|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-6-2008 Locatie: Apeldoorn
|
Een polijstmachine zonder padwasher is bijna hetzelfde als Jip zonder Janneke. Het kan wel, maar samen zijn ze leuker Hoe moet de padwasher gebruikt worden?Doel Met de Padwasher zorg je ervoor dat je je polijstpads in optimale conditie houdt zodat je ten alle tijden kan beschikken over een verse, maar vooral schone pad. Een verzadigde pad verliest immers z'n slijpende werking, met alle nadelige gevolgen van dien. Benodigheden - Polijstmachine
- Padwasher
- All Purpose Cleaner
How toHet principe is vrij simpel. Met de bijgeleverde cleaner (en als deze op is voldoet APC dus ook  ) breng je een paar spray's aan op de gebruikte pad. Heel eventjes laten intrekken. Machine op lage snelheid. Wanneer je nu de machine in de Padwasher doet en een op- en neergaande beweging maakt pomp je een beetje water omhoog. Dit komt in je pad terecht. Deze draait rond op een Gritguard met daar weer op een extra bolletje. Je pad "scrubt" als het ware nu over dit bolletje heen en weer. Afhankelijk van de mate van vervuiling ca. 10 tot 30 seconden doorwerken. Daarna de machine omhooghalen tot aan het deksel en de snelheid opvoeren zodat de pad zichzelf droogdraait in de padwasher. VideoBedankt voor het kijken Greetz, P@rick
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Helder! Je kan 1/3 zakje Cobra Clenz of Snappy Clean in de emmer doen. Dan is de APC niet nodig maar het kan allebei natuurlijk. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-11-2008
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-12-2008 Locatie: Nunspeet
|
Nu ik dit filmpje zie krijg ik het idee dat ik er net iets teveel water in doe . Of maakt dat niet zoveel uit ??
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
De juiste hoeveelheid water in je padwasher is heel simpel: RTFM.... Read The F*cking Manual.... In de juist Carcleanspirit: vullen tot ca 1-2 cm boven de gridguard als je die helemaal naar beneden drukt. Iets te veel water is geen groot probleem, alleen gaat het een beetje klotsen over de rand als je lekker hard bezig bent met de dap/rotary in de padwasher. Iets te weinig water is net niet effectief genoeg, dus regelmatig water bijvullen. Glans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-12-2008 Locatie: Nunspeet
|
Dat heb ik ook gelezen :0 en inderdaad ik had het ca 1,5 cm erboven . Maar als je dit filmpje bekijkt komt het water er niet boven als hij de gridguard naar beneden drukt , en aangezien hij veel vaker bezig is met poetsen dan dat ik ben dacht ik dat ik misschien wat verkeerd deed .
|
|
|
|
Zulk soort dingen zijn gebruiksafhankelijk. Ik vind het handig om het water tot net boven de Gritguard te hebben zodat je met de op- en neergaande beweging zelf de hoeveelheid water kan doseren die je wilt toevoegen in de pad. Veelal neemt de pad uitzichzelf ook al wat water op natuurlijk, maar ik vind het zo handiger werken. Kwestie van veel gaan uitproberen
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-2-2009 Locatie: Kartonen Doos Onder De Brug
|
Neem je warm/lauw water? En je kan in het water toch ook een scheutje alles reiniger doen? of werkt dat dan weer niet?
|
|
|
|
Koud water volstaat prima, lauw/warm water zorgt voor meer schuim. Scheutje alles reiniger zou "in principe kunnen" maar waarom zou je dat doen? Gebruik de middelen die specifiek zijn voorgeschreven voor deze doeleinden, dit garandeert iig een optimale werking mijn inziens. Ter vergelijking: Je zou je auto ook met Dreft kunnen wassen. Hij wordt er schoon van, maar of het goed is...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Divers....
|
Zo.,..leef jij ook nog? 
|
|
|
|
Hehehe, onkruid vergaat nooit hoor Marc Ben laatste paar maanden vreselijk druk op de zaak, te weinig tijd gehad om me bezig te houden met het detailen, laat staan nieuwe reviews, tuts, en vids te gaan maken. Maar dat komt allemaal weer goed hoor, maak je geen zorgen
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Divers....
|
Gelukkig maar 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2008 Locatie: Mijdrecht
|
Mooie How to Patrick. Geeft een goed beeld hoe de padwasher gebruikt moet worden. En ook leuk gezegd een polisher zonder padwasher is als Jip zonder Janneke... Leuke vondst. Alfa 147 2.0 T-Spark Distinctive, Eibach Pro System -30mm - tentar vie non battute Gasten die "muziekjes" zetten over race filmpjes sporen niet helemaal!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-6-2009 Locatie: Breda
|
Op een ander forum heb ik een aantal zelfgemaakte padwashers gezien, redelijk simpel te maken en behoorlijk effectief  Bijna goed is toch fout!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-6-2008
|
vraag me af of dit ook geschikt is voor andere apparaten behalve de dap .. ?
bijv makita bo6040, of ene hamach ofzo?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Je doelt op een rotary ipv een excenter / Dual // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Deze is speciaal voor de rotary, maar je kan ook de Universal Padwasher gebruiken voor een rotary en/of DA(P).
