto te maken van de beading een emmer water op het motordekseltje gegooid, alleen bleven er maar een paar druppels over! Dit had ik nog nooit gezien!



En nu nog wat foto's van het eindresultaat:

2iqzn0k.jpg


25tvmoi.jpg


2eyf5uo.jpg


2ezl84y.jpg


w5r38.jpg


2gt1y83.jpg


rkr4mx.jpg


2yv026q.jpg



Zoals op de foto's te zien is, knapt de wagen er echt super van op. Swirls zijn nog wel zichtbaar, maar daarvoor schaf ik ooit nog wel een DAP aan. Vindt het wel prima zo. Bestelling was al duur zat. :grinning:
 
ANI zei:
Voorheen waste ik de auto altijd met dreft.

Nu je het toegegeven hebt, wilde ik eigenlijk wel eens vragen:WAAROM!? Niet om je af te kraken, maar ik wil nu eigenlijk wel eens weten wat de gedachtegang is geweest hierachter :weetniet

Verder mooi resultaat :)^ En met die swirls gaat het ook wel goedkomen!
 
Binnetie zei:
Ziet er mooi uit. Hij glimt weer mooi. En de beading is soms adembenemend :heart_eyes:
Hoe lang ben je er nu mee bezig geweest?

Denk ongeveer 4,5 uurtjes. Kleine auto's hebben zo hun voordelen. ,^^

stimpy68 zei:
Nu je het toegegeven hebt, wilde ik eigenlijk wel eens vragen:WAAROM!? Niet om je af te kraken, maar ik wil nu eigenlijk wel eens weten wat de gedachtegang is geweest hierachter :weetniet

Tsja, de autoshampoo was op. En toen dacht ik van dan gebruiken we gewoon Dreft, en dat werkte eigenlijk wel prima. En wist ik veel dat het slecht was voor de lak. Maar ik weet nu wel beter, gelukkig maar! :)
 
stimpy68 zei:
Nu je het toegegeven hebt, wilde ik eigenlijk wel eens vragen:WAAROM!? Niet om je af te kraken, maar ik wil nu eigenlijk wel eens weten wat de gedachtegang is geweest hierachter :weetniet

Dat vraag ik mij ook altijd af. Heb het de laatste tijd wel vaker gehoord dat mensen voorheen met Dreft wasten.... 8o


En ja, volgens mij is die Natty's behoorlijk royaal opgebracht. Een heel dun laagje is al voldoende! Of ruikt het ook extra lekker als je het zo dik opbrengt? :heart_eyes: :D

En je Dai-hatsjoe is er aardig van opgeknapt! :cool:
 
Vroeger deed ik de auto ook met afwasmiddel, een borstel + spons, uiteraard slechts een emmer en een zeem. Dat was minimaal 15 jaar geleden. Daarna deed de wastraat / wasbox zijn intrede. Waarom afwasmiddel? Simpel: je hebt het in huis, het maakt schoon (tenminste, dat denk je totdat je gaat kleien) en als het een beetje meezit staat er op de fles dat er 'extra glansmiddel' in zit. Wat wil je nog meer? Het servies knapt er van op, dus waarom de auto niet?! En het was makkelijk als je er achter kwam dat de autoshampoo (bijvoorbeeld D2 en erger) onverwacht weer eens op was en je toch de auto wilde doen. :schaam :schaam :schaam :schaam :|~* :klap

Inmiddels ben ik door mezelf genezen en gezond verklaard, laat ik zeggen: mindclean :D Dus geen afwasmiddel, krasstraat etc meer, alleen het echte werk.
 
Leuk topic, vooral om te zien hoe iemand de overstap beleeft van de Halfords naar de webshop van Carclean met ieder z'n bijbehorende middelen om te cleanen. Resultaat is zeker netjes, zoals jezelf al -terecht- aangeeft zal je de swirls er met de machine uit moeten halen, maar dat is de volgende stap.
:cool: voor je werk, ga zo door!
 
Schrok me een ongeluk toen ik de eerste foto zag ,je hebt al een grote sprong vooruit gemaakt..
Wagen ziet er netjes uit !:cool:
 
Heel netjes gedaan...:)^ en de rest volgt vanzelf..

@ A3....vroeger waste een oom van mij 1x per maand zijn auto met een flinke scheut wasbenzine in het water, toen ik hem eens vroeg waarom, was zijn antwoord, simpel jongen d'r hecht nu geen water meer op m'n auto, en ook de teerspettertjes krijg ik er goed mee weg.....stel nu ik had alleen maar naar hem geluisterd (zoals z'n zoon) dan had ik nu ook met water met wasbenzine staan wassen(zoals zijn zoon)...........:D ;)
 
Hele nette auto! Zeker geen schade.

En over wasbenzine, ik koop ook echt geen teer verwijderaar of wat, kleien en als het me niet snel genoeg gaan wasbenzine. Daarna gewoon polijsten en doen en niemand die het ziet.
 
Toch heb je van dreft ook een mooie beading.

Gebruikte het ook altijd met veel plezier.
Wassen met dreft naspoelen en met een kunstof zeem en wat azijn in je water streeploos afdrogen.
Werkt perfect :)^ als je niet om swirls geeft uiteraard ;)

Kijk het is niet zo dat zonder wax je auto ineens gaat weg rotten of zo hoor