|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-11-2008 Locatie: Drenthe
|
Hallo,
Momenteel gebruik ik het 5-stappen plan van Mequairs. Step 1, 2 en 3. Nu wil ik graag iets krachtigers en daar bij ben ik er al uit dat ik de Poorboys lijn wil gaan gebruiken. Stel, dat ik dus als stap 1 Poorboys SSR 1 of 2 gebruik. Kan ik dan verder gaan met Meguiar's step 2 en 3? Of mis ik dan nog een schakel? Tevens lees ik wel eens dat je, als je SSR 2.5 gebruikt, je moet nabewerken. Is dit nabewerken dan mogelijk met step 2 en 3 van Meguiar's ?
Alvast bedankt voor de reacties.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 13-8-2008 Locatie: Amsterdam
|
Met de SSR serie moet je het anders zien. de hoger het getal des te zwaarder het spul..
Dus SSR1 is stuk lichter dan SSR2.5 en moet je dus na SSR2.5 nabewerken met misschien 2 en dan 1 of alleen 1 en eventueel wat met de Professional Polish
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: wyk by duurstede
|
hallo SSR serie is een polisch om lichte swirls (krassen) te verwijderen,en om goede resultaten te verkrijgen alleen machinaal te gebruiken,meestal bepaalt dan ook nog de pad keuze het resultaat,3-2,5-2 zijn de zwaarste deze moet je altijd nabewerken,gebruik je alleen SSR 1 dan zou je in jouw geval de polish nr 2 en de was nr3 van M kunnen gebruiken sucses simon was getekend
passat variant 18T highline,inkyblue pearleffect,creme leder met wortel,Pon leusden 193 pk,evolution 8,5x19 et 35,Pirelli pzero nero 255/35/19 Fk schroefset 50-50 alles behandelt met spullen van carclean
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-11-2008 Locatie: Drenthe
|
Dus Na SSR1, gewoon verder met step 2 en 3. Na SSR 2 of 2,5, nabewerken met 1 en dan nog step 2 en 3? En als ik black hole er bij haal? Dan kan ik step 2 ook laten vervallen? Ik poets trouwens met een PEX 400 AE van Bosch. Heb een witte, een zwarte en een rode pad.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
SSR zwaar --> licht = SSR2,5 met witte pad, daarna SSR1 op witte of zwarte pad, daarna blackhole op (schone) zwarte pad, en afsluiten met een wax (indien vloeibare wax op rode pad). Vergeet meg step 1 t/m 3, en welkom in de wereld van echt effectieve middelen.... Glans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-7-2009 Locatie: Belgie
|
Stel als ik een wagen wil doen met lichte swirls, klopt mijn volgorde dan?
SSR1 op een witte pad of zwarte pad Smartpolish op een zwarte pad of groene pad PB's Black Hole op een zwarte pad Smartwax met de hand of op een rode / concorse pad
En als de wagen zware krassen heeft, kan je dan bvb SSR2.5 op de oranje of witte gebruiken met erna het bovenstaande?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
heel kort: ja Glans is een keuze
|
|
|
|
tinus schreef:heel kort: ja hehe ja als beginner loop je nogal met wat twijfel rond  Zodra ik de spullen volgende week binnen heb, kan ik mijn vriendin haar wagen eens onder handen nemen 
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Nadeel is alleen dat de SmartWax een cleanertje heeft en dus niet 100% lekker werkt met een losse glaze. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Ah ok Tim dus in dit geval, mijn wagen, is het misschien beter om na de Black hole de Smartwax sealant en de Smartconcours te gebruiken?
En bij vriendin, vader en broer hun auto (lichtere kleuren van wagens), zonder de glaze te werken en de Smartwax na de Smartpolish aan te brengen?
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Ik heb een passend kado bij je bestelling gedaan, probeer die maar eens  Op lichte auto's kan je wel een glaze doen, maar het effect ervan is minder dramatisch. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Tim schreef:Ik heb een passend kado bij je bestelling gedaan, probeer die maar eens  Op lichte auto's kan je wel een glaze doen, maar het effect ervan is minder dramatisch. Ow coool een cadeautje :D me like cadeautjes hihi ...  Thanks Tim... Want als deze productjes van Smartwax opzijn, ga ik even te rade bij jou voor misschien in de plaats wat Poorboy's producten... Zoals je mij in die PM al als tip gaf, maar ik toen de bestelling al had doorgegeven Veel goedkoper als ik je site zo rondneus, en krijgt allemaal goede commentaar :$
|
|
|
|
hehe zonet de online factuur gekregen met verzendnummer, en daar stond het SUPER cadeautje op... Thanks Tim, ga hem zeker uitproberen!
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,303 seconden.