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
mk-us schreef:Je doelt op een rotary ipv een excenter / Dual De Makita BO6040 is een excenter met een mogelijkheid om geforceerde rotatie erbij in te schakelen. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Oww, dank Tim. dacht nl een rotary vandaar mijn vraag. De universele is zowel goedkoper en voor alles te gebruiken dus dan zou morphf goed zitten  // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
ik wil er ook nog steeds 1 hebben, maar ik vind ze erg aan de prijs, mischien als er hier 1 voorbij komt in het 2ehands gedeelte.. ik heb zelf ooit een compressor pad erin gesloopt, dit is puut mijn fout geweest.. op standje 3 erin met teveel druk bleek later.. maar iedereen maakt weleens een beginners foutje as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-3-2009 Locatie: Uden
|
Best aan de prijs , maar lijkt me wel makkelijk
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
aron225 schreef: ik moet wel zeggen: pasop met compressor pads.. op 1200rpm gaan deze stuk in de upw..
Dit wil ik nog steeds tegenspreken, althans nuanceren, ik (en Dennis) hebben dit nog nooit gehad met welke pad dan ook in de UPW. Als je een kompressor pad in de UPW weet te slopen dan, misschien lullig gezegd, doe je zelf iets fout door: - te hard drukken - te hoog toerental (1200 rpm is te hoog, wat raar is aangezien mijn AEG (rotary) op stand 900 rpm doet) - combinatie van beiden De pad in de UPW doen op stand 1 van de rotary, van een hoger toerental wordt is echt niet schoner  Als de pad schoon is, dan de pad omhoog houden zodat het niet het rooster meer raakt, toerental van de machine naar max opvoeren, laten draaien en weer terug naar stand 1, klaar! Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Ik draai de pads altijd droog met de DAP aangezien deze een veel hoger toerental draaien dan een rotary. Met de rotary krijg ik ze niet echt lekker droog...
|
|
|
|
adrie, dat het fout ging.. en te snel, daar kwam ik ook achter.. zal hem zo eens opzoeken, volgens mij heb ik hem nog liggen boven.. maar idd bij NORMAAL gebruik is er niets aan de hand as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Dat moet je er voortaan wel even bij zeggen Aron, want zoals je het in eerste instantie bracht leek het er op of dat je de pads altijd sloopt in de UPW Mening geven/ervaring delen geven prima, maar onderbouw het wel of vertel waarom Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
oke, mijn fout, gebeurd wel vaker adrie emotie overbrengen op een forum is moeilijk.. ik zal me reply even editten.. done, er stond trouwens wel onder: dit plaats ik zelf onder sloop gedrag, maar het is nu duidelijker as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-6-2008
|
waar ik op doelde met of het kan ...
de pads bij een dap zitten veel lager als bij een makita, of ook hamach (mijn hamach is een rotary)
en doelde dus op het feit dat het mechanische deel niet te dicht bij het water komt in vergelijking met een dap ... (waardoor de kans op spetters groter is dat het bij het mechanische deel komt)
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
nicknameless schreef:Ik draai de pads altijd droog met de DAP aangezien deze een veel hoger toerental draaien dan een rotary. Met de rotary krijg ik ze niet echt lekker droog... Heb ik ook "last" van inderdaad. Vooral met de Kompressor pads. CCS gaat een stuk beter, maargoed, dat zal de eigenschap van de Kompressorpad wel zijn denk ik. Ik draai ze zelf met de rotary op max (1700 rpm) droog, en "stempel" daarna meestal even een paar keer op een handdoek, dan zijn ze bij mij wel droog genoeg. [off-topic]Kompressors drogen met de Dap heb ik een paar keer gedaan, maar dan gaat de machine ontzettend trillen, hoe goed de pad ook gecentreerd is. Merk dit ook heel erg met het polijsten (Dap) met de witte en Oranje Kompressor, met de CCS'en heb ik hier totaal geen last van.[/off-topic]
|
|
|
|
+1 Heb hier ook vreselijk last van. Heb van alles geprobeerd, maar een kompresoor droog draaien op de DAP is geen pretje. Dacht ook eerst dat het aan het centreren van de pad lag maar dit bleek niet het geval. Ik hevel de kompressors daarom maar over op de rotary, die heeft geen last van trillingen dan gelukkig. Iemand tips?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
Koope een g220? Hier geen last van het drogen van de kompressor pads op de DA, wel duw ik mijn pads altijd nog even tussen een handdoek, dit om het laatste vocht er zeker uit te hebben. Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
Bij mij is het vooral met Wit, oranje, en zwaarder. Bij lichtgroen en zwart is het iets beter.
|
|
|
|
Guest
|