|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Een kleine handleiding over de swipetest. Deze is bedoeld om te kijken of de wax en/of sealent lang genoeg gecured heeft. De curetijd is afhankelijk van veel omstandigheden: - temparatuur - luchtvochtiheid - zon/schaduw - eerdere voorbereiding In dit geval stond de scooter in de schaduw bij een temparatuur van +/- 17 graden. De swipetest in de praktijk: Maak met een schone droge vinger een streep, komma of vraagteken. In dit geval nog te kort de wax laten curen, er zit nog residu ín de veeg.  10 minuten later nog eens. Nog iets te kort laten curen, nog steeds residu in de veeg.  15 minuten zitten erop. Tijd voor een nieuwe swipetest. Deze keer was de veeg schoon.  Tijd dus om de wax uit te wrijven met een schone droge doek. In dit geval een Dodo Juice Fantastic Fur Buffing ClothResultaat.   - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-9-2008 Locatie: Rotterdam
|
Echt heel handig al die 'How to's' van de afgelopen paar dagen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: reuver
|
dat is nog eens een duidelijk voorbeeld!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Die swipetest is een simpel iets, maar ik vind het ontzettend handig dat iemand eens de moeite heeft genomen om duidelijk te maken hoe het nou moet. Van mij mogen er meer van dit soort how-to's komen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-7-2008 Locatie: hamont (BE)
|
Mooi duidelijk zo, helemaal top Good, better, best. Never let it rest. 'Til your good is better and your better is best.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Top ,zeer duidelijk! Wil een van de mods er eventueel een sticky van maken..  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Bij deze Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-2-2009 Locatie: Limburg
|
Bedankt voor de duidelijke How to Swiptest.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-9-2008 Locatie: wierden (twente)
|
Ziet er heel mooi uit! Dus al de veeg helemaal schoon is dan uit poetsen zeg maar? Toyota Corolla E11 bj'98 zwart 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-5-2009 Locatie: Zoetermeer
|
het zijn de kleine dingen zeggen ze altijd, dit is een goed weetje, ik betrap mezelf er wel eens op om te vroeg uit te gaan poetsen maar dit is een mooi ezelsbruggetje, dus: schone veeg, uitpoetsen maar...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-12-2008 Locatie: mierlo
|
Eindelijk iemand die een duidelijke uitleg van de swipetest maakt. Ik was er zelf ook nog niet op gekomen  hulde
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-12-2008 Locatie: Leiderdorp
|
Patrick heeft niet voor niets een medaille (meerdere dus) en een snorscooter! Marcel Scenic II 2.0 16V DynLux MY05 B66 Gris Eclipse * 17 inch Borbet LV4 Lights Black * SK Tuning Endrohr * PE150 Finishine DAP900
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-6-2009 Locatie: Eksel (B)
|
Op een donkere is het heel goed te zien maar bij lichtere wagens is het toch moeilijker te zien, niet? Ik kies voor: 
|
|
|
|
Op een lichte lak is het wat moeilijker te zien, daarom vanuit meerdere hoeken kijken  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-1-2009 Locatie: Kwadendamme
|
Bedankt voor de review! Nu weet ik dat ik waarschijnlijk (te weinig product gebruik en) te kort laat curen Een hobby mag geld kosten 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-7-2008 Locatie: Hasselt
|
Het is moeilijk hoor om te weinig product te gebruiken In theorie is elke waxlaag die je legt te dik aangezien slechts de dunste laag achterblijft op de lak. Malcolm, our customer care monkey, will gladly open complaints letters, eat half of them and then wipe the leftovers on his bright purple bottom. You can therefore see why we don't like reading them. If you have a real issue, it is worth emailing us and we can then file it under 'Genuine', 'Begging' or 'Barking'. The Begging and Barking emails then get printed off and given back to Malcolm, who thanks you in advance for taking the time and trouble to write.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-3-2009 Locatie: Dordrecht
|
ik ga zo mijn motorkap even opnieuw waxen denk ik.
Te snel uitgepoetst omdat ik bang was de de collinite 845 heel snel heel irritant uit te poetsen zou worden met dit zonnetje er pal boven.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-6-2009 Locatie: Bergeijk
|
Ik heb ook een scooter en gebruik nu Turtle wax metallic, kvraag me af welke jij gebruikt omdat ie die van mij iets te hard vindt? na 2 min cure krijg je hem er amper van af.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-11-2008 Locatie: Tilburg
|
Op je scooter zal je met Natty's Paste Wax en een goede microfiber doek om af te nemen al een stuk verbetering merken in opbrengen en afnemen!
|
|
|
|
Bedankt, met de lak van je scooter moet je normaal gesproken erg mee oppassen het is namelijk heel zachte lak, je maakt snel krassen.
|
|
|
|
@ Larsjaah, Ik gebruik diverse soorten wax, PB Natty's, Fuzion, diverse soorten Dodo's. Ligt eraan in welke bui ik ben... Ik heb met geen ene wax het probleem dat deze moeilijk uit te poetsen is. Kwestie van dun aanbrengen met de juiste techniek en spullen. Ik breng de wax met de hand aan i.p.v. een padje. Zo heb ik meer gevoel en kom ik overal bij. Dat de lak zacht is, klopt zeker. Heb al schade, zelf veroorzaakt met een machine ... Binnen niet al te lange tijd wordt de scooter volledig overgespoten. 3 lagen zwarte lak met zilver metallic flake, 3 lagen blanke lak. Kan ik tenminste een potje polijsten.  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
|
@ nicknameless Ik durf eigenlijk ook niet de Polijstmachine te pakken maar vind het zonde om hem laten oversprayen omdat de stickerset van aprilia al meer dan 150 euro kost. Kwil liefst alles in originele staat houden. Kheb nu Natty's Blue en die bevalt me erg goed. Wel jammer van je schade die je zelf hebt veroorzaakt 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-4-2010 Locatie: Geel
|
In de ene how-to lees ik dat je wax in overlappende rondjes moet uitwrijven, in de andere dat je het best recht uitstrijkt - en zo lijkt het ook in de foto's hierboven. Wat is nu eigenlijk de beste manier, of maakt het eigenlijk niet uit?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-11-2008 Locatie: Tilburg
|
Hangt af van de wax die je gebruikt. Raadpleeg daarvoor de aanbevolen wijze op de verpakking.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-1-2009 Locatie: Kwadendamme
|
Ik heb het idee dat ik de Natty's te dun aanbreng, alhoewel dat bijna niet mogelijk is? Puur vanwege het feit dat de wax bij mij bijna niet zichtbaar is na aanbrengen en ook niet zo wit kleurt bij curen! Een hobby mag geld kosten 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-2-2010 Locatie: Utrecht
|
Dennis Blomaard schreef:Ik heb het idee dat ik de Natty's te dun aanbreng, alhoewel dat bijna niet mogelijk is?
Puur vanwege het feit dat de wax bij mij bijna niet zichtbaar is na aanbrengen en ook niet zo wit kleurt bij curen! Ik heb dit probleem ook. MIsschien ligt het aan de natty's. Er wordt verteld dat je dun moet aanbrengen, te dun is net genoeg. Maar voor mijn gevoel te dun, maar dan breng ik gewoon twee ultra dunne laagjes, maar geen witte waas inderdaad.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009
|
Iets langer houden, dan de swipetest. Dan krijg je denk ik die witte waas.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-8-2010 Locatie: Den Haag
|
swipetest geldt niet voor sealants als EXP heb ik begrepen van Tim die moeten langer curen. 60 MIN (omdat als je de swipetest hierbij zou doen je de EXP al na 15 min kan afnemen)
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Klopt, sealant komen heel snel door de swipe-test heen, maar je kan een sealant beter langer met rust laten (tenminste voor de Deep Gloss Paint Sealant en de EX-P geldt dit in ieder geval).  I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-9-2010 Locatie: Hellevoetsluis
|
Klopt het nou ook dat het eigenlijk geen kwaad kan om de wax te lang te laten curen? (behalve dat je het jezelf dan moeilijker maakt met uitpoetsen).
|
|
|
|
Het heeft geen zin om een wax langer te laten curen dan nodig is. Op een gegeven moment heeft de wax zijn werk gedaan en zal het niet bijdragen tot extra bescherming of glans. Ik heb het aan den lijve ondervonden. Eigenwijs als ik ben, heb ik een keer de Wolfgang Fuzion 24 uur laten zitten (op de scooter welliswaar), dit was echt een bitch om te verwijderen  - Ik ben niet goed, ik ben niet beter, ik ben de beste - Niemand is perfect. "Mag ik mezelf voorstellen? Ik ben niemand"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-7-2010 Locatie: Utrecht
|
Ja en ik had laatst de motorklep in de wax gezet(collinite 845) volgende dag zag ik iets op de voorruit zitten, was een stukje wax, maar dit was keihard geworden
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-7-2009 Locatie: Heerlen
|
Tim schreef:Klopt, sealant komen heel snel door de swipe-test heen, maar je kan een sealant beter langer met rust laten (tenminste voor de Deep Gloss Paint Sealant en de EX-P geldt dit in ieder geval).  Geldt dit ook voor de M21 van meg's?
|
|
|
|
Guest (3)
|